וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "האלימות והגזענות מזהמות את הכדורגל, צריך להוקיע אותן"

הנשיא הציג במשכנו לראשונה את "מגן הכבוד", שיוענק למועדון שנאבק בגזענות בצורה הטובה ביותר: "כולנו רוצים בטובתו של הכדורגל". עיני: "הכדורגל הוא ערך חינוכי וחברתי"

לשכת העיתונות הממשלתית

צפו בנשיא רובי ריבלין משתתף בסרטון נגד אלימות בכדורגל

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הציג הבוקר (חמישי) במשכנו לראשונה את "מגן הכבוד" המשותף למנהלת הליגה בכדורגל, ההתאחדות לכדורגל, הטוטו, המועצה למניעת אלימות בספורט, ובית הנשיא. המגן יוענק השנה למועדון אחד מבין 14 המועדונים של ליגת העל, בעל העשייה המשמעותית ביותר לטובת מאבק באלימות ובגזענות והמצטיין בעשייה חברתית וערכית.

אין זה סוד שאני אוהב כדורגל", אמר הנשיא ראובן ריבלין, "כולנו אוהבים כדורגל ורוצים בטובתו. שיהיה מקצועי יותר, מותח וחזק כמו החיים. אבל לא רק האהבה שלנו לכדורגל מביאה אותנו לכאן, אלא גם הדאגה שלנו לענף. כולנו מבינים שאנו צריכים וחייבים להסתכל לאלימות ולגזענות בעיניים. צריך להתמודד עם המוגלה הזו שמזהמת את הכדורגל הישראלי. עבורי הכדורגל הוא כלי מדהים ליצירת מפגש בריא ומעורר תקווה בין כל חלקי החברה הישראלית".

עוד אמר הנשיא: "כאדם שהיה מעורב בכדורגל ידעתי שניצחון זה לא הדבר החשוב, אלא הדבר היחידי שחשוב. אבל גם כשהובסתי על ידי מכבי תל אביב ומכבי נתניה וגם כשניצחתי אותן, היינו יריבים במגרש אבל חברים כל כך טובים לפני ואחרי המשחק. הכדורגל הוא ראי של החברה הישראלית, וכך אנחנו צריכים להבין זאת. הוא המקום שבו אנחנו פוגשים את עצמנו ברגעים היפים אבל גם ברגעים המכוערים. הוא בין המקומות היחידים שבהם אנו מצליחים להסכים על כללי משחק משותפים שבו כולנו שווים, אבל הכישרון הוא זה שמכריע. הכישרון, הרצון וההתלהבותה הספורטיבית. כולנו רוצים לנצח, אבל לא בשנאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוטרים ביציע. ניסיון למגר את האלימות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא המשיך: "אי אפשר לנצח באיומים ולא בקללות, לא בתוך המגרש ולא מחוצה לו. לא בהפגנות, לא במטוסים ולא במלונות. בית הנשיא עושה מאמץ ונאבק באלימות. אם נצליח לנקות את הכדורגל הישראלי מאלימות, משמעות הדבר היא בשורה וחזון לכל החברה הישראלית, אך לשם כך כולנו נצטרך לשאת באחריות. מגן הכבוד שאנו משיקים לראשונה נולד מתוך תחושת האחריות לכדורגל הישראלי ולחברה. גורמי האכיפה יצטרכו לא רק לאיים, אלא גם ליישם. המאמנים והשחקנים יצטרכו להבין שהם לא רק מקצוענים, אלא גם מנהיגים ומחנכים".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, עופר עיני, אמר בנושא: "הכדורגל הינו דבר שמאחד ומלכד כמעט את כולם. נפלה בידינו הזדמנות, שנשיא המדינה הוא חלק בלתי נפרד ממשפחת הכדורגל. כולנו רוצים כדורגל מקצועי והוגן. אנחנו צריכים לראות את הכדורגל כערך חינוכי וחברתי. זה חייב להתחיל אצל הילדים, לא רק בקבוצות הבוגרות. צריך למצוא את המודל, שכל ילד שירצה לשחק כדורגל ולהשתלב בתוך המערכות, יוכל להרשות לעצמו. לצערי, כיום בתוך המערכות של המועדונים יש הגבלה. מי שאין לו הורים שיכולים להביא אלפי שקלים, נמצא בבעיה".

עיני הוסיף: "מי שמתנהג באלימות, לא צריך להיכנס למגרשים. הייתה לי פגישה עם נשיא פיפ"א, ספ בלאטר. הצעתי לו לארגן משחק בין נבחרת ישראל לבין נבחרת פלסטין, כדי להוכיח שבמגרש אפשר אחרת. לצערי עד לרגע זה לא הרימו את הכפפה".

יו"ר המועצה הלאומית למניעת אלימות בספורט, השופטת בדימוס, עדנה בקנשטיין, הוסיפה: "את התחרות הזו בנינו על סמך עשרת העקרונות של אופ"א. התחרות הזו חשובה מאוד, מפני שהיא מקרינה על החברה כולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully