וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני צדדים, בלי מטבע: על ההחלטה של תמוז לדחות את מכבי תל אביב

5.2.2015 / 12:12

הבעלים נעצרו, המועדון נקלע למערבולת והכסף נעלם. טוטו תמוז ושי חדד הגיעו עם פטרולול לצומת דרכים. אופיר סער שמע מתמוז מדוע העדיף לדלג על הצעת מכבי תל אביב וחילץ מחדד את הסיבה שנחת דווקא באשדוד. וגם: מהפך בצמרת דירוג השגרירים

חלוץ פטרולול טוטו תמוז. GettyImages
בניגוד לחדד, הוא דווקא נשאר, לפחות בינתיים. תמוז/GettyImages

ב-28 בנובמבר ערכה פטרולול פלוישט אימון טקטי, יומיים לפני משחק החוץ נגד דינמו בוקרשט. שי חדד תורגל בהרכב הקבוצה. לאחר האימון הוא קיבל ממנהל הקבוצה הודעה מפתיעה: "יש בעיה. כשהגעת הייתה לך ויזה זמנית לשלושה חודשים ואנחנו אמורים לחדש אותה אוטומטית, אבל המעצר של הבעלים על הלבנת הון מונע מהמועדון כרגע לבצע כל פעולה בירוקרטית. לכן לא תוכל לשחק בשבועיים הקרובים עד לפגרה. אנחנו מאמינים שבמהלך השבועות הקרובים דברים יסתדרו, ואחרי הפגרה תקבל אישור עבודה ותוכל לשחק".

חדד חזר לישראל מתוך אמונה שלאחר פגרת ינואר יחזור לפטרולול ודברים יסתדרו. בפועל, המועדון נותר תקוע באותה סיטואציה והשחקן מספר: "האמנתי שאחזור ומאוד רציתי. זה היה שינוי בקריירה והתקדמות לכדורגל ברמה גבוהה יותר. היינו בסיטואציה הזאת, אני ועוד שני שחקנים שהצטרפו אחרונים למועדון, אבל ברגע שהם החליטו לעזוב יחד עם עוד הרבה שחקנים, החלטתי לא לקחת את הסיכון הזה וחיפשתי קבוצה בארץ. מהיום שהגעתי לשם לא קיבלתי משכורת, זה לא היה סימן מעודד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מהיום שהגעתי לא קיבלתי משכורת". חדד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבלגן הגדול בפטרולול החל בסוף נובמבר, אז בעלי המועדון, האחים דניאל וניקולאי קפרה, יחד עם המנכ"ל מריוס בוצ'ורויו, נעצרו בחשד להעלמות מס והלבנות כספים של יותר מ-15 מיליון יורו. התובע שחקר את פעילויות המועדון מאז פברואר 2012 (אז השתלט דן קפרה על פטרולול), טען כי מדובר בפשע מאורגן, והורה על מעצרם של 16 אנשים נוספים, ביניהם גם נשותיהם של האחים קפרה.

מאז אותו יום נקלע המועדון למערבולת, כאשר ארבעה שחקנים בכירים, בראשם חואן אלבין האורוגוואי, שוחררו בלית ברירה מחוזיהם. לפני כשבועיים שוחררו האחים קפרה והמנכ"ל בוצ'ורויו למעצר בית, אבל הכאוס בפטרולול נותר בעינו, שכן כל חשבונותיו של דן קפרה מוקפאים ואין ביכולתו לשלם משכורות ובונוסים לשחקנים.

המנכ"ל החדש אנדי קרנגו הודיע כי פטרולול לא תפשוט את הרגל ותוכל להתקיים הודות לזכויות השידור, אבל הבהיר כי המועדון עומד למכירה בסכום של 4-5 מיליון יורו. קבוצה שלמה בסכום קטן יותר מזה שסטיאווה בוקרשט קיבלה מטוטנהאם על הבלם ולאד קיריקש, לעגו ברומניה". מי שמונה למאמן החדש במהלך הפגרה הוא מירצ'ה רדניק, האיש אותו החליף גיא לוזון בסטנדרד ליאז' ב-2013.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן פטרולול פלוישטי, אובידיו הובאן. GettyImages
אצלו היה רגוע. הובאן בפטרולול/GettyImages

פטרולול מתקיימת, יצאה למחנה אימון בטורקיה אך איבדה תשעה שחקנים משמעותיים ולא ברור עדיין אם בכלל תוכל לשרוד בסיטואציה הזאת. כחלק מהניסיון לשפר את המצב הכלכלי, מנסים בקבוצה הרומנית למכור את טוטו תמוז. הרומנים מאמינים כי בשלב זה יוכלו לקבל קרוב למיליון יורו עבור החלוץ ומציעים אותו לכל מועדון אפשרי בו יש כסף, הרבה פעמים ללא תיאום עם החלוץ ושלא על דעתו.

דוגמה אחת היא המו"מ עם קוניאספור הטורקית. הרומנים סיכמו עם הטורקים על סכום ההעברה, וסגרו גם את תנאי השכר של תמוז מבלי לעדכן אותו. רק לאחר הסיכום הם פנו לתמוז והבהירו לו שהוא אמור לעבור לטורקיה וגם לוותר על החוב של פטרולול כלפיו. תמוז סירב ודרש את החוב יחד עם חוזה אחר בקוניאספור והמו"מ פוצץ. זה לא נגמר בטורקיה. פטרולול מפעילה סוכנים ביבשת ודאגה לסדר לתמוז הצעות כספיות מסין ואוקראינה, הצעה אחת מהליגה השנייה בסין דיברה על סכומים של שלושה מיליון יורו לארבע שנים.

גם כאן תמוז סירב. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שטוטו הוא כבר לא הילד שיצא לאוראל גרייט, אותו שחקן שרק מחפש את החוזה עם הכסף הגדול ולא משנה לו אם ישחק או יתקדם מקצועית. תמוז עבר שינוי משמעותי בשנתיים האחרונות ואף הסביר השבוע: "לא מיהרתי ללכת לסין או להצעות כאלה ואחרות, כי אני רוצה להיות במקום שאשחק ואמשיך להתקדם.

"עשיתי משהו טוב בשנה שאני ברומניה ואני לא רוצה להרוס את זה. כסף זה חשוב, אבל אם עובדים נכון הכול יסתדר. המטרה היא להישאר באירופה, לשחק הרבה ולהתקדם מקצועית, אני חושב שלב-שלב. יש הצעות שקשה להגיד להן לא אבל כרגע אני לא ממהר, מעדיף לסיים את העונה בפטרולול ואז להחליט".

צפו באחד משעריו של תמוז בפטרולול

אותה השתלשלות אירועים נרשמה כאשר ג'ורדי קרויף רצה את תמוז במכבי תל אביב. הנציגים של השחקן שמעו את הדברים, העבירו את ההצעה, אך השחקן לא מיהר לחזור לארץ. הוא עדיין מאמין כי הדבר הנכון עבורו הוא להישאר באירופה ולהתקדם בה בשנים הקרובות. ביום האחרון של ההעברות נפוצו שמועות כי תמוז כבר בארץ ובדרך לעבור בדיקות רפואיות במכבי תל אביב. הוא אכן היה בדרך לבדיקות רפואיות, אך זה היה באיסטנבול, בנוגע לפציעה בברך ממנה הוא סובל והארתרוסקופיה אותה הוא אמור לעבור.

תמוז לא עבד עם סוכן אחד בפגרה. הוא נתן מנדט לכל מי שיוכל להביא לו הצעה משמעותית. כתוצאה מכך, לא מעט סוכנים פעלו בשמו וחזרו עם הצעות. ברומניה עצמה שלושה אנשים עבדו רק מול סטיאווה בוקרשט כדי לנסות לסגור את העסקה. סטיאווה הגישה הצעה כספית שמתאימה לשחקן, אך פטרולול מתעקשת על מיליון יורו. ברומניה מסבירים זאת בכך שקפרה לא מסוגל לשמוע על סטיאווה, ויעשה הכול כדי לטרפד מעבר שכזה. ברומניה עדיין ניתן לבצע העברות עד לקראת סוף פברואר, כך שהאופציה עדיין פתוחה.

תמוז נותר בפטרולול על אף הסיטואציה מתוך רצון לסיים שם את העונה ולהפוך לשחקן חופשי. יחד עם זאת, גם הוא יודע שהקבוצה נחלשה והסיכויים שתשמור על המקום השלישי אינם גבוהים. גם שחקנים בכירים שהיפרו אותו, כמו חואן אלבין, כבר מזמן ברחו ויהיה לו קשה מאוד לבוא לידי ביטוי באותה הצורה שהחל את העונה. השבוע התקשר תמוז לחדד ואמר לו: "תחכה עוד קצת, הבנתי שישיגו לך את אישור העבודה. אנחנו עם סגל קצר, בוא נעביר כאן את העונה בכיף". חדד חשש לקחת את הסיכון וחתם באשדוד.

ג'ורדי קרויף, קורס פרו. ברני ארדוב
השמועות על חתימה של תמוז אצלו לא היו נכונות. קרויף/ברני ארדוב

חדד בן 27. מהיום שעלה לבוגרים, הוא לא שיחק פעם אחת במועדון ששילם שכר בצורה מסודרת. הוא מסכם את החוויה והקריירה הכלכלית עד כה: "חשבתי שבאירופה זה אחרת. מהיום שהגעתי לשם קיבלתי חלק קטן ממענק החתימה ואפילו לא משכורת אחת. חייבים לי שלוש משכורות, ועל פי הסכם השחרור הם אמורים לשלם עד סוף החודש, אבל מי יודע מה יהיה. הייתי שנתיים בהפועל רמת גן עם ירון קוריס וכל הנפילה הכלכלית, אחרי זה השנים הקשות בבית"ר ועכשיו ברומניה. נראה לי שאשדוד תהיה המועדון הראשון שאקבל בו משכורת בזמן".

לגבי הכדורגל ברומניה אומר חדד: "ברמת השחקנים המקומיים אין הבדל, שלנו אפילו טובים יותר. היתרון שם הוא הזרים האיכותיים שמביאים. משלמים שם סכומים מטורפים על זרים שמשדרגים את הקבוצות ומעלים את הרמה. הקצב אולי קצת יותר גבוה מישראל, אבל הרמה של הזרים היא הרבה יותר גבוהה ועושה את ההבדל. הבלגן במועדונים והבעיות הכלכליות די דומה, הרבה קבוצות ברומניה בבעיות. הציעו לי ברגע האחרון שאולי ישאילו אותי לאחת הקבוצות ברומניה, אבל העדפתי לא לקחת סיכון. מי יודע, אולי בעתיד תהיה עוד הזדמנות".

דירוג השגרירים

10. רם שטראוס (סלאמינה)
בדירוג הקודם: כניסה חדשה
המאזן השבועי: 90 דקות, עצירת פנדל, הפסד 1:0 לאפואל ניקוסיה
במשפט אחד: הוסיף לפנדל גם שתי הצלות גדולות ומנע תבוסה.

9. טל בן חיים (צ'רלטון)
בדירוג הקודם: 8
המאזן השבועי: 90 דקות, 1:1 מול רות'רהאם
במשפט אחד: הישראלי עם הכי הרבה דקות משחק העונה בחו"ל. גוטמן יכול להיות רגוע.

8. רמי גרשון (גנט)
בדירוג הקודם: 5
המאזן השבועי: 90 דקות, שער עצמי, 3:3 מול לוקרן
במשפט אחד: למרות השער העצמי, שחקן ההגנה המוביל של גנט.

7. גיא לוזון (צ'רלטון)
בדירוג הקודם: 6
המאזן השבועי: 1:1 עם רות'רהאם
במשפט אחד: בכורה ביתית מתסכלת, האוהדים כבר החלו במחאה יצירתית.

6. קני סייף (גנט)
בדירוג הקודם: 3
המאזן השבועי: 83 דקות, 3:3 מול לוקרן
במשפט אחד: ממשיך לקבל קרדיט בהרכב, צריך להחזיר עם מספרים.

5. בן שהר (וילם וו)
בדירוג הקודם: 7
המאזן השבועי: 80 דקות, הפסד 2:1 לפ.ס.וו איינדהובן
במשפט אחד: כמה רגעים טובים מול המוליכה, אולי בקרוב תסתיים הבצורת.

4. תומר חמד (אלמריה)
בדירוג הקודם: 2
המאזן השבועי: 82 דקות, בישול, הרחקה, 0:1 על חטאפה
במשפט אחד: בישול שני העונה שהוביל לניצחון חשוב, אבל גם אדום ראשון בספרד.

3. ליאור רפאלוב (קלאב ברוז')
בדירוג הקודם: 1
המאזן השבועי: נעדר בגלל פציעה
במשפט אחד: שומר על מקומו בצמרת בזכות העונה הנפלאה, בדרך לאליפות ראשונה בבלגיה.

2. דן מורי (ויטסה)
בדירוג הקודם: 10
המאזן השבועי: 90 דקות, 0:1 על אייאקס
במשפט אחד: סיפק הופעה נהדרת מול האלופה אחרי שהוצא מהקפאה, נשאר בוויטסה וקפץ בדירוג.

1. ניר ביטון (סלטיק)
בדירוג הקודם: 4
המאזן השבועי: 90 דקות, 0:2 על ריינג'רס ועלייה לגמר גביע הליגה
במשפט אחד: היציבות בהרכב תרמה לביטחון, הצטיין באולד פירם הראשון בחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully