וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוב קובע: העומק של מכבי תל אביב הכריע את הדלילות של קרית שמונה

הדלילות והעייפות הכריעו את הסגל הקצר של קרית שמונה. אורן יוסיפוביץ על ברק בדש ויואב זיו, מספר 16 ו-17 ברוטציה. מסיכה שלהם לא תוכלו לקנות בחנות המזכרות, אבל הפרצוף שלהם הוא הפרצוף האמיתי של מכבי תל אביב

one

ועדת ביקורת

תקציב שכר שחקנים:
מכבי תל אביב - 52 מיליון שקל
קרית שמונה - 11.5 מיליון שקל

דברים שרואים בסטטיסטיקה 1: ניצחון ראשון של פאקו אייסטרן על ק"ש/ב"ש (מתוך 6 משחקים).

דברים שרואים בסטטיסטיקה 2: ערן זהבי עם 20 שערי ליגה (מ-22 משחקים), 3 שערי גביע (3 מש') ו-2 שערים במסגרות אירופיות (6 מש'). סך הכול: 25 מ-31.

קהל מכבי תל אביב: מעל ל-12 אלף צהובים נהנו מהפתיחה ועד לסיום. מזמן לא ראו תצוגה ביתית גדולה במשחק גדול וחשוב. התנהגו בהתאם. ציון: 8

קהל עירוני קרית שמונה. כ-120 איש בשער 5. ציון: 4.

הבורסה:

עולה: יואב זיו. "זה המשחק הכי טוב שלך מאז…?", שאלתי את המגן. זיו לא ידע באיזו תשובה להשתמש, אבל זה בהחלטה היה המשחק הכי טוב שלו מזה זמן רב. "הרגשתי טוב", אמר. "גם אחרי סכנין אמרתי שזה לא קל להיזרק ל-90 דקות פתאום, אז על אחת כמה וכמה 90 דקות פעמיים בשבוע. אבל אני שמח שעמדתי בזה בצורה יפה". יפה מאוד.

יורד: רועי קהת. קשר קרית שמונה, מתוקף כישוריו, חוטף פה בשם כל חבריו. יותר מדי איבודים, פחות מדי דיוק. כמו כולם.

ציוץ המשחק:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תמונת המשחק: סוף סוף ניצחתי אותו

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב/ברני ארדוב

מעשה שהיה, כך היה

מתישהו במחצית השנייה, כשמכבי תל אביב קצת נרגעה ושלושה צהובים התחממו בצדי המגרש, ניגש אוהד משער 1 לעברו של המאמן פאקו אייסטרן. האוהד סימן למאמן שכדאי לעשות חילוף, והבאסקי החזיר לו בסימנים: בוא תחליף אותי. האוהד סירב, אולי פחד מהאחריות הכבדה שתרבוץ על כתפיו, ופאקו המשיך לנהל את גומלין רבע גמר הגביע מול קרית שמונה.

בראשון כבר מחכה מכבי חיפה העשירה, והפעם גם אבוחצירא לא יוכל לשחק. מי יפתח כחלוץ? "אני", צחק בכר

במשחק הקודם בין השתיים בין בלומפילד, ברק בכר ידע את ההרכב מראש והתכונן בהתאם. אתמול פאקו התכונן בהתאם, והוא לא היה צריך עבודת ריגול או סוס טרויאני כדי לגלות את ההרכב של קרית שמונה. יותר מדי מרווח תמרון לא היה שם. הצפונים הגיעו אתמול עם סגל קצר של 12 שחקנים וחצי, ובלי שלושת הזרים - רוג'רס קולה, דויד מנגה וטובארנו פינאס.

העייפות של מחזיקת הגביע היוצאת - פיזית ומנטלית - הורגשה עוד מחוץ לבלומפילד. הריחו אותה מבלי להביט בשחקנים. כי לפעמים, הכסף ממש משחק תפקיד - במיוחד במפגשים כאלה, ביישורת האחרונה, כששלושה שחקני ספסל של מכבי שווים כמו כל הסגל של קרית שמונה. וכשהחל מ-16 בפברואר זה היה הלו"ז של הצפונים: מכבי תל אביב (ח), רעננה (ב), מכבי תל אביב (ב), הפועל באר שבע (ח), מכבי תל אביב (ח). תוסיפו ללו"ז את העובדה שמדובר בשלוש היריבות הכי חמות בישראל, ואת הנסיעות, ואפילו את פורים אם בא לכם, ותגלו קבוצה עם רגליים מטות ליפול וראש מרוקן.

ואכן כך היה. פאקו עלה עם הרכב הטעויות. הרכב סולידי, כמו שחקן הגנתי בפינג פונג. חכה לשגיאה של היריב, ובום. ולראיה, שני השערים במחצית הראשונה הגיעו מטעויות לא רגילות של הבכר'ס. האופי של הצפונים וכמה חורים בהגנה הצהובה עוד גרמו לכמה כמעטים, אבל בסופו של דבר היה מאוד ברור לאן העסק הזה הולך.

אוהדי מכבי תל אביב עם מסיכות של ערן זהבי. ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב עם מסיכות של ערן זהבי/ברני ארדוב

"היה קשה לרדוף אחריהם בבלומפילד", הודה בכר בסיום. "היה לנו סגל מאוד דליל. השחקנים נותנים המון, הם סוחטים את עצמם, ואין לי טענה. במשחק הקודם השינויים נתנו רוח גבית, אבל הערב היה לנו רק את צ'חנוביץ' לחילוף התקפי. הוא מוכשר, אבל זה לא הספיק". "יש עייפות מנטלית", הסכים שמעון אבוחצירא. "אין לנו סגל של 28 שחקנים, יש סגל קצר יחסית. אנחנו משחקים פעמיים-שלוש בשבוע, וההרכב ברובו אותו הרכב".

גם בכר וגם השחקנים יודעים מה הם צריכים לעשות. השאלה אם יוכלו. בראשון כבר מחכה מכבי חיפה העשירה, והפעם גם אבוחצירא לא יוכל לשחק בגלל שהוא מושאל מהירוקים. מי יפתח חלוץ? "אני", צחק בכר.

וכאן כבר נכנס לעניין האיש והחזון איזי שרצקי. בעלי קרית שמונה עושה מעל ומעבר בצפון, אבל השאלה היא מהן ציפיותיו מהקבוצה. נסים עשויים להתרחש - זה קרה עם רב"ש ב-2012 ויש סיכוי שזה יקרה גם העונה. אבל ברור שמול טייקונים כמכבי תל אביב, הדלק של קרית שמונה מוגבל. כל עוד סגל הפייטרים הזול שהרכיבו שרצקי ובכר בריא, תמיד יהיה על מה לדבר. אבל בסופו של דבר הפציעות תמיד מוצאות אותך, ואם אתה מכבי זה לא נורא, ואם אתה קרית שמונה זה כן. נכון להרגע, הסגל של בכר מרגיש קצר מדי לאליפות, אבל מעניין יהיה לראות מה הלאה. האם איזי יעשה את קפיצת המדרגה מבחינת עומק - או שימשיך עם סגל קצר של פייטרים, ימשיך להאמין בנסים.

ברק בדש שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ואולי יש מסיכה של בדש?/ברני ארדוב

כאילו כדי להחמיש עד כמה עמוקים הם לעומת רדידות הבריכה של קרית שמונה, שניים מגיבורי הערב של הצהובים ממקומים 16 ו-17 במבחן הרוטציה של פאקו. ברק בדש, רק 449 דקות ליגה, הופך לבאנקר במפגשים בין מכבי לקריה - ולא משנה באיזו קבוצה הוא משחק. אתמול, עם טאץ' יפהפה, הוא שלח את הכדור לרשת של גיא חיימוב ואחריו המבול.

בדש נשאל על השילוב הנהדר בינו ובין ערן זהבי. לא רק הסטטיסטיקה טוענת שהשניים טובים יחד, אלא זה משהו ששניהם חושבים. "ערן שחקן גדול ותענוג לשחק לידו", החמיא החלוץ. "אני מקווה שנמשיך להיות מחוברים ומתואמים, ונמשיך לתת גולים".

אם התגובות השונות של עדן בן בסט קיבלו תהודה גדולה, זה בעיקר בגלל שניים שקטים כמו זיו ובדש

גם בדש, אחרי משחק הבית הקודם מול קרית שמונה, וגם זיו, אמש, דיברו על כך שכולם רוצים לשחק יותר אבל צריכים לכבד את החלטות המאמן. ושניהם יודעים על מה הם מדברים. שניהם שחקנים שאולי רוצים יותר, אך מקבלים את מעמדם כמשלימים, ועושים את זה בלויאליות ובחן. אם התגובות השונות של עדן בן בסט קיבלו תהודה גדולה, זה בעיקר בגלל שניים שקטים כמו זיו ובדש. מסיכה של השניים לא תוכלו למצוא בחנות המזכרות של האלופה, אבל כשזה חשוב, תוכלו למצוא כמעט את כל השאר. לא רק על הדשא. גם בדיבורים.

"הקבוצה מעל כל אינדיווידואל", אמר פאקו כשהתבקש להתייחס לשניים. "הם מבינים את זה. אנחנו רוצים להגיע הכי רחוק שאפשר, והסגל קריטי לכך. כל אחד חייב לנצל את ההזדמנויות שלו, ולשחק 90 דקות, 45, 30 או דקה".

וגם פאקו יודע שאם יש שניים שבטוח יקיימו את התזה, אלה השניים האלה.

ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם יואב זיו. ברני ארדוב
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם יואב זיו/ברני ארדוב

קצת אחרי שהתחיל מחר, האוטובוס של קרית שמונה הרים עוגן. נסיעה ארוכה, אבל סוף סוף אפשר קצת לנוח.

"בוא ניתן לנו את הקרדיט", ביקש בדש כשנשאל על עייפות החומר אצל האקסים. "כי אם הם איבדו כדורים, כנראה עשינו לחץ טוב, ואם הם לא שיחקו טוב, כנראה שאנחנו היינו דומיננטיים. אז תן לנו את זה".

קיבלתם.

"תודה".

orenjos@walla.co.il

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אוהדי מכבי תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully