וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדוש, כבר לא מעונה: שינוי המעמד של רן קדוש בבני סכנין

10.4.2015 / 6:30

ההנהלה הביאה אותו בימים בהם המועדון שיווע לדו קיום, האוהדים קיללו והתנגדו לו כי התחרה עם יקירם מחמוד קנדיל, אבל רן קדוש לקח את ההזדמנות החוזרת בליגת העל ולא נתן לה לחמוק. הבלוג של שלמה וייס על סיפור המהפך הגדול בסכנין

one

יום שבת. כשהשעון הראה 19:55, עלה השוער רן קדוש לחימום לקראת המחצית השנייה במשחק קבוצתו בני סכנין נגד הפועל חיפה. השוער התקרב אל השער, כשלפתע נעמדו אלפי האוהדים ביציעים ושאגו בקול גדול "רן קדוש, רן קדוש". לכאורה מדובר בעניין טבעי: השוער עולה להתחמם וקהל האוהדים שלו מריע לו, כמקובל בכל המועדונים בעולם אלא שבאירוע הזה לא היה שום דבר טבעי. למעשה, היה זה הרגע בו השוער קיבל סוף כל סוף אישור רשמי מהקהל. אישור שניתן למרות העובדה שיקירם מחמוד קנדיל, שוער הבית במשך שנים ומי שנחשב לאחד מעמודי התווך של המועדון, מוצא עצמו על הספסל.

קצת יותר משעה לפני כן, הדברים עוד נראו אחרת לגמרי. קדוש עלה לחימום שלקראת המשחק, ואחרי שעמד בעין הסערה בשבועות האחרונים מבלי לרצות בכך, ראה איך עשרות אוהדים של קבוצתו רק מחכים לרגע שיתקרב כדי לקלל אותו. מבחינתם, קדוש תפס את מקומו של אהוב ליבם קנדיל בין הקורות ובאופן אוטומטי הזעם מופנה כלפיו.

קדוש שמע את הקללות אך לא התייחס. מבט קצר על פניו הראה עד כמה השוער מפוקס במשימה שלו. הוא רצה להשאיר את השער נקי כדי לקבוע כמעט סופית שנסיכת המגזר תישאר עוד עונה בליגת העל. קדוש אמנם לא עמד ביותר מדי מבחנים במחצית הראשונה, אך במצבים הספורים הפגין יכולת גבוהה. הוא מנע שער מבעיטה חופשית של אור אוסטוינד ורשם הצלה ענקית בריבאונד מבעיטה של טאדאס קיאנסקאס. אפילו לספקנים זה הספיק. השוער שעד לא מזמן שיחק בליגה השלישית בישראל והרביעית באנגליה, הוא שוער סופר-לגיטימי לליגת העל שלנו. כזה שהביא העונה לא מעט נקודות במו ידיו לסכנין.

מוחמד גדיר יעבור לרומניה? דינמו בוקרשט מעוניינת לצרפו

דאגה בסכנין: לא ברור אם מוחמד כליבאת הפצוע יחזור לשחק העונה

שוער בני סכנין, רן קדוש. אדריאן הרבשטיין
המשחק בו הכול השתנה. רן קדוש בשבת נגד הפועל חיפה/אדריאן הרבשטיין

הרומן של קדוש וסכנין נוצר בתיווכה ובעידודה של הנהלת המועדון. הימים היו ימי הקיץ האחרון ומבצע צוק איתן ריחף באוויר. בסכנין ניסו לצרף שחקנים יהודים, אך כל אחד סירב מסיבותיו שלו והדיבורים על כך שסכנין איבדה את דו הקיום שסימל אותה לאורך שנים ארוכות רק התגברו. הקבוצה שיוועה לשחקן יהודי שיסכים להגיע. לפני תחילת אוגוסט התגלעה מחלוקת בין סכנין למאמן השוערים מוטי אזולאי, שלא הסכים לבחור שני שוערים שייצאו למחנה האימונים בחו"ל ועקב כך סיים את דרכו. גורמים בהנהלה הבינו שהפעם, בניגוד לעונות הקודמות, הם חייבים להחתים שוער משנה שיוכל לעמוד בשער בעת הצורך. "היה רצון עז להביא שוער שכבר שיחק בליגת העל ויוכל לתת מאבק לקנדיל כדי להרים את הרמה של שניהם", קובע גורם בהנהלה. "ולאחר חיפושים עלה השם של רן קדוש".

סוכנו של קדוש, יעקב בוזגלו, קיבל טלפון ממאמן סכנין דאז גיא לוי ויצר את החיבור בין השוער למועדון. בניגוד לשחקנים יהודים אחרים, קדוש הסכים מיידית להגיע ואפילו החל להתאמן למרות שלא חתם על החוזה. "בני סכנין זה מועדון עם מסורת בליגה שלנו וידוע כמועדון שמכבד שחקנים" מסביר קדוש את החלטתו. "בכלל לא הייתה שאלה מבחינתי. הבנתי שאני אקבל את ההזדמנות להוכיח את עצמי והגעתי". ואכן קדוש עבד קשה במשך חודשים, הפגין יכולת גבוהה באימונים וחיכה להזדמנות שתגיע.

וזו אכן הגיעה במחזור ה-13. אלי כהן ערך את הבכורה כמאמן בני סכנין בבית נגד הפועל באר שבע, וקנדיל פתח בין הקורות. השוער הראשון נפצע בידו בחימום, ואחרי 16 דקות סימן לספסל שאין ביכולתו להמשיך. קדוש הוזעק להחליפו, סיים משחק טוב עם רשת נקייה והתבשר במהלך השבוע שיעמוד בשער עוד כמה שבועות, עד אשר קנדיל יתאושש מהפציעה לחלוטין. "ברור שאף פעם לא נעים לעלות להרכב בגלל פציעה של מישהו אחר", מדגיש קדוש". קנדיל הוא קולגה ואין בינינו יריבות, אבל הבנתי שברגע שקיבלתי את ההזדמנות אני חייב לקחת אותה. אני שמח שהצגתי יכולת טובה, כזו שגרמה לכך שאשאר השוער הראשון, כשברור שלצוות המקצועי ולמאמן השוערים אלי בכר יש חלק גדול בהצלחה. עד סוף העונה אני ממוקד בדבר אחד וזה שהקבוצה ואני נצליח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מוחמד גדיר שחקן בני סכנין והשוער מחמוד קנדיל עם האוהדים. קובי אליהו
הקהל לא היה מוכן לראותו מחוץ להרכב. מחמוד קנדיל, מימין, עם האוהדים/קובי אליהו

בהנהלת המועדון חששו מהפציעה של קנדיל וקיוו שהיעדרות השוער הראשון לא תגרום לנסיגה כללית. "אין ספק שכשהשוער הראשון שלך נפצע זה מעלה חשש, אבל אנחנו מאוד שמחים שהחשש התברר כלא מוצדק וקדוש עושה עבודה טובה מאוד בשער", מסביר אותו גורם. " למרות שמנסים לצייר את זה אחרת, אנחנו מאוד מרוצים מזה שיש לנו שני שוערים טובים ומזה שקדוש מצליח. אנחנו מאוד רוצים את קדוש גם בעונה הבאה ונשוחח איתו על זה. ברור לנו שאם אלי כהן ימשיך הוא יבקש שקדוש יישאר כשוער ראשון, אבל גם אם אלי לא ימשיך אנחנו רוצים את רן במערכת. כמו שאמרתי , שני שוערים טובים זה תמיד טוב, ואם מצאנו כאלה אז למה לשנות?".

ההצלחה הזו של קדוש מתבטאת גם במספרים. אמנם סכנין כולה השתפרה בתקופה שקדוש עמד בין הקורות, אבל המספרים מראים שגם השוער עצמו ספג 16 שערים ב-15 משחקים לעומת 21 שערים שספגה הקבוצה ב-12 המחזורים הראשונים. "אין ספק שהתייצבנו", מסביר שחקן בקבוצה. "צריך להגיד את האמת, כל הקבוצה השתפרה. יש בזה חלק גם לאלי כהן וההגנה כולה הפכה שקטה יותר, אבל ברור שצריך לתת גם מילה לרן כי היו משחקים שבמו ידיו הוא הביא לנו נקודות. הוא ללא ספק שווה כמה נקודות העונה".

ואם פתחנו בחותמת הרשמית שניתנה לקדוש מהאוהדים, נסיים בסיפור שיבהיר שגם השחקנים עצמם נותנים סוג של אישור למעמד של השוער שלהם. באותו משחק מול חיפה עמד אביו של קדוש מחוץ לחדרי ההלבשה. במחצית ובמהלך המשחק הוא עוד שמע מחלק מהאוהדים קריאות גנאי לעבר הבן ואפילו העיר לכמה מהם, אלא שבסוף הוא זכה לעדנה כשמרבית השחקנים יצאו, טפחו לו על השכם ואמרו: "רן תותח, היום הוא הציל אותנו". כבר בן בית.

דובב גבאי שחקן הפועל באר שבע מול רן קדוש שוער בני סכנין. ברני ארדוב
קיבל אישור מהאוהדים ומהשחקנים. רן קדוש/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully