וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ירושלים עודדו את חיפה, הלפרין: "הגיע הזמן לתואר"

17.2.2015 / 12:04

אחרי הניצחון המרשים על אילת, התמקמו שחקני ירושלים בתאי הצפייה וניסו לדחוף את היריבה המועדפת עליהם. מקי משוכנע שהאדומים עדיפים על מכבי תל אביב, והרכז מרוצה: "שמח שהיה לי חלק במשחק חשוב"

שחקני הפועל ירושלים עם ליאור אליהו. קובי אליהו
ועכשיו לדבר האמיתי. שחקני ירושלים/קובי אליהו

1. אחרי עונה מאכזבת והדחה מהיורוקאפ, הצליחה אמש (שני) הפועל ירושלים לקושש לעצמה הישג מעודד והעפילה אל גמר הגביע – כאשר הביסה את הפועל אילת 65:97. הירושלמים הובילו לאורך כל המשחק, שהיה הראשון מבין שני משחקי חצי-הגמר שהתקיימו אתמול בארנה.

שחקני הפועל היו מרוצים מהניצחון הדורסני, אך המאמן דני פרנקו ביקש לזרוע קצת דריכות. בחדר ההלבשה הוא ביקש: "הגענו לגמר וצריך לקחת את הגביע". פרנקו אף דרש משחקניו להראות מה הם שווים ואף שיבח את משחק ההגנה של קבוצתו.

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו. קובי אליהו
אי אפשר לנוח. דני פרנקו/קובי אליהו

גם שחקני ירושלים עצמם נזהרו שלא לגלוש לעודף שביעות רצון. יותם הלפרין אמר: "הגענו אגרסיביים מאוד מההתחלה, אילת קבוצה סופר מוכשרת וידענו שאם ניתן להם להיכנס למשחק אז אנחנו נסתבך איתם. פתחנו באמת חזק מאוד את המשחק מבחינה הגנתית גם מבחינה התקפית אבל הסיפור היה ההגנה. כשהתחלנו את העונה היה לנו מאוד חשוב להגיע למשחקים שאפשר להתמודד על התואר, עשינו את זה, המועדון הרבה זמן לא עשה את זה. שתי הקבוצות מסוכנות (חיפה ומכבי) מול שתיהן כבר הפסדנו, אין ספק שמכבי היא פייבוריטית והיא יותר קשה מבחינתנו. עוד לא היו לנו העונה משחקים שהם חשובים באמת. אני שמח שהיה לי חלק גדול במשחק הזה, שהיה באמת חשוב. הגענו עד לכאן, אז אנחנו באים ביום חמישי לקחת את הגביע, זה ברור".

טיי מקי הוסיף: "אולי זה נראה קל, אך זה לא היה כך בכלל. לא סתם הייתי תשוש בסיום. פשוט הצגנו את ההגנה שלנו, נצמדנו לתוכנית המשחק. בחורים כמו יותם הלפרין ודונטה סמית' קלעו. זה היה מאמץ קבוצתי וזה מה שנעשה גם בגמר מול מכבי. ברגע שאנחנו טובים בהגנה אז גם ההתקפה שלנו זורמת. ההגנה 'מטפלת' בהכל. יש לי ביטחון בקבוצה שלנו וביכולת, אז אני יכול להגיד שאנחנו עדיפים ביום חמישי".

בקבוצה הזכירו כי במפגשים האחרים של ירושלים עם מכבי בארנה, מכבי הפסידה בגביע הליגה וב-30 הפרש. עוזר המאמן מתן חרוש סיכם: "אילת קבוצה מצוינת ומאומנת. אנחנו השתדלנו להתרכז בעצמנו, וראו את זה גם במשחק. אנחנו מתעסקים בעצמנו, רוצים לעשות הכל כדי לנצח את המשחק הבא, משחק הגמר. היתה אווירה מדהימה עם הרבה אוהדים מאחורינו והרגשנו את זה".

עוד באותו נושא

מפגן כוח: ירושלים הביסה את אילת ועלתה לגמר הגביע

לכתבה המלאה
שחקני הפועל ירושלים יותם הלפרין, טייוואן מקי. קובי אליהו
בירושלים כבר מרגישים פייבוריטים. הלפרין ומקי/קובי אליהו

2. למרות ההצהרות המתונות לפני המשחק השני לגבי זהות היריבה המועדפת עליהם, את דעתם האמיתית הביעו שחקני הפועל ירושלים בדלתיים סגורות. או יותר מדויק בתא צפייה סגור בו התמקמו שחקני הפועל ירושלים יחדיו, הזמינו בירות וצפו במשחק השני בין מכבי וחיפה. השחקנים עודדו את חיפה והיו לטובתם. בכל פעם שמכבי קלעה, צעקו ביניהם השחקנים מספר קללות עסיסיות, כשהם שבים וצועקים לחיפה "הגנה". גם הקהל הירושלמי הקפיד לעודד את מכבי חיפה וקראו לא מעט קריאות בגנות שמעון מזרחי ומכבי.

אוהדי הפועל ירושלים. קובי אליהו
כמעט קיבלו את מבוקשם. שחקני ירושלים עם האוהדים/קובי אליהו

3. הארנה, כצפוי, הייתה מלאה באוהדי ירושלים, ועם זאת אוהדי הבית לא רשמו תפוסה מלאה במשחק הראשון מבין השניים. חלק מהמגיעים התלוננו על סגירת הכבישים לכניסה לארנה על ידי המשטרה. גם ראש העיר ניר ברקת, שנסע למשחק עם מאבטחיו והגיע רק לפתיחת המשחק, נאלץ לשים על גג המכונית סירנה כדי להיכנס לכביש הארנה. זה עבד, אגב.

ברבע השלישי, כאשר ירושלים פתחה 20 הפרש – כבר החלו לזלוג אל האולם אוהדי מכבי, שהגיעו למשחק השני. ההפרש הגדול שנפער במשחק והטפטוף של צופים יצר אווירה של הצגת קולנוע של אחר הצהריים. האווירה צפויה להיות מתוחה בהרבה במשחק גמר גביע המדינה, שייערך ביום חמישי הקרוב בין מכבי תל-אביב והפועל ירושלים.

בסיום המשחק מיהר מאמן ירושלים דני פרנקו להתיישב מול חצי הגמר השני כדי לצפות במכבי. גביע אחד הוא כבר לקח בתחילת העונה, גביע ווינר. האם יצליח לחטוף גם את גביע המדינה?

מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו. קובי אליהו
יעשה זאת שוב? דני פרנקו/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully