וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי הצדקה של ליאונל מסי: לאן נעלמו מיליוני דולרים?

סדרת משחקים שארגן מסי עם חבריו הכניסה 7.9 מיליון דולר, אך רק סכום קטן מהכסף אכן נתרם. בגרמניה פורסם תחקיר מקיף, בספרד פתחו בחקירה. על הפרק: זיוף, העלמת מס והלבנות כספים

שחקן ברצלונה ליאונל מסי במשחק צדקה ב-2013. GettyImages
לא הפעם הראשונה שהוא מסתבך עם רשויות המס. מסי במשחק צדקה ב-2013/GettyImages

לאן נעלמו הכספים ממשחקי הצדקה שליאונל מסי ואנשיו ארגנו בשנים האחרונות? 'דר שפיגל' הגרמני חושף כי יחידת משטרה מיוחדת בספרד שבדרך כלל עוסקת בפשע המאורגן ובהלבנת כספים חוקרת את התנהלות המארגנים, כאשר כרגע לא ברור האם מיליוני הדולרים שאמורים היו להיתרם לצדקה אכן נתרמו, או שמא הגיעו לכיסי השחקנים עצמם, או לכיסים אחרים לגמרי.

קצת רקע: הכרטיס הזול ביותר לראות את נבחרת "החברים של מסי" מול "שאר העולם"ב-6 ביולי 2013 בשיקגו עלה 55 דולר. היקר ביותר עלה 2,500 דולר. 25 אלף איש הגיעו ונהנו, כשמסי כבש שלושער והוליך את קבוצתו לניצחון 6:9. ההכנסות היו אמורות להיתרם לסיוע לילדי פליטים סורים ולילדים ארגנטינאים בעלי מחלות בלתי ניתנות לריפוי. המשחק ההוא לא היה משחק הצדקה הראשון אותו מסי ואנשיו ארגנו, אך ב'דר שפיגל' התמקדו בעיקר בו.

על פי התחקיר של העיתון הגרמני, עדים שונים סיפקו גרסאות שונות לאחרונה. חלקם סיפקו מסמכים שמראים כי מיליון דולר שגויסו במשחק ההוא הועברו לחשבון בנק בקריביים. אחרים מעלים ספקות רבות, כשדמות המפתח היא גיירמו מרין, חבר טוב של אביו של מסי, שארגן בעבר מירוץ בין יוסאין בולט ואוטובוס בבואנוס איירס.

מרין רכש את הזכויות לשישה משחקי צדקה של מסי ב-2012 וב-2013 בדרום אמריקה ובארצות הברית, אותם מכר ליח"צנים מקומיים. בקולומביה, שילמו אנשי עסקים 4 מיליון דולר עבור זכויות לשני משחקים, ועד אחד טען כי הכסף הזה נועד כדי לשלם לשחקנים, ביניהם מסי. במסמכים השונים דווח כי 1.3 מיליון דולר בלבד הועברו לחשבון הבנק המדובר בקריביים, וכרגע לא ברור לאן נעלמו 2.7 מיליון דולר נוספים.

יחידת המשטרה הספרדית תחקרה את מרין ביוני שעבר, ובחקירה הודה כי 300 אלף דולר הועברו ישירות לקרן של מסי, אך סירב לענות לשאלה על גורל שאר הכסף. לטענתו, כלל משחקי הצדקה גלגלו כ-7.9 מיליון דולר. מסי עצמו תוחקר בעניין לקראת סוף 2013, וטען שכל הרווחים נתרמו לקרנות צדקה שונות וכי הוא לא הרוויח מהם דבר. גם חבריו לברצלונה חוסה מנואל פינטו, חאבייר מסצ'ראנו ודני אלבס תושאלו, והכחישו כי קיבלו כסף על המשחקים.

עוד נכתב כי רוברט לבנדובסקי, אז חלוץ דורטמונד, הוזמן במרץ 2013 להשתתף באחד המשחקים. "ההצעה שלנו כוללת שני כרטיסי טיסה, מחלקת עסקים, מלון חמישה כוכבים וסכום כסף כפיצוי", נכתב במייל שנשלח לסוכנו של החלוץ. מייל נוסף פירט כי סכום הפיצוי יהיה 30 אלף דולר. סוכנו של החלוץ דחה את ההצעה, אך המארגנים לא ויתרו. ממכתב למכתב ההצעה עלתה ועלתה - מ-90 אלף דולר, ל-110 אלף, ועד 250 אלף דולר (!). "הפנייה נראיתה לי מוזרה", אמר סוכנו של לבנדובסקי. "לא רצינו להשתתף במודל עסקי שכזה".

בדר שפיגל תהו אם ללבנדובסקי הוצע 250 אלף דולר, כמה כסף הוצע לכוכבים גדולים יותר? ומי מימן את הבאתם? יחידת המשטרה הספרדית ממשיכה לחקור את המקרה כשעל הפרק זיוף, הלבנת כספים והעלמות מס. בחודשים הקרובים, ככל הנראה, הפרשה הזו תתחיל להתבהר.

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
250 אלף דולר? בשביל משחק צדקה? לבנדובסקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully