וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורציאניטיס ייעדר, גודס: "נצטרך לבטל את יתרון הגובה של פאו"

25.2.2015 / 19:45

הסנטר ייעדר עקב פציעה ומאמן מכבי תל אביב יודע שיהיה קשה מול פנאתינייקוס: "ננסה לשמור טוב יותר על הצבע". בלו ייכנס להיכל התהילה של הקבוצה: "לא מתגעגע למשחק עצמו" (ה', 21:45, שידור ישיר בוואלה)

סנטר מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. קובי אליהו
אלופת אירופה תיאלץ להסתדר בלעדיו. שחורציאניטיס/קובי אליהו

אחרי חגיגות הזכייה בגביע המדינה, מכבי תל אביב חוזרת לשגרה ותארח ביום חמישי את פנאתינייקוס אתונה במסגרת הסיבוב השני בטופ 16 של היורוליג (21:45, שידור ישיר בוואלה ספורט). זהו המפגש ה-34 בין מכבי תל אביב ליריבתה הגדולה והמאזן ביניהן הוא 17 ניצחונות לצהובים לעומת 16 ליוונים, כשלכל אחת מהקבוצות שש זכיות בגביע היורוליג. השתיים נאבקות על מקום בהצלבה במסגרת בית ה', כשלשתיהן מאזן של 2:5. בשעה 19:30 נשדר בוואלה ספורט את מסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת המשחק. סופוקליס שחורציאניטיס לא התאמן והוא בספק למשחק. סילבן לנדסברג הפצוע ייעדר.

"אנחנו פותחים את הסיבוב השני של הטופ 16 בבית, אנחנו זוכרים את המשחק באתונה שבו היינו דומיננטיים אבל הם עשו מהלכים בסוף וניצחו. פאו קבוצה אגרסיבית וזה הולך להיות קרב גדול", אמר מאמן מכבי תל אביב גיא גודס בפתח מסיבת העיתונאים. "הכול פתוח בשלב הזה. יש הרבה משחקים בקופה. אנחנו צריכים לשלוט בריבאונד כי הם הולכים חזק לריבאונד התקפה. יש לנו אנרגיות טובות אחרי הגביע ואני סומך על השחקנים, אנחנו צריכים לעשות הגנה טובה".

"כשסופו על המגרש אתה מנסה לדחוף את הכדור כמה שיותר פנימה והשתמש ביתרון הזה וכזהוא איננו אתה רץ יותר, מצד שני צריך לנסות לשמור טוב יותר על הצבע, כי במשחק באתונה הם הלכו 29 פעמים לקו וזה המון. אנחנו נצטרך לבטל את יתרון הגובה והפיזיות שלהם, ונקווה שנצליח. פאו קבוצה חכמה. סופו כרגע פצוע ומחלים ונחכה ונראה מתי יחזור לקבוצה", הוסיף גודס, "לא חשבתי שצריך למשוך אותו עם הרגל בגמר הגביע והוא לא הגיע, לא התעמקתי בזה. כרגע סופו מחלים מפגיעה בקרסול, הנפיחות ירדה אבל הכאב גדול וחד וכרגע הוא מתאמן על אופניים וזהו. אין סיכוי שסופו ישחק, אני מקווה שבתחילת השבוע יתחיל להתאמן יותר מלא".

סנטר מכבי תל אביב אלכס טיוס (ימין). קובי אליהו
לטיוס תהיה עבודה רבה מול הגבוהים של פאו/קובי אליהו

"דיאמנטידיס הוא שחקן ברמות הכי גבוהות, הוא לא צריך לרוץ, הוא כמו טפירו כזה שהכול עובד מהראש, נצטרך לעצור אותו עם כל מיני שמירות ולגרום ליוונים לחשוב יותר", התייחס גודס לכוכב הוותיק של פאו. "אלבה לוחצת יותר על הכדור מאשר פנאתינייקוס , אבל הגודל של הגארדים של פאו הוא משהו שנצטרך להתמודד איתו".

"כשנכנסנו לטופ 16 אמרנו שנשמור על הבית וננצח שני משחקים בחוץ. הצלחנו לנצח את ברצלונה וריאל מדריד אבל הכול דינמי, ראיתי המון דברים שקרו בטופ 16, ולחשוב רק על המשחק הבא", הוסיף גודס.

על פציעתו של לנדסברג, הסובל משבר מאמץ, אמר המאמן: "סילבן הרגיש כאבים אבל לא התלונן בפני אף אחד. רק לפני ירושלים הוא אמר לרופא שיש לו כאבים, ואחרי הגמר גילינו ב-MRI שיש לו שבר מאמץ. הופתענו. איך נסתדר? הבעיה היא יותר בליגה, כמובן שהוא שחקן משמעותי באירופה אבל בליגה נהיה רק עם שלושה ישראלים, זה מאלץ אותי לשחק סודוקו במהלך המשחק. נצטרך להשתמש בארד הררי לדקות מסוימות או להביא מישהו מקבוצת הבת".

הצהובים רשמו במועד האחרון של ההעברות ביורוליג את ג'וזף פורטה לסגל הקבוצה ביורוליג. הגארד האמריקאי (1.91 מ') בן ה-33 שיחק מספר שנים באירופה, וקבוצתו האחרונה היתה בליגה האיראנית, ב-2012. בשנתיים האחרונות שימש כשחקן אימונים במכבי תל אביב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי תל אביב לשעבר דייויד בלו. קובי אליהו
מרגיש בבית. בלו/קובי אליהו
דייויד בלו: "זה מרגיש כמו להיות בבית, זה מאוד מיוחד. אני מתגעגע לחדר ההלבשה, לטיסות עם השחקנים, ההכנות, אבל אלה דברים שאני יכול למצוא במקומות אחרים. למשחק - ממש לשחק כדורסל - האמת שאני לא מתגעגע. אני מרגיש כמו אוהד, וזה מצוין"

לפני המשחק מכבי תל אביב תקיים טקס קצר ובו תצרף את דייויד בלו להיכל התהילה שלה. בלו נמצא בימים אלה בישראל ויבקר באימון המסכם לקראת המשחק. בלו נחשב לאחד מגדולי השחקנים בתולדות מכבי תל אביב, ושיחק במדיה שבע עונות, במהלכן זכה בשתי אליפויות יורוליג, חמש אליפויות המדינה ושישה גביעי מדינה. בתום עונת 2013/14 בלו הודיע על פרישה והיום הוא עוסק בענייני נדל"ן. הקבוצה תערוך טקס לאגדה צהובה אחרת, טל ברודי, שיקבל פרס מפעל חיים מארגון "נפש בנפש", המסייע בעלייתם של יהודים לישראל. טל יקבל את הפרס על "תרומתו לעיצוב דמותה של מדינת ישראל באמצעות הספורט ועל מאמציו בתחום ההסברה למען המדינה", ציינה הוועדה הבוחרת. הפרס המכובד יוענק לברודי בחודש מאי בכנסת ישראל.

דייויד בלו, שכאמור יוצג מחר בהיכל התהילה של מכבי תל אביב, אמר: "זה מרגיש כמו להיות בבית, זה מאוד מיוחד. אני מתגעגע לחדר ההלבשה, לטיסות עם השחקנים, ההכנות, אבל אלה דברים שאני יכול למצוא במקומות אחרים. למשחק - ממש לשחק כדורסל - האמת שאני לא מתגעגע. אני מרגיש כמו אוהד, וזה מצוין". על מכבי תל אביב הנוכחית אמר: "מכבי די טובה, הזכייה בגביע הורידה מהם קצת לחץ, הם במומנטום טוב. שמעתי שלנדסברג פצוע, אבל אני בטוח שאחרים ימלאו על החסר. יש פה סגנון אחר. גיא גודס עשה עבודה מצוינת בהתאמה של עצמו לסגל, והוא משתמש בכשרונות של כולם לטובת הקבוצה. הוא היה שחקן, הוא נפצע הרבה כך שהוא מכבד את השחקנים ושחקנים מגיבים לזה. נראה שהקבוצה הזאת משחקת בשביל גיא, כך גם אני הייתי עושה".

דושקו איבנוביץ' מאמן פנאתנייקוס (שמאל) עם ולנטימיר ינקוביץ. GettyImages
מוכנים לקרב. איבנוביץ' עם ינקוביץ'/GettyImages

פנאתינייקוס מגיעה להיכל אחרי ששרדה מותחן גדול בחצי גמר הגביע מול פאוק סלוניקי בחוץ, ונזקקה לשלשת על הבאזר של ולדימיר ינקוביץ' כדי לנצח 68:71. החבורה של דושקו איבנוביץ' מצויה בכושר טוב למדי אחרי שניצחה בשלושת משחקיה האחרונים ביורוליג, כולל 69:74 מותח על הכוכב האדום בבית. שחקן הרכש החדש גאני לוואל, שהצטרף לפאו רק לפני כמה ימים, עשוי לערוך את הופעת הבכורה שלו במדים החדשים מול הקבוצה שהדיחה אותה בהצלבה בעונה שעברה עם מילאנו. פנאתנייקוס הגיעה ללא דימרקוס נלסון.

"הולך להיות משחק קשה מאוד", אמר מאמן פאו דושקו איבנוביץ'. "מכבי תל אביב יריבה עיקשת וחזקה, אנחנו חייבים להיות ערוכים למלחמה. "לא יודע איזו פעם זאת שלי כאן, אבל כל פעם זה מיוחד. כיף לשחק פה בתל אביב. אני מנסה לנצח פה בכל משחק. כל משחק נגד מכבי תל אביב הוא קשה, מכבי היא קבוצה טובה מאוד, היא הקבוצה הכי טובה במשחק המעבר, רצה מצוין, ואנחנו חייבים לשחק טוב מאוד בהגנה ובסבלנות בהתקפה כדי לנצח את המשחק. אנחנו ננסה לנצח את המשחק כמו בכל פעם. דימרקוס נלסון שיחק בגביע היווני אבל היו לו כאבים ולקחתי החלטה שהוא ינוח עשרה ימים, יחזור לעניינים. לגאני לוואל זה המשחק הראשון ונראה איך הוא ישתלב. כל משחק ראשון הוא קשה לשחקן. אני לא יודע אם סופו ישחק או לא, אבל אנחנו מוכנים למכבי עם סופו או בלי סופו. מכבי היא לא רק סופו, היא קבוצה חזקה מאוד, הוא גדול, אבל יש להם שחקנים אחרים מצוינים. אם מכבי משחקת בלעדיו היא משחקת סגנון שונה, הרבה יותר מהיר, זה יותר מסוכן אפילו. אני חושב שהדבר הכי חשוב עבורינו לשחק משחק איטי, לא לרוץ. צריך לשחק 5 על 5, זה הדבר הכי חשוב

על הכניסה של בלו להיכל התהילה אמר איבנוביץ': "דיוויד בלו הוא שחקן גדול למכבי, זה גדול בשבילו אבל זה אומר על מכבי משהו, שהם דואגים לשחקנים לשעבר שלהם. זה חשוב מאוד לקבוצה".

ניקוס פאפאס שלא שיחק במפגש הקודם באתונה הוסיף: "אנחנו רוצים להשתפר ומתכוננים למשחק גדול מאוד. המשחקים בתל אביב תמיד קשים מאוד. הקרבות בין פאו למכבי תל אביב הם מהגדולים שיש לכדורסל האירופי להציע".

עדכון ראשון: 16:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully