וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הכתיר את ריאל מדריד? סימאונה ומסי במדור נבחרי השבוע

9.2.2015 / 12:00

איך מסי הישן והטוב חזר, כיצד סימאונה המציא את עצמו ואת אתלטיקו שלו מחדש. מדור נבחרי השבוע עם הסיפור מאחורי שתי הצרות של אלופת העולם, שעד לא מזמן נראתה בלתי עצירה. בונוס: השער שהימם את יונייטד והמכה מתחת לחגורה של מארסיי

one

בווידאו: השער המרהיב של שייקו קויאטה נגד מנצ'סטר יונייטד

שחקן השבוע

ליאונל מסי - ברצלונה

היו השבוע שחקנים שכבשו יותר ממנו והבטחנו שהרף שלו ושל החבר כריסטיאנו רונאלדו הוצב גבוה יותר, אבל ליאונל מסי לא הותיר הרבה ברירות וחזר להופעה שנייה במדור. הוא לא רק התכבד בשער הראשון אי פעם בכדור חופשי ישיר בסן מאמס החדש, אלא סיפק הצגת ענק וסחף את ברצלונה להופעה הטובה ביותר שלה בעידן לואיס אנריקה. ופתאום הפער מריאל מדריד עומד על נקודה בלבד. זוכרים את המשבר הגדול? יפה, כי מסי לא ממש.

עם כל הכבוד לבעיטה החופשית שמצאה איכשהו את הרשת, הפעם מסי היה בעיקר על תקן האדריכל. הוא בישל ללואיס סוארס, פרגן גם לניימאר, הוביל לשער העצמי של אוסקר דה מרקוס ובנה בצורה מבריקה את השער האחרון של פדרו. מגע הקסם של הפנומן הארגנטינאי הורגש בכל התקפה של ברצלונה. עם קצת יותר ריכוז מצד ניימאר ויתר החברים, מסי היה חותם את ההופעה המהפנטת הזו עם ארבעה או חמישה בישולים. הוא הסתפק בשניים, שהציבו אותו לצד לואיס פיגו כמלך האסיסטים של הליגה הספרדית בכל הזמנים. 105 כאלה יש לו, ב-299 משחקים (לעומת פיגו שעשה זאת ב-336 משחקים). ומדובר, להזכירכם, במלך השערים ההיסטורי של לה ליגה. אפילו אוהדי אתלטיק בילבאו הריעו לו אחרי שקבוצתם הובסה 5:2, וזה לא דבר של מה בכך.

"זו הייתה החותמת - זה שוב מסי הישן והטוב", היללו באתר של "ספורט" הקטלאני. זה היה מסי שלא כופה עצמו על המשחק. מסי שמקבל את כל ההחלטות הנכונות, מאתר את השטחים הפנויים ומספק את הניצוץ בכל פעם שקבוצתו נזקקת לכך, בלי לגלות רחמים על ההגנה היריבה. שמונה שערים וחמישה בישולים יש לו בליגה ב-2015. יותר נכון, מאז שנפתח מחדש המירוץ לתואר כדור הזהב. וברצלונה לא יכלה לבקש תזמון טוב יותר להופעה שכזו - בדיוק כשריאל מדריד בנקודת השפל העונתית שלה, רגע לפני חזרתה של ליגת האלופות.

ליאו מסי שחקן ברצלונה חוגג עם ניימאר. רויטרס
"זו הייתה החותמת - זה שוב ליאו מסי הישן והטוב"/רויטרס

מאמן השבוע

דייגו סימאונה - אתלטיקו מדריד

1999. זו השנה בה קבע לוסיאנו גאלטי שיא שערים (תשעה) לשחקן ארגנטינאי באליפות דרום אמריקה עד גיל 20, זו השנה בה אתלטיקו מדריד ניצחה לאחרונה דרבי ליגה באצטדיונה הביתי. 16 שנים החזיקו שני הנתונים, עד שהגיעה בשבת משפחת סימאונה. הבן ג'יו השווה את שיאו של גאלטי (אקס אתלטיקו) והאב דייגו העניק לאוהדי הקולצ'ונרוס ניצחון ליגה ביתי ראשון על ריאל מדריד במילניום הנוכחי. ניצחון? זו הייתה השפלה מהדהדת. ערב היסטורי בו אתלטיקו רמסה את יריבתה המושבעת וסימאונה שוב הפיל בנוקאאוט את קרלו אנצ'לוטי.

לפני סימאונה, אתלטיקו לא ניצחה דרבי במשך 14 שנים. עם סימאונה, זו ריאל שפשוט לא מסוגלת. הבלאנקוס לא ניצחו בששת המפגשים שנערכו העונה בכל המסגרות, כשבארבעה מהם הפסידו, כולל השניים בליגה (דאבל ראשון של אתלטיקו על ריאל מאז עונת 1950/51). המורא הזה, שהיה מנת חלקה של אתלטיקו במשך כל כך הרבה שנים, עבר צד. אתלטיקו כבר לא מפחדת מריאל, היא מפחידה אותה. לאנצ'לוטי יש את ההתקפה הטובה בעולם. התקפה שלא כבשה רק בשלושה משחקים העונה. המשותף להם: כולם היו בוויסנטה קלדרון. את הניצחון המוחץ בשבת השיגה המארחת עוד לפני שריקת הפתיחה. המשחק הזה הוכרע בשיחת המוטיבציה בחדר ההלבשה, במנהרה המובילה אל כר הדשא. שחקני אלופת ספרד הגיעו עם אש בעיניים. שחקני אלופת אירופה רק קיוו לעבור את הערב בשלום. לא הלך להם.

מבחינת סימאונה, היה זה משחק מושלם. כל מהלך שלו תפס, גם חילוף מאולתר (סאול במקום קוקה) התברר כבינגו. שחקניו התנפלו מהרגע הראשון על ההגנה המאולתרת של ריאל, הניחו את הטלפיים על יריביהם ולא הרפו לרגע. לחץ על הכדור, שליטה מוחלטת במרכז השדה והפעלה מתמדת של האגפים. כריסטיאנו רונאלדו לא עושה הגנה? חואנפראן, ארדה טוראן ואנטואן גריזמן יתקפו יחד דרך הצד שלו. גארת' בייל מחפף מדי פעם? גילרמה סיקיירה יגיע עד לרחבה ויבשל באומנות. הכול לפי התכנית.

סימאונה נתן את ההשראה, השחקנים שלו ביצעו באופן מושלם. אפילו משחק בנגיעה היה שם. מי אמר שהכדורגל של סימאונה לא מהנה? לא הייתה פה גניבה או התבצרות. זו הייתה הצגה. הצהרה. אתלטיקו הרעבה והאינטנסיבית בעטה 17 פעמים לעבר השער, כאשר שמונה כדורים מצאו את המסגרת וארבעה גם הרעידו את הרשת. 50 אחוזי יעילות. וריאל? כדור אחד למסגרת שערו של מויה לאורך כל המשחק. הדיון לגבי זהות המאמן הטוב בעולם לא יוכרע אף פעם, אך על דבר אחד אין עוררין: סימאונה הוא המאמן הטוב בעולם עבור אתלטיקו.

דייגו סימאונה מאמן אתלטיקו מדריד. AP
מטיל מורא על ריאל מדריד. דייגו סימאונה/AP

פלופ השבוע

מריו למינה - מארסיי

שבוע אחרי הדריכה הברוטאלית של וואלאס, עוד רגע מלוכלך תוצרת הליגה הצרפתית. אולי אפילו מלוכלך יותר. ושוב האשם הוא שחקן צעיר ולא חכם במיוחד. מארסיי הצליחה להשוות במשחק החוץ מול ראן וחיפשה את שער ההכרעה שיעלה אותה זמנית למקום הראשון, אבל אז הגיע איבוד העשתונות של מריו למינה. הקשר בן ה-21 נתקל באולה טויבונן, שביצע עליו עבירה והפיל אותו. בזמן שלמינה שכב על הדשא ושנייה לפני שהשופט הצליח להזיז את טויבונן מעליו, הספיק קשר מארסיי לשלוח אגרוף לעבר מבושיו של החלוץ השבדי. מכה מתחת לחגורה, לנגד עיניו של השופט, בצורה הכי מכוערת שיכולה להיות. רגע שנבע גם מתסכול על משחקו החלש ביותר העונה. האדום נשלף במהירות וההרחקה צפויה להיות ארוכה, אבל את העונש הכבד באמת למינה יחטוף כנראה מביילסה.

מריו למינה שחקן מארסיי חוגג. רויטרס
יחטוף גם מביילסה. מריו למינה/רויטרס

מהלך השבוע

השער של שייקו קויאטה - ווסטהאם

מכת פציעות אילצה את סם אלרדייס לאלתר קצת לקראת המשחק הביתי מול מנצ'סטר יונייטד. אז מאמן ווסטהאם ביצע חמישה שינויים, כולל הצבתו במרכז ההגנה של הקשר שייקו קויאטה, שחזר מאוכזב אחרי שהודח עם סנגל כבר בשלב הבתים של אליפות אפריקה. אז קויאטה עשה את שלו בהגנה, אבל שמר את ההיילייט להתקפה. בדקה ה-49 הוא השתלט על כדור חופשי של מארק נובל, הקפיץ פעמיים ברגל ימין ואז הסתובב כדי לבעוט מהאוויר פנימה. את כל זה הוא עשה בתוך הרחבה, כשהוא מוקף חבורה משתאה של שחקני יונייטד. ביצוע מלוטש, במיוחד כשאחראי לו שחקן המתנשא לגובה של 1.90 מטרים. גם אלרדייס, שכבר הפליג בעבר בשבחים ואף השווה את הסנגלי שלו לפטריק ויירה, נותר המום על הספסל.

שייקו קויאטה שחקן ווסטהאם מול מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
הותיר את שחקני יונייטד וגם את המנג'ר שלו בהלם. שייקו קויאטה/GettyImages

ה-11 של השבוע

שוער: אנתוני לופס (ליון) - זלאטן הכניע אותו רק בפנדל החוזר
מגן ימני: מיצ'ל (אלמריה) - סיפק צמד בהיעדרו של תומר חמד
בלם: לאונרדו בונוצ'י (יובנטוס) - חומה בהגנה, כוח אש נוסף בהתקפה
בלם: שייקו קויאטה (ווסטהאם) - עצר את ואן פרסי ופלקאו, בנוסף למהלך השבוע
מגן שמאלי: דוריאן לבק (גנגאן) - קטע למונאקו 842 דקות ללא ספיגה
קשר: קווין דה ברוין (וולפסבורג) - נכון לעכשיו, השחקן הכי טוב בבונדסליגה
קשר: פרדי גוארין (אינטר) - העימות עם האוהדים עשה לו רק טוב
קשר: דויד בראל (לבנטה) - הסיוט של מלאגה, שלושער ראשון בקריירה
חלוץ: ליאונל מסי (ברצלונה) - שחקן השבוע
חלוץ: פייר אמריק אובמיאנג (דורטמונד) - צמד ובישול, אולי בניצחון החשוב של העונה
חלוץ: הארי קיין (טוטנהאם) - גיבור קאלט, מלך שערים, בקרוב שחקן נבחרת אנגליה

הארי קיין שחקן טוטנהאם חוגג. GettyImages
גיבור הקאלט של טוטנהאם ממשיך להרשים. הארי קיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully