וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגן הטוב בעולם? ברניסלב איבנוביץ' פורח בצ'לסי

1.3.2015 / 9:58

מוריניו מגדיר את ברניסלב איבנוביץ' כאחת הרכישות הטובות בתולדות צ'לסי, ו-2015 החלה עם תרומה התקפית מדהימה עבור הסרבי המצטיין. הנקמה בטוטנהאם על החמישייה לפני חודשיים תסדר לו תואר ראשון בשנה שעשויה להיות הטובה בחייו. מיכאל יוכין עם בלוג יומי חדש

one

אחרי הניצחון על ליברפול בחצי גמר גביע הליגה נשלחה נעלו המוכתמת בדם של ברניסלב איבנוביץ' הישר לאקדמיה של צ'לסי כדי לשמש דוגמא לנחישות עבור דור הכוכבים החדש. המגן הסרבי נפצע מדריכה על רגלו כבר בתחילת המשחק, והוציא כמויות גדולות של דם מהנעל במהלך ההפסקה, אבל התעקש להמשיך במשימה, והיה זה שהבקיע בסופו של דבר את השער המכריע בהארכה. "זה היה פצע פתוח וכואב, אבל זה בסדר. בסך הכול פצע", הוא אמר אחרי שריקת הסיום. העלייה לוומבלי, וההזדמנות לזכות בתואר ראשון בקדנציה השניה של ז'וזה מוריניו במועדון, רשומות קודם כל על שמו.

18:00, ספורט1: צ'לסי - טוטנהאם בגמר גביע הליגה

מובן שזו לא הפעם הראשונה בה עלה איבנוביץ' לכותרות בזכות כיבושים חשובים במיוחד. הוא הרי מתמחה בהם. את עולמו בסטמפורד ברידג' הוא קנה עוד בתחילת 2009, כאשר הרשית פעמיים לרשת אותה ליברפול, במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות באנפילד, והוביל את הכחולים ל-1:3. כעבור שלוש שנים, היה זה איבנוביץ' שהשלים את הקאמבק המופלא מול נאפולי, בגומלין שמינית גמר צ'מפיונס-ליג – זה שמחק את ההפסד 3:1 באיטליה אשר הביא לפיטוריו של אנדרה וילאש בואש, והוציא את רוברטו די מתאו לדרך שהובילה לזכייה הסנסציונית וההיסטורית.

14:00, ספורט1: ליברפול - מנצ'סטר סיטי
מוריניו: "לא רואה את מסי משחק בקבוצה אחרת מברצלונה"

ברניסלב איבנוביץ' שחקן צ'לסי חוגג. GettyImages
בחור כובש. איבנוביץ' חוגג בשבוע שעבר עם שער ב-1:1 עם ברנלי/GettyImages

מלך השערים החשובים

עוד שנה חלפה, ואיבנוביץ' הביא במו ראשו תואר אירופי נוסף לכחולים, כאשר קבע 1:2 עמוק בתוך זמן הפציעות גמר הליגה האירופית מול בנפיקה חסרת המזל. נובאק ג'וקוביץ', חבר ומעריץ, שלח אז ברכה מיוחדת, ויש בין שני הווינרים האלה הערכה הדדית עצומה. בעונה שעברה השער שלו לא היה כה גורלי בסופו של דבר, אך נרשם ככזה כאשר נכבש לרשתו של ג'ו הארט באחד ממשחקי העונה מול מנצ'סטר סיטי. צ'לסי ניצחה 0:1 הודות לסרבי.

זה אך טבעי שהוא נמצא שם כשצריך, ולאורך חייו שומר איבנוביץ' על ממוצע של שער לכל עשרה משחקים – לא רע בכלל עבור שחקן הגנה. אלא שבשנת 2015 עלתה תרומתו ההתקפית לממדים חדשים לגמרי. בחודשיים בלבד חתום המגן הימני המצטיין על ארבעה שערים ושלושה בישולים. לא רק ליברפול נפלה קורבן ליכולת הנגיחה המופלאה שלו, אלא גם פריז סן ז'רמן בשמינית גמר ליגת האלופות. איבנוביץ' היה זה שסיים מבצע "הגנתי התקפתי" משולב בהשתתפות ג'ון טרי וגארי קייהיל, וחזר הביתה עם 1:1 משביע רצון.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
נובאק דג'וקוביץ' טניסאי סרבי. רויטרס
הערכה עצומה לחבר הסרבי. ג'וקוביץ'/רויטרס

לא מחמיץ שניה

תוך כדי כך, כמעט בלי לשים לב, הפך איבנוביץ' גם לזר החמישי בתולדות צ'לסי שחצה את רף 300 המשחקים במדי הקבוצה. אחרי השער שהביא ניצחון על אסטון וילה, לא היסס מוריניו לקבוע כי מדובר באחת הרכישות הטובות ביותר בתולדות הכחולים. "הוא בחור נהדר שעושה דברים אדירים עבורנו. הוא חיה תחרותית עם לב ענק".

הפורטוגלי סומך על הסרבי בעיניים עצומות. איבנוביץ' לא החמיץ דקת משחק בפרמייר-ליג העונה, ושותף ללא חילופים בכל משחקים בעלי משמעות גם בליגת האלופות. גם בעונה הוא השלים 90 דקות ב-36 מתוך 38 משחקי הליגה, ורק פציעה קלה והשעיה מנעו ממנו מאזן מושלם. באופן כללי, קשה מאוד לשבור את ברניסלב. אפשר לבעוט בו, אפשר גם לנשוך אותו, ולפעמים הוא בעצמו מאבד את העשתונות כמו בתקרית המתוקשרת עם ג'יימס מקארתי מאברטון, אבל אי אפשר להוציא לו את הרוח מהמפרשים. הוא תמיד יילחם למען הסמל.

מנג'ר צ'לסי ז'וזה מוריניו. GettyImages
לא היסס להגיד שמדובר באחת הרכישות הטובות בתולדות צ'לסי. מוריניו/GettyImages

התרומה הגדולה של שבצ'נקו

רק בתחילת ההרפתקה שלו בסטמפורד ברידג' היה איבנוביץ' קרוב לוותר על החלום. הוא נרכש מלוקומוטיב מוסקבה תמורת 12 מיליון יורו בקיץ 2008, כאשר אברהם גרנט עמד על הקווים, והמאמן הישראלי לא נתן לסרבי אפילו שניה על הדשא. בדיעבד, זוכר הכוכב את התקופה הזו כקשה ביותר בחייו, והתמיכה של אנדריי שבצ'נקו היתה קריטית. "לעולם לא אשכח את מה שהוא עשה עבורי. הוא עזר לי מאוד וניסה להחדיר בי ביטחון, סיפר לי על סגנון המשחק באנגליה ונתן טיפים כיצד להשתפר", סיפר הסרבי. למעשה, היתה זו כנראה התרומה הגדולה ביותר של החלוץ האוקראיני לכחולים. היה לו חלק מכריע בכך שאיבנוביץ' נשאר, גם אחרי שגרנט הועזב.

בהתחלה בצ'לסי גם לא ידעו מיהו בדיוק איבנוביץ' – האם הוא בלם או מגן ימני? לקח להם זמן להבין שהוא גם וגם. שימו אותו בכל עמדה, והוא יספק אתה סחורה. לואיס פליפה סקולארי וחוס הידינק השתמשו בו בשני התפקידים במהלך עונת 2008/09. קרלו אנצ'לוטי שיבץ אותו בעיקר מימין בעונה הזוהרת ב-2009/10, אך הוא בילה בעיקר במרכז ההגנה ב-2010/11. בקדנציה הקצרה של וילאש בואש זה היה בדיוק חצי חצי – 15 משחקים בכל עמדה. גם אצל די מתאו המיקום השתנה בהתאם לצרכי הקבוצה, וכך גם בעידן רפא בניטס. מוריניו החליט שעבורו איבנוביץ' הוא קודם כל מגן, וגם העונה הוא דבק בהחלטה זו, גם אם פרשנים רבים העריכו כי הסרבי ישחק במרכז כדי שססאר אספיליקואטה ישוב לעמדתו הטבעית מימין ויפנה את האגף השמאלי לפליפה לואיס. זה לא קרה, ולאיש אין טענות בשלב זה.

אנדריי שבצ'נקו שחקן דינמו קייב. רויטרס
נתן תמיכה עצומה. שבצ'נקו/רויטרס

פירס מאוהב

זה הפך לקונצנזוס. פרשן דיילי מירור סטיב סטאמרס בחר באיבנוביץ' כשחקן המצטיין של העונה שעברה, לפני לואיס סוארס. מרטין קיאון, בלם ארסנל לשעבר, כתב בטורו בדיילי מייל: "איבנוביץ' הוא אחד המגנים הימניים שראיתי אי פעם. הוא לא פחות טוב מגארי נוויל או לי דיקסון בעורף, ומתעלה עליהם בסיוע להתקפה". גם נוויל עצמו, שעושה קריירה נהדרת כפרשן, הגדיר את הסרבי כשחקן ההגנה הטוב בפרמייר-ליג. רובר פירס, שיודע דבר או שניים על התמודדות עם מגנים, קבע לאחרונה: "איבנוביץ' הוא השחקן הטוב ביותר של צ'לסי, והמגן הטוב ביותר באירופה. יש לו הכול – הוא חזק, מהיר, בעל נגיחה מעולה וטכניקה טובה". אולי המחמאה הגדולה ביותר הגיעה מכיוונו של ראחים סטרלינג שאמר כי איבנוביץ' הוא היריב הקשה ביותר שפגש.

בחוץ למגרש, הווינריות והנחישות מפנות מקום לשלווה ורוגע. איבנוביץ' בורח ממצלמות, לא מחפש תשומת לב, לא מתעניין יתר על המידה בכסף ובבילויים, והתחביב הגדול ביותר שלו היה מאז ומתמיד פשוט לישון. חבריו לקבוצה אוהבים מאוד את האופי הנוח שלו ואת החיוך הידידותי שהוא נותן לכל אחד. גם נאמנותו למועדון זוכה להערכה גדולה. מוריניו עצמו ניסה פעם להחתים אותו בריאל מדריד, וזה לא עלה בידו. האוהדים בסטמפורד ברידג' מקווים שהוא יסיים את הקריירה אצלם, כי גם בגיל 31 הוא רק הולך ומשתבח.

רחים סטרלינג, ליברפול. רויטרס
החמיא כשאמר על איבנוביץ' כי זה היריב הקשה ביותר שפגש. סטרלינג/רויטרס

הנקמה בקיין בדרך?

ב-2006, כאשר המאמן הסרבי סלאבולוב מוסלין ייעץ ללוקומוטיב להחתים את בן ארצו, הוא אמר: "לאיבנוביץ' יש פוטנציאל להפוך לאחד השחקנים הטובים בעולם". כיום אפשר להגיד בפה מלא שהנבואה הזו התגשמה, ו-2015 עשויה אולי להיות השנה הטובה בקריירה של האגדה בהתהוות. רק יומה הראשונה של השנה הזו היה עגום במיוחד, כאשר הארי קיין ונאסר שאדלי פירקו את איבנוביץ' וההגנה הכחולה עם 3:5 מטריף. חודשיים בדיוק לאחר מכן, יש להם הזדמנות נהדרת לנקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully