וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה על שימוש בטלוויזיה במשחקים נדחתה בשנה

מועצת איגוד הכדורגל הבינלאומי החליטה לקבל עוד אינפורמציה לפני שמתקבלת ההחלטה המהפכנית. החלטה אחרת שהתקבלה: שחקן שמנע שער בטוח לא יספוג הרחקה אוטומטית. אפשרות לחילוף רביעי בהארכה נדחתה

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד מקבל כרטיס אדום. Denis Doyle, GettyImages
מי בסוף יצחק אחרון? ראמוס/GettyImages, Denis Doyle

האם אנחנו מתקרבים בצעדי ענק להכרעה של רגעי מחלוקת באמצעות הטלוויזיה בזמן אמת? מועצת איגוד הכדורגל הבינאלומי (IFAB), הגוף שאחראי על חוקי המשחק, החליט לדחות בשנה את ההחלטה בעניין אחרי שהגוף הזה ביקש לקבל עוד נתונים לפני שמתקבלת ההחלטה הקריטית.

מי שביקשה ליישם את השימוש בטכנולוגיה הזו היא ההתאחדות ההולנדית ששאפה להכניס את המערכת למשחקי הגביע ההולנדי כבר לעונה הבאה, אבל בדיונים שנערכו בבלפסט התקבלה כאמור ההחלטה להמתין עם האור הירוק בנושא. יושב ראש מועצת איגוד הכדורגל, גרג דייק, ניסה לדחוף קדימה את השימוש במערכת, אבל נציגים אחרים הביעו יותר ספקנות ועל כן ההחלטה הזו בשלב הזה נדחית.

"אני חושב שיש צורך בדיונים רבים. אם השופט יתבסס רק על אינפורמציה שמגיעה ממערכת הווידאו, יש סיכון לכך שהוא יהפוך לדמות פחות חזקה והוא עשוי תמיד לבקש אישור להחלטות שלו", אמר המזכיר הכללי של פיפ"א, ג'רום ואלקה. "זו ההחלטה הכי גדולה שיכולה להתקבל על ידי המועצה. זה לא שאלה של שנים, אלא ההחלטה הכי גדולה אי פעם מאז שהכדורגל החל להיות משוחק".

למרות זאת, החלטה אחרת, חשובה לא פחות, התקבלה לפחות ברמה העקרונית באשר ל"עונש המשולש" שקשור לשחקן שמונע שער בטוח. במקרה כזה, שחקן שמבצע עבירה בדרך לשער וגורם לפנדל כנגד קבוצתו מקבל הרחקה אוטומטית, אך כעת התקבלה החלטה עקרונית שההרחקה האוטומטית הזו תבוטל. "המועצה הסכימה שהעונש הוא כבד מדי ושאנחנו חייבים למצוא פיתרון לעניין", מסר נציג ההתאחדות האירית, פטריק נלסון. "המועצה מבקשת מפיפ"א לבדוק את הישימות על הוצאה לפועל של ההחלטה ברמה העולמית".

הצעה אחרת שעלתה בדיונים לאפשר חילוף רביעי במהלך משחקים שמגיעים להארכות, נושא שפיפ"א ביקשה לקדם, נדחתה. "המועצה נשארת בדעתה ששלושה חילופים הם מספיקים", אמר נלסון. למרות זאת, הנושא ישוב לדיונים ולניתוחים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully