וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפטם של הפרו-פלסטינים שהתעמתו עם שחקני מכבי חיפה

2.3.2015 / 11:40

שמונה חודשים אחרי התקרית באוסטריה בה היו מעורבים בין היתר סטויקוביץ', קינן ומשומר, 32 נערים מהארגון המכונה "לה פמיליה" הגיעו לביהמ"ש. חיפה: "מקומם במסגרת הדין הפלילי"

כמעט שמונה חודשים חלפו מאז התקרית הספורטיבית-דיפלומטית בין מפגינים פרו פלסטינים לשחקני מכבי חיפה במשחק האימון מול ליל במחנה האימון באוסטריה, וכעת הגיע הזמן לדון בעונשם של המפגינים. הדיון בעניינם של 32 הנערים מארגון מקומי הקרוי "לה פמיליה", ששלושה מהם נעצרו (20 מפגינים התפרצו לכר הדשא) בסעיפים של תקיפה, בחשד שהיה מעורב בתקרית. הדיון החל היום, בבית המשפט בזלצבורג, בנוכחות כ-80 עדים. יש לציין כי הארגון כולו עומד לדין בגין מספר אירועים, שאחד מהם הוא התקרית עם שחקני מכבי חיפה בעיירה בישופשופן. בין הנאשמים נמצאים נערים ממוצא טורקי, סרבי, קרואטי, מקדוני, בולגרי וקוסובורי אך המכנה המשותף שלהם – הם גדלו באותו מחוז באזור זלצבורג.

שחקן מכבי חיפה, אייל משומר, מותקף במשחק על ידי מפגינים פרו פלסטינים במשחק באוסטריה. טוויטר, אתר רשמי
צילום: מתוך טוויטר/אתר רשמי, טוויטר

כזכור, בחודש נובמבר דיווחנו כי קצת פחות מארבעה חודשים אחרי שהמפגינים פוצצו את משחק האימון של מכבי חיפה מול ליל באוסטרי, הוגשו חמישה כתבי אישום נגד אותם פורצים שאף התעמתו על כר הדשא עם השחקנים הירוקים. כזכור, המשחק הופסק בדקה ה-85, אז צעירים מקומיים ממוצא טורקי שקיללו את הקבוצה הישראלית לאורך כל המשחק והניפו את דגלי פלסטין, פרצו למגרש וניסו לתקוף את שחקני מכבי חיפה. כוחות האבטחה הצליחו להשתלט על הפורצים, אך ולדימיר סטויקוביץ' ודקל קינן הספיקו לחבוט בהם ואייל משומר ספג בעיטה מאחד האוהדים. הסיפור יצר סערה תקשורתית באירופה, ובאוסטריה המשיכו לעקוב אחריו לאורך כל הדרך, עד הפרסום על הגשת כתבי האישום והבאתם של אותם חוליגנים לדין. היום, כאמור, ייפתח משפטם.

"אותם נערים נתנו לגיטימציה לאלימות ועירבו בין פוליטיקה וספורט. אנחנו מקווים שהם ייענשו בחומרה", הגיבו הבוקר שחקנים במכבי חיפה. דובר מכבי חיפה, דודו בזק, מסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור מאוד של תקיפת שחקנים על רקע לאומני ורשויות החוק באוסטריה רואים זאת בחומרה, כפי שנכון לעשות. בישראל צריכים ללמוד מהאוסטרים – אוהדים גזענים ואלימים צריכים לעמוד לדין בבית המשפט במסגרת הדין הפלילי. כך נלחמים באלימות וגזענות".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully