וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעין שחף: "1.94 זה רף בר השגה, אני לא רואה בזה כמשהו מטורף"

5.3.2015 / 16:04

היא לא מתרגשת מהמטרות שמציבים לה מסביב, אבל יודעת שזו השנה שבה היא צריכה לשבור את השיא הישראלי בקפיצה לגובה. מעין שחף מנסה להנמיך ציפיות לקראת אליפות אירופה באולם שנפתחה היום, ואל תתפלאו אם היא שוב תפתיע

מעין שחף קופצת לגובה ישראלית. GettyImages
קל זה לא הולך להיות כאשר היא צפויה לפגוש יריבות כמו קמילה סטפאניוק הפולניה, מריה קוצ'ינה וסבטלנה שקולינה הרוסיות, רות בייטיה מספרד ואנה סימיץ' הקרואטית, כשאלו רק חלק מהשמות הבולטים. מעין שחף/GettyImages

לא הרבה יודעים, אבל הקופצת לגובה מעין שחף, שהגיעה בשנה שעברה לשנת השיא שלה בקריירה, נאלצה דווקא בשנה הזו לחדול מאימונים למשך כחצי שנה. גם היום, בחלוף הזמן, היא לא מעוניינת לשתף באשר לסיבות שגרמו לה להפסיק להתאמן. כשחופרים קצת יותר לעומק, מגלים שמדובר בבעיה רפואית כלשהי שעליה היא מסרבת בכל תוקף בשלב הזה של הקריירה לדבר, אבל דווקא מהנקודה הזו מדהים לראות איך כל זה לא מנע ממנה לרשום את הישג השיא בקריירה שלה – העפלה לגמר אליפות אירופה בציריך.

אמנם את ההופעה שלה בגמר היא תזכור אולי בצורה קצת מאכזבת מכיוון שהיא סיימה אחרונה אחרי שלא הצליחה לעבור 1.90 (שיאה עומד על 1.92), אבל שום דבר לא משנה את העובדה שהיא סיפקה הצהרת כוונות ראשונה ואמיתית לגבי מה שעוד מחכה לנו ממנה במקצוע הכול כך קשה ותובעני הזה. בכל מקרה, ביום חמישי היא תופיע שוב באליפות אירופה, הפעם בתחרות בפראג שתיערך באולם, ותנסה לעמוד בציפיות הכבדות שאיגוד האתלטיקה שם לה על הכתפיים: הופעה נוספת בגמר. קל זה לא הולך להיות כאשר היא צפויה לפגוש יריבות כמו קמילה סטפאניוק הפולניה, מריה קוצ'ינה וסבטלנה שקולינה הרוסיות, רות בייטיה מספרד ואנה סימיץ' הקרואטית, כשאלו רק חלק מהשמות הבולטים.

קנייזבה: "לא צריכה לחשוב על גמר אלא על קפיצה טובה"

מעין שחף עם דונלד סנפורד. צילום באדיבות זום 18, צילום מסך
"אני לא רואה באליפות הקודמת כפספוס, ממש לא". מעין שחף עם דונלד סנפורד בהענקת פרסי השנה של האתלטיקה/צילום מסך, צילום באדיבות זום 18

שחף בת ה-29 סימנה לעצמה כבר מספר מטרות מרכזיות בשנתיים הקרובות, וצריך להודות שהאליפות הזו היא לא אחת מהן. בדרך יש לה להבטיח קריטריון לאליפות העולם שתיערך הקיץ בבייג'ינג, אבל לא פחות חשוב – היא רוצה להיות בריו, אחרי שללונדון היא לא זכתה להגיע ופספסה את המשחקים האולימפיים בגלל שלושה סנטימטר. "אני נמצאת בכושר טוב, עשיתי מחנה אימונים טוב מאוד במוסקבה באולם עם המאמן של הנבחרת הרוסית במהלך חודש דצמבר, ועדיין התחרות הזו היא אבן בדרך לעונת הקיץ. זו לא המטרה העיקרית", מספרת שחף בראיון לוואלה! ספורט.

ואכן שחף כבר נתנה כמה איתותים לפתיחת עונה טובה יחסית מבחינתה. זה החל עם 1.85 בתחרות הראשונה שלה באולם במוסקבה, והמשיך עם 1.90 בתל אביב, תוצאה שהיא לא התקשתה להשיג פה בארץ. "ברור שלהשתתף בשתי תחרויות לפני אליפות אירופה זה לא מספיק בשום קנה מידה, אבל זה חלק מההחלטות שעשינו כי קשה מאוד להגיע לשני 'פיקים' בעונה, לעומת הגעה ל'פיק' אחד רציני, כמו שאנחנו רוצים. המטרה שלנו היא להגיע לשיא בקיץ לקראת אליפות העולם".

באליפות אירופה האחרונה כאמור שחף הצליחה להשתחל לגמר. זה לא קרה בצורה הכי מרשימה שיש, כאשר 1.85 בלבד הספיק לה אחרי שמספר העולות לגמר הורחב ל-15 בגלל מזג האוויר. עכשיו היא תצטרך להיות בין שמונה הקופצות הטובות ביבשת, משימה שנראית כרגע קשה מאוד עד בלתי אפשרית, אבל שחף כבר הוכיחה שהיא מסוגלת להפתיע. "אני לא רואה באליפות הקודמת כפספוס, ממש לא", היא אומרת. "בעונה שעברה לא התאמנתי במשך חצי שנה בגלל דברים שלא קשורים לספורט, ומעבר לזה אני לא רוצה להרחיב. התחלתי להתאמן בסוף מרץ, אז איך אהיה מאוכזבת? עצם זה שהגעתי לאליפות ועליתי לגמר זה הישג מטורף. אני יודעת שאנשים אומרים: 'איך היא קפצה רק ככה וככה', ומסיקים מסקנות, אבל זה נובע מכך שאני לא משתפת אנשים במה שעברתי. בגדול היו לי בעיות בריאותיות, ולמזלי הכול הסתדר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
דניאל פרנקל קופצת לגובה. דרור פיקלני
"אני לא מתאמנת איתה או רואה אותה ביומיום ולכן אני לא יודעת באיזה מצב היא נמצאת ואם היא תחזור לרמות שבהן היא הייתה. זה בעיקר תלוי בה ובמאמן שלה, אבל מגיע לה כל הכבוד על הדרך שהיא עשתה ועושה". דניאל פרנקל/דרור פיקלני

שחף יודעת שכדי להגיע לאליפות העולם הקיץ, היא תהיה חייבת לקבוע שיא ישראלי חדש – 1.94. בסך הכול שני סנטימטרים, אבל זו גם צריכה להיות קפיצת המדרגה של שחף כדי להתברג עם הקופצות הטובות ביותר באירופה. "ברור שאני רוצה כבר לעשות 1.94, אבל אני מאמינה שכגודל הציפיות, כך גודל האכזבות. השיא הזה הוא בר השגה, אני לא רואה את זה כמשהו מטורף, אבל למען האמת יותר חשוב לי לקבוע את הקריטריון לאליפות העולם ולאולימפיאדה. אני לא יודעת מתי זה יקרה, אבל אני יודעת שאני אעשה את זה בסופו של דבר. אני מוכנה לזה, זה רק עניין של זמן שהכול יתחבר ביחד".

במסיבת העיתונאים לקראת אליפות אירופה הקרובה, הצהירו ראשי האיגוד כי הם מצפים משחף להעפיל לגמר. שחף לא מתרגשת יתר על המידה: "ברור שיש ממני ציפיות, כולם רואים שאני נמצאת בכושר טוב, אבל אני בוחרת להתעלם מהציפיות. אני מגיעה לעשות את מה שאני יודעת הכי טוב, והמטרה שלי בתחרות הקרובה היא פשוט לקפוץ הכי טוב שאני יכולה. אני משתדלת להתעלם מכל הציפיות והמטרות שאחרים מציבים לי. המטרות שמעניינות אותי זה מה שאני והמאמן שלי (אלברט פונגין, א.ק) מסמנים. צריך לזכור שבסופו של דבר בכל יום נתון יש כאלה שמתעלים ויש גם אלופי עולם שנופלים ולא עושים שום דבר".

אגב, בניגוד לתחרויות קודמות, בפעם הראשונה שחף תתמודד במוקדמות בשעות אחר הצהריים, והיא בהחלט רואה בזה כיתרון גדול. "זה יתרון אוטומטי לכולם בעצם העובדה שהתחרות מתקיימת אחר הצהריים, אבל יש לי גם חיסרון גדול מול שאר הבנות בכך שאני מתאמנת בחוץ ולא באולם. אני כבר רגילה לתנאי מזג אוויר משוגעים כמו גשם וקור, ובאולם האוויר הוא שונה, דליל יותר ועם תאורה אחרת".

אולגה לנסקי אתלטית. טיבור יגר, מערכת וואלה! NEWS
"זה עבר, תנו לה לחזור להתאמן כמו שצריך. יכול להיות שהתקשורת הגזימה איתה קצת". אולגה לנסקי/מערכת וואלה! NEWS, טיבור יגר

בינתיים בשנים האחרונות שחף הפכה לקופצת לגובה הבכירה בישראל. זה קרה לא מעט בגלל פציעותיה החוזרות של דניאל פרנקל, מי שנחשבת לשיאנית ישראל אחרי שעברה 1.94 באליפות אירופה באולם לפני ארבע שנים. בפברואר 2013 פרנקל קרעה את הרצועה בברך ונאלצה לעבור ניתוח ועימו התאוששות ארוכה, כשרק בחודשים האחרונים היא חזרה לעניינים, אך עדיין רחוקה מהמחוזות שבהן הייתה בעבר. שחף יודעת שחזרה של פרנקל לעניינים עשויה לעשות לה טוב ולהגביר את התחרות במקצוע הזה: "אני מאחלת לה הצלחה בכל מה שקשור לחזרה. אני לא מתאמנת איתה או רואה אותה ביומיום ולכן אני לא יודעת באיזה מצב היא נמצאת ואם היא תחזור לרמות שבהן היא הייתה. זה בעיקר תלוי בה ובמאמן שלה, אבל מגיע לה כל הכבוד על הדרך שהיא עשתה ועושה. ברור שזה עוזר כשיש תחרות, אבל בגדול אני מסתכלת רק על עצמי, ואני רואה בי כתחרות הכי גדולה של עצמי. תמיד הייתי ממוקדת במטרות שלי ולא הסתכלתי על הסביבה".

שחף גם נדרשת לסוגיה שעמדה במוקד האתלטיקה הישראלית בשנה האחרונה: אי התייצבותה של אולגה לנסקי לבדיקת סמים, ולאחר מכן ההחלטה להשעות אותה עד לסוף 2014. הקופצת לגובה נשארת דיפלומטית, אבל אומרת: "אני לא יכולה לדעת מה היה שם באמת. יש לי את הדעה האישית שלי, אבל היא לא רלוונטית. זה עבר, תנו לה לחזור להתאמן כמו שצריך. יכול להיות שהתקשורת הגזימה איתה קצת. אני מודעת לזה שהכותרות המטורפות מביאות יותר רייטינג, אבל צריך גם לזכור שמדובר בילדה מוכשרת שרצה טוב. אין לי ספק שזה רק עניין של זמן עד שהיא תשבור את השיא ב-100 מטר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • מעין שחף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully