וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב: "אני מתמודד לבד, שוקל את המשך דרכי"

1.3.2015 / 9:13

הבעלים של בית"ר איים לעזוב את הענף וקישר בין המחאות נגדו לתקרית הירי הלילה: "אמרו שהמחאה לגיטימית? זו לגיטימציה לאלימות". בית"ר: "נשמור על הבית כמשפחה אחת". עמותת האדומים: "טעות מרה לקשר זאת לאוהדי כדורגל". צפו בטביב מדבר בבית החולים באדיבות ערוץ 10

צילום: באדיבות ערוץ 10, אבי כהן; עריכה: שניר דבוש

אלי טביב שוחרר הלילה (בין שבת לראשון) מבית החולים בכפר סבא לאחר טיפול ונקרא מיידית להגיע לתחנת המשטרה על מנת למסור עדות לאירועי הלילה. כזכור, לקראת חצות חזר טביב מאיצטדיון המושבה לאחר משחקה של בית"ר נירושלים גד הפועל פתח תקוה. עם הגעתו לביתו הוא נורה על ידי אלמונים, ולאחר מכן סיפר: "איך שהגעתי עם הרכב חלף האופנוע עם שני אנשים ונעצר לפניי. אחד מהם ירד מהרכב והחל לירות. למזלי לא יצאתי מהרכב והתכופפתי אחרת הייתי נהרג. כדור אחד פגע לי ביד".

צוות מד"א הוזעק למקום ומשם הובהל טביב לבית החולים מאיר. שם הוא טופל, אך הרסיס נשאר בידו. טביב קיבל חומרים לשיכוך כאבים ושוחרר אך התבקש להגיע מיידית לתחנת המשטרה על מנת למסור עדות. לאחר מכן שוחרר טביב לביתו כאשר במשטרה לא לוקחים סיכונים והוחלט כי ניידת תישאר סמוך לביתו במהלך היממה הקרובה.

על פי הערכת המשטרה מדובר בניסיון חיסול על רקע כלכלי. המשטרה פתחה בחקירה בה נבדקים מספר כיוונים נוספים, כולל האם מדובר ביריות אזהרה או ירי על מנת להרוג. כזכור, לפני קצת יותר משנה נמצא רימון על שער ביתו של טביב שעל פי הערכת המשטרה עשוי היה להרוג את טביב ובני משפחתו אם היה מתפוצץ.

הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב. יוסי ציפקיס
ניידת תישאר סמוך לביתו במהלך היממה הקרובה. אלי טביב/יוסי ציפקיס

בבית"ר ירושלים קיבלו בהלם את אירועי ליל אמש. שחקנים בקבוצה היו אתמול די מבוהלים מהאירוע וניסו לברר עוד פרטים: "זה פחד אלהים. מי עשה את זה? זה פלילי או אוהד הפועל? זה כבר לא ניסיון לעשות בעיות, זה נראה שניסו להרוג אותו. מסכן, הוא כל כך שמח אחרי הניצחון וההתקרבות לפלייאוף העליון".

בית"ר ירושלים הגיבה רשמית לאירועים: "שחקני הקבוצה, הצוות המקצועי והנהלת מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, שולחים איחולי רפואה שלמה והחלמה מהירה לבעלים היקר של המועדון, מר אלי טביב. אנו רוצים לחזק את ידיו ואת ידי משפחתו ברגעים הלא פשוטים שעוברים עליהם. אנו שולחים חיבוק חם ואוהב לאלי, אשר אהבתו ומסירותו למועדון ולקבוצה ברורים ומורגשים לנו. יחד, כגוף אחד נמשיך וניתן את הכל על מנת לעמוד במשימות שנותרו לנו ונשמור על הבית שלנו כמשפחה אחת, שבראשה עומד בגאון אלי טביב".

בלילה אמר טביב: "אני כרגע לא יודע מה קורה ואיך אגיב להכל. אני שוקל את הכל, כולל המשך דרכי בכדורגל. אני מקווה שהמשטרה תתפוס את היורים ויידעו באמת מי זה. כולם יכולים לקשקש אבל אין לי עסקים כאן, זה קשור אך ורק לכדורגל והיותי הבעלים של בית"ר".

גורם בבית"ר השיב לשאלה האם הדבר ישפיע על עתידו של טביב וענה: "אצל אלי אי אפשר לדעת. בפעם הקודמת הוא עבר תקופה לא פשוטה מכיוון המשפחה שלו. רק בארץ הוא סובל מהדברים האלה, אז הכל יכול להיות. שמעת אותו אתמול, הוא בהלם ולא מבין מה קרה עדיין, צריך להמתין ולראות מה יקרה כשיירגע".

בתוך כך פרסמה עמותת אוהדי הפועל תל אביב "האדומים" תגובה להצהרתו של טביב על כך שמדובר במקרה שקשור לעולם הכדורגל, בה נכתב: "העמותה מגנה כל שימוש באלימות ומאחלת לטביב החלמה מהירה. מדובר באירוע חמור ומטריד ביותר. זו תהיה טעות מרה לקשור בין נסיון ההתנקשות הזה לבין אוהדי כדורגל. מר טביב הוא עבריין מורשע ויש להניח שכמו באירועי רימון ההלם ורימון הרסס, מי שעומד מאחורי האירוע הלילה הם גורמים עברייניים בעלי רקע פלילי".

כזכור, האירוע התרחש יממה בלבד לפני גזר הדין של אלי טביב בנוגע לפרשת תקיפת הנער. מחר (11:00) אמור טביב להתייצב בבית המשפט להכרעת גזר הדין, אך ייתכן כי במהלך היום תתבקש דחייה עקב מצבו הרפואי. בכל מקרה, העונש המקסימלי הצפוי לטביב הוא עבודות שירות.

עוד באותו נושא

אלי טביב נורה על ידי אלמוני בסמוך לביתו

לכתבה המלאה
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים מפונה לבית החולים. ספק 500
האמבולנס שפינה הלילה את טביב לבית החולים/ספק 500

הבוקר אמר טביב לוואלה ספורט: "אין לי עסק עם השוק האפור, אני לא צריך כסף. לא לוויתי מהשוק האפור. לא אמרתי שזה אוהדי הפועל תל אביב, אמרתי שזה קשור לכדורגל. בתקשורת אמרו שהמחאה נגדי הייתה לגיטימית, וזו לגיטימציה לאלימות. אדם בא אליי הביתה ובסוף מאשימים אותי. אתה מנסה למנוע אלימות ובסף הופך להיות נאשם. משטרת ישראל לא עשתה כלום בעניין. עד היום לא עצרו בנאדם, וזה אומר משהו".

"הכי קל זה להרים ידיים, ולהיכנע לאלימות", המשיך טביב. "נלחמתי בזה וזה הגיע לרמות שאני שוקל את צעדיי להמשיך בכדורגל כי אף אחד לא עושה כלום. אתה עושה טוב, נלחם באלימות, משקיע הרבה כסף במחלקת נוער, בקבוצה הבוגרת, אלה אנשים כפויי טובה. אני חושב שצריך להתנהג אל אותם אנשים כאל טרוריסטים ואם היו מתנהגים אליהם ככה הם היו נתפסים. אני חי בארצות הברית 30 שנה ואף פעם לא חוויתי שם אלימות".

"יש עליי שמירה, יש מאבטח צמוד", הוסיף טביב. "בעבר נזרק רימון, הונח מתחת לרכב, אבל חשבתי שהמשטרה תתפוס את אותם אנשים. שאלתי את עצמי אם עשיתי למישהו רע או פגעתי במישהו אבל לא עשיתי לאף אחד שום דבר רע. הכול קשור לכדורגל. אני אמרתי שכל הזמן נותנים לגיטימציה לאלימות ולא סתם אמרתי את זה. נתנו לגיטימציה לזריקת רימונים, אם היו עוצרים את זה אז והיו עוצרים את אלה שבאו אליי הביתה, זה לא היה קורה".

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם הקהל. ברני ארדוב
"מכבי תל אביב? אנחנו בית"ר ירושלים, לא מפחדים"/ברני ארדוב

בנוגע לכדורגל, בבית"ר היו מרוצים מאוד מהניצחון אמש על הפועל פתח תקוה (0:1), אך גם נשמעו זהירים לגבי ההעפלה לפלייאוף העליון: "שום דבר לא נגמר. צריך נקודה ואולי גם ניצחון ברעננה, הכל תלוי בתוצאה של המשחק בין חיפה לנתניה ובמה שיקרה שבוע הבא. אנחנו צריכים לבוא למשחק נגד מכבי תל אביב ולנצח, אסור לחשוב על שום דבר אחר. עם הקהל שלנו מאחורינו צריך להאמין מול כל קבוצה".

טל כחילה אמר בסיום: "היה משחק קשה מאוד. מה שהיה חשוב היום זה הניצחון והשגנו אותו, בניגוד לשבוע שעבר. יש משחקים שחייבים לקחת את הנקודות לפני הכל. באופן אישי אני לוקח כל הזדמנות שנותנים לי ורוצה להוכיח את עצמי, לא חושב על משהו אחר. עדיין לא הבטחנו מקום בפלייאוף העליון, התקרבנו מאוד אבל צריך עוד נקודה כנראה. ברמה האישית אני רואה את העתיד שלי בבית"ר ירושלים ובטוח שאמצא את המקום שלי, אעבוד קשה עד שזה יקרה. מכבי תל אביב? אנחנו בית"ר ירושלים, לא מפחדים, ננסה לנצח".

אלי דסה ושלומי אזולאי ספגו צהוב חמישי וייעדרו מהמשחק ברעננה בעוד שבועיים. היום או מחר צפויה ההחלטה הסופית בנוגע לערעור הקבוצה על העונש שהוטל עליה בעקבות אירועי המשחק עם קרית שמונה (שני משחקי רדיוס עם קהל ו-40 אלף שקל קנס). לאחר ההחלטה תגיש בית"ר בקשה לחנינה על מנת לנסות ולדחות את עונש הרדיוס במשחק אחד ולארח את מכבי תל אביב בטדי, אך הסיכויים לכך נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully