וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את ז'לגיריס קובנה 72:79

פארגו (25 נקודות) ודווין סמית' (19) הצטיינו לסירוגין והצעידו את הצהובים לניצחון חשוב על ז'לגיריס, על אף רבע אחרון נורא. גודס מתקרב להצלבה, אך גורלו יוכרע בשלושת המחזורים שנותרו בטופ 16

ברני ארדוב
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב מול ז'לגיריס קובנה. ברני ארדוב
ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב מול ז'לגיריס קובנה/ברני ארדוב

מכבי תל אביב עשתה הערב (חמישי) צעד חשוב מאוד אל עבר ההצלבה, כשניצחה בביתה 72:79 את ז'לגיריס קובנה. בכך שמרה אלופת אירופה על המקום השלישי בבית ה' של הטופ 16, עם מאזן 4:7, אך היא עדיין רחוקה משחק אחד מברצלונה שבמקום השני, המקנה יתרון ביתיות בהצלבה. אז מה הלאה? הכל עדיין פתוח. שלושה מחזורים נותרו עד תום הטופ 16, ולגיא גודס נותרו מפגשים עם ריאל מדריד (בחוץ), גלאטסראיי (בבית) ואלבה ברלין (בחוץ). בית ה' עדיין פתוח לגמרי, כשגם פנאתינייקוס, ז'לגיריס ואלבה ברלין בתמונת המאבק על ההצלבה, וגם בית ו' המקביל, ממנו תגיע יריבת מכבי תל אביב, פתוח לגמרי. אם השלב היה נגמר כעת, היו פוגשים הצהובים את אולימפיאקוס בהצלבה, ללא יתרון ביתיות, אך הכל, ככל הנראה, יוכרע במחזור הסיום.

ג'רמי פארגו, שבדרך כלל מופיע ברבע האחרון, פתח מצוין וקלע 10 נקודות כבר ברבע הראשון. הבריחה הגיעה ברבע השני, כשדווין סמית' התעורר, צלף 14 נקודות ב-10 דקות, והוליך את אלופת אירופה ליתרון שכבר הגיע ל-11 נקודות. גמור? עוד לא. כוכב ז'לגיריס ג'יימס אנדרסון נסגר מצוין אך קבוצתו לא ויתרה וסגרה כמעט את כל הפער. לקראת סוף הרבע השלישי מכבי שוב ברחה - שוב דרך פארגו (26 נקודות, באחד ממשחקיו הטובים העונה) וסמית' (19) הנפלאים - והפער צמח ל-12 נקודות. הרבע האחרון היה רע מאוד, אך למזלם של הצהובים, האורחת פשוט לא ידעה לקחת את מה שנתנו לה. קבוצה איכותית יותר היתה מענישה, ובגדול.

היכולת הזו בוודאי לא תספיק לכל יריבה שתחכה למכבי תל אביב בהצלבה (אם אכן תגיע לשם), אך גודס יכול להיות מרוצה מכך שאחרי ההפסדים לאלבה ברלין וברצלונה, מה שנראה היה ככדור שלג נעצר. בשבוע הבא הוא יוצא למדריד למשחק חוץ כמעט בלתי אפשרי, שעלול לחרוץ את גורל הצהובים בכל הנוגע למקום השני ויתרון הביתיות. אחריו, תתפנה אלופת אירופה למשחקים מול גלאטסראיי ואלבה ברלין, שיקבעו האם ומאיזה מקום היא תעפיל לשלב הבא.

ג'רמי פארגו שחקן מכבי תל אביב מול ז'לגיריס קובנה. ברני ארדוב
MVP. פארגו/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ג'רמי פארגו, דווין סמית', בריאן רנדל ואלכס טיוס, שהועדף על פני סופוקליס שחורציאניטיס. ז'לגיריס העלתה את לוקאס לקביצ'יוס, אדגרס אולנובאס, ג'יימס אנדרסון, פאוליוס ינקונאס ורוברטס יבטוקאס. הנקודות הצהובות הראשונות הגיעו מאלי-אופ של רנדל את טיוס, אך מכבי התקשתה למצוא את הטבעת בפתיחה וקלעה ארבע נקודות בלבד בארבע הדקות הראשונות. פארגו החל להתחמם וקבע 11:13, מרקיז היינס וסופו עלו מהספסל, פארגו תפר שלשה נוספת כדי להגיע ל-10 נקודות, רנדל הוסיף סל ועבירה ואלופת אירופה עלתה ל-11:18. דריוש סונגיילה הוותיק צימק בצד השני, ובתום הרבע הראשון הוליכה המארחת 15:18.

רבע שני:

סונגיילה צימק ל-18:17, נייט לינהארט ענה עם שלשה, רנדל וטיוס סיפקו אלי-אופ יפהפה נוספת והיתרון הצהוב עמד על 19:25. דווין סמית' קלע סוף סוף נקודות ראשונות, ג'יימס אנדרסון לא הצליח להיכנס למשחק, ארתורס מילאנקיס צימק ל-31:30 בלבד אך סמית' הלוהט קבר שלשה שקבעה 30:36. רנדל הוסיף סל יפה, סמית' תפר שלשה נוספת שהפכה את זה ל-32:43, לפני שג'יימס אנדרסון קלע ממש על הבאזר. המחצית הסתיימה ב-34:43 לצהובים, שקיבלו 14 נקודות מדווין סמית' (כולן ברבע השני) ו-10 מפארגו.

דווין סמית' מכבי תל אביב מול פאוליוס יאנקונאס ז'לגיריס קובנה. ברני ארדוב
הצלע השנייה בניצחון החשוב. סמית'/ברני ארדוב

רבע שלישי:

מילאנקיס ולקביצ'יוס צימקו ל-45:42 בלבד עם שלשות מוצלחות, וינקונאס הוריד את הפער ל-47:46. סמית' עצר את המומנטום עם שלשה משלו, פארגו הוסיף סל ועבירה והיתרון צמח בחזרה ל-46:55. סופו קלע נקודות ראשונות במשחק, פארגו הוסיף שלשה שלישית, ושחורציאניטיס קבע יתרון שיא של 54:66, וזו היתה גם תוצאת הרבע השלישי.

רבע רביעי:

מכבי פתחה רע מאוד את הרבע המכריע, לא קלעה נקודות חמש דקות (!), ולמזלה ז'לגיריס לא ידעה להעניש. פארגו סוף סוף פרץ את הסכר עם נקודות ראשונות ברבע, ארבע דקות לסיום, ולוח התוצאות הראה 60:68. אותו פארגו הוסיף שלשה גורלית שקבעה 62:71, 2:30 דקות לסיום, ולאחר מכן סיפק חדירה שהפכה את זה ל-66:75, דקה לבאזר. אנדרסון עוד צימק ל-75:71, אך מכבי דייקה מהקו וזה נגמר ב-72:79 למארחת.

אלכס טיוס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זה לא היה מרשים, אבל כן מאוד חשוב. טיוס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'רמי פארגו 26 (5 מ-8 ל-2, 4 מ-6 ל-3, 4 מ-5 מהעונשין), דוין סמית' 19 (3 מ-8 ל-3, 6 מ-6 מהעונשין) ו-4 איבודים, אלכס טיוס 10, בריאן רנדל 8 ו-8 ריבאונדים, יוגב אוחיון 6 (2 מ-11 מהשדה), 5 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, סופוקליס שחורציאניטיס 6, נייט לינהארט 3, ג'ו אלכסנדר 1. מרקיז היינס שותף (7 דקות) ולא קלע.

קלעו לז'לגיריס קובנה: ארתורס מילאנקיס 19 (4 מ-7 ל-3), לוקאס לקביצ'יוס 13, ג'יימס אנדרסון 12 (1 מ-4 ל-2, 3 מ-7 ל-3), 5 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, רוברטס יבטוקאס 8, דריוש סונגיילה 8, וויל צ'רי 6, פאוליוס ינקונאס 4 ו-11 ריבאונדים, אדגרס אולנובס 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully