וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: "גזרו את יוסי מכל כיוון. הוא שמר בבטן, בסוף הכל התפרץ"

3.3.2015 / 8:24

חבריו של קשר מכבי חיפה ניתחו את ההתפרצות אחרי השער נגד נתניה וחגגו את חזרת עטר: "הכי מוכשר בישראל". בלבול על ורד המתוסכל: "לפעמים שחקנים איכותיים יושבים על הספסל"

one

רק לפני מספר ימים הזכירו בליברפול את השער שכבש יוסי בניון נגד ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו. כמה ימים לאחר מכן, מצא את עצמו קשר מכבי חיפה מזיל דמעה הרחק משם, במשחק ליגה מול מכבי נתניה. התגובה של בניון הפכה לסיפור היום במכבי חיפה ללא קשר לתוצאת המשחק (1:2 לירוקים).

"גזרו אותו מכל כיוון, כמו אליניב ברדה, גם עליו אמרו שהוא יפרוש", הסבירו בחיפה את ההתפרצות. "אבל יוסי, כמו יוסי, שמר את התסכול הזה עמוק בבטן במשך זמן רב, לא אמר את מה שיושב לו על הלב. הוא כל כך רצה להבקיע, אבל בהתחלה הכדור לא נכנס. כשזה קרה, הוא בכה. בשביל אותם רגעים ששמע שקוראים לו לפרוש, בשביל כל התסכולים שצבר במשך תקופה ארוכה. ובסוף הכל התפרץ. כולם כאן מעריצים אותו, אין אחד שלא שמח בשבילו היום".

ההתפרצות של בניון אינה מקרית. במהלך המחצית נכנס הקשר לחדר ההלבשה ודחף את השחקנים. "אפשר להשוות, להפוך את המשחק הזה", אמר הקשר לחבריו. "במחצית הראשונה נתניה עמדה מצוין, הקבוצה הכי מאומנת שיש, היו רגעים שהם הביכו אותנו שוב ושוב", סיכם אחד השחקנים את התחושות לפני הכניסה של בניון לחדר. "אבל אז הוא אמר מה שאמר, ויצא מהחדר בתחושת ניצחון. באותו רגע היה ברור לנו שאנחנו עולים כדי לנצח את המשחק". בניון, שעודד את אלעד גבאי לאחר הטעות שעשה ותרם לשיפור ביכולת שלו בשאר המשחק, עדיין לא מסתיר את רצונו להמשיך לפחות עונה נוספת בקבוצה.

יוסי בניון מכבי חיפה בוכה לאחר שכבש שער. אדריאן הרבשטיין
"כולם כאן מעריצים אותו, אין אחד שלא שמח בשבילו היום"/אדריאן הרבשטיין

נקודת אור נוספת בקבוצה היא אלירן עטר. הסיפור של החלוץ שהגיע מריימס שונה לגמרי מהתסריט שנכתב עליו לפני שחזר לישראל. בחיפה חששו עוד בעונה שעברה מבעיות התנהגות, אבל עטר התאקלם בחדר ההלבשה והפך לשחקן הדומיננטי גם על המגרש. אפילו חלוקת חדרי ההלבשה של בלבול בכפר גלים ברורה: עטר, בניון, שכטר וקמארה, שחקני הרכש החדשים, בחדר אחד. בחדר השני, הספרדים (ראיוס, מיצ'ל, פאס) ושניים שהיו עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה – אלעד גבאי ואביחי ידין.

"ידענו מה עטר שווה, אבל לא חשבנו שיחזור ככה. הוא בכושר נהדר, יש כאן לא מעט שחקנים שסבורים שהוא השחקן הכי מוכשר בישראל. בלבול ידע מי המנהיגים שלו, לא סתם הוא ובניון באותו חדר", אמרו. עטר פעיל מאוד בחדר ההלבשה של חיפה, ובמועדון מאמינים שיחד עם שכטר ובניון, הוא יוביל את הקבוצה בעונה הבאה בחזרה למאבקי הצמרת. בחיפה משוכנעים שגם הזימון לנבחרת יגיע בקרוב, לקראת משחקי הנבחרת מול ווילס ובלגיה בסוף החודש. "הוא אולי החלוץ בכושר הכי טוב בליגה. איזו סיבה יש לא לזמן אותו?", אמרו.

ועכשיו גם לבעיות אצל הירוקים, ויש לא מעט. לחיפה מצפה משחק קשה מאוד ביום ראשון בקרית שמונה, והשחקנים מבינים שהיכולת הנוכחית לא תספיק. הפסד במשחק הבא, וחיפה מחוץ לפלייאוף העליון, אך תיקו ישאיר את הקבוצה בתמונה. "עם כל המחמאות לעטר ובניון, צריך לומר את האמת – המחצית הראשונה צריכה מאוד להדאיג אותנו. היכולת לא מספיק טובה. יש שיפור במשחק ההגנה, אבל זה עדיין רחוק מלהיות מושלם. כל טעות בקרית שמונה יכולה לחרוץ גורל של עונה שלמה".

כדי להצביע על חשיבות המשחק אתמול, ראוי לציין כי לפני המשחק אסף הבעלים יעקב שחר את השחקנים וביקש מהם לעמוד במעגל. "היום זה משחק חשוב", אמר הנשיא והלך, כשהוא מבין גם את ההשלכות הכלכליות של אי הגעה לפלייאוף העליון.

עוד באותו נושא

ליגת העל: מכבי חיפה ניצחה 1:2 את מכבי נתניה

לכתבה המלאה
אלירן עטר מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"איזו סיבה יש לא להזמין אותו לנבחרת?". עטר/אדריאן הרבשטיין

פאס: "הרקורד שלי מדבר. אני יכול לשחק עוד שלוש שנים"

"מהרגע הראשון הרגשתי טוב במכבי חיפה וברור שארצה להישאר", אמר הבלם אברהם פאס שמפגין יכולת טובה. "הגעתי ברגע קשה של המועדון, כשלא היו ניצחונות, אבל המנטליות של הקבוצה השתנתה מאז. הגיעו שחקנים חדשים כמו מדו, שכטר, עטר והרמה עלתה. היום היה קשה במחצית הראשונה, אבל בשנייה הראינו אופי. אני חושב שכולם עובדים קשה עבור הקבוצה וזה הכי חשוב. יש כאן שחקנים טובים, אבל נצליח רק אם כולם יעבדו למען הקבוצה. אחרת, לא ננצח אף משחק. אני מאושר, במיוחד עם זה שמיצ'ל וראיוס איתי בקבוצה. גם יוסי עוזר לי מהיום הראשון כאן וגם גוסטבו".

פאס הוסיף: "אני תמיד עובד קשה ומשחק עם הראש ועם הניסיון. הרקורד שלי מדבר בפני עצמו. אני אמנם בן 35, אבל חושב שאני יכול לשחק עוד שלוש שנים ברמה הזו. אני עובד 24 שעות ביממה כדי להיות בכושר הזה. אני מודה לבלבול, לולא הוא לא הייתי בחיפה. כל השחקנים עומדים מאחוריו". על המשחק הבא בקרית שמונה אמר הבלם: "קודם נהנה יום אחד משלוש הנקודות החשובות שהשגנו. קרית שמונה היא אחת הקבוצות הטובות בליגה, יש לה הרבה איכויות בהתקפה ונצטרך להיות במיטבנו. אם נשחק כמו במחצית השנייה, אני חושב שנוכל לנצח".

אלעד גבאי היה אחראי לשער שכבשה נתניה, אך במועדון מרוצים מהיכולת שהפגין בשאר המשחק, כולל שער בטוח שמנע בדקות הסיום. גם אביחי ידין מרשים את הצוות המקצועי, ואם ימשיך ביכולת הזאת חיפה עשויה שלא להביא קשר אחורי בעונה הבאה ולהסתפק בתחרות בין ידין, מדו, קובי מויאל שיחזור מפציעה וג'אבר עטאא שיחזור מהשאלה. מי שמאוד לא מרוצה ממצבו הוא עידן ורד, שנכון לעכשיו רוצה לעזוב את הקבוצה בתום העונה. ורד הופתע מאוד מהעובדה ששמואל שיימן נכנס אתמול כשהוא נשאר על הספסל. מרקו בלבול אמר לוואלה ספורט: "למכבי חיפה יש סגל רחב, סגל מאוד איכותי. לפעמים שחקנים איכותיים יושבים על הספסל או לא מתלבשים. זה חלק מהכדורגל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully