וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת החורף: אלירן עטר חשוב יותר מהכרטיס לפלייאוף העליון

מכבי חיפה לא תזכה בתואר העונה, אבל היא בהחלט זכתה בבינגו של ינואר, אלירן עטר. אורן יוסיפוביץ על שידוך והשפעה ברמת סולארי-פריצה-זהבי, אגף שמאלי שהזכיר לירוקים את ימי מסיללה ורפאלוב, ואופטימיות בשם טל בנין

one

ועדת ביקורת

קהל מכבי חיפה: עוד קלאסיקה של כמות ואיכות. במחצית השנייה העובדה שמרקו בלבול לא ערך חילוף הציקה לרבים מהם, והם נתנו למאמן להבין מה דעתם בנושא. דעתם היתה 'תכניס כבר את עידן ורד'. ציון: 8

קהל הפועל חיפה: ישבו ביציע הצפוני העליון. לעתים נשמעו, אבל המעטים-מול-רבים לא עבד טוב כל כך הפעם. ציון: 6

דברים שרואים בסטטיסטיקה: עידן ורד כובש העונה כל 142 דקות. הוא שלישי בליגה במדד זה - רק ערן זהבי (כל 100 דקות) ושלומי ארבייטמן (כל 120 דקות) מקדימים אותו.

מכבי חיפה ניצחה בדרבי 0:2 ועלתה לפלייאוף העליון

הצטרפו לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

הבורסה:

עולה: נשארים עם עידן ורד. באמת, בבקשה, אנא - מאמנים יקרים - שימו לב לבחור. מה הבחור עוד צריך לעשות? החל מהקיץ, עוד בגביע הטוטו, ורד היה חד ותמיד סיפק קבלות בהקדם האפשרי. נניח שמרקו בלבול לא מוצא לנכון לפתוח עמו, אבל להכניסו בדקה ה-84 זה מאוחר מדי. מאוחר מאוד. אתמול השחקן היעיל שוב החזיר טובה בזריזות, עם ה-0:2 דקות לאחר שעלה על הדשא. אין מה להוסיף - חייב לשחק יותר.

יורד: טאדאס קיאנסקאס. לא נהנה ממשחק טוב, וכשלידו בחור בן 18, רוב המשקל (והביקורת) עליו.

ציוץ המשחק:

תמונת המשחק: זה לא הגיל, זה התרגיל

יוסי בניון שחקן מכבי חיפה. יוסי ציפקיס
יוסי בניון שחקן מכבי חיפה/יוסי ציפקיס

מעשה שהיה, כך היה

יש משהו כיפי בכרוז של מכבי חיפה, שכנר סיניור. אולי כי הטונים, המנעד וההגיה קרובים יותר לדן כנר מאשר לשי סידי, והרי לפעמים כולנו צריכים קצת שקט. שכנר הציג את ההרכב הירוק. "הוא הגיע אלינו בינואר", אמר ובירך את אברהם פאס, והמשיך לידין, ש"גם הצטרף בינואר", בערך. ואז קמארה, וגם הוא - ינואר. וגם איתי שכטר "בא אלינו בינואר!".

וכפי שהתסרוקת השתנתה משיער יבש משוח לאחור לפוני רטוב על המצח, כך הרוח שעטר יצר מסביבו. כמו סופה מקומית, בלתי נשלטת

כשהקריא את "מספר 16", ומשך את ההברות, "אלייייררררןןןן עטררררר", לסיניור כבר לא נשאר מקום ל"ינואר" - או שכך לפחות נשמע.

כך גם נראה. כל הטאלנטים החדשים תורמים המון, במכבי חיפה מתעקשים לציין זאת, ובצדק, אבל אצל עטר באמת אפשר להשאיר את ינואר בצד. זה באמת היה המשחק השביעי שלו? זה הכול? על הכרמל שרו "ההר הירוק כל ימות השנה", ואלירן? לרגעים נראה שהוא ירוק יותר מהכרמל.

אתמול הכוכב התחיל חזק כרגיל. וכפי שהתסרוקת השתנתה משיער יבש משוח לאחור לפוני רטוב על המצח, כך הרוח שאלירן עטר יצר מסביבו. כמו סופה מקומית, בלתי נשלטת, הוא חרך את המגרש, וזה בדיוק מה שחיפה האנמית-מדי היתה צריכה. וכמה שהאוהדים אוהבים אותו. כמה שהם אוהבים.

אתמול, על הדשא, המיס-מצ' היה ברור. טוסיין ריקטס, חלוץ שהוסב למגן, הוצב מולו. שינוי העמדה הוא שיחוק של טל בנין, בעיקרון, אבל מול שד כעטר זה לא יכול היה לעבוד לאורך זמן. במיוחד כשאל אותו שטח נכנסו עטר וטאלב טואטחה. התיאום הנהדר עם המגן השמאלי אותת כבר בדקות הראשונות. השניים להטו בקו שמאל, וההגנה האדומה פשוט התבלבלה מריבוי האופציות. כל כך טוב הרגיש עטר, שהתחיל לדבר בעקבים, עד שעקב אחד מצא את המגן שהפגיז את ה-0:1.

בסיום אמר שחקן ירוק שאגף שמאל החדש, טואטחה את עטר, מזכיר לו את הציוות בין מסיללה לרפאלוב. "טאלב ענק", החמיא אלירן, ולא נותר אלא לעקוב אחר ההשוואה המחייבת.

שחקן מכבי חיפה, אלירן עטר. יוסי ציפקיס
עטר בדרך לעוד עקב מרוצה/יוסי ציפקיס

לפני המשחק קיבל עטר את פרס שחקן חודש פברואר של וואלה! ספורט ומנהלת הליגות. הוא קטף אותו ללא מתחרים, ואחרי ערן זהבי וניקולה מיטרוביץ', זוכי דצמבר וינואר, הוא היחיד שחווה משחק טוב בערב הענקת הפרס, והיחיד שגם ניצח. קללת הפרס המאולתרת לא השפיעה על עטר; מה כן משפיע עליו?!

הוא הגיע למכבי חיפה מוכה וחבוטה, עייפה ונרפית, כזו ששום דבר לא יצליח להנשים אותה. וההשפעה שלו, כשחקן שהגיע בינואר עם 10 דקות של כדורגל בכל המסגרות בריימס, על גבול החסרת תקדים. הוא השתלב נהדר, גם במרקם החברתי העמוס בכוכבים. אמש, מחדר הלבשה מרוקן יצאו בניון והוא. "עטר מוכשר, שחקן של מספרים", החמיא הקפטן כמה דקות לפני כן. "שחקן שקל לשחק איתו. התנועה שלו נהדרת, ואתה יודע שאם אתה בורח לשטח הוא ייתן לך את הכדור לאן שצריך". והמחמיא והמוחמא היו אחרונים לעזוב את האצטדיון שכבר הוחשך, וכמה טוב להיות האיש שהקפטן חפץ ביקרו.

ואכן, מספרים וראיית משחק - בשבעת משחקי הליגה הראשונים שלו מאז נחת בכרמל, עטר עם ארבעה שערים, שני בישולים ואפס הפסדים. סוף סוף, אחרי הרבה שנים, מכבי חיפה נהנית מחיבור מדויק ונפיץ עם רכש חורפי. חיבור שהזכיר נשכחות.

שחקני רכש בינואר, ב-7 משחקי הליגה הראשונים

דויד סולארי, קרית שמונה, 2011/12: 2 שערים, 2 בישולים, הקבוצה עלתה מ-74% בלעדיו ל-81% איתו

ראדה פריצה, מכבי תל אביב, 2012/13: 3 שערים, 3 בישולים, מ-69% ל-86%

ערן זהבי, מכבי תל אביב, 2012/13: 1 שערים, 2 בישולים, מ-67% ל-100%

אלירן עטר, מכבי חיפה, 2014/15: 4 שערים, 2 בישולים, מ-37% ל-76%

אינדיווידואלית, רק פריצה של 12/13 מחזיק במאזן דומה לשל עטר; מבחינת הצלחה קבוצתית, ערן זהבי של אותה עונה הפך מכבי תל אביב טובה למושלמת. שלושתם - סולארי, פריצה וזהבי - נעלו אליפות. אבל רק אלירן עטר הגיעה לקבוצה בה שום דבר לא עבד, ועכשיו, לפחות מספרית, העסק זורם; רק עטר לקח מאזן שלילי והפך את הקערה עד שלא ניתן לזהות אותה.

שחקן מכבי חיפה, טאלב טואטחה. יוסי ציפקיס
"טאלב ענק", החמיא אלירן בסיום, ולא נותר אלא לעקוב אחר ההשוואה המחייבת למסיללה את רפאלוב/יוסי ציפקיס

שיהיה ברור -- מכבי חיפה עדיין לא שוטפת. ירוקים שמגיעים לקראת הטופ-6 עם אופטימיות נשפכת מהאוזניים -- נא לנגב. אבל זה רק ממחיש עד כמה ההישג של עטר גדול. אנשים אומרים 'קבוצה בלי לחץ ובלי ציפיות'. ובכן, אנשים שאומרים את זה הינם חסרי מושג במה שהמועדון הזה מייצג. שלושת המשחקים האחרונים היו הר געש עבור הקבוצה הזו. פלייאוף תחתון, על כל נספחיו, מקביל לאסון בעונה שגם כך מוגדרת כפיאסקו. חיפה הגיעה לכל משחק עם חובת ניצחון, ועטר סיפק את הסחורה, וצפונה. מול נתניה, כשהיה נראה שאף אחד לא יוציא את העגלה מהשלולית, הוא כבש את הראשון ובישל לבניון את השני; בקרית שמונה, הוא השיג את הכדור שכמה שניות לאחר מכן הגיע לקפטן ומשם לרשת; ואתמול - הבישול שפתח את העסק.

מכבי חיפה לא צריכה להתעודד להסתנוור מההשתחלות לשש הראשונות. אבל היא יכולה בהחלט להתעודד מהבינגו הזה עם אלירן עטר. בעונה שכלום לא הלך לירוקים, הם לפחות יכולים להתהדר ברכש הכי טוב של ינואר, רכש שנכנס למועדון בו חברים סולארי, פריצה וזהבי. את כרטיס החבר הרשמי והמנויילן יוכל עטר לראות, אם וכאשר, רק במאי 2016, אבל הפלייאוף העליון ייפתח הכי חזק שיש, כשאלירן ינחת בבלומפילד לדייט עם האקסית.

"הגעתי למקום הנכון", אמר עטר הירוק אתמול, תשובה שלבטח צובטת בלבם של כל מני אנשים. תגובת ג'ורדי קרויף תובא, אולי, בעוד קצת יותר משבוע.

seperator
מאמן הפועל חיפה, טל בנין. יוסי ציפקיס
מאמן הפועל חיפה, טל בנין/יוסי ציפקיס

טל בנין, באימונית שחורה שמשדרת אקשן, נכנס לחדר העיתונאים בסמי עופר, כנראה לראשונה. "חדר יפה, זה משהו", התלהב, ובלי להתבלבל הזיז את מסכי הפרסום שחצצו בינו לבין העיתונאים - דבר שאף מאמן לא עשה לפניו. זה בנין, וזה טוב. כמו שאין לו בעיה להזיז מסכי פרסום, אין לו בעיה לעלות לדרבי קריטי עם אופק פישלר בן ה-18, ולזרוק למערכה את עידן גולן בן ה-19 ואורן ביטון בן ה-20. "השחקנים הצעירים שמתאמנים אצלנו הם לא קישוט", אמר, ואכן הוכיח.

בנין: ?אמרו לי שאם אצליח להשיג נקודה או שתיים ברצף הזה, אנשים יהיו שמחים. ואני לא מסתפק בארבע הנקודות שעשינו?

בנין נכנס לקבוצה גוססת עם לו"ז פתיחה רצחני, וסיים את ארבעת משחקי החפיפה - מול ארבע מבכירות הליגה - עם ארבע נקודות כולל ניצחון על האלופה. "אמרו לי שאם אצליח להשיג נקודה או שתיים ברצף הזה, אנשים יהיו שמחים", אמר. "ואני לא מסתפק בארבע הנקודות שעשינו". גם אתמול, למרות הבאזז הירוק, האדומים לא היו נחותים ועם קצת יותר ניסיון היו משווים את המשחק.

"אני אופטימי, כי זה התפקיד שלי", אמר בנין. ההמשך לא יהיה קל עבור הפועל חיפה, אבל אם יש לאנשיה כמה סיבות לאופטימיות, זה בעיקר בגלל האימונית השחורה והאיש שנמצא בתוכה.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully