וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בודד על אי: הקריירה האירופית של גיא אסולין הולכת לאיבוד במאיורקה

17.2.2015 / 14:35

במאיורקה ניסו להיפטר מהחוזה שלו, העיתונאים שכחו מקיומו ("הוא עדיין בספרד? חשבתי שעזב") ומבחינת האוהדים הוא "האכזבה מברצלונה", אבל גיא אסולין ממשיך להילחם על הקריירה האירופית ומתעקש לא לחזור לישראל. מדור השגרירים מנתח, כולל מגוון המלצות מג'ונתן וילה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש אור בקצה המנהרה במאיורקה, או שעדיף לשוב לישראל? גיא אסולין/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאשר דודו אוואט מונה לתפקיד המנהל המקצועי של מאיורקה בחודש אוגוסט האחרון, המהלך הראשון שלו היה החתמת גיא אסולין. אחרי כחודש וחצי, במהלכם אוואט לא הצליח להשלים את רכישת המועדון, הוא התפטר ב-5 באוקטובר ואת מקומו תפס בלם ברצלונה לשעבר, מיגל אנחל נדאל. מאז, במאיורקה ניסו להיפטר מהחוזה של הקשר הישראלי. ללא הצלחה.

אסולין שיחק רק 116 דקות העונה, לא פתח אפילו פעם אחת בהרכב והמאמן הקודם ואלרי קרפין טען שאינו משקיע מספיק באימונים. הוא הסכים לוותר עליו, אבל אסולין דחה הצעות מיאגוסטרה וליידה הספרדיות ביום האחרון של חלון ההעברות בספרד, ולאחר מכן נפלה גם האופציה היוונית (וריה, פנאיטוליקוס ופנתראקיקוס התעניינו בו). לקראת פתיחת חלון ההעברות ולכל אורכו במאיורקה העבירו מסר ברור לאסולין ולחלוץ מארקו שצ'פוביץ (שסירב לעבור לבית"ר ירושלים) לפיו עדיף להם לחפש קבוצה חדשה, אחרת ייבשו את הספסל ואולי אף יישבו ביציע בהמשך העונה.

בספרד מספרים על אסולין כי הוא נהנה מהחיים באי, אבל לא ראו ממנו עדיין כלום מבחינה מקצועית. קרפין החזיר אותו לסגל ב-8 בפברואר והעניק לו 22 דקות כמחליף נגד לגאנס אבל מאיורקה הפסידה 2:0 והמאמן הרוסי סיים את דרכו. מחליפו מיקל סולר משדר שאולי יש אור בקצה המנהרה.

על פי הדיווחים, סולר החמיא לאסולין באימונים האחרונים. הוא אוהב שחקנים מסוגו ועשוי לתת לו הזדמנות בהרכב במשחקים הבאים. יחד עם זאת, צריך לקחת הכל בערבון מוגבל ולהבין שלא מן הנמנע כי גם בחלק השני של העונה אסולין לא יראה יותר מדי את הדשא.

דודו אוואט שוער מאיורקה. GettyImages
אסולין היה ההחתמה הראשונה שלו. כשפוטר, ניסו להיפטר מחוזהו של הרכש/GettyImages
לא מעט אנשי מקצוע הסבירו לקשר כי דרך הצטיינות בליגת העל הוא יוכל להגיע לסיטואציה הרבה יותר טובה מזאת בה הוא נמצא, אך אסולין מתעקש כי חזרה לישראל אינה אופציה

וזאת הקריירה של גיא אסולין. על סף גיל 24 הוא עבר בשבע תחנות שונות בחמש שנים, בליגות בכירות רשם לעצמו 17 הופעות בלבד כשחקן הרכב, מתייבש לא מעט על הספסל בליגה השנייה בספרד ומתעקש לא לחזור לישראל. בראיונות שהעניק הוא סירב לחשוב על אופציות חזרה לישראל, מדבר על כך כוויתור על החלום ואף הוסיף כי "לא איהנה אם אחזור לארץ".

אז נכון, מי שצמח בברצלונה ובקבוצות הצעירות בלט לעתים יותר משחקנים כמו טיאגו אלקנטרה ומרטין מונטויה, מתקשה מאוד לחשוב על האפשרות כי החלום האירופי ייגמר. אולי בכלל דרך החשיבה של אסולין היא הבעיה הגדולה שלו. העובדה שהוא פוסל את אפשרות הקפיצה דרך הליגה הישראלית ומעדיף את הספסל בליגה השנייה בספרד. לא מעט סוכנים ואנשי מקצוע הסבירו לקשר כי דרך הצטיינות בליגת העל הוא יוכל להגיע לסיטואציה הרבה יותר טובה מזאת בה הוא נמצא, אך אסולין מתעקש כי עד להודעה חדשה חזרה לישראל אינה אופציה.

אסולין שואב את הכח בעיקר בזכות השנתיים האחרונות בראסינג סנטאנדר ובהרקולס, עונות בהן יחסית לקריירה הקצרה שיחק לא מעט. שנתיים בהן הוא פתח ב-25 משחקים ועלה כמחליף בעוד כ-32. כמות דקות שהחזירה אותו לחיים, על אף העובדה כי מדובר בקבוצות חלשות בליגה השנייה בספרד. אסולין הגדיר את הליגה כטובה יותר מישראל וככזאת דרכה יוכל להתפתח טוב יותר.

אבל, וכאן האבל הגדול, העובדה כי שיחק העונה 116 דקות בלבד מחייבת אותו להפוך את החלק השני של העונה כמבחן להמשך הקריירה. אם לא ישחק ולמעשה ישלים כמעט שנה ללא כדורגל, הוא יהיה חייב לחזור לישראל ולנסות להתחיל מחדש. אם יקבל דקות אך לא יצליח להתרומם מקצועית אל עבר ה"לה ליגה" בעונה הבאה, גם במקרה זה הוא יצטרך לשקול בחיוב חזרה לארץ. להישאר שחקן משלים בליגה השנייה בספרד לא יקדם את אסולין לשום מקום, לפחות ברמת המטרות שהקשר הציב ועדיין מציב לעצמו - קרי, קריירה אירופית מצליחה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גיא אסולין שחקן הרקולס בימי ברצלונה. AP
חווה את הצד הקשה יותר של "תוצר ברצלונה". גיא אסולין במדי בארסה/AP
העיתונאי מנואל סארס: "אסולין עדיין בספרד? חשבתי שעזב. אני זוכר שמאיורקה ביקשה ממנו לחפש קבוצה. אתה מפתיע אותי שהוא עדיין שם. הוא תמיד מקוטלג כאכזבה כי דיברו עליו גדולות בגיל צעיר"

אסולין לא נעלם רק מהרדאר של הכדורגל הישראלי. העיתונאי הספרדי מנואל סארס נשאל השבוע על אסולין וענה בהפתעה: "הוא עדיין בספרד? חשבתי שהוא עזב. אני זוכר שמאיורקה ביקשה ממנו ומעוד כמה שחקנים לחפש קבוצה. חשבתי שעזב, אתה מפתיע אותי שהוא עדיין שם. הוא תמיד מקוטלג כאכזבה כי דיברו עליו גדולות בגיל צעיר. בכל פעם שמדברים עליו בליגה השנייה או שהוא נכנס כמחליף אומרים 'זה אסולין שסיפרו שיהיה כוכב נכנס לכמה דקות בסגונדה'. זה תמיד ילווה אותו".

סארס מנסה לנתח את אשר עובר על אסולין ואומר: "הכל מנטאלי. לגדול במועדון כמו ברצלונה, כשמדברים עליך כעל הכוכב הבא, אחרי זה מנצ'סטר סיטי... אתה בתוך החלום הגדול של ההצלחה והצ'מפיונס. לרדת לליגה השנייה בספרד זה לא פשוט מנטאלית לשחקנים, זה לא מה שהיה פעם. זו ליגה עם הרבה בעיות ניהוליות וכספיות שמוציאות לשחקנים את החשק לשחק כדורגל. יש שחקנים שנגעלים ממנה ויורדים להיות חובבים בליגות נמוכות יותר".

ואם מחפשים אחד כזה שברח מהליגה השנייה, מצאנו את ג'ונתן וילה, ששיחק בעונה שעברה בבית"ר ירושלים והיה מועמד למכבי חיפה בקיץ. לפני ההגעה לבית"ר, וילה עשה את כל הקריירה בסלטה ויגו. שיחק בליגה הבכירה ובליגת המשנה. העונה וילה נהנה באוביידו מהליגה השלישית. השבוע סיפר: "משכתי את הזמן יותר מדי כשחיפשתי קבוצה בלה ליגה. ברגע שאתה לא מוצא קבוצה בליגה השנייה שמכוונת לעלות, שאר הקבוצות עם הרבה מאוד בעיות כלכליות, לא משלמות ועדיף לחפש את אחת הקבוצות הבריאות בליגה השלישית שמכוונות לעלות, מנוהלות כמו שצריך ומשלמות את השכר". ואכן, וילה ואוביידו נמצאים במקום הראשון בליגה השלישית, בפער של תשע נקודות מהמקום השני ובדרך לחזור לסגונדה.

שחקן באיירן מינכן, טיאגו אלקנטרה. Alex Grimm, GettyImages
היו לא מעט משחקים בהם חסה בצלו של אסולין בקבוצות הצעירות של ברצלונה. טיאגו אלקנטרה/GettyImages, Alex Grimm
ג'ונתן וילה: "לא מפתיע שהוא לא משתלב בליגה השנייה, זאת ליגה לא פשוטה מנטאלית ומקצועית, במיוחד עם כל מה שהוא עבר בקריירה. כל הכבוד לו שהוא נלחם"

ומה וילה חושב על אסולין: "אני לא מכיר אותו אישית, אבל תמיד דיברו שהוא רך מדי, שברירי, בחור טוב מדי. לא מפתיע שהוא לא משתלב בליגה השנייה, זאת ליגה לא פשוטה מנטאלית ומקצועית, במיוחד עם כל מה שהוא עבר בקריירה. כל הכבוד לו שהוא נלחם על הקריירה ולא ממהר לחזור לישראל, צריך להעריך את זה, זה לא פשוט להיות בסיטואציה כזו ומחוץ למדינה שלך, למרות שהוא גדל כאן".

יחד עם זאת, וילה מסכם בהמלצה ואומר: "עם מה שראיתי בישראל, יש מספיק מועדונים איכותיים שהוא יכול לעשות דרכם את הקפיצה המקצועית שלו. הוא היה מוצא מקום בהרכב של בית"ר ירושלים ויכול להתפתח בה וכמעט בכל קבוצה בישראל. אני לא זוכר יותר מדי שחקנים איכותיים עם כישרון כמו שלו. הוא התחשל בספרד ואולי זה יהיה הצעד הנכון עבורו. אבל הכי חשוב, כל עוד הוא נלחם על המקום שלו בספרד ומאמין בעצמו, צריך להעריך אותו ולא לזלזל".

אז החודשים הקרובים הם בהחלט החודשים שאמורים לגרום לאסולין להחליט לאן מועדות פניו. בקיץ הקרוב הוא יצטרך לקבל את ההחלטה הנכונה, אחרת גם קבוצות בישראל יפסיקו לחשוב עליו כאופציה. בינתיים, נאמץ את דבריו של ג'ונתן וילה ונמשיך להעריך את הניסיון שלו להילחם על הקריירה בספרד. סביר להניח שאם לא יהיה שינוי משמעותי במאיורקה עד לתום העונה, גם אסולין יבין שכדי להגשים את החלום צריך לחזור צעד אחד אחורה ולמצוא קבוצה מתאימה בישראל.

ג'ונתן וילה, שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
העדיף קבוצת צמרת בליגה השלישית בספרד ולא מצטער על הבחירה. ג'ונתן וילה/ברני ארדוב

דירוג השגרירים המצטבר

10. אבי ריקן (ציריך)

המאזן השבועי: 25 דקות, הפסד 1:0 לתון

במשפט אחד: ממשיך להתאושש בהדרגה מהפציעה.

9. עומר דמארי (ר.ב. לייפציג)

המאזן השבועי: 31 דקות, הפסד 1:0 ל-FSV פרנקפורט

במשפט אחד: הבכורה הסתיימה בהפסד, ההמשך יהיה טוב יותר?

8. בן שהר (וילם II)

המאזן השבועי: 72 דקות, הפסד 2:0 לוויטסה

במשפט אחד: שב להרכב, אבל הוחלף בפעם ה-15 העונה.

7. בירם כיאל (ברייטון)

המאזן השבועי: 73 דקות, 0:0 מול שפילד וונסדיי

במשפט אחד: השתלט על המקום בהרכב וקיבל מחמאות מהמאמן.

6. טל בן חיים (צ'רלטון)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:3 על ברנטפורד

במשפט אחד: רצף הכישלונות נעצר, ניצחון ראשון בעידן גיא לוזון.

עומר דמארי שחקן ר.ב. לייפציג (במרכז). GettyImages
לראשונה במדי לייפציג. עומר דמארי/GettyImages

5. רמי גרשון (גנט)

המאזן השבועי: 90 דקות, 0:0 מול שרלרואה

במשפט אחד: עוד משחק עם שער נקי, העונה הכי טובה שלו בבלגיה.

4. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')

המאזן השבועי: 45 דקות, 1:1 מול לוקרן

במשפט אחד: התגבר על הפציעה וחזר לצמרת הדירוג בזכות העונה הנהדרת.

3. מונס דאבור (גראסהופרס)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, הפסד 4:2 ליאנג בויז

במשפט אחד: 17 שערים ב-34 משחקים במדי גראסהופרס. שווה שדרוג.

2. תומר חמד (אלמריה)

המאזן השבועי: 90 דקות, שער, 2:2 מול ריאל סוסיאדד

במשפט אחד: חזר מהרחקה, חזר למצוא את הרשת בסטייל.

1. ניר ביטון (סלטיק)

המאזן השבועי: 90 דקות, בישול, 1:2 על סט. ג'ונסטון

במשפט אחד: ליכולת הנפלאה נוסף גם אסיסט ראשון בליגה ותואר איש המשחק.

טל בן חיים שחקן צ'רלטון. GettyImages
ניצחון ראשון אחרי 13 משחקים. טל בן חיים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully