וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך להיות המאמן הבא של מכבי חיפה?

רוני לוי המוכח או ברק בכר שהוא הדבר הבא. אלישע לוי השקט והמנוסה או רן בן שמעון מגלה הכישרונות. מי האיש עליו צריך להטיל יעקב שחר את משימת שיקום המועדון? חמי אוזן ותומר יצחק מחפשים מאמן למכבי חיפה, ולא שוללים את אופציית המאמן הזר

רוני לוי

רוני לוי, יותר מכל מתחריו על התפקיד, הוא הדבר הכי קרוב למכבי תל אביב מבחינת ידע וקדמה, ורק מאמן ברמתו יצמצם למינימום את ההשפעה של הבעלים יעקב שחר בנוגע לתחביבו המרכזי – להיות המנג'ר של הקבוצה

למה הוא:

כי הוא המאמן הכי מוכח מכל מה שיש למכבי חיפה על המדף. ובמצבים כמו זה שמכבי חיפה נמצאת בו, צריך קודם כל מאמן מוכח. מאמן שמסוגל לקחת על הגב שלו את כל האתגר והלחץ. לא מאמן מוכשר, לא מאמן רעב, לא מאמן בעליה – מאמן מוכח. כמו שאברהם גרנט בא והתגבר על שבע השנים הרעות בזכות עור הפיל שלו. בנוסף לפרסונה, לוי, יותר מכל מתחריו על התפקיד, הוא הדבר הכי קרוב למכבי תל אביב מבחינת ידע וקדמה, ורק מאמן ברמתו יצמצם למינימום את ההשפעה של הבעלים יעקב שחר בנוגע לתחביבו המרכזי – להיות המנג'ר של הקבוצה. הקאמבק בנתניה הוכיח שלוי קיבל את השיעור שלו בנוגע למידת כוחו, והוא מוכן להתחיל הכל מהתחלה כדי לבנות את עצמו כמאמן כדורגל. זו בדיוק הגישה לחזור איתה למכבי חיפה.

למה לא הוא:

כדי להבין את הסיכון שבחזרת רוני לוי למכבי חיפה, יש לשוב לקדנציה השנייה שלו בבית"ר ירושלים. בקדנציה הראשונה בטדי לוי עוד עשה נסים. הוא הצית מחדש את המועדון, ואם לא היה ממהר להצעה מרומניה, ייתכן שכל ההיסטוריה שלו ושל בית"ר היתה משתנה. אלא שלמאמן כזה דומיננטי חזרה לקבוצה לביקור שני היא לא תמיד טובה. כולם כבר מכירים אותך, המתח שדרכו אתה בונה את האוטוריטה שלך כבר לא קיים. המועדון מתייחס אליך אחרת, הרבה יותר באדישות. הנה, תראו מה קרה לדרור קשטן כאשר חזר להפועל תל אביב. אלמנט החזרה הוא ברוב המקרים יותר מסוכן מרווחי, גם עבור מאמנים פחות טוטאליים. אבל אדרבה, כאשר מדובר באנשים כמו רוני לוי.

ציון חמי אוזן: 9
ציון תומר יצחק: 8.5

מכבי חיפה נגד רוני לוי ונתניה בקרב על הסיכוי לפלייאוף עליון (19:45, ספ'1 ו-HD)

נפתח משפטם של הפרו-פלסטינים שהתעמתו עם שחקני מכבי חיפה בקיץ

רוני לוי מאמן מכבי נתניה. מגד גוזני
קדנציה שנייה לא תמיד מסתיימת טוב. רוני לוי/מגד גוזני

רן בן שמעון

בן שמעון זיהה את הפוטנציאל לפני כולם, גם ההצלחות לא איחרו לבוא. אולי עכשיו, בקבוצה גדולה שנמצאת במצב הכי מוקטן שלה ב-25 השנים האחרונות, הוא יוכל להסיר גם את הקוף הזה מהגב

למה הוא:

מכבי חיפה, במהדורה הנוכחית והדהויה שלה, נמצאת במצב מנטלי דומה לזה בו היו קרית שמונה ומכבי פתח תקוה כאשר רן בן שמעון קיבל אותן. בשתיהן הוא יצר כמעט מאפס תלכיד שהפך את הקבוצה לגדולה מסך חלקיה. שחקנים שהיו אלמוניים גם בליגה הלאומית, התגלו אצל בן שמעון כמי שראויים להוביל קבוצה בליגת העל. שחקני בית נזרקו למים הקרים ללא היסוס והתשתית נבנתה במהירות. בן שמעון זיהה את הפוטנציאל לפני כולם, גם ההצלחות לא איחרו לבוא. אולי עכשיו, בקבוצה גדולה שנמצאת במצב הכי מוקטן שלה ב-25 השנים האחרונות, יוכל בן שמעון להסיר גם את הקוף הזה מהגב. יעקב שחר רצה אותו פעמיים ולא לקח. פעם שלישית גלידה.

למה לא הוא:

כי מה שלא עבד במכבי והפועל תל אביב, קרוב לוודאי שלא יצליח גם במכבי חיפה. בן שמעון הגיע לשתי ההתנסויות הקודמות שלו בקבוצות גדולות עם ביטחון מופרז. מהר מאוד הוא גם שילם על חטא היוהרה. הלחץ נתן את אותותיו, המאמן דבק בהחלטות שהתבררו כשגויות והתוצאות היו בהתאם. אלכס שניידר פיטר אותו ממכבי תל אביב די מהר, ביריבה העירונית התעכבו עם הפרידה רק כי לא יכולים היו להרשות לעצמם מבחינה כלכלית. גם שחר ראה איך הסתיימו שתי האפיזודות של בן שמעון בתל אביב. מבחינתו לא זו העת לתת למאמן, מוכשר ככל שיהיה, להשתפשף על חשבונו. כרגע, מדובר בהימור גדול מדי.

ציון חמי אוזן: 8
ציון תומר יצחק: 7

רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
השידוך בינו לבין הגדולות לא הצליח בפעמיים הקודמות. רן בן שמעון/אדריאן הרבשטיין

ברק בכר

כשמחברים הכול יחד – מאמן שהוא הדבר הבא, מאמן שהוא אתגר טקטי אמיתי למכבי תל אביב, מאמן שיודע להסתדר עם בוס קשה ולעמוד על שלו ומאמן שיש לו יכולת אנושית גבוהה – יוצאת רק תוצאה אחת: מאמן מכבי חיפה

למה הוא:

כי מכבי חיפה אוהבת להביא אליה מאמנים שהם הדבר הבא ולא הדבר הקודם. וברק בכר בדיוק עונה להגדרה הזו. קודם כל, הוא אוהד הקבוצה – דבר שיש לו ערך רגשי מסוים. יתרה מזו, הוא הזבוב שהכי הציק למכבי תל אביב בשנתיים האחרונות. המאמן שאלופת הליגה לא הצליחה לפצח עד הסוף. בכר עשה זאת עם סגל הרבה פחות טוב, כשנותר רק לתאר מה יקרה אם לאותה שיטת משחק יביא בכר שחקנים הרבה יותר טובים. במכבי חיפה אמנם חוששים מסיפורי הצלחה של קרית שמונה ובוודאי תוהים כיצד אותו בכר יתפקד מחוץ לחממה, אבל אסור לשכוח שמדובר באחד שלא תמיד רקד לצלילי החליל של איזי שירצקי, ועוד מבלי לריב איתו כמו רן בן שמעון למשל. בכר לא חושש מהאתגר הבא שלו, לא מתחבא מתחת למטריה של הבוס בקרית שמונה, כשצריך הוא גם מתווכח איתו על שחקנים וזוכה, וכל זה עם אינטליגנציה רגשית מאוד גבוהה, דרכה כבש שחקנים רבים. כשמחברים הכול יחד – מאמן שהוא הדבר הבא, מאמן שהוא אתגר טקטי אמיתי למכבי תל אביב, מאמן שיודע להסתדר עם בוס קשה ולעמוד על שלו ומאמן שיש לו יכולת אנושית גבוהה – יוצאת רק תוצאה אחת: מאמן מכבי חיפה.

למה לא הוא:

אחרי כל הניסויים בשנים האחרונות, מכבי חיפה לא יכולה להמר בעונה הבאה על מאמן. אין היום קבוצה לחוצה יותר וקשה יותר מזו של יעקב שחר. כמות המשימות המקצועיות והאנושיות שם היא לא בדיוק עבור מאמן שהצליח רק בקבוצה אחת. אפילו פיגורות כמו ראובן עטר ואריק בנאדו, שעברו בכדורגל הרבה יותר מבכר, לא יכלו למשבר הענק שעובר על המועדון. בנוסף לכל, כל המאמנים שהגיעו למכבי חיפה והצליחו, למעט רוני לוי, עברו כמה משימות קשות בחיים המקצועיים שלהם לפני כן. שפיגל הגיע עם אליפות בבני יהודה, גרנט עם שתיים במכבי תל אביב. אלישע לוי ושלמה שרף, שאימן בעידן אחר של מכבי חיפה, הוכיחו את עצמם במספר מקומות קטנים, ועברו כמה שלבים לפני שנחתו במועדון של שחר. לבכר אין מספיק מזה. ויש, עם או בלי קשר, תחושה לעתים שבמאבק האליפות האחרון הוא יכול היה להוציא יותר, מול מכבי תל אביב הרבה פחות טובה ומלאה במעידות. מאמנים שרוצים להגיע למכבי חיפה היו מנפקים יותר ועושים קסמים במצבים כאלה. בכר, לפחות כרגע, מתקשה אפילו בכך. אז מה יהיה במכבי חיפה?

ציון חמי אוזן: 7.5
ציון תומר יצחק: 8

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
מכבי חיפה לא יכולה להמר. ברק בכר/ברני ארדוב

אלישע לוי

לאלישע לוי יש את השקט, הערכיות, ההצלחות, היכולת לגרום לשחקנים לשחק בשבילו ובעיקר היכרות עמוקה עם המערכת. ולמרות כל הביקורות העונה, תראו איפה הפועל באר שבע שלו ואיפה מכבי חיפה

למה הוא:

זוכרים? שתי אליפויות, השתתפות בשלב הבתים של ליגת האלופות, שלושה גמרי גביע ועונת קיזוז אחת. כאשר אלישע לוי מונה למאמן מכבי חיפה ב-2008, מעטים האמינו שיחזיק מעמד ארבע שנים. אף אחד לא חשב שייצא מכפר גלים עם רזומה מרשים שכזה. הקבוצה אולי לא הייתה מבריקה במיוחד, אבל המאמן שמר על הרעב של השחקנים וגם בעונה האחרונה המאכזבת היה מרחק נגיעה מגביע. יש לו את השקט, הערכיות, ההצלחות, היכולת לגרום לשחקנים לשחק בשבילו ובעיקר היכרות עמוקה עם המערכת. ולמרות כל הביקורות העונה, תראו איפה הפועל באר שבע שלו ואיפה מכבי חיפה. בכרמל היו מתחלפים בשמחה.

למה לא הוא:

כי אחרי עונה כל כך עלובה וארבע שנים ללא תואר, אוהדי מכבי חיפה רוצים גם מישהו שיחזיר לקבוצה את הניצוץ. ואם ניזכר בתחושת האנטי שנוצרה בקרב הקהל בשנתיים האחרונות של אלישע לוי על הקווים, נגלה שלא הוא האיש המתאים למשימת השיקום. הסגנון שלו היה הגנתי מדי, הביקור השני בליגת האלופות הסתיים בהתבזות על האפס ומבחינת אוהדים רבים הוא השלים את תהליך הפיכת מכבי חיפה מהקבוצה הכי מרגשת בכדורגל הישראלי לעוד קבוצת ליגה סתמית וחסרת הרתעה. במכבי חיפה של אלישע לוי נכבה האור. קשה להאמין שהוא יהיה האיש שיצליח עכשיו להדליק אותו.

ציון חמי אוזן: 7
ציון תומר יצחק: 6.5

אלישע לוי מאמן מכבי חיפה עם עידן ורד. ברני ארדוב
יצר תחושת אנטי אצל הקהל הירוק. אלישע לוי/ברני ארדוב

מאמן זר

מן הראוי לתת לאופציה הזו צ'אנס אמיתי, רק תחת מנהל מקצועי זר. מכבי חיפה זקוקה לדפוסי אימון והתנהלות אחרים. היא זקוקה לניעור מהשורש. שינוי כל כך דרסטי יכול לעשות רק צוות זר

למה הוא:

כי מן הראוי לתת לאפשרות הזו צ'אנס אמיתי. מאמן זר, רק הפעם גם תחת מנהל מקצועי זר. כן, אפשר ללמוד משהו ממכבי תל אביב. הגאווה של יעקב שחר, יחד עם הרצון להמשיך לכהן כסמכות המקצועית העליונה, לא מאפשרת לו להודות כי הדרך שלו הפכה פחות רלוונטית. הוא ניסה את השיטה על רגל אחת, כשהביא את אלכסנדר סטנוייביץ' בקיץ, אבל נראה כאילו עשה את זה כדי להעמיד את כל תומכי האופציה הזרה על טעותם. הנה, ניסינו, סימנו איקס, הלאה. הקדנציה הכושלת של סטנוייביץ', שפרט לקבלת החלטות בעייתית גם נטל לידיו יותר מדי סמכויות, לא צריכה לשלול את אופציית המאמן הזר כפי שקרה בזמנו עם דושאן אוהרין. היא רק צריכה להדגיש עד כמה קריטי הוא שלב הסינון בבחירת האיש המתאים ועד כמה נחוץ שילובו עם מנהל ספורטיבי שיתווה דרך. .

למה לא הוא:

הזיכרון מתקופת סטנוייביץ' עדיין טרי והמערכת של מכבי חיפה התגלתה כלא בשלה להכלת מאמן זר. לאור העובדה ששישה מאמנים זרים אימנו את מכבי חיפה עד היום, ואף אחד מהם לא הצליח לסיים את העונה בתפקיד, אולי כדאי להמתין עם האופציה הזו. טוב, לא 15 שנים כמו בפעם הקודמת, אבל לפחות חמש. מאמן זר יגיע עם ההתנשאות האופיינית, השחקנים כהרגלם יקבלו אותו בחשדנות ולא יבינו מילה, והעיתונאים החיפאים ישחרו לטרף. תקדימי העבר מוכיחים: חבל עליו, חבל על הכסף.

ציון חמי אוזן: 8.5 (תלוי במאמן)
ציון תומר יצחק: 9

אלכסנדר סטנוייביץ' מאמן מכבי חיפה. קובי אליהו
הקדנציה שלו כנראה שוללת את אופציית המאמן הזר לתקופה הקרובה. אלכסנדר סטנוייביץ'/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully