וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הפרצוף: "הפודיום", על שלושת סיפורי השבוע

במקום הראשון: השאלות שטביב מתחמק מהן. בשני: הגרסה הספרדית-אנגלית לכמעט מעבר של פרימו לצד השני, עם פאקו ופפ כגיבורים. בשלישי: איך בן בסט, עם שכר הבסיס הגבוה בארץ, מטריף את מכבי תל אביב עם הפרצופים שלו. מדור הפודיום עם 3 סיפורי השבוע

צילום: קובי אליהו

לפעמים לא צריך פתיח.

הנה שלושת הסיפורים שהגיעו אל הפודיום השבוע.

לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

לכל טורי הפודיום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית זהב: "לך לאוטו, תבדוק אותו מלמטה, תעשה סיבוב ותבוא"

שלושתם - אלי טביב, המאבטח הבכיר יותר והמאבטח הזוטר יותר - עמדו מחוץ לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ברחוב ויצמן 1, ביום שני האחרון. הם הלכו באיטיות, כשכמות העיתונאים והמצלמות אט אט פוחתת. על סף הכניסה הרגלית לחניון התת קרקע, המאבטח הבכיר יותר, לבוש אזרחי, פקד על המאבטח הזוטר יותר, לבוש בחולצה שחורה שבגבה המילה "אבטחה": "לך לאוטו, תבדוק אותו מלמטה, תעשה סיבוב ותבוא".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ולא היתה אירונית יותר מהשיחה בין טביב ואנשיו, בה התגאה שהוא נעדר עבר פלילי, שנייה לאחר שנגזר עליו עונש במשפט שבו הורשע בפלילים

רק שני לילות קודם הרכב של בעלי בית"ר ירושלים, וכנראה גם זרועו, ספגו שלושה קליעים של מתנקש, כנראה על אופנוע, מחוץ לבית משפחת טביב בכפר שמריהו. איפה המאבטחים היו אז? לכו תדעו, כי בעצם - מה אנחנו כן יודעים? הנה עוד סיפור על מאבטח: בלילה אחד נער אוהד הפועל הגיע לעשות ברדק מחוץ לביתו. זה נגמר, לפי החומר המשפטי, עם הרשעה בפציעתו של הנער בנסיבות מחמירות, ושיבוש הליכי משפט והשמדת ראיה.

אלה החיים האבסורדיים של טביב. רק יוצא מבית המשפט, שם נגזרו עליו שישה חודשי מאסר בפועל שהומרו בעבודות שירות, והוא חייב לחזור לקייס הגדול יותר בחייו - ההישרדות. טביב, בוס כדורגל מושמץ מזה שנים רבות, הראה מידת מה של בהלה כשהשופט דניאל בארי הקריא את גזר הדין. אולי כי בתחילה השתמש בארי במונח 'מאסר בפועל', עד שחפף בין שני העונשים והגדירם כ"עבודות שירות". ובעיקר כי ציפה לעונש נמוך יותר בהרבה, כך אמר.

טביב שאב נחמה בכך שבסעיף 14 של גזר הדין ציין השופט בארי שנאשם מספר 1 (טביב) הינו נעדר עבר פלילי. למה? התיישנות. ולא היתה אירונית יותר מהשיחה בין טביב ואנשיו, בה התגאה שהוא נעדר עבר פלילי, שנייה לאחר שנגזר עליו עונש במשפט שבו הורשע בפלילים.

אבל נחזור כמה שניות לאחור: טביב, ביום ראשון בלי סד סביב זרועו השמאלית וביום שני עם (למרות שהשתמש ביד שמאל אפילו כדי לסדר את המשקפיים) יצא מהאולם שבו הוקרא גזר הדין, וצי המצלמות והמיקרופונים חיכו לו מול הדלת, במסודר. טביב, כמו טביב, התעלם והמשיך ללכת לעבר המדרגות, בצוותא עם פמלייתו. שלוש קומות ירדו כולם - טביב, המאבטחים, אנשיו, אנשי התקשורת והצלמים עם המצלמות והכבלים - וכמעט נכנסו זה בזה והפילו זה את זה. ובפאתי הדומינו, בקומת הקרקע, פתאום החליט טביב לעצור ולדבר עם כולם. עם השאלות הסימפטיות הוא, כמו תמיד, הסתדר יופי. "אין לי אויבים", "לא יודע אם אשאר", "אתה בא להתגונן ובסוף יוצא אשם, וראיה לכה מה שהיה לפני יומיים" - חשבתם שלא יחבר בין ירייה להשמדת ראיה?

אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים בבית המשפט. ברני ארדוב
אלי טביב בעלי בית"ר ירושלים בבית המשפט/ברני ארדוב

זה קשור לכדורגל? נשאל. "זה קשור", השיב. אוהדים? "לא אמרתי שזה קשור לאוהדי הפועל תל אביב. זה קשור לכדורגל".

"אנשי תקשורת מדברים, קוראים לי 'עבריין מורשע'. אני אשם שניסיתי להתגונן ממישהו שבא אליי הביתה, מאנשים שזורקים רימונים?", שאל וחיבר בין פרשיות. "מחכים שאני ארצח", הוסיף. "מתי אוכל להתגונן, רק כשאהיה מתחת לאדמה?".

ומה עם זה שמחקת סרטוני אבטחה, שהשמדת ראיה?

"זה מה שהם החליטו", אמר. "לא נגעתי בשום מכשיר ואין לי מושג איך מתעסקים בזה".

כאחד הבוסים היחידים שאי פעם הרוויחו כסף מהכדורגל הישראלי, לא מוגזם בעיניך שאתה מאשים את הכדורגל הישראלי ב"פשיטת רגל" ומכתים ענף שלם בגלל דברים שקורים, משום מה, אך ורק לך?

אתה כל הזמן אומר 'אין לי אויבים'. אתה יכול אולי להודות שיש לך אויבים?

"לא יודע, אין לי, לא יודע", אמר, ואז שתק והמשיך ללכת, ונעצר בדום. "לא יודע", הוסיף שוב.

אתה טוען שאתה יודע בכלליות במי מדובר. יש משהו שתוכל לעשות כדי למנוע את זה?

"אם הייתי יודע מה צריך לעשות, הייתי עושה. אבל האמת היא שאני לא יודע".

זה מישהו שקשור לאיזושהי קבוצה?

"עניתי לך כבר".

וזו הבעיה עם טביב, במקרה הזה. על השאלות הקלות יש לו תשובות סתומות, ועל השאלות הקשות אין כלל תשובות. מילא אם היה ממלא פיו מים עקב המקרה הטראומטי, אבל ענה לכל אנשי התקשורת דקות לאחר התקרית, ובבוקר שלאחר מכן ערך חיים שכאלה עם מצלמות מול הפנים ונוף ירק פסטורלי מאחוריו.

אז הנה כמה שאלות, אלי. ואם אתה לא רוצה לענות לי, אודה אם אחד האנשים שכן מדברים איתך, ישאל אותך ויקבל תשובות אמיתיות וברורות.

1. מי האויב שלך, מה הוא באמת רוצה, והאם אתה יודע מי זה אך לא יכול לומר את שמו מפני שהדבר יזיק לך?

2. עד כמה בר מזל אתה מרגיש על כך שרימון רסס שהטמינו לך מתחת לאוטו לא התפוצץ, וששלושה כדורים 'מטווח אפס' בקושי שרטו אותך? ומה לדעתך ימנע מהמקרה הבא, חס וחלילה, להיות מדויק יותר?

3. עד כמה אתה מרגיש שאתה מסכן את חייך, את חיי משפחתך הקרובה, את חבריך ואת תושבי השכונה שלך בכפר שמריהו?

4. באם תעזוב את הכדורגל - האם הבעיות ייפתרו?

5. כאחד הבוסים היחידים שאי פעם הרוויחו כסף מהכדורגל הישראלי (כך אתה מספר לאנשים), לא מוגזם בעיניך שאתה - שבעברך מיטוט ונטישת מועדונים, פיטורי שלל מאמנים וסכסוכים מול שחקנים רבים - מאשים את הכדורגל הישראלי ב"פשיטת רגל" ומכתים ענף שלם בגלל דברים שקורים, משום מה, אך ורק לך?

ודבר אחרון, להתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה. ההודעות הרשמיות על חקירת העניין לפני החלטה אפשר להבין. אבל בפעם הבאה כשאדם שמחזיק בכל כך הרבה כובעים בכדורגל הישראלי מאשים ומכתים את הענף כולו - אולי כדאי לדאוג, ולכל הפחות לדרוש ממנו לסייג. כי לכדורגל הישראלי אוהבים רבים, ורובם ממש לא אויבים של אלי טביב. לטענתו, הרי אין לו אויבים כלל. הלוואי בשבילו שבקרוב מאוד ייפתר עניינו, ולא יצטרך לשמוע את מאבטח א' אומר למאבטח ב': "לך לאוטו, תבדוק אותו מלמטה, תעשה סיבוב ותבוא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית כסף: סיפורה של ביגלסווייד יונייטד והעיתונאי שעומד בראשה

הסיפור הבא מוקדש בידידות למשה פרימו, שכמעט חצה את הקווים מהמבקרים לעושים. הנה אחד שכן עשה את זה.

seperator

"מה זה?", שאל פפ.

"חולצה של ביגלסווייד יונייטד", השיב גיאם בלאגה, עיתונאי, והמנהל הספורטיבי החדש של המועדון הצנוע.

"אה, כן", נזכר מאמן באיירן מינכן. "ביגלסווייד יונייטד".

מאמן מכבי תל אביב, פאקו אייסטרן, סידר לבלאגה את המאמן הספרדי הראשון, פראן קונסטנסיו. הוא יהיה מנהל הפיתוח של מחלקת הנוער, ובאפריל כבר יערוך מבחנים פתוחים לכל ילדי האזור

פפ הוא רק התומך האחרון הקבוצה מהליגה התשיעית באנגליה (או "Spartan South Midlands League, Premier Division", בשבילכם). ואיך הגיע אחד מבכירי מאמני הכדורגל לתמוך בקבוצה האלמונית הזו? ואיך הגיע אחד מבכירי העיתונאים באירופה לנהל אותה? אז זהו - לאחרונה היא כבר לא ממש אלמונית.

זו לא פעם ראשונה שהמועדון מהעיירה ביגלסווייד, 16 אלף תושבים ושעה וחצי של נסיעה מלונדון, מנסה להמציא את עצמו מחדש. ב-2007 הם אספו 5,000 חברים ששלטו בקבוצה באופן אינטראקטיבי. דרך אתר האינטרנט של הקבוצה הם קבעו את הסגל, ההרכב, החילופים וכו'. הגימיק היה נחמד, אבל לא צלח.

גיאם בלאגה נמצא על המסך של סקיי מאז 1997. שם מוכר, בטח לאחר שכתב את הביוגרפיות על מסי ופפ. במסגרת עבודתו תווה קשרים עם שחקנים, מאמנים ויו"רים. ואז, בסוף אוקטובר, הוא קיבל מייל מיו"ר ביגלסווייד יונייטד, כריס לואיס. בוא ותהיה המנהל הספורטיבי שלנו, ביקש.

בלאגה, שמחזיק בתעודת B באימון, הגיע. "התלהבתי מהרעיון, ופשוט אמרתי 'כן'", הוא מספר לוואלה ספורט. הוא ישב עם מספר מאמנים ואנשי מקצוע מאנגליה ומספרד, וכן, גם עם אברהם גרנט, כדי ללמוד כמה שיותר על איך בונים ומתחזקים מועדון. הוא נפגש עם הדירקטוריון, הציג את החזון והעניינים התקדמו משם.

המועדון מחזיק בקבוצת בוגרים, קבוצות נשים וקבוצות נוער. בשנה הבאה, מקווים, תיפתח גם אקדמיה. במתקן של ביגלסווייד יונייטד 2,000 מושבים, וממוצע הצופים במשחקי הקבוצה הבוגרת - אחרי שיפור, טוען בלאגה - עומד על 70. הישג השיא? שלב המוקדמות הראשון בגביע, ב-2005, עת הגיעו הבחורים לשלב 406 האחרונות.

המטרות: לטפס למעלה, בכל המובנים. "אני מלא תשוקה לגבי כל דבר שאני עושה, אבל זו תשוקה אחרת לגמרי", בלאגה אומר. ולמרות שהוא עסוק עכשיו בכתיבת ספר על מגה-סטאר נוסף, הוא מנסה להקדיש כמה שיותר זמן לג'וב החדש שלו. מאמן מכבי תל אביב, פאקו אייסטרן, סידר לו את המאמן הספרדי הראשון במועדון, פראן קונסטנסיו. הוא יהיה מנהל הפיתוח של מחלקת הנוער, ובין 7 ל-10 באפריל כבר יערוך מבחנים פתוחים לכל ילדי האזור. מאמן ספרדי נוסף הגיע, ועוד אחד בדרך. בלאגה כבר צירף שחקן רכש - את אקס צ'לסי ואספניול, קיקה דה לוקאס, ועוד כמה ספרדים בדרך גם בחזית הזו. בקיצור, נראה שהוא הולך ליישם שם את התבנית הניהולית של ג'ורדי קרויף.

שחקני ביגלסווייד יונייטד באימון. twitter, צילום מסך
שחקני ביגלסווייד יונייטד באימון לקראת משחק מול FC וומבלי/צילום מסך, twitter

המועדון, כרגע, עובד על בסיס התנדבותי לחלוטין. "אף אחד לא מקבל כסף", בלאגה מספר. "לא השחקנים, לא המאמנים, לא המזכירה ולא אני. אנחנו עוזרים למאמנים הספרדים למצוא עבודות כאן, להתאקלם. התוכנית שלי היא לחלק בונוסים על נקודות בעונה הבאה, רק בשבועות שבהם נהיה במקומות 1-3. המטרה תהיה לזכות באליפות הליגה". העונה הם כבר העפילו לגמר הגביע המקומי.

"אנשים רוצים לחזור לכדורגל הזה, הפשוט יותר, המוכר. נמאס להם מהאריות של הפרמיירליג. הם רוצים אפשרות לשתות דיאט קולה עם השחקנים, או לשבת איתי על בירה, ולדבר על הקבוצה"

אין כסף? זה לא מפריע לתרום לזולת. כששמעו בביגלסווייד שהיריבה היטצ'ין טאון עומדת בפני סגירה - על מגרשה החליטו להקים סופרמרקט - הם התגייסו. הקבוצה של בלאגה אירחה את היריבה למשחק ידידות בחודש שעבר, וכל ההכנסות נתרמו ליריבה.

אז השאלה הגדולה? איך מתקדמים?

"אני מנצל את 850 אלף העוקבים שלי בטוויטר כדי להעלות את המודעות בקשר לקבוצה הזו. בשנתיים האחרונות הסתובבתי בעולם באירועי שיווק הספרים שלי, וזו דרך נהדרת ליצור קשרים. אני רוצה שכולם ישמעו על ביגלסווייד יונייטד. אנשים רוצים לחזור לכדורגל הזה, הפשוט יותר, המוכר. נמאס להם מהאריות של הפרמיירליג, מהשחקנים הגדולים מדי. הם רוצים אפשרות לשתות דיאט קולה עם השחקנים, או לשבת איתי על בירה, ולדבר על הקבוצה".

עוד גימיק שיווקי - בלאגה ניצל את החברים מהביזנס. גווארדיולה, כפי שהבנתם, הצטלם עם חולצות המועדון והצהיר על תמיכתו. גם סאנטי קאסורלה. עוד חבר קרוב של בלאגה, גייסקה מנדייטה, כוכב העבר של ולנסיה, שוקל בימים אלה האם להצטרף כמאמן במחלקת הנוער. "אני רוצה להראות לשחקנים על איזה סטנדרטים אנחנו מדברים", מסביר בלאגה.

עכשיו כבר עובדים שם על גיוס כספים למתקן חדש. במאי ייערך ערב התרמה במסעדת 'ג'ורג' בר אנד גריל' שבעיר, ובלאגה אומר: "גם מי שלא יוכל להגיע, נשמח לקבל את תרומתו. אפילו מישראל".

אין שום מדינה עם תרבות כדורגל כמו אנגליה, טוען בלאגה.

איחוד בני מג'ד אל כרום, הכדור עובר למגרש שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית ארד: הפרצוף החמוץ של עדן בן בסט

גם משק כנפיו של פרפר יכול לגרום לטורנדו בצד השני של העולם, אז לבטח שבומים בסמי עופר יכולים לגרום לכאבי ראש בקרית שלום. ככה יצא, שבאותו שבוע שבו אלירן עטר כבש את השער הרביעי שלו בארבעה משחקי ליגה, עדן בן בסט רטן כשהוחלף. ביתרון. מול סכנין. בדקה ה-75!

מצפייה חוזרת בווידאו זה נראה לא טוב, אבל זה לא היה נראה רע כל כך אם לא ההשוואה למה שעטר עושה בכרמל, או אם לא היינו מודעים לגליון ההתנהגות של בן בסט מאז הגיע למכבי תל אביב. בסופו של יום, האופן שבו בן בסט מתנהל - באימונים, במשחקים ומחוץ להם - גורם לעונה שלו נזק חמור יותר מחוסר תפוקה.

מבחינת שכר בסיס, בן בסט הוא מספר 1 בארץ. יותר מ-350 אלף שקל בחודש. החוזה של בן בסט חוצה את גבול 5 מיליון השקלים, ובקטגוריה זו הוא שני רק לערן זהבי

כי הוא כבש שישה שערים. לא הרבה, אבל יותר ממתקמבקים גדולים אחרים כמו בניון או מליקסון. ועדיין, שני האחרונים מוערכים במועדונים שלהם ושלא נדבר על הקהל. ובן בסט, שהגיע כרכש הישראלי הכי יקר בעידן קרויף, עדיין שוחה בים של ביקורת.

זה התחיל בקיץ. מספרים שהיה חשש לאחד את ברק יצחקי ואלירן עטר, אבל - "היו שחקנים שלא רצו את אלירן בקבוצה", אומר גורם על השידוך שלא יצא לפועל. בלי קשר לעטר, עדן בן בסט - למרות מניותיו העולות בשנים האחרונות (בעיקר בזכות קמפיין הנבחרת ו-9 שערי הליגה בברסט ב-2012/13) - לא היה האופציה הראשונה של הצהובים.

מכשהגיע, על הבאזר של החלון הקיצי, הגיע בתנאים יוצאי דופן אפילו במכבי תל אביב. מבחינת שכר בסיס, בן בסט הוא מספר 1 בארץ. יותר מ-350 אלף שקל בחודש החלוץ גורף, בלי קשר להישגים או נקודות. החוזה הכולל של בן בסט חוצה את גבול 5 מיליון השקלים, ובקטגוריה זו הוא שני בישראל רק לערן זהבי. כך שאם מחפשים היכן הציפיות, מבינים באילו שמיים אפשר למצוא אותן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנתונים לעונת 2014/2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

ציפיות לחוד ודקות משחק לחוד. בן בסט מדורג רק 12 במדד הרוטציה של פאקו אייסטרן, וזה כשהתחרות שלו היא ברק בדש (449 דקות ליגה), וראדה פריצה וברק יצחקי הפצועים. "קשה לעדן לשחק 9 אבל זה מה שהוא הכי אוהב", אומר גורם במכבי. ואם בתחילת העונה בן בסט לא קיבל את ההזדמנויות שלו, אי אפשר להגיד את זה עכשיו. מבחינת דקות, מעמדו השתדרג, וזה לזכותו. במחזורים 21 עד 24 הוא פתח בהרכב, אבל בשלושת המשחקים האחרונים לא כבש.

"הכול מתחיל מהפרצופים החמוצים שלו", מנתח גורם בשורות האלופה. "במכבי אין דברים כאלה. לפעמים פאקו הוציא אותו מהמשחקונים בגלל זה"

מקצועית, אפשר להסביר את היכולת הבינונית של בן בסט בכך שמעולם לא הצליח בקבוצה גדולה שמשחקת כדורגל שולט. את לחמו הרוויח בעונה בהפועל חיפה (18 גולים) ובעונה טובה בצרפת, בשיטות מתגוננות יותר. כך עשה גם בנבחרת ישראל (את ההופעה הנהדרת שלו מול פורטוגל קשה לשכוח). במערך של פאקו, בינתיים, הוא עדיין לא מוצא את עצמו, ולא מעט אנשים במכבי מעדיפים את בדש כחלוץ 9. בצדדים, למעשה, לבן בסט אין כמעט יתרון אחד על פני יריבו לתפקיד.

אז אחרי ארבע שעות בלי שער, פאקו החליט להחליף בדקה ה-75. אולי בגלל שלא כבש זמן מה, ואולי בגלל שעוד מעט הנבחרת חוזרת לעניינים ובן בסט מבין שכדי להשיג חוזה טוב בתחנה הבאה הוא חייב להיות מזומן לסגל - הוא היה נראה עצבני מאוד. וזה מביא אותנו לנושא שהופך עונה בינונית לעונה רעה - ההתנהגות.

מדגם מייצג אפשר למצוא בצמד המשחקים מול הפועל עכו.

בראשון, בנתניה, התחמם על הקווים 'כאילו עשה טובה למישהו'. אנשים שהתרכזו רק בו מספרים שבמשך כחצי שעה הוא לא רץ באותו קצב של המתחממים האחרים, שכמעט ורק עמד. פאקו העדיף להכניס את שון גולדברג כחילוף שלישי, ובן בסט פשוט התיישב מאחורי השער.

בשני, בבלומפילד, ערן זהבי כבש את הראשון בפנדל, ובן בסט, שיודע שזהבי במרוץ לשבירת שיאים, הגיע וביקש מזהבי לבעוט את הפנדל השני. זה לא היה נראה טוב, בטח לשחקן במעמד שבן בסט מתיימר להיות, וגם שחקנים במכבי התעסקו בסוגיה.

"הכול מתחיל מהפרצופים החמוצים שלו", מנתח גורם בשורות האלופה. "במכבי אין דברים כאלה". פאקו לקח את בן בסט לכמה שיחות בנושא, העיר לו על כך. "לפעמים הוא הוציא אותו מהמשחקונים בגלל זה".

עדן בן בסט שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ישתיק את כולם בהמשך העונה? בן בסט/ברני ארדוב

אבל כאמור, הבעיה היא דו-פרצופית (תרתי). "הוא פשוט לא פוגע", ממשיך הגורם. "לא באימונים ולא במשחקים. באימונים, נראה שהוא רץ פחות מיתר החלוצים. הוא לא עושה מספיק תנועה. במצב הרוח שלו יהיה לו קשה להשתפר. האנרגיות שלו פשוט לא טובות". כשההצעה מסין היתה על השולחן, הדיבורים במכבי היו שגם אם יקבלו חצי ממה ששילמו עליו בקיץ, מכבי תגיד כן.

כרגע, בן בסט והתנהגותו הופכים עונה בינונית לעונה רעה. כרגע, אפשר להגדיר אותו כאחת הרכישות הלא משתלמות בתקופת קרויף ואולי אף בתקופת גולדהאר; כאחד השחקנים שעדיין לא נספגו ב-DNA של מכבי תל אביב.

למזלו של בן בסט, הוא שחקן מוכשר במועדון יציב ובלי תחרות גדולה מדי על העמדה. 12 משחקי ליגה ועוד כמה משחקי גביע זה זמן מספק כדי לעשות את הסוויץ'. וכשדאבל נמצא על כף המאזניים, כל שחקן בעונה בינונית יכול לסיים עם עונה בלתי נשכחת. ובשביל לכבוש במאני טיים צריך לקבל דקות במאני טיים, ובשביל לקבל דקות במאני טיים, הוא יצטרך לשנות את ההתנהגות ולהביא את האנרגיה של המשחק מול פורטוגל. פחות פרצופים, יותר שערים. האם זה יתחיל הערב בגביע מול קרית שמונה? לפי הדיווחים שמגיעים ממכבי, בכלל לא בטוח שיפתח בהרכב.

orenjos@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully