וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה - ריאל מדריד: אנצ'לוטי טוען ש"ברצלונה פייבוריטית"

המלחמה הפסיכולוגית נמשכת: הקטלאנים העבירו בקשה לקיים את גמר הגביע בברנבאו והרגיזו את ריאל, אנצ'לוטי העביר את הלחץ למארחת (א', 22:00, ספ' 5 ו-HD). בוסקטס פצוע, חיוכים באימון בארסה

מחזור 28מחצית22/03/2015
ברצלונה
    1:1
      ריאל מדריד

      הנה זה בא. יום ראשון, 22 במרץ, 22:00 (ספורט 5 ו-HD). הקלאסיקו בין ברצלונה לריאל מדריד, השני של העונה והמשחק החשוב ביותר השנה בספרד, מגיע.

      בפינה הראשונה, ברצלונה, שאחרי עונה נטולת תארים נמצאת בעמדה לא רעה בכלל להשיג טרבל שני בתולדותיה. בארסה גילתה שתפגוש ברבע גמר הצ'מפיונס את פריס סן ז'רמן החסרה, בגביע היא בגמר מול בילבאו ובליגה, היא רוצה לנצח בבית, לנקום בריאל על ההפסד 3:1 מהסיבוב הראשון ולפתוח פער של ארבע נקודות בפסגה, פער אותו לריאל יהיה לא פשוט לסגור בעשרת המחזורים שיישארו אחרי המשחק הזה.

      מאז ההפסד בחוץ מול סוסיאדד ברביעי בינואר, הפסד שכמעט הוביל לפיטוריו של לואיס אנריקה לאחר הפיצוץ שלו עם ליאונל מסי, ברצלונה עם 17 ניצחונות ב-18 משחקים והיא על הגל, כאשר במשחקה האחרון גברה 0:1 על מנצ'סטר סיטי בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות.

      ליאונל מסי, לואיס סוארס, ברצלונה. GettyImages
      סוארס ומסי שכחו מזמן מהתקופה הקשה/GettyImages

      בפינה הנגדית, אלופת אירופה ריאל מדריד, שעדיין לא ויתרה על תואר האליפות ויודעת שניצחון יחזיר אותה למקום הראשון ואפילו תיקו ישאיר לה סיכוי מצוין לנצל כל מעידה עתידית של בארסה. אלא שהבלאנקוס לא ממש בכושר טוב. בחמשת המשחקים האחרונים שלהם הם ניצחו רק פעמיים, את אלצ'ה ולבנטה. בין לבין, היה תיקו ביתי מול ויאריאל, הפסד חוץ בבילבאו שהוריד אותם מהמקום הראשון והפסד ביתי מביך 4:3 לשאלקה, שכמעט עלה להם בהדחה מדהימה מליגת האלופות.

      כאמור, הקלאסיקו הראשון של העונה הלך לריאל. לואיס סוארס, אז בהופעתו הרשמית הראשונה במדי בארסה אחרי ההשעייה הארוכה בעקבות הנשיכה במונדיאל, בישל כבר בדקה הרביעית לניימאר והימם את הברנבאו, אבל ריאל הייתה אז בתקופה נהדרת וברצלונה לא ממש. רונאלדו איזן בפנדל מוצדק בדקה ה-35, פפה הפך בדקה ה-50 וקרים בנזמה השלים בדקה ה-61.

      בסך הכול, זה יהיה הקלאסיקו ה-230 בהיסטוריה וה-170 בליגה, שם המאזן עומד עד כה על 71 ניצחונות לריאל, 66 לברצלונה ו-32 תוצאות תיקו ויחס השערים מראה 266:277 ללבנים. במשחקים שנערכו בקאמפ נואו, ברצלונה ניצחה 48 פעמים וריאל רק 19, בעוד ש-17 משחקים הסתיימו בתיקו. יחס השערים במשחקי הבית של בארסה: 98:167 מוחץ למארחים.

      עוד באותו נושא

      בלם זעזועים: על הקאמבק הקריטי של סרחיו ראמוס לריאל מדריד

      לכתבה המלאה
      כריסטיאנו רונאלדו, ריאל מדריד. AP
      ינסה לשפר את המאזן האישי העגום שלו מהתקופה האחרונה. רונאלדו/AP

      הביקור האחרון של ריאל באצטדיון במשחק ליגה הסתיים עם הפסד 2:1, כאשר ניימאר ואלכסיס סאנצ'ס כבשו וחסה רק צימק לקראת הסיום. ניצחון החוץ האחרון של ריאל בקלאסיקו בליגה היה באפריל 2012, לפני כמעט שלוש שנים, אז כריסטיאנו רונאלדו כבש את שער הניצחון שנתן 1:2 והבטיח כמעט סופית את האליפות היחידה בה זכה עד כה בספרד.

      אותו רונאלדו לא נמצא במצב רוח טוב כל כך לאחרונה. אחרי שפתח את העונה בסערה, הוא ממעט לכבוש בליגה בחודשים האחרונים ולאחר השער של גארת' בייל מול לבנטה בראשון האחרון, נראה עצבני מאוד בשל העובדה שהבעיטה שלו לא הייתה זו שנכנסה לרשת. ב-BBC עשו כתבה שלמה רק על הפורטוגלי לקראת המשחק ובה נכתב: "כריסטיאנו רונאלדו כועס. הוא כל הזמן נמצא במצב של תסכול כלפי העולם סביבו, היריבים, האוהדים, המדיה ואפילו החברים לקבוצה, כולם חוטפים ממנו. מה מפריע לו?". בכתבה הציגו את הכושר החלש של רונאלדו לעומת הפריחה של מסי לאחרונה, את הכעס על היכולת הדלה של ריאל ושל כוכבי ההתקפה לצדו, בנזמה ובייל ועוד וטענו כי החזרה של לוקה מודריץ' מהפציעה עשויה לשנות את כל המצב.

      רונאלדו ישתווה לראול עם 15 שערי קלאסיקו אם ימצא את הרשת פעם אחת ובכל מקרה, הוא רחוק שבעה שערים משיא כל הזמנים במפגש הזה, בו מחזיק מסי. בראיון לאתר פיפ"א, הגן עליו מאמנו קרלו אנצ'לוטי: "הרבה אנשים שמכירים אותו, מופתעים לטובה. אמרתי את זה בעבר, הוא שחקן רציני ומקצוען למופת. אין מישהו כמוהו ברמות האלה. הוא נולד עם כישרון יוצא דופן, אבל הכישרון הזה הצליח לפרוץ רק בזכות העבודה הקשה שלו. הוא השחקן שאני הכי נהנה לראות משחק כדורגל". למרות האופטימיות, המאמן יודע שהפסד עלול להכניס אותו לצרות גדולות ואולי אף לעלות לו בתפקיד בקיץ הקרוב.

      במסיבת העיתונאים אמר אנצ'לוטי: "זה לא משחק על המשרה שלי, אלא משחק חשוב למועדון ולאוהדי מדריד. כך זה גם מבחינת ברצלונה. אנחנו משחקים על תדמית המועדון וברגע כזה אתה צריך להופיע במיטבך. לא השתגעתי השבוע, עשיתי הכנה טובה, מבחינה אסטרטגית, כדי שנוכל לנצח. מסי מצוין, ברצלונה משחקת טוב מאוד וכרגע הם טובים יותר מאיתנו. הם הפייבוריטים. למרות זאת, יהיה משחק קשה עבור שני הצדדים ויש לנו ביטחון כי המשחק הזה נותן לנו הזדמנות לחזור לפסגה".

      קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד במסיבת עיתונאים. רויטרס
      לא מודאג לגבי המשרה. קרלו אנצ'לוטי במסיבת העיתונאים/רויטרס

      מודריץ' אמור לפתוח במרכז הקישור של ריאל, לצד טוני קרוס (עליו בונים שיבלום את מסי כמה שניתן) ואיסקו, כאשר את ההתקפה יאיישו כרגיל רונאלדו, בייל ובנזמה. לא פחות חשוב מכך, בשער יעלה איקר קסיאס למשחק הקלאסיקו ה-37 בקריירה שלו ולפניו, צמד הבלמים המנוסה פפה וסרחיו ראמוס סופסוף ישובו לשתף פעולה, אחרי שהאחרון חזר מהפציעה. בצדדים צפויים לשחק דני קרבחאל ומרסלו.

      אצל המארחת, סרחיו בוסקטס הפצוע לא אמור להיות בסגל, בטח שלא בהרכב. מי שיתפוס את מקומו במרכז הקישור הוא חאבייר מסצ'ראנו, כאשר אנדרס אינייסטה ואיבן רקיטיץ' אמורים לשחק לצדו. גם אצל בארסה לא יהיו הפתעות בשלישייה הקדמית שתכלול את מסי, ניימאר וסוארס, כאשר בשער יעמוד קלאודיו בראבו, שמחפש ניצחון ראשון בקריירה מול הבלאנקוס. בהגנה, לואיס אנריקה צפוי ללכת על הרביעייה החזקה האפשרית, עם דני אלבס וג'ורדי אלבה בכנפיים וג'רארד פיקה וז'רמי מת'יו במרכז. בארסה תנסה להתגבר על העייפות לאחר המאמץ שהשקיעה מול סיטי ביום רביעי, בשעה שריאל זכתה לשבוע מנוחה. כמו כן, בסרטון שפורסם מאימון הקבוצה היום, נראים ניימאר וסוארס במיוחד.

      בינתיים, בברצלונה החלו במלחמה הפסיכולוגית. 48 שעות בלבד לפני שריקת הפתיחה, הם ביקשו בליל אמש באופן רשמי לשחק את גמר הגביע שלהם מול בילבאו בברנבאו. בספרד חוששים מאוד מהגמר הזה, בו עלולות להישמע שריקות בוז מכיוון היציעים, מצד שני מחנות האוהדים, לעבר המלך או ההמנון הספרדי. "זו הייתה מכה מתחת לחגורה", נכתב ב"אס" על התזמון של הבקשה מצד ברצלונה, שתשמח כמובן לחגוג על כר הדשא של היריבה הכי שנואה.

      לואיס אנריקה אמר במסיבת העיתונאים: "זה משחק שונה מכל היתר, זה נגד היריבה הכי גדולה שלנו. אם ננצח, אם שומטים נקודות. זה משחק אטרקטיבי, עבור האוהדים בקאמפ נואו זה תמיד מיוחד. ריאל מדריד היא אלופת אירופה המכהנת ומי שהוליכה את הליגה במשך 16 מחזורים ברציפות. נצטרך להיות בשיאנו מקדימה ומאחור. החלוצים יכולים להיות הפקטור המכריע במשחק, נהיה חזקים יותר ביחד".

      צחוקים וחיוכים: צפו באימון ברצלונה לקראת הקלאסיקו

      משחקים נוספים:

      דפורטיבו לה קורוניה - אספניול (13:00)
      ויאריאל - סביליה (18:00, 5+ לייב)
      סוסיאדד - קורדובה (20:00)

      (עדכון ראשון: 10:50)

      הרכבי הקבוצות

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        4
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully