וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "התקשרנו לרונאלדו ושאלנו אותו איך עוצרים את גארת' בייל"

27.3.2015 / 16:35

יממה לפני המשחק מול ויילס (שבת, 20:00, ער' 1) אלי גוטמן היה מבודח במסיבת העיתונאים: "השחקנים שלנו לא מספיק חזקים כדי לבעוט את בייל החוצה". דגני ורפאלוב יפתחו, המאמן ערך שיחות אישיות וביקש: "שהכדור לא יגיע לבייל"

מחזור 5מחצית28/03/2015
נבחרת ישראל
    0
      ויילס
      צילום ועריכה: קובי אליהו

      ההכנות כמעט הושלמו, הדריכות בעיצומה ומחר (שבת) בשעה 20:00 תארח נבחרת ישראל את ויילס למשחק במסגרת המחזור הרביעי של מוקדמות יורו 2016. ישראל מגיעה למפגש הזה במצב מצוין ועם מאזן מושלם אחרי שלושה משחקים וניצחון נוסף מול גארת' בייל וחבריו ישים אותנו בעמדה טובה מאוד לקראת העפלה היסטורית ליורו.

      טריוויה

      * ישראל מעולם לא ניצחה ארבעה משחקים רצופים בקמפיין אחד.

      * ארבעה מפגשים נערכו בעבר בין הנבחרות: ויילס ניצחה פעמיים במשחקים רשמיים (0:2 בחוץ וגם בבית, בדרך למונדיאל היחיד שלה ב-1958) ועוד שני משחקי ידידות הסתיימו בתיקו.

      * המפגש האחרון בין ישראל לוויילס נערך ב-8 בפברואר באצטדיון רמת גן והסתיים ב-3:3. ניר קלינגר, ניר אלון ואלי דריקס כבשו את השערים היחידים של ישראל לרשת ויילס עד היום.

      * ישראל ללא הפסד בחמשת משחקי הבית האחרונים שלה במסגרת רשמית, מאז הובסה 4:0 על ידי רוסיה ב-11 בספטמבר 2012.

      * ויילס ללא הפסד בששת משחקיה האחרונים במסגרת רשמית, מאז הובסה 3:0 בידי סרביה ב-10 בספטמבר 2013.

      * אוראל דגני יופיע לראשונה במשחק רשמי של הנבחרת ויערוך בכורה בהרכב (עד היום: שני משחקי ידידות, שניהם כמחליף).

      * הקפטן הוולשי אשלי וויליאמס יערוך את הופעתו ה-50 במדי נבחרתו.

      שחקן נבחרת ישראל, אוראל דגני. קובי אליהו
      לראשונה במשחק רשמי, לראשונה בהרכב. אוראל דגני/קובי אליהו

      הרכב הנבחרת כבר סגור. גוטמן תרגל לאורך כל השבוע את אותו הרכב, הכולל שני שינויים בהשוואה למשחק מול בוסניה: אוראל דגני יפתח בעמדת המגן הימני במקום אייל משומר ובכך יערוך את הופעת הבכורה שלו בהרכב הנבחרת ואילו ליאור רפאלוב יחליף את גילי ורמוט הפצוע. בנבחרת מעריכים כי אם ורמוט היה כשיר, הוא היה פותח במקומו של טל בן חיים ורפאלוב היה ממוקם בצד שמאל של הקישור ולא בצד ימין, כפי שגוטמן מתכנן.

      לאורך כל השבוע גוטמן שם דגש מיוחד על בייל וראמזי, זאת למרות שהחלק ההתקפי של ויילס לא מרבה לכבוש בקמפיין הנוכחי. בייל אמנם כבש צמד מול אנדורה, אבל הנבחרת של כריס קולמן סיימה ב-0:0 מול בוסניה ובלגיה. גוטמן שם דגש מיוחד על הנעת הכדור ואמר לשחקנים באימון אתמול: "צריך לחסום ולהפעיל לחץ על מובילי הכדור שלהם, כלומר למנוע מבייל לקבל את הכדור".

      גוטמן ביקש לבצע לחץ מסוים על המגן השמאלי של היריבה ניל טיילור בזמן שהוא מקבל את הכדור ונתן עוד הוראות טקטיות, כמו חלוקת התפקידים בין שחקני ההתקפה והתנועה של דמארי. המאמן שוחח עם החלוץ ונותן לו לא מעט ביטחון. דמארי, שכבש בכל ארבעת המשחקים האחרונים של הנבחרת, כולל שלושער מול אנדורה, עדיין לא כבש במדי ר.ב. לייפציג, אבל בנבחרת משוכנעים שהוא יכבוש גם הפעם.

      אלי גוטמן עם שחקני נבחרת ישראל. קובי אליהו
      האימון המסכם. גוטמן והשחקנים/קובי אליהו

      בנבחרת תולים לא מעט תקוות באופיר מרציאנו. השוער ערך לא מעט שיחות עם מאמנו גיורא אנטמן, שהעביר חוות דעת מקצועית חיובית על המצב בו נמצא מרציאנו. "כולם זוכרים באיזה כושר הקבוצה שלו הייתה לפני בוסניה. זה לא מנע ממנו להציל את הנבחרת פעמיים בפתיחת המשחק", אמרו אתמול בנבחרת, "יש לו הרבה ביטחון, הוא לא זקוק לתמיכה. אם שחקני ההגנה יעמדו כמו שצריך, לא תהיה בעיה". על פי האימונים, דגני יצטרך להתמקד מחר בעיקר בעבודת הגנה. לגוטמן תכנית מסודרת גם באשר לעליית המגנים להתקפה ומי יהיו השחקנים שיחפו עליהם.

      נקודה נוספת עליה שם גוטמן דגש באימונים היא שליטה על משחק ההגנה דווקא בזמן התקפה. המטרה היא למנוע מוויילס מצב בו היא תצא להתקפות מתפרצות בזמן חטיפת הכדור ותנצל את הכלים המהירים שיש להם בחלק ההתקפי. בצוות המקצועי הדגישו שוב ושוב בפני השחקנים כי מלבד ראמזי ובייל, מדובר בנבחרת עם מספר שחקנים ברמות הגבוהות ביותר ולכן אין להקל ראש בשחקנים אחרים. שמו של ג'ו אלן מליברפול עלה מספר פעמים בשיחות, אך גם שמות אחרים הוזכרו. גוטמן ערך שיחות אישיות עם ביברס נאתכו, בירם כיאל ושחקנים נוספים.

      שחקני נבחרת ישראל עם ערן זהבי. קובי אליהו
      זהבי והחברים בהכנות אחרונות/קובי אליהו

      אדם שהזדהה כעיתונאי מוויילס הגיע אתמול לאימון הנבחרת ולאחר תחקיר שעבר אצל חברת האבטחה, התברר שמדובר ככל הנראה באדם שעובד עם הצוות המקצועי של הנבחרת האורחת. לאחר מספר דקות אותו אדם התבקש לעזוב את האימון, כאשר כל שאר גופי התקשורת התבקשו לצאת כעבור 40 דקות. האימון היום היה פותח לרבע שעה בלבד.

      הנבחרת משתכנת במלון דן כרמל, ולאחר המשחק תשוב אליו. גוטמן החליט כי הנבחרת תצא למלון בירושלים רק ביום ראשון בבוקר, לאחר שהשחקנים יאכלו. הסיבה: ההערכה כי נסיעה לאחר המשחק בשבת לירושלים תגרום לעייפות מצטברת, שאמורה לבוא לידי ביטוי 48 שעות אחרי, לקראת האימון המסכם בטדי.

      לאחר המשחק גוטמן יחל בהכנות למשחק מול בלגיה, בו צפויה להתבצע רוטציה. שרן ייני עשוי להיות מוחלף בניר ביטון והחלוץ טל בן חיים עשוי לפנות את מקומו לבן שהר. בהפועל באר שבע מקווים שגם מאור בוזגלו יקבל דקות באחד משני המשחקים, לאחר שלא זכה לקרדיט במשחקים הראשונים בקמפיין. ההופעה האחרונה של בוזגלו הייתה במאי בשנה שעברה, במשחק ידידות מול מקסיקו. ההופעה הרשמית האחרונה באוקטובר 2011, אז ניצחה הנבחרת במלטה. גוטמן בונה גם על רמי גרשון ותומר חמד, שאמור לקבל דקות בשני המשחקים.

      ביברס נאתכו ניר ביטון נבחרת ישראל. קובי אליהו
      משימה לא פשוטה מחכה לנאתכו, ביטון ימתין לצ'אנס/קובי אליהו

      הערב ערכה הנבחרת את מסיבת העיתונאים האחרונה לקראת המשחק. גוטמן אמר בפתיחת דבריו: "ההכנות שלנו מסתיימות עם האימון שיתקיים לאחר מסיבת העיתונאים. היתרון שלנו הוא שאנחנו מאוחדים, אני מרגיש קבוצה. את הביטחון שלי אני שואב מהתיאום של השחקנים על המגרש והביחד שלהם מחוץ למגרש. את הביטחון אני שואב מהקהל שהיה פה מול בוסניה והשחקנים שלי אמרו שהוא הכניס אותם לטירוף, ואין לי ספק שזה היה כאין וכאפס לעומת מה שיהיה מחר".

      על ההכנות לקראת היריבה, אמר גוטמן: "ברמה של נבחרת ומשחקים שכאלה אתה חייב להתכונן לכך הפרטים. כולם יודעים מי זה גארת' בייל, ג'ו אלן או ארון ראמזי. אנחנו מכירים את כל השחקנים שלהם, אבל אנחנו קבוצה חזקה וכקבוצה נעלה על הדשא כדי לתת את הכול. אין אדם שיכול להמעיט בערכו של כל שחקן שמשחק בפרמיירליג. תשעה שחקנים מהפרמיירליג משחקים בנבחרת ויילס, מי שממעיט בערכם, ממעיט. אנחנו יודעים בדיוק מול מי אנחנו מתמודדים. הגענו עכשיו מאסיפה שבה התכוננו ליריבה".

      גוטמן המשיך: "אני חסיד של כדורגל קבוצתי ובתוך הכדורגל הקבוצתי נכנסים שחקנים וירטואוזים עם יכולות אישיות כמו ליאור רפאלוב, עומר דמארי, ערן זהבי. גם הם חייבים שיהיה להם קו ודרך. במסגרת ההגנתית, אנחנו נצטרך להיות מאוד ממושמעים".

      על ההרכב המסתמן שלו, אמר גוטמן: "מי שמכיר אותי יודע שאני מאמן שמאמין בתיאום ותרגול. אני די מגובש לגבי ההרכב אבל אפרסם אותו אחרי שאתן אותו לשחקנים".

      על אוראל דגני, שיערוך הופעת בכורה בהרכב במשחק רשמי, אמר גוטמן: "ההכנה המנטלית עם אוראל דגני וגם הטקטית היא בהתאם לתפקיד שלו. הוא קשוב מאוד, דרוך מאוד ועם הרבה מאוד אמביציה. אני פשוט נהנה מהבחורים האלה".

      מאור בוזגלו טל בן חיים נבחרת ישראל. קובי אליהו
      בן חיים יצטרך לבלום את בייל, בבאר שבע מקווים שבוזגלו ישחק/קובי אליהו

      על השאלה איך עוצרים את בייל, ענה גוטמן בציניות: "התקשרנו לרונאלדו ושאלנו אותו איך עוצרים את בייל והוא לא ענה לנו. אין פה שמירה אישית, זו הגנה קבוצתית. אין לנו מספיק שחקנים חזקים שיכולים לבעוט אותו החוצה".

      על המיקום הריאלי של ישראל, גוטמן אמר: "אני מלמד את השחקנים שלי להסתכל קודם כל הזמן על המשחק הבא. אני לא עוסק בחישובים ולא יודע כמה נקודות אנחנו צריכים כדי לסיים במקום השני או השלישי".

      טל בן חיים אמר: "אני כשיר במאה אחוז למשחק. התאמנתי יומיים ואני בסדר. אנחנו משחקים נגד קבוצה מצוינת, נבחרת ממש טובה ולא רק מול גארת' בייל. כמו ששיחקנו מול פורטוגל ורונאלדו, אני משוכנע שגם מחר נעלה מוכנים לכל תרחיש".

      הבלם שיבח את הקהל ואמר: "כל השחקנים בלי יוצא מהכלל דיברו על האווירה אחרי המשחק מול בוסניה ואנחנו מקווים מאוד שזה יהיה גם מחר".

      אריאל הרוש לא יכול לחכות

      ממשטרת מחוז חוף נמסר כי לקראת המשחק נערכה תחנת חיפה בסיוע כוחות משטרת מחוז חוף, לשם מענה מהיר מקצועי ונחוש, כדי למנוע תופעות של הפרות סדר ותרחישי תנועה שונים. על מנת למנוע לחץ על שערי הכניסה יפתחו שערי האיצטדיון שלוש שעות לפני פתיחת המשחק.

      במשטרת מחוז חוף הדגישו: "לא תותר כניסה לתחומי האצטדיון ללא בידוק בטחוני, גם אם היא תתקיים סמוך למועד פתיחת המשחק. כלי רכב שיחנו באופן המנוגד לחוק, יחסמו ויפריעו לתנועה בקרבת האצטדיון יגררו מיידית. המלצתנו להסתייע בתחבורה ציבורית ולהגיע מוקדם ככל שניתן על מנת למנוע לחץ מיותר בכניסות לאצטדיון. לבאים בכלי רכב פרטיים עומדים לרשותם חניונים סביב האצטדיון ושוטרים יכוונו את התנועה אל החניונים".

      לרשות האוהדים יעמדו אוטובוסים שיהיו פזורים בנקודות שונות ברחבי הארץ. ההגעה באמצעות האוטובוסים הללו היא עד לחניון הקונגרסים הסמוך לאצטדיון ומשם באמצעות הליכה רגלית קצרה. קווי המטרוניות תוגברו ומומלץ להסתייע בהם בשעות ההגעה והפיזור. בשל זמני הארוע ניתן יהיה לעשות שימוש ברכבת רק בסיום המשחק.

      דובר מחוז חוף, חיים פומיניצקי: "אנו ממליצים לציבור האוהדים המבקש להגיע למשחק להגיע בתחבורה ציבורית. לנוחיותכם, באתר ההתאחדות, אפליקציה להרשמה להיסעים הניתנת להורדה המפרטת את נקודות האיסוף השונות המפוזרות ברחבי הארץ".

      אופיר מרציאנו נבחרת ישראל. קובי אליהו
      המון תלוי במרציאנו/קובי אליהו

      בצד הוולשי מקווים להישאר ללא הפסד גם לאחר הביקור בחיפה. הנבחרת של כריס קולמן צברה שמונה נקודות מארבעה משחקים וסחטה תיקו מאופס בבלגיה, כך שהיא כבר עברה את מוקש החוץ העיקרי וצברה בעקבותיו ביטחון.

      החזרה לכושר של ארון ראמזי מעודדת את קולמן, שהחליט כי ג'יימס קולינס מווסטהאם יחליף במרכז ההגנה לצד הקפטן אשלי וויליאמס את ג'יימס צ'סטר הפצוע מהאל סיטי. גארת' בייל יוביל כמובן את החלק הקדמי, כשאת עמדת החלוץ צפוי לאייש סם ווקס.

      הקפטן וויליאמס אמר במסיבת העיתונאים: "תיקו זו תוצאה טובה, אבל זה לא אנחנו. נגיע למגרש וננסה לנצח. אנחנו מצפים לאווירה עוינת, אבל אני אוהב את זה". המאמן וויליאמס הדגיש: "בייל שמח ורגוע, כל הפוקוס יהיה עליו, אבל יש לנו סגל טוב מאוד ונקודת החוזק העיקרית שלנו היא הביחד".

      עוד באותו נושא

      אשלי וויליאמס: "תיקו - תוצאה טובה, אבל זה לא אנחנו. ננסה לנצח"

      לכתבה המלאה
      גארת' בייל שחקן נבחרת ויילס. יותם רונן
      הכול יעבור דרכו. גארת' בייל/יותם רונן

      הרכבי הקבוצות

      שופט: מילורד מאז'יץ' (סרביה)
      אצטדיון: חיפה
      קהל: 30000

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        4
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully