וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דה בראונה: "מגיע לישראל להיות במקום שהיא נמצאת בו כרגע"

העונה הנהדרת של קווין דה בראונה עוד תביא אותו לבאיירן מינכן ("מחמיא שקבוצה גדולה עוקבת אחריך"), אבל קודם יש לו את הנבחרת של גוטמן על הראש. בראיון בלעדי לוואלה ספורט, מדבר כוכב נבחרת בלגיה על המונדיאל, היורו, על צ'לסי ויצחקי

קווין דה ברוין שחקן וולפסבורג. Stuart Franklin, GettyImages
דה בראונה/GettyImages, Stuart Franklin

וולפסבורג רכשה את קווין דה בראונה מצ'לסי עבור 22 מיליון יורו, בינואר שעבר. היום (רביעי) פורסם ב"בילד" שבקרוב הזאבים אולי יצטרכו להיפרד מהטאלנט הבלגי בן ה-23, אבל בדרך כנראה שישלשלו לחשבון הבנק תמורה נאה מאוד. לפי הפרסום, דה בראונה יגרור מהבווארים 55 מיליון יורו. עם 14 שערים ו-21 בישולים בכל המסגרות העונה, ואחרי מונדיאל מרשים, לא פלא שהמניות של הקשר הנהדר (והג'ינג'י) בנסיקה.

"תמיד נחמד לשמוע שקבוצה גדולה שואלת עליך ועוקבת אחריך", אמר דה בראונה לוואלה ספורט, בשיחת טלפון מבלגיה. "זה כיף, זה מחמיא. אבל העונה שלי עוד ארוכה ויש לי עוד הרבה משחקים חשובים לשחק, כך שאני לא טרוד בפרסומים האלו כרגע".

בבאיירן, לפי הנכתב, מייעדים לו כניסה לנעליים של פרנק ריברי או אריאן רובן, אבל כמו שהוא אומר - יש עוד משחקים חשוב לשחק העונה, ואחד המשחקים שיש לדה בראונה לשחק יהיה באיצטדיון טדי, מול נבחרת ישראל, ב-31 במרץ. "אני לא מכיר יותר מדי שחקנים בסגל הישראלי", הוא מודה, "מן הסתם אני מכיר את יצחקי וברדה ששיחקו איתי בגנק ויהיה כיף לראות את ברדה שוב. אני שומע שהוא מראה יכולת טובה ושהוא בנבחרת. אני מחכה לראות אותו".

פרנק ריברי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
דה ברוין יירש אותו בבאיירן? ריברי/GettyImages

מי שמאוד מצליח בבלגיה עכשיו זה דווקא ליאור רפאלוב.

"אני יודע, שמעתי שרפא משחק טוב מאוד, אבל לא ראיתי הרבה משחקים של הליגה הבלגית העונה, כי גם לי יש משחקים", הוא צוחק, ושוב מושך את השיחה למחמאות ממה שהספיק לראות מיצחקי ובעיקר מברדה.

המשחק היה אמור להיערך בספטמבר, אבל נדחה בגלל צוק איתן. מי הרוויח? לדה בראונה זה לא ממש משנה: "ישראל התחילה טוב מאוד, אנחנו התחלנו בסדר אז לא יודע למי זה יותר טוב שהמשחק נדחה. הנה, עכשיו נשחק בישראל ונראה. יש פציעות, גם לכם בטח, ובסוף התאריך הוא בטוח לא הדבר הכי החשוב".

באיזה כושר אתם מגיעים?

"קשה עדיין לדעת איפה אנחנו עומדים, אבל אנחנו בכושר טוב. יש לנו סגל טוב מאוד. איבדנו כמה נקודות חשובות, ואני מקווה שניקח ארבע משש נקודות בשני המשחקים הבאים, ואם אפשר שש משש, בכלל טוב. אבל קודם צריך לקחת שלוש נקודות בבית, ורק אז לבוא לישראל. זה לא יהיה קל, אבל נבוא מוכנים. רק אחרי המשחק בשבת נתחיל להתכונן ולדבר על נבחרת ישראל".

במונדיאל הגעתם לרבע הגמר, ועדיין, ההרגשה בקרב האוהדים הבלגים הייתה קצת מאופקת, אפילו היו כאלה שיצאו מאוכזבים מברזיל. איך אתה רואה את הדברים?

"המונדיאל היה בסדר, ואני מבין אנשים שהרגישו תחושה של אכזבה. ככה זה, יש לנו הרבה שחקנים טובים בסגל ורצו שנשיג יותר ממה שהשגנו. אבל אתה יודע איך זה - כשהולך לך טוב, אז רוצים שיילך לך עוד יותר טוב. יחסית לכך שזה היה טורניר גדול ראשון אחרי הרבה זמן, זה הישג טוב מאוד. הלחץ סביב הנבחרת עצום בבלגיה, אבל עדיף ככה מאשר ההפך".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
קווין דה ברוין שחקן נבחרת בלגיה חוגג. AP
"זה עוד מוקדם. קודם שנעלה מהבית הזה לפני שנדבר על זכייה?. דה בראונה/AP

לחץ עצום — אז מצפים שתזכו ביורו?

"יש המון לחץ, כולם מצפים שנגיע ליורו. ננסה לעשות הכול כדי להעפיל, ורק אחרי זה נראה מה יקרה. זה עוד מוקדם. קודם שנעלה מהבית הזה לפני שנדבר על זכייה".

בלגיה, עד כה, לקחה את הנקודות הקלות עם שישייה מול אנדורה, אבל סיימה בתיקו בבוסניה (1:1) ובתיקו מאופס מול ויילס. לדה בראונה יש שני שערים ובישול בקמפיין הזה. "זה לא קל לחזור מהמונדיאל, אחרי עונה ארוכה, ומיד להתחיל בטורניר מוקדמות חדש", מספר הקשר. "זה קשה מאוד לנבחרות מסוימות, ותראו את הנבחרות שהיו במונדיאל - לכמה מהן היו קשיים להתחיל את המוקדמות הללו".

לעומת הנבחרות עליהן הוא מדבר, הכושר האינדיווידואלי של דה בראונה לא יכול היה להיות טוב יותר. הרבה בזכותו ובזכות הפרטנר ההתקפי באס דוסט, הזאבים במקום השני בבונדסליגה והעפילו גם לרבע גמר הליגה האירופית (דה בראונה עם 5 שערים ו-5 בישולים במפעל). וכשכל זה בא אחרי מונדיאל חיובי מבחינתו - שער דרמטי בהארכה בשמינית הגמר מול ארצות הברית, שני בישולים ואפילו תואר איש המשחק מול אלג'יריה. מאז, הוא לא מפסיק לכבוש וליצור, ולא פלא שמועדונים כמו באיירן על הזנב.

ז'וזה מוריניו מנג'ר צ'לסי. Mike Hewitt, GettyImages
"הייתי בן 21 בצ?לסי, זה לא היה קל. עכשיו עברו שנתיים, שיחקתי יותר, שיחקתי במונדיאל, במפעלים האירופים, הכול השתנה?. מוריניו/GettyImages, Mike Hewitt

"הולך לי טוב מאוד, אני משחק הרבה ומצליח, ואני מאוד שמח כרגע מאיך שהדברים מתקדמים", הוא אומר. "אני מרגיש טוב על הדשא, וסוף סוף אין לי פציעות, שזה הדבר הכי חשוב".

בצ'לסי לא שיחקת יותר מדי. לעבור משם לוולפסבורג - לא הרגיש באיזשהו מקום כירידה ברמה? לך? לחברים הקרובים?

"אף אחד לא התעסק בזה כך, כולם היו מאחוריי ותמכו בבחירה שלי. אני שמח שהוכחתי לכולם שאני שחקן טוב, שיכול לשחק ברמות הכי גבוהות. לפעמים קורה שפחות הולך, אבל אני רק בן 23 ושיחקתי בהרבה משחקים גדולים. לא נראה לי שהמעבר הזה הוא בעייתי".

הקדנציה שלך בצ'לסי לימדה אותך לקח? בפעם הבאה תשקול אולי לקחת את העסק לאט יותר?

"אני לא מפחד מדברים שיקרו בעתיד. הייתי בן 21 בצ'לסי, זה לא היה קל. עכשיו עברו שנתיים, שיחקתי יותר, שיחקתי במונדיאל, במפעלים האירופים, הכול השתנה".

טוב - ועכשיו הגיע הזמן שתהמר על התוצאה בטדי.

"אני מקווה שננצח, כמובן. אני מאחל לישראל הרבה בהצלחה בקמפיין הזה, אבל לא נגד בלגיה".

ההתחלה הטובה של ישראל הפתיעה אותך?

"כן, אבל ישראל נבחרת טובה מאוד. אולי אין לכם את הכוכבים שיש בגרמניה, אבל מבחינה קבוצתית ישראל נראית טוב ביחד. מגיע לישראל להיות במקום שהיא נמצאת בו כרגע".

לעמוד הפייסבוק של אורן יוסיפוביץ
לטוויטר של אורן יוסיפוביץ
orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully