וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט: "הייתי מודאג, אבל רציתי לשמור על הביטחון של השחקנים שלי"

מאמן נבחרת גאנה על התפרעות אוהדי גינאה המשוונית בחצי גמר אליפות אפריקה: "לא ידעתי מה קורה", יו"ר ההתאחדות: "המקרה הזה לא מייצג את אפריקה". על ההעפלה לגמר אמר גרנט: "אף אחד לא ספר אותנו לפני הטורניר, אבל יש כאן נבחרת להווה, ולעתיד"

אברהם גרנט ושחקני נבחרת גאנה חוגגים. רויטרס
ברגשות מעורבים. אברהם גרנט/רויטרס

אברהם גרנט ונבחרת גאנה העפילו אתמול (חמישי) לגמר אליפות אפריקה, אבל המאמן הישראלי ושחקניו יעדיפו לשכוח את הניצחון 0:3 על גינאה המשוונית. מארחת הטורניר הוכתמה בשל התפרעות הקהל באיצטדיון במלאבו, כששמונה דקות לסיום הופסק המשחק אחרי שאוהדים מתוסכלים פרצו לדשא ומאות בקבוקים נזרקו למגרש.

המהומה נמשכה למעלה מחצי שעה, במהלכה השתמשו השוטרים המקומיים בגז מדמיע כדי לנסות להרגיע את הרוחות, שחקני גינאה המשוונית התחננו לאוהדיהם שיירגעו, מסוק הוזנק לאיצטדיון כדי לדלוק אחרי האנשים שהציתו את ההתפרעות, ואז משום מה חודש המשחק לתוספת זמן של מספר דקות, בסיומה לא השתנתה התוצאה - 0:3 לגאנה, שתפגוש את חוף השנהב בגמר ביום ראשון.

"זו הפעם הראשונה שלי בטורניר הזה", אמר אחרי המשחק גרנט, שחוגג היום את יום הולדתו ה-60. "לא ידעתי מה קורה, וראיתי כמה תקריות של אלימות. אני לא יכול להגיד שלא הייתי מודאג, אבל רציתי לשמור על הביטחון של שחקניי, וזה היה חשוב לי מאוד". על המשחק עצמו אמר גרנט: "ניסינו להחזיק בכדור, לשלוט במשחק ולמצוא את הדרכים להבקיע. אני חושב שעשינו את זה היטב, למרות שזה לא היה משחק קל. גינאה המשוונית שיחקה היטב במחצית הראשונה והציגה משחק טקטי כדי לעצור אותנו".

AP

על ההעפלה לגמר אמר המאמן הישראלי: "אני לא חושב שמישהו ספר אותנו לפני הטורניר. אף אחד לא חשב שנעשה משהו טוב. כולם הימרו על חוף השנהב, קמרון, אלג'יריה או נבחרת אחרת, אבל אמרתי לשחקנים שלי שזה לא משנה מה אנשים אומרים. מה שמשנה הוא מה שנעשה על המגרש. ראיתם מנבחרת גאנה איכויות של כדורגל, והרבה אופי. אפשר לראות כאן נבחרת להווה, ולעתיד".

בגאנה הרוחות סערו מהמראות החמורים, וחשבון הטוויטר של ההתאחדות הגנאית צייץ עוד במהלך המשחק "זה נראה כמו איזור מלחמה, האוהדים שלנו הובלו מחוץ לאיצטדיון בשעה שהמעשים הברבריים והוונדליסטיים שהתרחשו ללא כל פרובוקציה עדיין נמשכים". אבל אחרי המשחק אמר יושב ראש ההתאחדות קווסי ניאנטקי: "אני לא חושב שהמקרה הזה מייצג את אפריקה. זה היה טורניר מוצלח עד כה, ומצער מאוד שהאירוע החריג הזה יפגע במוניטין של הכדורגל האפריקאי".

עוד באותו נושא

אברהם גרנט וגאנה העפילו לגמר אליפות אפריקה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully