וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצוי: האוהד היהודי ש"מייחל לתיקו בין ישראל לוויילס"

26.3.2015 / 15:15

אליוט קאנטור, יהודי צעיר החי בקרדיף, מקווה שלגומלין תגענה שתי הנבחרות עם הכרטיס ליורו בכיס. בינתיים הוא מספר על הסבל של בייל בספרד והטעות של גוטמן, מתגעגע לדקל קינן, מתקשה להגות את שמו של שכטר ומזכיר: "בסוף כולם מסיימים במכבי חיפה"

יוסי ציפקיס

הרבה יהודים קשה לפגוש בוויילס, האמת שכמעט ואין כאלה. אליוט קאנטור הוא אחד הבודדים. בחור בן 27 שנולד וגדל בקרדיף, כמו אביו. אמו במקור מלונדון, כאשר נצר המשפחה הוא מפולין והמעבר לאי הבריטי התבצע רק לאחר השואה, בה נספו חלק מבני המשפחה של הוריו.

כיהודי, המשחק הקרוב בין נבחרת ישראל לנבחרת ויילס מרגש אותו. קאנטור חצוי לקראת המפגש במוצאי שבת. מצד אחד הוא מחובר מאוד לוויילס ומקושר לעיתונאים ואנשי הקשר של הנבחרת. מנגד, הצד היהודי שלו והחיבור לישראל לא נותנים לו מרגוע. "מה אני רוצה? אני מקווה לתיקו", אומר קאנטור לוואלה ספורט. "אני מקרדיף ואוהב את ויילס, אבל גם יהודי שרוצה את הצלחת נבחרת ישראל. תיקו יהיה הכי טוב עבורי. אני מקווה ששתי הקבוצות יצברו מקסימום נקודות כדי שבספטמבר ישראל תגיע לקרדיף וזה לא יהיה מכריע עבור אף אחת מהשתיים. שתיהן יכולות לעלות. בלגיה זה שם גדול, אבל אפשר לראות שהיא מאבדת נקודות וכמעט בכל בית יש הפתעות. זאת הזדמנות שאולי לא תחזור, גם עבור ויילס וגם עבור ישראל".

לקראת ישראל - ויילס

דני גאבידון, מוותיקי נבחרת ויילס, עם סיפורים מהשנים לצד יוסי בניון

סם ווקס, שחקן נבחרת ויילס, מקווה לכבוש נגד ישראל ולהתקרב ליורו

שרן ייני בראיון: "אם הקהל יקלל שחקן ערבי בסיום בטדי, אני לא נשאר"

למה לגוטמן כבר יש הרכב מוכן למשחק מול בלגיה. בלוג הנבחרת

אלי גוטמן על אלירן עטר: "הגישה שלו מנוגדת לרוח הנבחרת"

אליוט קאנטור, אוהד נבחרת ויילס. באדיבות המצולמים
"בקרדיף לא נתקלתי בבעיות כי אני יהודי". אליוט קאנטור/באדיבות המצולמים

"יש כאן קהילה קטנה של 600 איש, אין הרבה יהודים בקרדיף או בוויילס בכלל", מציין קאנטור, המגדיר את עצמו "אורתודוקס מודרני. אני לא נוהג ללכת לבית הכנסת, אבל גאה להיות יהודי. אני מבקר בישראל מדי פעם, יש לי שם משפחה ואני מרגיש שייך למקום. מי שהיה מגיע לבית כנסת כאן בחגים היה זה ששיחק בסוונסי... איתי שה, שק, שקה, שקטר (מאוד השתדל להגות את האות כ' - א.ס.). זה בית הכנסת שהיה הכי קרוב בשבילו".

יהודי אחד קאנטור מאוד שמח להכיר בקרדיף. "אני אוהד של קרדיף, הכרתי את דקל קינן ששיחק כאן, בחור אינטליגנט וחיובי, הרבה מעבר לכדורגל. היינו מדברים על כל כך הרבה דברים, הוא הסביר לי על ישראל ועל החיים במדינה וגם למד דרכי איך החיים בקרדיף. דקל הוא מסוג האנשים שכל אחד רוצה להכיר בחייו".

באנטישמיות קאנטור לא נתקל: "בקרדיף לא מפריע שאני יהודי, אף פעם לא נתקלתי בבעיות. זה יכול להשפיע יותר במקומות כמו לונדון או מנצ'סטר, כאן לא מתעסקים בזה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דקל קינן שחקן קרדיף חוגג שער. Paul Gilham, GettyImages
"מסוג האנשים שכל אחד רוצה להכיר בחייו". דקל קינן/GettyImages, Paul Gilham

על הנבחרת שתגיע לישראל בימים הקרובים יש לו הרבה מה לומר: "זאת נבחרת שתלויה אבסולוטית בגארת' בייל ובארון ראמזי. אולי קצת ג'ו אלן. זה הכול. יש לה הרבה בעיות, בעיקר בחלק הקדמי. אין סקוררים והתלות בבייל היא בלתי רגילה".

קאנטור הוסיף לגבי הכוכב: "הוא סובל מלחץ גדול בספרד וזה יכול לעשות לו רק טוב לבוא לנבחרת. כולם רואים מה עושים לו במדריד, הוא סובל שם בימים אלה ובטח רוצה את השינוי להגיע הביתה. מאוד כיף לו עם הנבחרת והוא מרגיש איתה הרבה יותר טוב מספרד. המאמן הישראלי הרגיז אותו וזה הדבר הטוב ביותר שעשוי לקרות לנבחרת ויילס. אין שום ספק לגבי זה - גארת' בייל עצבני מוציא מעצמו יותר. הוא ממש מפוקס להשתיק אנשים וגם להגיע להישג עם הנבחרת".

כאשר שאלנו על הדברים החיוביים של הנבחרת פרט לבייל, סיפר קאנטור: "זו נבחרת עם ביטחון ואמונה, זה ההבדל. מאמינים שאפשר לעשות משהו גדול. זה גם בגלל השיטה. יש הרבה כבוד לישראל, רואים את התוצאות שלהם ויודעים שהם מסוכנים ורוצים לעלות בדיוק כמו ויילס. מתייחסים אליה כאל יריבה שווה, לא יותר ולא פחות".

מה הוא יודע עלינו? לא הרבה. עוקב באופן כללי מרחוק ומחובר לתוצאות. "אני לא מכיר שחקנים בנבחרת ישראל, פרט לאלה ששיחקו בבריטניה כמו ברקוביץ', בן חיים, דקל ושכטר", מדגיש קאנטור. "אני רואה שכולם בסוף מסיימים בישראל במכבי חיפה, כנראה שצריכים לעבור דרך בריטניה לפני".

גארת' בייל שחקן נבחרת ווילס מול יאן ורטונגן שחקן נבחרת בלגיה. AP
"המאמן הישראלי הרגיז אותו וזה הדבר הטוב ביותר שעשוי לקרות לנבחרת ויילס". גארת' בייל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully