וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לקרב המאה? "הפודיום" על מייוות'ר ופאקיאו, פאקו והטוטו

במקום הראשון: כיצד נוצר "קרב המאה" החדש? במקום השני: לעומת אוסקר, סוזה וליברפול אהובתו, פאקו לא מצליח לשדרג את מכבי תל אביב גם בחודש הקריטי במאבק. במקום השלישי: אף אחד כבר לא זוכה בטוטו. הפודיום, על 3 סיפורי השבוע

one

כמה זה גדול?

כמו ריאל מדריד נגד ברצלונה, שנפגשות לראשונה בהיסטוריה.
כמו מפגש חד פעמי בין הלייקרס לסלטיקס; כמו אחד על אחד בין קובי למייקל.
כמו שיהיה רק דרבי אחד ביובל, ובמחצית תהיה זירה ובה ייאבקו זהבי ופואד.
כמו סטון קולד סטיב אוסטין נגד דה רוק, רק על אמת.

ב-1971, במדיסון סקוור גארדן, נפגשו מוחמד עלי וג'ו פרייז'ר. שניים מהגדולים בכל הזמנים, שהגיעו לעת ההיא בלתי מנוצחים. לאירוע הזה במנהטן קראו "קרב המאה".

44 שנה חלפו, ויש קרב מאה חדש. זה יהיה אירוע האגרוף הכי גדול מאז שעלי ופרייז'ר נכנסו לאותה זירה, זה יהיה ערב האגרוף העצום בכל הזמנים מבחינת מספרים ודולרים, וזה יהיה אחד מאירועי הספורט הכי מצופים מאז שהמציאו את הספורט. זו בעיקר תהיה אחת הפעמים הראשונות במילניום הנוכחי, בהן האגרוף יחצה בחזרה את גבולות המיינסטרים.

הענף דועך, אי אפשר להסתיר את זה. ועצם העובדה שאולי לעולם לא נראה קרב גדול כמו זה שבין פלויד מייוות'ר למני פאקיאו, מעצימה עוד יותר את גודל האיוונט. 2 במאי, MGM GRAND בלאס וגאס.

חמישה ימים עברו מאז ההכרזה, ואף כתב וחובב אגרוף עדיין לא מאמין שזה באמת יקרה. פאקיאו ומייוות'ר באמת יילחמו על התואר 'המתאגרף הטוב בדורנו'. אז איך זה סוף סוף קרה?

בשביל אירועים כאלה המציאו את מדליות הזהב שבפודיומים.

"!LETS GET READY TO RUMBLE"


לעמוד הפייסבוק של יוסיפון

למעקב בטוויטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדליית זהב: גם הקרב הגדול ביותר מתחיל בצעד וחצי

פלויד מייוות'ר, רק 1.73 מטר, אוהב כדורסל. אלוף העולם במשקל מעורב (3 מתוך 4 החגורות) הוזמן לערב ראווה באולם האקסלוסיבי של מייקל ג'ורדן במנהטן. לפני כמה ימים העלה לאינסטגרם את ביצועיו במשחק ידידותי אחר. ויש לו ביצועים.

מני פאקיאו, 169 סנטימטר מהרצפה, אוהב כדורסל אפילו יותר. אלוף העולם במשקל מעורב (החגורה הנותרת) משחק בליגה המקצוענית בפיליפינים. השבוע קלע נקודות בכורה במדי KIA סורניטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שיחות בין השניים לגבי הקרב שכל עולם האגרוף רוצה לראות התקיימו והתפוצצו מזה חמש שנים וחצי. השמועות רמזו שמייוות'ר מפחד על מאזנו המושלם (0-47), ושפאקיאו לא מוכן לבדיקות הסמים הקפדניות שמחנה פלויד דרש, ושהשניים רבו על האופן שבו יתחלק הכסף, ומה לא.

אבל אז הגיע 27 בינואר; אז הגיעה מיאמי היט.

בסוף חודש ינואר פאקיאו הגיע לפלורידה כדי לשפוט בתחרות מיס יוניברס. טיסתו חזרה נדחתה בגלל תנאי מזג האוויר, והוא ניצל את ההזדמנות לראות את חברו הטוב, אריק ספולסטרה, מנהל את משחקם של ההיט מול מילווקי. פלויד בדיוק שהה במיאמי, ולכן החליט לתפוס משחק - הוא אוהד מושבע של ה-NBA, ויותר מזה - מהמר מושבע. כמה ימים לפני כן היה במשחק של הקליפרס באל.איי, והקהל המקומי צווח: 'אנחנו רוצים את פאקיאו'.

במשחק בין ההיט לבאקס הם ישבו זה מול זה. אנשי הלוח האלקטרוני כנראה הבינו שמה שלא עובד בכוח, עובד בעוד יותר כוח. על המסך הענק הופיעו תמונות השתיים, והדרישה לקרב שכל העולם מצפה לו.

במחצית הם נפגשו לדייט קצר ונדיר. פאקיאו לא זכר מתי עמד כל כך קרוב למייוות'ר. פלויד נתן למני את מספר הנייד, והשניים קבעו להיפגש לאחר המשחק במלון של הפיליפיני. ומה שחמש וחצי שנים של מתווכים לא עשו, עשתה פגישה אישית בת שעה.

"ברגע שנפגשנו עם פלויד, הכול השתנה לחלוטין", מייקל קונץ, יועצו של פאקיאו, אמר ל-yahoo. "אין שאלה בכלל. בנקודה ההיא הבנו שהוא רציני ושהוא רוצה את הקרב הזה, ואני חושב שהוא ראה את זה אצלנו. ודברים התחילו לזוז".

כמובן שלקח עוד כמעט חודש של דיונים קדחתניים. אחרי הכול, לא סתם זה היה אחד מהמו"מ הכי קשים בתבל. אבל בשישי זה קרה - הקרב הכי גדול מזה עשורים, נקבע ל-2 במאי, על כל החגורות במשקל המעורב (147 פאונד, 67 ק"ג).

הוא יקבל 60% מההכנסות — סכום משוער של כ-125 מיליון דולר; דארן רובל מ-ESPN פרסם שפלויד יקבל 50 אלף דולר על כל שנייה בקרב

כל החדרים ב-MGM נמכרו בתוך שלוש דקות מרגע הכרזת הקרב, שישבור כל שיא כלכלי שהכרנו. לפי דן רפאל מ-ESPN, רק כמה מאות של כרטיסים יימכרו לקהל הרחב. היתר - פרוטקציות. בקיצור, צפו ל-17 אלף מדונות ביציע. שורה ראשונה אתם רוצים? תהמרו במינימום 250 אלף דולר ב-MGM, ואולי יתייחסו אליכם. צפייה בטלוויזיה תעלה לכם כ-100 דולר, ב-HD.

לפלויד, כך נכתב בתקשורת האמריקאית, היה חשוב לנצח גם במו"מ. והתנאים הקשים שהציב, וקיבל, נחשבים לניצחון עבורו.

הוא יקבל 60% מההכנסות — סכום משוער של כ-125 מיליון דולר וצפונה; דארן רובל מ-ESPN פרסם שפלויד יקבל 50 אלף דולר על כל שנייה בקרב.

שמו מופיע ראשון בקידום לקרב ובהאשטאג הרשמי: #MayweatherPacquiao. הוא ייכנס שני לזירה, ויוצג שני על ידי הכרוז.

בדיקות הסמים יתבצעו על ידי הרשות האמריקאית הרשמית, לפני, אחרי ובאופן אקראי - בדיוק מה שדרש מייוות'ר.

פלויד יחליט על סידורי האולם ואפילו על האלמנט הבידורי במהלך סוף השבוע של הקרב. מייוות'ר גם קיבל את הזכות להכריז על הקרב, ועשה זאת ברשת החברתית Shots, הנמצאת בבעלותו.

מעבר לשני האלופים, הקרב הזה כלל מו"מ מתיש בין שתי רשתות הענק, showtime של CBS, ו-HBO. זו פעם ראשונה שהן מתאחדות מאז 2002, בקרב בין לנוקס לואיס למייק טייסון. Showtime תפיק את אירוע הכלאיים, ג'ים למפלי של HBO ישדר (הסעיף היחיד שבו 'הפסיד' פלויד, שלא אוהב את השדר הזה) וצוות של Showtime יפרשן. "זה יהיה אירוע הספורט הטוב ביותר בהיסטוריה", קבע נשיא HBO, קן הרשמן. וכשזה מגיע מהאנשים שיצרו את סופרנוס, זה נשמע מבטיח.

פלויד לא עושה שום דבר סתם. אם משך לקרב, לראשונה, המשמעות היא שהוא חושב שפאקיאו בירידה מסוימת. השמירה על המספר 0 בטור ההפסדים זה הדבר שמנחה אותו בעשור האחרון, ולאחר שכבר הצהיר שיפרוש בספטמבר הבא, זה בהחלט המאני טיים שלו. "זה אירוע הספורט הגדול בהיסטוריה", חזר מייוות'ר על המנטרה. "אני הכי טוב בהיסטוריה, וזו תהיה עוד הזדמנות לעשות מה שאני עושה הכי טוב - לנצח. מני ינסה לעשות את מה ש-47 אחרים ניסו, וגם הוא לא יצליח. הוא יהיה מספר 48".

גם בסוכנויות ההימורים חושבים כמוהו, והליין מעמיד את פלויד כפייבוריט של 3 ל-1. פרשני ESPN לעומת זאת חלוקים עם 4-5 לטובת הפיליפיני.

"אני כל כך שמח שהסאגה בת החמש שנים הזו הסתיימה", אמר פאקיאו. האמת, כולנו שמחים.

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב כסף. ברני ארדוב
פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב כסף/ברני ארדוב

מדליית כסף: פאקו אייסטרן בדרך להיכשל במבחן פברואר

כשפאקו אייסטרן היה בן 18, ותודה לרפא בניטס שסיפר את זה לגיאם בלאגה, הוא שלח מכתב לליברפול. פאקו, אוהד מושבע של האדומים, ביקש צעיף. חלף הזמן, והוא קיבל לביתו שבחבל הבאסקים חבילת מוצרים רשמית מהמועדון - לו ולחבריו. הקשר רק התעצם, וכשבניטס עזב את ולנסיה ב-2004, פאקו - יד ימינו - הפציר: "רפא, בוא נלך לליברפול. בוא נלך לליברפול". אז הם הלכו, ועונה לאחר מכן הניפו את הגביע הכי גדול באירופה.

שלשום, מכר קרוב של שניהם וכיום פרשן ב-sky, ג'יימי קראגר, ניתח את ליברפול של העונה הנוכחית. אותה ליברפול שאחרי פתיחה עגומה, רושמת כבר 10 משחקי פרמיירליג בלי הפסד. "ברנדן רוג'רס אמר שהקבוצה שלו תשתפר ברגע שהשחקנים החדשים יתרגלו לשיטה שלו, ואני הטלתי בכך ספק", הודה בלם העבר, והמשיך: "אבל מאז שהגיע לפני שלוש שנים, ליברפול רשמה רק 4 הפסדי ליגה החל מחודש ינואר של כל עונה. זה סוג המאמן שהוא - הקבוצה שלו תמיד משתפרת ככל שהעונה מתקדמת".

קרויף, כך אומרים במועדון, מרגיש שעם הסגל שהעמיד לרשות מאמנו, הטבלה והסגנון היו צריכים להיראות אחרת לגמרי

פאקו היה יותר ממאמן כושר עבור בניטס. בלאגה, עיתונאי ספרדי שכתב ספר על העונה הקסומה של המרסיסיידרס, כתב שלפי שחקן בליברפול, "אייסטרן הוא לא רק המאמן הכי טוב שהכרתי, אלא גם האיש שאחראי על האימונים, על הכושר ועל הטקטיקה". בלאגה סיפר שבמהלך המשחקים, פאקו היה יושב על הספסל עם פנקס, ותפקידו היה לזהות את הבעיות שהיריבה יוצרת ולהציע פתרונות במהלך המשחק.

אבל כמאמן ראשי של מכבי תל אביב, למרות המקום הראשון והקרבה לטרבל לוקאלי, פאקו סופג הרבה חצים. רבים מדברים על התקשורת 'המאיימת', אבל החצים הכי מסוכנים נמצאים בכלל בתוך המועדון. ג'ורדי קרויף לא מרוצה, מספרים. המקום הראשון טוב ויפה, אבל במכבי של היום כבר מכוונים ליותר ממקום ראשון. קרויף, כך אומרים במועדון, מרגיש שעם הסגל שהעמיד לרשות מאמנו, הטבלה והסגנון היו צריכים להיראות אחרת לגמרי. קרויף לא מסמפט את היחס של מאמנו לחלוצים, ואת העובדה שמצבת החלוצים כרגע נעה בין חלודה לחוסר ביטחון. גם שחקנים במכבי לא מרוצים מתפקודם ומבחירת ההרכבים של הבאסקי, וכן - אומרים שגם ערן זהבי לא שלם עם תפקידו והשינויים התכופים שבו.

ואם קראגר דיבר על מגמת השיפור שרוג'רס מביא לליברפול - אהבתו של פאקו - ניתן לראות שהמגמה אצל הבאסקי הפוכה. ברוכים הבאים למבחן פברואר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה, פברואר היה חודש קריטי במכבי של קרויף. עם אוסקר, מכבי השלימה 12 מ-12, כולל רביעייה בדרבי, ודרמות כגון ה-0:1 נגד הפועל רמת גן (זגורי מחמיץ פנדל בדקה ה-90) וה-2:3 על בני יהודה (לוגסי קורע את הרשת בדקה ה-98). הצהובים סיימו את החודש בפלוס 8, והאליפות למעשה היתה בכיס.

בניגוד לקודמיו, מכבי תל אביב שלו עדיין לא עשתה את הקפיצה. בניגוד לרוג'רס, הבאסקי לא עדיין לא שדרג וחיבר את החומר שיש לו בידיים

אצל סוזה, למרות צמד מפגשים מול באזל בליגה האירופית, הצהובים בכל זאת אגרו 10 מ-12, כאשר גם איבוד הנקודות היחיד היה חיובי בדמות חזרה ל-2:2 אחרי פיגור 2:0 מול הפועל חיפה. וכן, היה גם 1:3 במשחק העונה נגד הפועל באר שבע, שפתח את הפער מ-3 ל-6.

ואחרי פברואר מושלם אצל גרסיה ו-83% עם סוזה, החודש הזה של מכבי ופאקו היה החלש ביותר. 5 מ-12, 41%, כולל איבוד נקודות מול מכבי נתניה הענייה והפסד מאופס להפועל חיפה החלשה. אם פברואר שלו היה כמו של קודמיו, מיטש ויוהאן היו כבר יכולים לשריין את הטיסה השנתית. למזלו של פאקו, משחק ביתי מול סכנין יהווה מקצה שיפורים למאזן, ועדיין, בניגוד לקודמיו, מכבי תל אביב שלו עדיין לא עשתה את הקפיצה. בניגוד לרוג'רס, הבאסקי לא עדיין לא שדרג וחיבר את החומר שיש לו בידיים. ויש לו.

אנשים שמכירים את אייסטרן מספרים על גאון כדורגל. הנה, פיענוח המשחק בזמן אמת - שכאן בישראל נחשב לחיסרון שלו - היה אחד מתפקידיו העיקריים תחת בניטס. אבל כאן יש קשיים, ויש סיבות. באין מפעל משני באירופה, פאקו צריך לתמרן בין יותר מ-20 שחקני סגל רחב שמרגישים שהם צריכים לשחק בהרכב; יתרה מכך, הוא מנסה להילחם על הפילוסופיה שלו. מכר של פאקו סיפר שה'ויתור' שלו על חלוץ טבעי במשחקים רבים נובע מאידיאולוגיה. "לשם העולם חותר", הוא מספר, ופאקו תמיד לומד ומנסה ללמד את הכדורגל המתקדם ביותר.

אבל הנה, בשלושת המשחקים האחרונים הציב את עדן בן בסט כחלוץ פותח, והתוצאות אתם יודעים היכן. המצב הנוכחי הוא שלא משנה באיזו עמדה משחק זהבי - המשחק עדיין תלוי בו. וכשהמגנים הם בעצם שני בלמים שהוסבו, מסתמן שמכבי תל אביב היא קבוצה שצריכה לעבוד יותר מדי קשה בשביל הגולים שלה, ואפילו בשביל המצבים שלה.

נכון, מכבי של פאקו לא סובלת מבעיית פוריות חמורה מדי. 49 שערים זה נתון סביר (אוסקר וסוזה רשמו 52 באותה תקופה), אבל בניגוד לשתי העונות הקודמות, דווקא בחורף הצהובים רושמים ירידה מסוימת בתפוקה. וחשוב לזכור - קרויף מכוון לשלב הבתים של ליגת האלופות, לא לאליפות על הבאזר בארץ הקודש.

הערב פאקו יקבל צ'אנס לשפר את חודש פברואר העגום - חודש שבו גם הוא (5.2) וגם קרויף (9.2) חוגגים יום הולדת. על הדרך ינסה גם להוריד עוד קוף מהגב - ניצחון במשחק גדול. רק שיזדרז. פברואר חודש קצר.

ווינר. אתר ווינר, צילום מסך
ווינר/צילום מסך, אתר ווינר

מדליית ארד: הווינר הרג את הטוטו-16

40 מיליון שקל יחולקו השבוע למנחשי 16 תוצאות בווינר-16, מה שהיה פעם הטוטו-16. פרס עצום, שאומר בעצם שכבר כמה שבועות אף מנחש לא פגע בינגו ב-16 המשחקים. כמה שבועות? הרבה.

מאז דצמבר 2013 (שתי זכיות - 20 מיליון ו-5 מיליון) לא נרשמה זכייה בפרס הראשון בטוטו. המון. המון זמן. למה זה קורה, והאם המפעל הנוסטלגי מת?

אז האופציה הנוסטלגית אמנם לא מתה, אבל בהחלט גוססת אט-אט. מתוך 2.6 מיליארד שקל שהכניס הטוטו ב-2014, רק 5% הגיעו מהווינר-16 (פעם, כשלא היה ווינר, הטוטו-16 היווה 100% מההכנסות). כיום, לפי דובר הטוטו לירן אלרם, נשלחים 140 אלף טפסים בשבוע. לפני עשור, היה מדובר בכמות גדולה פי שבעה (וכך בערך גם מספר הזוכים בפרס הראשון פר שנה).

"הקהל מצביע ברגליים, ומעדיף את הווינר באופן חד משמעי", טוען אלרם. "זו מגמה עולמית". הדבר עדיין מכניס מעל 100 מיליון שקל בשנה, אך מאז 2002, אז נכנס הווינר לעניינים, הטוטו בדעיכה. "פעם היו יותר זוכים", מוסיף אלרם, "כי פשוט היו יותר שולחים. אנשים היום מעדיפים את המיידי. 16% מהמרים באינטרנט, חצי מהם בסלולרי. הם רוצים להמר על משחק ולדעת כבר בערב אם זכו או לא".

"איך הפועל ראשון לציון שוב תאכל את מכבי רמת עמידר... זה נהדר..."

הטוטו-16 הוא עדיין נחלת המהמרים הוותיקים, אלה שאהבו לשבת בתחנה עם החבר'ה ולמלא. גם בשבילם, מספר אלרם, בטוטו ממשיכים לשווק את המוצר ולא ממש מרפים - למרות כמות ההכנסות הפחותה. "זה עדיין הג'ק פוט", מסביר אלרם. "יש קהל שעדיין מתעניין, ואנחנו רוצים לשמר אותם. וכמובן, 5% ממיליארדים זה עדיין כמה מיליונים טובים".

הרבה מהמרים לא אוהבים את העובדה שאין כמעט ישראל בטופס. אם פעם היו לפחות שתי ליגות מקומיות, כיום מתבססים רק על ליגת העל והשאר - ליגות זרות. ההסבר הרשמי של הטוטו הוא ששם מעדיפים להשאיר את ההימורים פתוחים עד שבת, בעוד שהליגה הלאומית משוחקת בשישי. אבל יש גם הסבר אחר, קצת פחות נעים לאוזן, לכאורה.

ועוד משהו שאולי מפריע - זה פשוט קשה מדי לפגוע ב-16 משחקים שונים. לא חשבתם להוריד בחזרה ל-15? אלרם מסביר שלשם כך נכנס לפעולה המשחק טוטו-14, באמצע השבוע, על כדורגל עולמי, עם פרס ראשון מובטח של חצי מיליון שקל.

ונסיים עם הניחוש ה(עאלק)נכון לסופ"ש הקרוב:

X
X
1
2
X
2
2
X
X
1
2
X
2
1
2
X

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully