וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל השימוש בחומרים אסורים: אסף מלכה הושעה לשנה מפעילות

25.2.2015 / 12:58

סגן אלוף ישראל ב-100 מטרים, שכשל בבדיקת סמים שנערכה לו, הורשע בשימוש בחומר אסור. מלכה: "חשבתי שאפשר להסתפק בעונש קטן יותר. לא אפרוש. לא נערך לי הליך שימוע כמקובל"

עומרי הרוש, אמרי פרסיאדו, אסף מלכה. מגד גוזני
אסף מלכה, משמאל, בימים מאושרים יותר/מגד גוזני

בית הדין המשמעתי של הוועדה הממלכתית למניעת סימום בספורט השעה היום (רביעי) את האצן אסף מלכה מפעילות לתקופה של שנה בשל שימוש בחומרים אסורים. כזכור, מלכה נכשל בבדיקת סמים שנערכה לו, כשכתב האישום ייחס לסגן אלוף ישראל ב-100 מטר שורה של הפרות של התקנון הלאומי למניעת סימום בספורט. מכיוון שמלכה מושעה במשך החודשיים האחרונים, הוא יוכל לשוב בעוד עשרה חודשים לפעילות. מלכה לא מתכוון לערער על העונש שנגזר עליו.

בית הדין החליט כי מלה אשם בשימוש בחומרים אסורים. בית הדין שהתכנס היום כלל את עו"ד יוסי בן חן, כדורגלן העבר ויקי פרץ וד"ר בני אשכנזי. מלכה כאמור נכשל במבדק סימום שנערך לו מחוץ לתחרות לפני כחודש. על פי תוצאות המעבדה באתונה, המאושרת על ידי ה-WADA – הסוכנות הבינלאומית למניעת סימום בספורט, נמצאו במבחנה של מלכה שני חומרים המוגדרים כסטרואידים אסורים לשימוש על פי התקנון הבינלאומי למניעת סימום בספורט. מלכה ויתר על זכותו לפתוח את בקבוקון B, ובכך למעשה אישר את אמינות הבדיקה.

הטענה המרכזית של מלכה בדיון הייתה כי החומרים האסורים הגיעו אליו בעקבות תרופות שנרשמו לו אחרי תאונת דרכים שעבר ובזמן שהוא שהה בבית החולים. בתקופה הזו, כך טען באמצעות עו"ד שי טל, הוא לא שימש כספורטאי פעיל ועל כן אין לראות בכך כאילו ניסה לשפר הישגים ספורטיביים. עוד טען טל כי למלכה לא נערך הליך שימוע כמקובל.

בדבריו במהלך הדיון אמר מלכה כי אין לו שום סיבה להשתמש בחומרים משפרי הישגים שכן הוא נמצא בשלהי הקריירה שלו ועל כן אין לו מניע להשתתף במפעלים בינלאומיים. בסופו של דבר בית הדין לא קיבל את דבריו והחליט על השעייה לשנה.

אסף מלכה אמר לוואלה! ספורט: "אי אפשר להרשיע אדם לפני שנותנים לו להשמיע את דבריו. השבתי לכל הטענות שעלו כנגדי. עורך הדין שלי נלחם כמו אריה עבורי. כמובן שציפיתי שהעונש יהיה קטן יותר, אבל אני לא מתכוון לערער עליו. אני מתכוון לחזור בכל הכוח לאחר תקופת ההשעייה".

  • עוד באותו נושא:
  • אסף מלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully