וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מכבי תל אביב ניצחה את מכבי חיפה 87:90 אחרי הארכה

דרמה ענקית בחצי הגמר השני: יבזורי ואופייבו החזירו את חיפה מפיגור 10 ליתרון בן 5 נקודות, דקה לסיום, אך מכבי חזרה, הירוקים ביצעו שלל טעויות ובעטו בדלי בהארכה. בגמר: מכבי מול ירושלים

מרקיז היינס מכבי תל אביב. קובי אליהו
הושיע את הצהובים ברבע השני. היינס/קובי אליהו

מכבי תל אביב העפילה הערב (שני) לגמר גביע המדינה בפעם השישית ברציפות, כשגברה על מכבי 87:90 בארנה בירושלים בתום דרמת ענק. ביום חמישי תפגוש אלופת אירופה את הפועל ירושלים לקלאסיקו של הכדורסל הישראלי, בניסיונה להשיג גביע שישי רצוף ו-42 בתולדותיה. היכולת הערב לא היתה מרשימה בלשון המעטה, אך התוצאה הסופית היא זו שקובעת וכעת גיא גודס רחוק משחק אחד מתואר ראשון העונה.

הפתיחה של הצהובים היתה רעה מאוד, עם הרבה איבודי כדור והחטאות, אך ברבע השני הספסל של אלופת אירופה נכנס לעניינים, ברשות מרקיז היינס, ומחזיקת הגביע ברחה ל-32:42. גמור? ממש לא: הקבוצה הקשוחה של רמי הדר לא ויתרה, חזרה ברבע השלישי, ודקה לסיום מצאה עצמה ביתרון בן חמש נקודות. אלא שאז, כמו במפגש הקודם בין שתי הקבוצות, היא קרסה, ואפשרה לצהובים לכפות הארכה. שם ביצעה שלל טעויות, וראתה כיצד הסנסציה שלה יורדת לטימיון.

החדשות הטובות מבחינת גודס הן, כאמור, התוצאה הסופית. הרעות? כמו בהפסד לאלבה ברלין ביורוליג, גם הפעם הוא קיבל ערב רע מאוד מג'רמי פארגו, ובסך הכל שבע נקודות משותפות מסופו ואלכס טיוס. תוסיפו לכך אחוזים רעים מאוד מחוץ לקשת והעונשין, וקיבלתם שורה תחתונה די ברורה: ביכולת כזאת, כלל לא בטוח שהצהובים, נטולי יתרון ביתיות ומומנטום, הם הפייבוריטים ביום חמישי. יהיה לוהט.

דווין סמית' מכבי תל אביב מול וויל גרייבס מכבי חיפה. קובי אליהו
מנקודות האור היחידות בצהוב. סמית' מול גרייבס/קובי אליהו

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ג'רמי פארגו, דווין סמית', בריאן רנדל ואלכס טיוס, בעוד חיפה העלתה את מורן רוט, חנן קולמן, רנה רוז'ו, וויל גרייבס ואייק אופייבו, כשדגן יבזורי נותר על הספסל. הפתיחה של אלופת אירופה היתה רעה מאוד, חיפה ניצלה זאת כדי לעלות ל-0:6, ורק אחרי למעלה משלוש דקות מצאו הצהובים לראשונה את הטבעת. אוחיון ופארגו השלימו מהפך עם ריצת 0:8, יבזורי קם מהספסל ומיד צלף חמש נקודות, ואת הרבע הראשון סיימה חיפה ביתרון 14:15.

מרקיז היינס השלים מהפך קטן בתחילת הרבע השני כשקבע 18:20 ואז 20:23. שתי הקבוצות המשיכו בעיקר להחטיא, היינס העלה את הצהובים ל-20:27, וויל גרייבס צימק ל-29:26 אך סמית' ענה בשלשה, ג'ייק כהן הוסיף שלשה משלו וביחד עם היינס לוח התוצאות הראה על יתרון שיא של 32:42. במחצית הוליכה מכבי 34:42, כשהיינס הוליך אותה עם 12 נקודות.

עוד באותו נושא

הפועל ירושלים העפילה לגמר גביע המדינה בכדורסל

לכתבה המלאה
ג'רמי פארגו מכבי תל אביב. קובי אליהו
לא הופיע. פארגו/קובי אליהו

אופייבו המצוין צימק ל-42:40 בלבד בפתיחת הרבע השלישי, אוחיון צלף מבחוץ וקבע 43:49, אך רוט ורוז'ו לא הרימו ידיים והשוו ל-52:52. גרייבס השלים מהפך והעניק לירוקים יתרון ראשון מאז תחילת הרבע השני, סמית' צלף שלשה חשובה, יבזורי ענה עם סל ועבירה טיפוסי, ולרבע המכריע עלו הקבוצות בשוויון 60:60.

6:30 דקות לסיום תפר אופייבו שלשה שקבעה 67:68 לירוקים. גרייבס הפך את זה ל-71:75, ארבע דקות לבאזר, אך סמית' השווה ל-75:75, 2:30 דקות לסיום. גרייבס העלה את חיפה ל-75:77, פארגו השווה, יבזורי צלף שלשה אדירה ואז הוסיף חדירה ענקית שקבעה 77:82, דקה לבאזר. לנדסברג צימק ל-82:79, רנדל ביצע ספק-עבירה על אופייבו, גרייבס קלע פעם אחת מהקו, סמית' צימק ל-83:81 מהקו, רוז'ו החטיא פעמיים מהקו, פארגו החטיא מחוץ לקשת אך רנדל דחק פנימה והשווה ל-83:83, שבע שניות לסיום. חיפה הלכה לגרייבס שנחסם, החטיא, והמשחק הלך להארכה.

פארגו קבע 83:86, לנדסברג הפך את זה ל-85:88, רוז'ו איבד, יבזורי החטיא שלשה משוגעת, רנדל יצא בעבירה חמישית וגרייבס צימק ל-88:87, דקה לסיום. מכבי החטיאה, חנן קולמן קיבל הזדמנות להשלים מהפך אך חדר עד הסוף והחטיא, ולנדסברג קבע 87:90, 18 שניות לסיום. חיפה בזבזה את הזמן ואז הלכה ליבזורי, שמשום מה חדר לצבע במקום לחפש שלשה, החטיא, וזה נגמר. 87:90 דרמטי לאלופת אירופה, שמעפילה לגמר בפעם השישית ברציפות.

נציגות יפה לאוהדים הצהובים בארנה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully