וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "לא הופתעתי מכך שלברון לא שיחק, כי זו הייתה החלטה שלי"

מאמן קליבלנד הצהיר שבחר להעניק מנוחה לכוכב שסובל מכאבי גב, והביע תקווה שהוא ואירווינג יחזרו כבר למשחק ביוסטון. הפרשנים מנתחים את העברתו של שאמפרט לעמדת הרכז ומשבחים את ההחלטה להשבית את לברון

ג'יי אר סמית' שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
עוד מעידה באינדיאנה. ג'יי אר סמית'/GettyImages

בקליבלנד קיבלו הבוקר (שבת) בהבנה את ההפסד 93:86 באינדיאנה, שהגיע אחרי ארבעה ניצחונות רצופים מאז פגרת האולסטאר. הקבוצה של דיוויד בלאט נתנה מנוחה ללברון ג'יימס וקיירי אירווינג בשל כאבים בגב ובכתף בהתאמה, בתקווה ששניהם יהיו ב-100 אחוז כבר למשחק הקרוב בו יתארחו ביוסטון ביום ראשון בערב שעון ישראל.

אחרי 18 ניצחונות ב-20 משחקיהם האחרונים, הקאבלירס התקשו לייצר נקודות ללא שני כוכביהם הגדולים, כשג'יי אר סמית' ניסה כמיטב יכולתו עם 21 נקודות וקווין לאב איכז עם 17 בלבד (1 מ-7 מחוץ לקשת), ובינתיים הניצחון של שיקגו על מינסוטה הקפיץ אותם בחזרה מעל הקאבס בדרך למקום השלישי במזרח.

ג'ורג' היל שחקן אינדיאנה פייסרס מול אימון שאמפרט שחקן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
טריפל דאבל ראשון לו ולפייסרס. ג'ורג' היל/GettyImages

מספרי המשחק

* הקאבס עומדים כעת על מאזן של 9:2 בלי לברון ג'יימס.

* הפעם האחרונה בה בלאט נאלץ להסתדר ללא לברון וקיירי באותו משחק הייתה בהפסד המביך בפילדלפיה ב-5 בינואר.

* קליבלנד ירדה למאזן של 8:8 במשחקים של בק-טו-בק, כלומר כאלה בהם שיחקה יום קודם לכן.

* הטריפל דאבל של ג'ורג' היל היה הראשון בקריירה שלו, והראשון של הפייסרס העונה. אשתקד היו להם שישה, חמישה מתוכם מתוצרת לאנס סטיבנסון.

עוד באותו נושא

קליבלנד הפסידה באינדיאנה ללא לברון ואירווינג וירדה למקום הרביעי

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס. GettyImages
לא לקח בחשבון הפסד. דיוויד בלאט/GettyImages

התגובות

דיוויד בלאט אמר בסיום: "הגענו לשחק. שאלו אותי אם לקחנו בחשבון שנפסיד את המשחק בגלל החיסורים, ולא ממש לא היה המקרה. התחלנו את המשחק היטב, נקלענו לבעיה, חזרנו לתמונה יפה, שוב הסתבכנו ושוב נתנו פייט. בסיום הם עשו את המהלכים הנכונים והפסדנו, אבל הגענו לכאן כדי לנצח".

על היכולת של קבוצתו אמר בלאט: "שילבנו די טוב את משחק הריצה עם המשחק העומד, למען האמת היו לנו די הרבה זריקות טובות שלא נכנסו. ובמשחק כזה, בלי קיירי ולברון, היינו צריכים לקלוע זריקות כאלה. אבל לא קלענו היטב משלוש, ואם היינו קולעים טוב יותר אולי התוצאה הייתה שונה". כשנשאל עד כמה הופתע מכך שלברון לא שיחק השיב בלאט בחיוך: "לא הייתי מופתע בכלל, כי זו הייתה החלטה שלי. אני באמת מקווה שהוא וקיירי יחזרו למשחק מול יוסטון".

לגבי הצבתו של אימון שאמפרט לפרקים כרכז מחליף אמר בלאט: "הוא היה די טוב, ברור שהוא לא שיחק בעמדה הזו זמן רב, אבל אני חושב שהוא נענה היטב לאתגר הזה". כשנשאל האם הוא סומך על שאמפרט בתפקיד הזה גם בשלבי הפלייאוף השיב: "אל תשכחו שיש לנו בחור בשם לברון ג'יימס שיכול לשחק גם הוא בעמדת הרכז, אבל משחקים כאלה עוזרים לנו".

כשנשאל על העובדה שמת'יו דלבדובה זרק 18 פעם וקלע רק 5 חייך בלאט בחוסר הבנה וענה: "הוא לקח הרבה זריקות אבל רובן היו זריקות נכונות. אבל תראו, מדובר בשחקן שלא נבחר בדראפט, וסיים משחק ברמה גבוהה ב-NBA עם 14 נקודות, 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ונתן את התחת בהגנה כמו בכל משחק, אז אין לי שום דבר פרט למילים טובות עליו".

מתיו דלבדובה שחקן קליבלנד קאבלירס מול ג'ורג' היל שחקן אינדיאנה פייסרס. GettyImages
זכה להגנה ממאמנו. מת'יו דלבדובה/GettyImages

מה אמרו בתקשורת

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "זה היה מאמץ נהדר שעליו מגיע לקאבס הרבה קרדיט למרות ההפסד. בלאט דיבר בתחילת העונה על רצונו לתת מנוחה ללברון, אבל הוא לא היה מסוגל בגלל רצף ההפסדים. הקבוצה הייתה צריכה להתחיל לנצח לפני שבלאט יוכל לנקוט בגישה של גרג פופוביץ' לגבי כוכביו. אז אחרי 18 ניצחונות ב-20 משחקים, בלאט השבית את לברון. זו הייתה ההחלטה הנכונה, כי לקאבס יש את לוח המשחקים השני ברמת הקושי שלו בכל ה-NBA במחצית השנייה של העונה, ולשחיקה של לברון בחודשיים האחרונים של העונה הסדירה תהיה השפעה שלילית בטווח הארוך. משחק כזה נתן לבלאט גם את האפשרות להתנסות עם שאמפרט כרכז, ולמרות החלודה שגילה בעמדה הזו, אולי בלאט עוד ייעזר בניסוי הזה בהמשך".

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל: "כשבלאט הסביר את החלטתו לתת מנוחה ללברון, אחת הסיבות שלו הייתה ההזדמנות שמהלך כזה ייתן לאחרים לעשות דברים לא רגילים. זה מסביר למה דלבדובה לקח יותר זריקות מג'יי אר סמית', וגם את התפקוד של שאמפרט במחצית השנייה. למרות כל הביקורות כלפיו, דלי לא הולך לשום מקום. בלאט ושאר צוות המאמנים אוהבים אותו, וכשרואים אותו נחבט בפרקט אחרי מאבק מול רוי היברט על ריבאונד מבינים למה, אבל כמובן ששיא קריירה של 18 זריקות זה נתון אגרסיבי מדי בשביל מישהו שקולע 36% מהשדה העונה. הקאבס ניסו לשדרג את עמדת הרכז המחליף שלהם לפני תום מועד ההעברות, אבל לא מצאו דיל. המשמעות היא שדלי יישאר בתפקיד, אבל גם שאמפרט יכול להתפתח במפתיע לרכז מחליף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully