וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הקטן של ניימאר: פליפה אנדרסון מככב בלאציו

5.3.2015 / 9:55

פליפה אנדרסון, שגדל בסנטוס לצד כוכב ברצלונה וקיבל ממנו את הכינוי בכותרת, הופך במדי לאציו לכוכב העל החדש של הכדורגל האיטלקי. עם שליטה מושלמת בכדור ומהירות מסחררת, הווירטואוז בתכלת עשוי לצמוח לאחד השחקנים הטובים בתבל. הבלוג של מיכאל יוכין

פליפה אנדרסון שחקן לאציו. GettyImages
הרבה פוטנציאל להיות הדבר הבא. פליפה אנדרסון/GettyImages

לאציו אמנם נאלצה להסתפק אתמול בתיקו מול נאפולי במשחק הראשון ברבע גמר הגביע האיטלקי, אך הצופים באולימפיקו נהנו שוב עד הגג מההצגה הפנומנלית של פליפה אנדרסון. הקשר הברזילאי בן ה-21 בישל את השער של מירוסלאב קלוזה במסירת אמן אחרי פריצה אישית, והקסים עם יכולת טכנית אדירה שהותירה את שחקני היריב חסרי אונים. איטליה מאוהבת בכוכב החדש שפרץ לתודעה בסערה רק לפני שלושה חודשים, ועשה מאז התקדמות כה מטורפת שיש הטוענים כי ראוי לתואר שחקן העונה בארץ המגף כולה. פליפה אנדרסון חתום על 14 שערים של הנשרים ב-10 המשחקים האחרונים שלו, עם שבעה כיבושים ושבעה בישולים, וזה רק חלק מהתרומה העצומה שלו למשחק הקבוצתי. אם טרם ראיתם אותו בפעולה, זה הזמן להתעדכן.

הכול התחיל בדצמבר, כאשר קיבל פליפה אנדרסון סוף כל סוף הזדמנות לפתוח בהרכב במשחק הגביע מול וארזה בגלל הפציעה של אנטוניו קאנדרבה. הוא הבקיע, המשיך עם שער לרשת פארמה בליגה, ומאז הפך להיות בלתי ניתן לעצירה. את ההגנה של אטאלנטה הוא פירק לגורמים, היה בכל פינה במגרש, בישל צמד לקפטן סטפאנו מאורי, והיה צריך להרשית מספר פעמים גם בעצמו בניצחון 0:3.

שחקן לאציו פליפה אנדרסון. Paolo Bruno, GettyImages
קיבל הזדמנות ולא הכזיב. אנדרסון חוגג מול וארזה/GettyImages, Paolo Bruno

אין העדפה בין ימין לשמאל

כעבור שבוע יצאה לאציו לסן סירו, ופליפה אנדרסון, שפתח באופן רשמי כקשר ימני, הבקיע צמד דווקא כאשר הגיח מהאגף השמאלי – פעם בימין ופעם בשמאל. בכך באה לידי ביטוי התכונה המופלאה ביותר של הברזילאי – שליטה אבסולוטית בכדור בשתי הרגליים. שחקנים רבים מצליחים לשפר את הרגל החלשה שלהם בזכות אימונים רבים, אך אצל כוכב לאציו מדובר בכישרון טבעי נטו. אין לו כל העדפה באיזו רגל לבעוט ולאיזה כיוון לחתוך, והדבר הופך אותו לסיוט של ממש עבור אלה שצריכים לעצור אותו, מה גם שאיש לא מסוגל להתמודד אתו במהירות.

במשחקו הראשון ב-2015, פליפה אנדרסון בישל פעמיים וכבש בעצמו לרשת סמפדוריה בתצוגה שהותירה את מאמן היריבה סינישה מיכאילוביץ' עם פה פעור. הסרבי השווה במסיבת העיתונאים את ביצועיו של הברזילאי לכריסטיאנו רונאלדו. גם מאמן לאציו סטפאנו פיולי בקושי האמין למראה עיניו ופנטז: "הלוואי שהוא ישחזר את היכולת הזו בדרבי". איזו שאלה? ברור שהוא ישחזר. פליפה אנדרסון עשה קציצות גם מרומא, עם בישול אמנותי למאורי (בימין) ושער כביר בבעיטה שטוחה ממרחק (בשמאל).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סינישה מיכאילוביץ' מאמן נבחרת סרביה. AP
נותר פעור פה. מיכאילוביץ'/AP

המרדף הגורלי אחרי אופנוע

בשלב זה נחתו על הגאון הצעיר שתי מכות בבת אחת. הוא נפצע בברכו באימון, ובמקביל התבשר כי אביו רדף בברזיל במכוניתו אחרי אופנוע על רקע רומנטי. שני כלי הרכב התנגשו בקיר, האופנוען נהרג במקום וכך גם האישה המסכנה שישנה לתומה בתוך הבית. האב הסגיר את עצמו למשטרה והואשם ברצח כפול. אירוע מסוג זה עלול להרוס את החיים לחלוטין, במיוחד לאור העובדה כי השניים קרובים מאוד. הרי שבועות ספורים קודם לכן הקדיש הבן את הצמד מול אינטר לאבא שחגג יום הולדת.

אלא שפליפה אנדרסון היה חזק דיו כדי להמשיך בתנופה אחרי שהחלים ושב למגרשים. ביום ראשון, בססואולו, הרשית הברזילאי בבעיטה מסובבת מקסימה לחיבורים, ואחרי ההפסקה סידר שלושה שערים בטוחים למירוסלאב קלוזה. הגרמני החמיץ פעמיים לפני שנגח פנימה, ולאציו ניצחה 0:3.

אתמול השואו נמשך במלוא תפארתו מול נאפולי, ואין כיום שחקנים רבים בעולם שגורמים להנאה טהורה מכדורגל כמו פליפה אנדרסון. הוא עדיין רחוק משלמות, מאבד כדורים מדי פעם, וגם נוטה לבצע עבירות מטופשות שזיכו אותו עד כה בארבעה צהובים, אך כל זה מתגמד אל מול העובדה הברורה – אם הכול ילך כשורה, אנו עדים לפריחתו של סופר-סטאר ברמה הגבוהה ביותר. האם הכול באמת ילך כשורה? זו כבר שאלה אחרת מורכבת, כי עד כה ידעה הקריירה של הברזילאי בעיות לא מעטות.

פליפה אנדרסון במשחק של ברזיל הצעירה. Marcos Garcia, GettyImages
דרך קשה בברזיל. אנדרסון במשחק של הנבחרת הצעירה/GettyImages, Marcos Garcia

לאכול פסטה כל יום

את הקריירה החל פליפה אנדרסון בסנטוס, ובאופן סמלי נכלל לראשונה בסגל הקבוצה בדיוק כאשר ניימאר ציין חגיגית את הופעתו ה-100 במדיה באוקטובר 2010. כוכב ברצלונה לעתיד לקח את החבר החדש שצעיר ממנו בשנה בלבד תחת חסותו וכינה אותו "אחי הקטן". זה לא תמיד עזר. במשך יותר משנה התקשה פליפה אנדרסון להסתגל לדרישותיו של המאמן, ואפילו אחרי שקיבל מקום קבוע בהרכב במהלך 2012 הוא גילה חוסר יציבות קיצונית. עם זאת, הסקאוטים לא יכלו להתעלם מהפוטנציאל. מילאן ראתה בו את קאקה החדש וניסתה להחתימו, אבל לאציו היתה נחושה יותר במגעים מפרכים עם הגורמים השונים החזיקו בכרטיסו של השחקן. כאשר העסקה הושלמה בסופו של דבר בקיץ 2013, אמר המנהל הספורטיבי של הנשרים איגלי טארה כי מעולם לא ניהל משא ומתן כה ביזארי ומתיש.

אז ניימאר ופליפה אנדרסון עזבו את סנטוס במקביל, ומכך קל להבין שהתאקלמותו של הראשון באירופה היתה מהירה הרבה יותר מזו של השני. בעוד הכוכב הגדול של הדור הברזילאי החדש החל לשתף פעולה עם ליאו מסי בקאמפ נואו, פליפה אנדרסון בקושי ראה דשא אצל המאמן אדי ריאה באולימפיקו. הוא הגיע פצוע מלכתחילה, לא השתלב חברתית, פתח בהרכב שבע פעמים בלבד, אף פעם לא השלים 90 דקות, ולא הפנים את ההוראות הטקטיות. למעשה, הוא לא דיבר איטלקית כלל, וההשלכות היו מצחיקות למדי. המנה היחידה שהכיר בתפריטים במסעדות היתה פסטה קרבונרה, ובכך הסתכמה התזונה שלו בחודשיו הראשונים ברומא. כתוצאה מכך, העלה הברזילאי במשקלו ועורר את זעמו של ריאה.

שחקן ברצלונה ניימאר. GettyImages
לקח את הילד תחת חסותו. ניימאר/GettyImages

ניימאר מחכה בנבחרת

גם אחרי דיאטה וחילופי מאמנים בקיץ, אוהדי לאציו בקושי הכירו את היהלום שלהם. הוא היה בשולי הסגל, עד שהפציעה של קאנדרבה אילצה את פיולי להעניק לו הזדמנות. מאז הכל היסטוריה, ופליפה אנדרסון בדרך להשכיח אחת ולתמיד את האליל הברזילאי הקודם שלבש תכלת ברומא – הרנאנס שנמכר לאינטר לפני שנה ונפרד ממעריציו בדמעות.

הרנאנס היה בסגל של פליפאו סקולארי במונדיאל, אך שותף רק שלוש פעמים כמחליף ולא השפיע על המתרחש. בגיל 29, קשה לראות אותו מממש את הפוטנציאל בנבחרת, ובאופן כללי המעבר לנראזורי פגע בהתפתחותו המקצועית. עתידו של פליפה אנדרסון כולו לפניו, ואחרי שסחף את כולם באיטליה הוא עשוי לחולל מהפכה גם בברזיל.

אוהדי סלסאו כבר לא יכולים לחכות לראות את ניימאר ופליפה אנדרסון מחדשים את שיתוף הפעולה ביניהם בחולצות הצהובות. אם שניהם ימשיכו בקצב הנוכחי, זה יכול להיות אחד הצמדים הגדולים ביותר שידעה ברזיל אי פעם, וזו לא הגזמה. הפוטנציאל של הנער החדש של לאציו מפחיד. הוא רק צריך להימנע מתאונות, וכל חובב כדורגל צריך לקוות שכך יהיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully