וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות של פאקו אייסטרן: רצה להרוויח את כולם, אבל הפסיד את זהבי

22.2.2015 / 7:30

הכוכב לא מרוצה מהיחס, שחקני ההתקפה לא אוהדים את המערך, יצחקי ופריצה חסרים, והאוהדים מאיימים שלא יחדשו את המנוי בגלל חוסר האטרקטיביות. הבלוג של יניב טוכמן על הטעויות של מכבי תל אביב, והסטירה שהאלופה מאמינה שהגיעה ברגע הנכון

one

פאקו אייסטרן לא זוכה לכבוד מצד מאמני ליגת העל. יש כאלה שאפילו העריכו יותר את אלכסנדר סטנוייביץ' הכושל של מכבי חיפה. אחרים כבר הדביקו לבאסקי את התואר 'המורה להתעמלות'. האמת, זה לא פלא, ולא בגלל האיכויות של אייסטרן. במדינה הזו לא יודעים לתת כבוד לראשי ממשלות ולרמטכ"לים, אז מי זה כבר מאמן כדורגל ספרדי שמשחק עם הכסף הקנדי של מיטש גולדהאר?

הבעיה היא שלא מעט מאמנים ישראלים מתבססים כנראה על שיחות ישירות עם שחקני מכבי תל אביב או עם סוכנים ומקורבים שונים שבעצמם ניזונים מהשחקנים שמתאמנים אצל המאמן. אם אלה שצריכים למלא את ההוראות שלו לא מכבדים אותו, זה מסביר למה האלופה נראית כל כך לא משכנע ומדוע חסרות לה כבר כל כך הרבה נקודות בקופה.

כשפאקו קיבל את מכבי תל אביב בקיץ אחרי משבר אוסקר, הוא היה צריך לייצב את השורות ולהיכנס לליגה ברגל ימין. המשימה שקיבל לא היתה כזו מאתגרת. בסך הכל לזכות באליפות. אלא שכאן כבר מדובר באליפות שלישית ברציפות וזה לא דבר של מה בכך. בהרבה מדינות באירופה מועדונים יצרו שושלת, אבל לא תמיד הצליחו להשיג את האליפות השלישית תוך שלוש שנים. פאקו בחר בדרך מסויימת כדי להגשים את המטרה והיא היתה צריכה להיות הקלף המנצח. ברגע ששם באותה שורה את השחקן ה-18 עם ערן זהבי, הוא היה צריך לייצר מחוייבות שיא אצל כולם. אלא שכאן כנראה טעה. הוא רצה להרוויח את כל השחקנים, אבל הפסיד בינתיים את זהבי.

שחקן הפועל חיפה, רועי שוקרני, מול שחקן מכבי תל אביב, ערן זהבי. יוסי ציפקיס
לבטח לא רצה שפאקו יאמר בכל הזדמנות שהוא רק אחד ושמכבי בנויה על כל האחרים באותה מידה. ערן זהבי/יוסי ציפקיס

מי שעקב אחר הראיונות שלו, יכול היה לשים לב בנקל שזהבי לא אהב את תקופתו הפועל תל אביב כי לא העריכו אותו מספיק לטעמו. על המשפטים האלה הוא חזר כמה וכמה פעמים ובצדק מבחינתו. ברגע שהאדומים אהבו יותר את איתי שכטר, גילי ורמוט והאחרים ואותו שמו בצד, הוא נפגע. זהבי באמת רצה שגם חבריו לחדר ההלבשה בקרית שלום יקבלו קרדיט על ההצלחה שלו, אבל הוא לבטח לא רצה שפאקו יאמר בכל הזדמנות שהוא רק אחד ושמכבי בנויה על כל האחרים באותה מידה.

ויש גם את המערך של פאקו שלא מוצא חן בעיני שחקני החלק הקדמי. בכל פעם שהבאסקי משחק 3:3:4 ושולח את זהבי לשפיץ, יש הרגשה לא טובה אצל חלק מהשחקנים. "אחרי התיקו מול קרית שמונה, הוא הסביר לכם שזה בגלל שהוא הלך יותר התקפי ולא עיבה את האמצע", אמר אמש אחד השחקנים. "עכשיו מה כבר יש להגיד שהפסדנו במערך שהוא כן מאמין בו?".

לא יהיה הוגן להפיל את כל התיק על המאמן. פאקו אולי לא המאמן הכי טוב שאימן את מכבי תל אביב, אבל רבים מאלה שמתלוננים על איכות הכדורגל שלו עשו זאת גם בעונה שעברה אצל פאולו סוזה. הבאסקי נתקל בתקופה האחרונה בבעיה לא פשוטה בחלק הקדמי, אותה לא מזכירים המבקרים שלו. על פי התכניות, השחקן המשמעותי ביותר החל מחודש ינואר היה צריך להיות ברק יצחקי. די היה לראות את ההברקות שלו במשחקים הספורים ששיחק עד שנפצע שוב, כדי להבין כמה מכבי חסרה אותו עכשיו.

יצחקי היה אמור להוסיף צבע, ברק וגם רעב גדול. היעדרותו פוגעת מאוד במשחקה של מכבי תל אביב והאחרון שצריך להיות אשם הוא המאמן שביקש להחזיר אותו בהדרגה כדי שלא ייפצע שוב. שחקן קדמי נוסף שנעדר כבר זמן ממושך הוא ראדה פריצה. הכוח שלו, הנוכחות, העוצמות, חסרים מאוד במיוחד במשחקים כמו אמש כשהקבוצה היתה בפיגור וזהבי היה צריך להתמודד בין בלמי חיפה עם כדורי רוחב לא מספיק מדוייקים שנשלחו לעברו.

עוד באותו נושא

הפועל חיפה ניצחה את מכבי תל אביב 0:2

לכתבה המלאה
פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
"עכשיו מה כבר יש להגיד שהפסדנו במערך שהוא כן מאמין בו?". פאקו אייסטרן/יוסי ציפקיס

את הסטירה קיבלו במכבי תל אביב בזמן. קרית שמונה ובאר שבע איבדו גם הן נקודות אתמול, אבל ההפסד להפועל חיפה בסמי עופר היה הרבה יותר משמעותי. "אם אפשר לקחת דבר אחד טוב מההפסד הזה, הוא שקיבלנו סיבה מספיק טובה להתעורר", אמרו אמש בקבוצה. "עדיף היה לחטוף עכשיו את הבומבה ולא מול קרית שמונה. אין ספק שמשהו היה צריך להעיר פה את כולם".

ההתעוררות צריכה לבוא לידי ביטוי לא רק בתארים, אלא גם באיכות הכדורגל. התלונות על טיב המשחק מגיעות עד קנדה והן משהו שצריך להתייחס אליו ברצינות לאור העובדה שמכבי תל אביב עומדת לצאת מבלומפילד. בבחירה שבין המושבה לאיצטדיון בנתניה כמקום שיארח את משחקי הקבוצה בזמן השיפוצים הארוכים בבלומפילד, לוקחים בחשבון במועדון שאוהדים רבים לא יעשו מנוי כשקבוצתם לא משחקת בבלומפילד. יש רבים שכבר העבירו מסר שאין שום סיכוי שיחדשו מנוי ויסעו למשחקי בית בנתניה הרחוקה לאור רמת הכדורגל שהקבוצה מציגה כיום. היום יותר מתמיד מבין גולדהאר שלחוסר האטרקטיביות עלול להיות מחיר בסעיף ההכנסות וכאיש עסקים מחושב, זהו אלמנט שהוא חייב לקחת בחשבון.

שחקני מכבי תל אביב, ניקולה מיטרוביץ', גילי ורמוט. יוסי ציפקיס
התנצל בפני השופט. ניקולה מיטרוביץ'/יוסי ציפקיס

ניקולה מיטרוביץ' צפוי להיעדר לפחות משני משחקים בעקבות הכרטיס האדום שספג אתמול. שופט המשחק זיו אדלר יציין בדו"ח כי שלף למיטרוביץ' כרטיס צהוב בעקבות מחיאות כפיים מתריסות לעברו ומיד לאחר מכן שלף גם את האדום אחרי שהקשר צעק לעברו 'פאק אוף'. יתכן שבדוח יציין אדלר כי בסיום המשחק נכנס מיטרוביץ' לחדר השופטים בליווי קפטן מכבי תל אביב שרן ייני והתנצל על התנהגותו, כשאמר לשופט: "זו פעם ראשונה שאני מאבד כך את קור הרוח. זה לא מתאים לי ואני מתנצל". העונש האוטומטי על העלבת שופט הוא הרחקה משני משחקים. אגב, אדלר ניהל העונה את כל המשחקים בהם הפסידה מכבי תל אביב.

השחקנים התבקשו לחשוב כיצד כל אחד יכול לתרום להחזרת הקבוצה לדרך המלך. ייני אמר בסיום המשחק: "אנחנו לא בכושר שיא אבל אנחנו לא מודאגים כי יש לנו אנשי צוות מעולים שינתחו ויסבירו לנו מה עשינו לא תקין. זו פעם ראשונה שאנחנו לא מצליחים לשחק את המשחק הרגיל שלנו ונצטרך לעשות בדק בית. זהו שלב מנטלי שקורה לכל קבוצה ולמזלנו גם הקבוצות האחרות בצמרת נמצאות במצב הזה".

אוהדי מכבי תל אביב שחזרו אמש מחיפה סיפרו כי רימון העשן שנפתח ביציע מכבי תל אביב בסיום המשחק הוא רימון שהשליך אוהד מכבי חיפה שהסתנן ליציע. לדברי אחד האוהדים, אותו אוהד נתפס על ידי אוהדי מכבי תל אביב ואלה אף היכו אותו עד שאנשי האבטחה משכו אותו מהמקום. במכבי תל אביב מתכוונים לטפל בנושא מול מנהל איצטדיון סמי עופר כדי שהקבוצה לא תעמוד לדין.

יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully