וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי גרשון בראיון: "לא תמיד מזהים אותי ברחוב"

18.3.2015 / 16:20

הוא מצטיין במדי גנט הבלגית, משחק באירופה כבר שש שנים, מזומן באופן קבוע לנבחרת ישראל ועדיין נותר די אלמוני בארץ: "אני אוהב את השקט שלי". רמי גרשון, האלטרנטיבה הלאומית לטל בן חיים, מגיע למשחקי הנבחרת "בידיעה שיצטרכו אותי. זו העונה הטובה בקריירה". ראיון

רמי גרשון שחקן גנט. טוויטר, צילום מסך
"למדתי לקחת דברים בצורה בריאה". רמי גרשון/צילום מסך, טוויטר

ב-3 באוקטובר יצאה גנט למשחק חוץ נגד ווסטרלו במסגרת הליגה הבלגית. הייתה זו הפעם היחידה העונה בה נאלצה לשחק ללא "שר ההגנה" שלה. לא פציעות, לא הרחקות ובטח לא סיבות מקצועיות - הדבר היחיד שמנע מרמי גרשון לשחק העונה היה ערב יום כיפור. פרט לכך, מתוך 30 משחקי הליגה של גנט השלים הבלם 90 דקות בכל אחד מ-29 המחזורים הנותרים. ועשה זאת בהצטיינות. הן במערך של שלושה בלמים והן ברביעייה אחורית שגרתית. בכל מצב, לדברי הפרשנים בבלגיה, מדובר בשחקן הכי יציב בהגנת גנט. וההערכה כלפיו עצומה.

ועם כל ההצלחה, כאשר גרשון מגיע לארץ או נמצא בשדה התעופה אין סביבו המולה גדולה. חלקם לא מזהים, אלה שכן שואלים: "אתה עדיין בבלגיה?", "אתה משחק?", ולא סגורים בנוגע לקריירה שלו. לגרשון עצמו זה פחות מפריע: "כן, לא תמיד מזהים אפילו, אבל מבחינתי יש קטע חיובי כי אני אחד שמאוד קנאי לפרטיות שלו ואוהב את השקט שלי שאני עם המשפחה והחברים וזה בסך הכול טוב לי. לא מפריע לי באופן אישי שאני לא מקבל במה תקשורתית, חלק מזה טמון בכך שלא שיחקתי בישראל ופחות יצא לאנשים להכיר. למשפחה שלי זה כן מפריע. אבא שלי ואחי שואלים אותי לא מעט פעמים איך יכול להיות שלא כותבים או לא מפרגנים אחרי משחקים, אבל זאת המציאות והיא לא מטרידה אותי".

ביברס נאתכו בראיון: "יום אחד אתה מלך, למחרת אחרון השחקנים"

הנבחרת התכנסה ליום הכנה נוסף, גילי ורמוט בספק לוויילס

סגל ויילס פורסם: בייל, ראמזי ואלן בפנים, צ'סטר הפצוע ייעדר

טל בן חיים שחקן צ'רלטון. GettyImages
אחד היחידים שיותר ותיק מגרשון באירופה, מקדים אותו גם בנבחרת. טל בן חיים/GettyImages
"אם פעם הייתי לוקח ללב אם אני משחק או לא, או מאבד קצת את הביטחון בגלל פס לא טוב או כל פעולה לא נכונה, היום אני רואה דברים אחרת. אני בשל, במלוא מובן המילה"

גרשון נבחר כמה פעמים לנבחרת המחזור בבלגיה, כולל אחרי הניצחונות הגדולים על סטנדרד ליאז', קלאב ברוז' ואנדרלכט, עליה גברה גנט השבוע 1:2 והצליחה לעקוף אותה בדרך למקום השני בתום העונה הסדירה. הבלם הישראלי, רק בן 26, כבר הפך לאחד הליגיונרים הוותיקים שלנו כאשר זוהי שנתו השישית באירופה. רק טל בן חיים ובן שהר ותיקים ממנו.

זוהי עונת שיא עבור גרשון, אחרי שנים של עליות וירידות עם לא מעט פציעות באמצע. ויש לכך גם סיבה מפתיעה. "זאת העונה הכי טובה בקריירה שלי", אומר גרשון לוואלה ספורט. "זה לא בגלל כל הפציעות שעברתי, אלא עונה של התבגרות מנטאלית ופיזית. למדתי לקחת דברים בצורה בריאה יותר. אם פעם הייתי לוקח ללב אם אני משחק או לא, או מאבד קצת את הביטחון בגלל פס לא טוב או כל פעולה לא נכונה, היום אני רואה דברים אחרת. אני בשל, במלוא מובן המילה. האמת שמי שעזר לי מאוד בנקודה הזאת הוא איתן עזריה. שוחחתי איתו המון והוא הסביר לי איך אני צריך להסתכל על הדברים בראייה נכונה ובריאה. זה השפיע עליי מאוד ועיצב אותי מנטאלית כשחקן".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
איתן עזריה, יועץ מנטלי לכדורגלנים. באדיבות איתן עזריה,
עזר לגרשון בהתפתחות המנטאלית. איתן עזריה/באדיבות איתן עזריה
"אני מאוד שאפתן, אף פעם לא מסופק ותמיד מחפש להתקדם. בראש שלי אני תמיד רוצה להתקדם לאחת הליגות הבכירות, זה איזשהו חלום ושאיפה שתמיד ארצה להגשים"

ההערכה כלפיך נובעת לא מעט מההצטיינות במשחקים הגדולים. אלה משחקים שבונים קריירה

"כן, אין ספק שלמשחקים האלה יש את הערך המוסף ומקבלים עליהם יותר הערכה והכרה. כבר בשנים הקודמות צברתי את הביטחון במשחקים נגד הגדולות והרגשתי שאני מוכן לרמות האלה. היו לי פציעות ותהליך התפתחות, אבל תמיד האמנתי שאני ראוי למקומות האלה. זה מסוג המשחקים שאתה מסמן לעצמך ומודע לחשיבות שלהם מעבר לנקודות".

בכל מקרה - גם אם גנט לא תזכה באליפות או תגיע לליגת האלופות - זו תהיה העונה הטובה ביותר של גרשון עד כה. הוא זקוק לעוד שני משחקים כדי לעבור את העונה הקודמת הכי טובה שלו (2010/11 במדי קוטרייק), והפעם זה קורה בקבוצת צמרת אמיתית. בלי פציעות מעכבות כמו בשנים עברו. תוסיפו גם שער נאה בהקשתה מול זולטה וארחם ("השער היפה בקריירה שלי", אמר אז לתקשורת הבלגית) ושבחים מקיר לקיר, ותקבלו את אחד השגרירים הבולטים של הכדורגל הישראלי העונה.

למרות העונה המוצלחת בקבוצה שמתמודדת על האליפות, גרשון תמיד חושב קדימה. כאשר נשאל אם המטרה היא להיות שחקן דומיננטי בשנים הבאות בקבוצה בכירה בבלגיה, הוא לא שקט: "אני מאוד שאפתן, אף פעם לא מסופק ותמיד מחפש להתקדם. בראש שלי אני תמיד רוצה להתקדם לאחת הליגות הבכירות, זה איזשהו חלום ושאיפה שתמיד ארצה להגשים. יש כאלה שאומרים שעדיף להישאר בקבוצת צמרת בבלגיה ולא בעוד קבוצה בליגה בכירה, אבל אני מוכן לקחת את הסיכון ורוצה להגשים את המטרה הזאת בעתיד. חשוב לי להדגיש שכרגע טוב לי מאוד בגנט ורק כשהדברים יתאימו נחשוב הלאה".

התלהבת מהשער שכבשת נגד זולטה וארחם, אמרת שזה הגול הכי יפה שכבשת בקריירה

"זה היה שער של חלוץ גדול. היה מצב נייח, שפשפתי את הכדור עם הראש וכשהסתובבתי אחד השחקנים החזיר לי את הכדור. בהתחלה חשבתי לבעוט טיל, אבל השוער יצא אליי אז נתתי צ'יפ קטן שיצא כמו גדול. בעמדות שלנו לא יוצא לנו כמעט להגיע לסיטואציות כאלה, אז אי אפשר שלא להתלהב ברגעים כאלה. זה לא קורה הרבה בקריירה של שחקן הגנה. לא פשוט פה גם עם מבנה הגוף שלי להצטרף להתקפה, זאת ליגה מאוד פיזית. יש לי ניתור גבוה, אבל פיזית אני ממוצע כאן. שהייתי בנוער של ראשון לציון היה לי את היתרון הפיזי ויכולתי להבקיע הרבה גולים, כאן זה הרבה יותר קשה".

שחקן בוורן רמי גרשון (משמאל) מול שחקן סטנדרד ליאז' איגור דה קמארגו. GettyImages
בבלגיה, היתרון הפיזי נעלם. רמי גרשון במדי בוורן, משמאל/GettyImages
"אני יודע שבשני המשחקים יצטרכו את כולם ובקמפיין ארוך כל אחד מקבל את ההרכב בתקופה אחרת. אנחנו קטנים כאן, מה שחשוב זאת הנבחרת שמייצגת את המדינה והדגל"

אמנם לא פתחת בהרכב הנבחרת במפגשים הקודמים, אך יש תחושה שבשני משחקים בתוך שלושה ימים יצטרכו את כולם במערכה. אתה מכין את עצמך לזה?

"כן, אני מגיע מאוד מוכן ולא חושב בכלל על השאלה אם אשחק או לא. בראש אני מגיע בידיעה שיצטרכו אותי... אני יודע שבשני המשחקים יצטרכו את כולם ובקמפיין ארוך כל אחד מקבל את ההרכב בתקופה אחרת. אנחנו קטנים כאן, מה שחשוב זאת הנבחרת שמייצגת את המדינה והדגל. אנחנו מנסים לעשות משהו היסטורי ורק זה מה שמעניין. גם כל הנושא של העפלה אפשרית ליורו ומה זה יעשה עבורי או עבור אחרים ברמה האישית לא מעניין, רק הנבחרת, הדגל והמדינה. אם נעשה את זה יהיה משהו היסטורי שיעשה באזז גדול במדינה כמו שלנו".

הרגשת את הבאזז גם בבלגיה עם ההתפתחות וההישגים של הנבחרת בשנים האחרונות?

"בלגיה שונה. היא לא לאומית ופטריוטית כמונו. היא מאוד מפולגת ועם הרבה קטבים. יש להם את ההישגים מהעבר, כך שזה מתקבל יותר בטבעיות ולא בטירוף גדול. זה משהו שציפו לו. אין מה להשוות למה שזה יעשה אצלנו אם נצליח לעשות את זה, מעבר לבאזז זה יוסיף הרבה לכדורגל וגם כבוד למדינה. תמיד מדברים עלינו כעל המדינה שאף פעם לא הייתה שם וזה יכול לשנות הרבה מאוד דברים, לכן ההישג הזה כל כך חשוב. אבל הדרך עוד ארוכה".

אתה זוכר את הסטטוס שלך בפייסבוק לפני יותר משנתיים עם "איך נעלה כשחצי מדינה נגדנו?".

"זוכר, זוכר. לא התכוונתי אז שזה ייצא ככה ויהיה רעש כזה גדול. פשוט דיברתי מכאב על מה שהרגשתי עבור השחקנים ובכלל עבור הנבחרת שבסופו של יום מייצגת את העם והמדינה. הרגשתי שהתקשורת ולא מעט אנשים שליליים כלפי הנבחרת, וזה כאב לי מאוד. היום דברים השתנו, מרגישים את זה אצל האנשים ברחוב. בא אליי לא מזמן אוהד שאמר לי שגם בזמנים שהנבחרת הייתה איכותית יותר לא אהבו אותה ככה. אחד אחר אמר שהנבחרת בעבר הייתה כזאת שנותנים כדור לבניון ומקווים שיציל את המולדת ואחרים לא לוקחים אחריות. היום זאת יחידה אחת שכולם מאחוריה, שמשחקת כמו נבחרת".

רמי גרשון, אימון נבחרת ישראל. קובי אליהו
"בא אליי לא מזמן אוהד שאמר לי שגם בזמנים שהנבחרת הייתה איכותית יותר לא אהבו אותה ככה". רמי גרשון באימון הנבחרת/קובי אליהו
"זאת לא השאיפה שלי לחזור לכדורגל הישראלי אלא להתקדם מבלגיה לליגה בכירה יותר. אני מקווה לשחק עוד הרבה שנים, אך אחרי שאפרוש יש לי חזון לחזור לארץ, לקחת קבוצה של ילדים, לרוץ איתם 3-4 שנים"

התקשורת הבלגית לא הפסיקה לשבח אותך על הסיוע לקני סייף וארגון הטקס לזכר אביו ז"ל. אימצת אותו לחיקך.

"כן, במצבים כאלה אתה עושה את כל מה שאתה יכול בכדי לסייע לקני ולמשפחה להרגיש טוב יותר, זאת החובה שלי. קני רק מתחיל את הדרך שלו, הוא ילד באירופה. אני כאן כדי לעזור לו לעבור את התהליך הזה. אני תמיד אומר לו שזה הדבר הכי חשוב עבורו שאני כאן, שאדע לכוון אותו ברגעים שהוא עדיין לומד איך צריך להתנהל. לפעמים הוא מאוכזב אחרי משחק לא טוב או כשהוא לא משחק, ואני מסביר לו שדקות המשחק שהוא מקבל כאן הן בלתי נתפשות ביחס לעונה ראשונה. אמרתי לו שאם אראה לו נתונים של כמה משחקים כאן שחקנים שנמצאים בעונה ראשונה, הוא לא יאמין".

גרשון ממשיך: "הוא עושה עונה ראשונה אדירה. הוא מוכשר ברמות גבוהות, חזק, מהיר, טכני, חכם, עם משמעת גבוהה. אם לא האירוע של אבא שלו שנפטר והחזרה לארץ, הוא היה ממשיך כשחקן הרכב ולדעתי אי אפשר היה שלא להזמין אותו לנבחרת. זה עניין של זמן עד שהוא יקבל את הזימון, אבל זה לא מה שצריך להעסיק אותו כרגע, הוא צריך להתרכז בקבוצה ובהתפתחות שלו, הזימון יגיע לבד".

לא בדיוק יודעים כאן איך להעריך הצלחה בבלגיה.

"אני תמיד מרגיש את זה. בישראל אוהבים הרבה פעמים לדבר מבלי לדעת. אני תמיד אומר שמי שיבוא לבלגיה ויראה משחקים ידבר אחרת. הליגה כאן יותר פיזית ומהירה מישראל והרמה פה היא באמת גבוהה. ההצלחה של רפאלוב היא אדירה בכל קנה מידה עבור ישראלי ביבשת וגם של ברדה לפניו. השם של ברדה הוא כבוד לכדורגל הישראלי ופותח דלתות לשחקנים ישראלים, הוא עשה כאן קריירה מדהימה ועדיין בישראל לא הבינו באמת מה הוא עשה כאן".

לפחות חסכת לעצמך לעבור דרך ליגת העל והכדורגל שלנו.

"כן, תמיד אומרים לי את זה. זאת גם לא השאיפה שלי לחזור לכדורגל הישראלי אלא להתקדם מבלגיה לליגה בכירה יותר. אני מקווה לשחק עוד הרבה שנים, אך אחרי שאפרוש יש לי חזון לחזור לארץ, לקחת קבוצה של ילדים, לרוץ איתם 3-4 שנים עם כל מה ששאבתי ולמדתי בחו"ל ולראות לאן זה הולך. הכדורגל הישראלי חשוב לי ותמיד ארצה לתרום ולנסות להביא את מה שלמדתי. בסך הכול במדינות עם כמות תושבים כמו שלנו או מעט יותר הכדורגל הרבה יותר מתפתח, בעיקר בשל העבודה בגילאים הצעירים, התרבות והדרך ואולי בעתיד נוכל לשנות את זה".

למי הצבעת?

"לבית היהודי. אני מאוד בעד נפתלי בנט. אני חושב שצריך לשמור על ארץ ישראל השלמה ולהיות מאוד נחושים בנוגע לביטחון שלה. גם המצע החברתי שלו דיבר אליי. אני לא חושב שמה שניסו לייחס לו בנוגע לגזענות נכון, אני מרגיש שהוא אמיתי ונכון ללכת אחריו. אני בא מבית של ליכוד וביקשתי אישור מיוחד מאבא שלי להצביע עבור הבית היהודי".

יו"ר הבית היהודי נתון הצהרה לתקשורת, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
קיבל קול מבלם הנבחרת. נפתלי בנט/טלי מאייר

10. סינטאיהו סלליך (מאריבור)
המאזן השבועי: 45 דקות ב-1:2 על זאברץ'
במשפט אחד: בדרך הנכונה לזכייה באליפות

9. גיא לוזון (צ'רלטון)
המאזן השבועי: הפסד 3:1 לבלקבורן, ניצחון 0:3 על בלקפול
במשפט אחד: ארבעה ניצחונות בחמישה משחקים

8. בן שהר (וילם II)
המאזן השבועי: שער, 22 דקות ב-2:3 על אקסלסיור
במשפט אחד: חילוף מנצח, שער ראשון ב-2015

7. מונס דאבור (גראסהופרס)
המאזן השבועי: שער, 90 דקות ב-2:2 מול תון
במשפט אחד: תורם מדי משחק, תשעה שערים העונה

6. תומר חמד (אלמריה)
המאזן השבועי: 90 דקות, 0:0 מול ויאריאל
במשפט אחד: עדיין מלך שערי הקבוצה, אבל המומנטום נעצר

5. רמי גרשון (גנט)
המאזן השבועי: 90 דקות ב-1:2 על אנדרלכט
במשפט אחד: הצטיינות במשחק הצמרת, חלום האליפות חי וקיים

4. עומר דמארי (ר.ב. לייפציג)
המאזן השבועי: בישול, 85 דקות ב-1:3 על פורטונה דיסלדורף
במשפט אחד: אסיסט נהדר בעקב, בקרוב שער הבכורה

3. ניר ביטון (סלטיק)
המאזן השבועי: 82 דקות, 0:2 על דנדי יונייטד בגמר גביע הליגה
במשפט אחד: המאמצים להכשירו הועילו, שותף מרכזי בתואר הראשון לעונה זו

2. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה)
המאזן השבועי: בישול, 72 דקות ב-0:4 על מורדוביה
במשפט אחד: גם הכתיב קצב, גם בישל ובעיקר נשאר כשיר. גוטמן מרוצה

1. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')
המאזן השבועי: בישול, 76 דקות ב-1:3 על ווסטרלו
במשפט אחד: 13 אסיסטים בליגה, עוד צעד לעבר האליפות

שחקני סלטיק חוגגים זכייה בגביע הליגה, ניר ביטון (רביעי משמאל). Mark Runnacles, GettyImages
יש גביע. ניר ביטון עם החברים/GettyImages, Mark Runnacles
  • עוד באותו נושא:
  • רמי גרשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully