וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז למה אוראל דגני? סימן השאלה של נבחרת ישראל לקראת ויילס

26.3.2015 / 7:00

גוטמן לא ישן בלילות בגלל עמדת המגן. הוא חיפש שחקן מהיר, שיודע להגן, ורק אחד התאים לו. הבלוג של יצחקי על הסיבות שהובילו אותו להאמין שהאיש היציב, שמדי פעם מאבד את הראש, מסוגל לחטוף לבייל. בלוג הנבחרת

קריינות: רענן ברנובסקי. עריכת וידאו: רן צימט

לאחת הסיבות שבגללן אלי גוטמן עיכב את פרסום סגל נבחרת ישראל, קוראים אייל משומר. המאמן, שהכין תכנית מסודרת מראש לקראת שני המשחקים מול בלגיה וויילס, בנה על המגן שהציג יכולת טובה מול בוסניה, והסיבות לכך מגוונות: לפי גוטמן, מדובר בשחקן שיודע לעשות תנועה קדימה, לרוץ לשטח, גם ללא כדור, בעוד שמגנים כמו שרן ייני מעדיפים לקבל את הכדור לרגל ומקובעים יותר בשיטת המשחק שלהם. אבל משומר שוב לא שותף. גוטמן לא חשב לרגע לגייס את מרקו בלבול לטובת המשימה הלאומית, אבל תפס את הראש כשהבין שמשהו בתכניות שלו השתבש.

מקורביו מספרים שמבחינתו משומר הוא מגן שיש בו את כל התכונות הדרושות כדי להיות שחקן הרכב בטוח בשני המשחקים הקרובים. הוא התייעץ עם אנשיו הקרובים, והבין שהוא צריך לחפש אלטרנטיבה מספיק טובה – שחקן מהיר, רצוי מגן טבעי, שיודע לעשות הגנה. האופציה הראשונה שעלתה היא אוראל דגני. בלם מכבי חיפה התחיל בכלל כמגן, ומכיר את התפקיד היטב מכל תקופה שלא תרצו – מעט אצל אלכסנדר סטנוייביץ', וגם בתחילת דרכו של מרקו בלבול, אבל בעיקר אצל רן בן שמעון. על ייני, למשל, הוא לא בנה כמגן מעולם.

הכל לקראת המשחקים מול ויילס ובלגיה:

קווין דה בראונה בראיון בלעדי: "מגיע לישראל להיות איפה שהיא נמצאת"

גוטמן מזהיר מפני כוכבי ויילס ומחדד את נהלי האימונים

איך עוצרים את גארת' בייל? רעיונות של כאלה שעשו את זה, ולקח אחד

למה לגוטמן יש הרכב מוכן בראש גם למשחק מול בלגיה?

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל (שמאל) עם אוראל דגני שחקן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
התלבט ימים ולילות. גוטמן על דגני/יוסי ציפקיס

גוטמן התלבט ימים ולילות. דגני משחק כבר תקופה ארוכה כבלם במכבי חיפה, ולצד שלל היתרונות שלו, כמו מהירות עצומה שיכולה להתמודד עם שחקני כנף מהירים, טכניקה ומיקום נכון, יש לו חסרון מרכזי אחד. "הוא יציב כמעט תשעים דקות בכל משחק, מבין את המשחק טוב ומזהה סיטואציות, אבל הוא כמעט תמיד מאבד את הראש לרגע אחד במשחק, לעשר שניות, טעות קריטית שהרבה פעמים יכולה לעלות בגול", הסבירו בנבחרת. "הטעות נובעת מרצון להראות שהוא מסוגל לעשות מה שהוא לא, ואת זה נצטרך לפתור".

פתרון הקסם של גוטמן הוא זה שמנסה בלבול להדביק לו כבר תקופה ארוכה – לשחק פשוט, לא להגדיל ראש, להניע את הכדור בלי סיבוכים מיותרים. "כששחקן כמו בייל ישחק על האגף שלו, הוא צריך לדעת לעמוד נכון, לקחת מרחק ולחכות לחברים שיעזרו לו", הסבירו בנבחרת. "המטרה המרכזית תהיה קודם כל של החברים שלו לנבחרת – למנוע מאלה שמובילים את הכדור אופציית מסירה לבייל. יש שטחים שבהם אתה יודע שאסור לתת לו לקבל את הכדור. דגני, עם כל המהירות שלו, יתקשה מאוד לעצור אותו כשהוא עם הכדור". המשימה העיקרית של דגני, תהיה לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב - לנצל את המהירות, משחק הראש והפיזיות שלו, ולשכוח מכל פעולה של כדרור מיותר. בנבחרת סבורים שהבנת המשחק שלו תוכל לעזור לו לגבור על שחקנים פיזיים ומהירים ממנו, אם רק ימלא אחר ההוראות.

הכניסה של דגני להרכב הנבחרת ממש לא מובנת מאליה. חשוב להדגיש, גוטמן לא בנה לרגע על אלי דסה, שנמצא בכושר נהדר, בעיקר בגלל חוסר הניסיון שלו. מצד שני, גם דגני מעולם לא פתח בהרכב של נבחרת ישראל. יש לו שתי הופעות במדים הלאומיים כמחליף – אחת בנובמבר 2010, בניצחון על איסלנד (12 דקות על המגרש, הנבחרת ספגה איתו שני שערים). השניה לפני שנה בדיוק, כשנכנס כמחליף במשחק הידידות בו הפסידה הנבחרת לסלובקיה (נכנס במחצית במצב של 1:0 לאורחים, הנבחרת הפסידה 3:1). במוצאי שבת יש לו משימה קצת יותר קשה מלעצור את סטוך והאמשיק – לבלום את בייל שאוהב לקבל כדורים באגף. זה יכול להיזכר כאירוע מכונן, משחק חייו, אבל גם כאירוע טראומטי. רק שלא יאבד את הריכוז.

שחקן נבחרת ישראל, אוראל דגני. קובי אליהו
במוצאי שבת יש לו משימה קצת יותר קשה מלעצור את סטוך והאמשיק. אוראל דגני/קובי אליהו
seperator

גוטמן אמנם תרגל מספר פעמים את אותו הרכב, אבל בשיחות עם הצוות המקצועי עלו מספר פעמים אפשרויות לערוך שינוי לפני המשחק. נכון להלילה, גוטמן נוטה לעלות עם ההרכב שתרגל, אבל לא פוסל שום דבר עד האימון המסכם שייערך מחר. אבל זאת לא הבעיה העיקרית שלו.

בסגל שזימן המאמן מופיעים מספר שחקנים שאי שיתופם באחד משני המשחקים הקרובים עשוי לגרום למרמור מסוים, שאיתו גוטמן יצטרך להתמודד בהמשך. רמי גרשון בכושר שיא בבלגיה, ניר ביטון בסקוטלנד וההערכה היא ששניהם ישחקו. גם תומר חמד יקבל דקות. בהנחה שאלו הם פני הדברים, נותרנו עם מאור בוזגלו, בירם כיאל, בן שהר ומונאס דאבור. הראשון לא זכה לאמון מגוטמן בקמפיין הנוכחי, כיאל חוזר לשחק והשניים האחרונים נמצאים בכושר מצוין. גוטמן לא נוהג לתת לששה שחקנים שונים לשחק בשני המשחקים ולכן ההערכה היא שלפחות אחד מהרשימה הזאת ישחק בשניהם. אם זה אכן יקרה, גוטמן יצטרך להתמודד שוב עם שחקני מפתח שמפתחים ציפיות גבוהות, ונותרים על הספסל. וזאת מבלי שהזכרנו שחקני ליגה מצוינים כמו אלי דסה, טאלב טואטחה, רועי קהת, אליניב ברדה, או השחקן האהוב על גוטמן בסגל – איתי שכטר.

"כל עוד יש תחרות בריאה, זה טוב לנבחרת. חשוב שהיא תהיה גם הוגנת, כי יש כאן שחקנים שחושבים שמגיעה להם חולצת הרכב, ולא יראו דקה", אמר אחד השחקנים אתמול. כפי שכבר דיווחנו אתמול, למרות מה שעבר על המאמן בימים האחרונים, האווירה בחדר ההלבשה טובה. כמה מאותם שחקנים ירגישו מקופחים אחרי צמד המשחקים? כמה מהם יחזרו לככב בליגות בשוויץ או בלגיה מבלי לקבל הכרה גם במסגרת הלאומית? שווה לחכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully