וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי יבנה - הפועל באר שבע: טהא התאמן, פאיוביץ' יעבור מבחן כשירות

9.2.2015 / 16:15

במכבי יבנה מבקרים את שיטת שני המשחקים ברבע גמר הגביע (שלישי, 21:00, 5 לייב): "כנראה שהמטרה היא שקטנות לא יגיעו לחצי הגמר". בעיית הבלמים של אלישע לוי נפתרה, לבקוביץ' בשער

יוסי זוזוט מאמן מכבי יבנה עם אדיר טובול. ניב אהרונסון
מחפשים היסטוריה. יוסי זוזוט ואדיר טובול/ניב אהרונסון

מכבי יבנה

אחרי שהביסה בשמינית הגמר את מ.ס שיכון המזרח מליגה א' בתוצאה 1:5, העשירית בטבלת הליגה הלאומית תנסה לרשום עליה היסטורית לחצי גמר גביע המדינה. הקבוצה של יוסי זוזוט ערכה לא מעט שינויים במועד ההעברות, כשצירפה את חליל למבין וחלוץ קרית גת רן בן שמעון, ושחררה את סרז' איילי. מוקדם יותר הגיע גם שי דוד מהפועל מרמורק. לקבוצה יש לא מעט שחקנים מוכרים בסגל, ביניהם יוסי אופיר, דוד רביבו, אדיר טובול ובלם מכבי תל אביב לשעבר ניבאלדו.

הפרט הפיקנטי מהמפגש הקרוב הוא כמובן כוכב הקבוצה לשעבר מאור מליקסון, לו מכינים במועדון קבלת פנים חמה. מנגד, בסגל של זוזוט נמצאים חמישה שחקנים שעברו בבאר שבע: רביבו, אופיר, וגם שוקי נגר, ליאור ג'אן ויוסי תורג'מן. בעונת 1994/5 נפגשו שתי הקבוצות בסיבוב ח', כשיבנה הפתיעה עם 1:2 לפני שנעצרה בשמינית הגמר.

בקרב הקבוצות הקטנות נשמעה לאחרונה לא מעט ביקורת על השיטה בה מתנהל רבע הגמר, שיכלול גם משחק גומלין. "השיטה הזאת מוציאה את אפקט ההפתעה והפיקנטריה שיש במפעל הזה", אמר יוסי אופיר לוואלה ספורט. "הייתה כנראה מטרה, והיא שקבוצות קטנות לא יגיעו לחצי הגמר. בגלל זה עשו את הצעד הזה. בכל העונות בהן שיחקתי בליגת העל הייתי שמח אם זה היה קורה, אבל היום אני עצוב. אני לא מתעסק באם במהלך הזה טוב או רע, כי אחרי שהחליטו, נשחק. ברור שמשחק אחד היה עוזר לנו. באנגליה יש הרבה סינדרלות, ואולי בשיטה הזאת אצלנו יהיו קצת פחות. מבחינתי זה טפל אחרי שההחלטה התקבלה. ליבנה יש לא מעט שחקנים שמתאימים לרמה של ליגה העל, וזה הוכח מול סכנין".

אופיר, שבעונה שעברה פגש בגביע אקסית אחרת, מכבי פתח תקוה, אותה עזב חודשיים קודם, רשם העונה 13 שערים בכל המסגרות, שישה מהם בחמשת המשחקים האחרונים. על היריבה אמר: "באר שבע היא בין שלוש הקבוצות הטובות בארץ, עם איכות שחקנים גבוהה מאוד. זאת ההגרלה הקשה ביותר אחרי מכבי תל אביב. ניערך בהתאם. נכון שיש כאן לא מעט שחקנים שמכירים את באר שבע. הייתה לי תקופה יפה שם. אני בא ליהנות, ומאחל לקבוצה הזאת הצלחה. אחרי הגומלין, כמובן".

זוזוט יערוך מספר שינויים בהרכב ביחס להרכב שניצח בשבת בנצרת עילית (1:2). ההערכה היא שנדב מוניס ימשיך בעמדת המגן הימני, ואילו מורן ג'אן יפתח כבלם. דוד רביבו ורן בן שמעון יחזרו להרכב. עושה רושם שההתלבטות היחידה בהרכב תהיה בין דניאל גרץ לתימור אביטן, שאם יפתח יבנה תעלה במערך התקפי יותר. רן בן שמעון יפתח בחוד.

הרכב משוער, מכבי יבנה: גיא סאלם, נדב מוניס, מורן ג'אן, ניבאלדו, אדיר טובול, ליאור ג'אן, דניאל גרץ (תימור אביטן), תומר בן חיים, יוסי אופיר, דוד רביבו, רן בן שמעון.

טומיסלאב פאיוביץ' הפועל באר שבע מול אנתוני וואקמה הפועל רעננה. מגד גוזני
יחלים בזמן? טומיסלאב פאיוביץ'/מגד גוזני

הפועל באר שבע

בהפועל באר שבע ינסו לתקן את התוצאות בתקופה האחרונה בליגה, ולהעפיל לחצי הגמר בעזרת ניצחון. בשורה טובה הגיע מהאימון המסכם היום, כשטומיסלב פאיוביץ' ולואי טהא התאמנו. לגבי פאיוביץ', במועדון החליטו כי הסרבי יעבור מבחן כשירות לפני המשחק, כשלאחריו יוחלט האם ייכלל בסגל למשחק.

באר שבע תחסר כמובן את המגן בן ביטון ואת השוער אוסטין אג'ידה. רובי לבקוביץ' יפתח בין הקורות, כשאלישע לוי עדיין לא החליט סופית מי יפתח בעמדת המגן הימני – אביתר אילוז, שמקבל עדיפות, או דור מלול. רק לאחר מבחן הכשירות של פאיוביץ', לוי יחליט האם יפתח בהרכב.

כ-1,500 אוהדים צפויים ללוות את באר שבע למשחק בנס ציונה, אחרי שכל הכרטיסים שהועברו לדרום נמכרו.

הרכב משוער, הפועל באר שבע: רובי לבקוביץ', אביתר אילוז, לואי טהא (טומיסלב פאיוביץ'), וויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה, ג'ון אוגו, אובידיו הובאן, רועי גורדנה (אליניב ברדה), מאור בוזגלו, סיראז' נאסר (מאור מליקסון), שלומי ארבייטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully