וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסתכלי לו בעיניים: ההתנהלות של אלונה ברקת ביום ההעברות האחרון

4.2.2015 / 10:20

השיחות החשאיות, הניסיונות המשפילים להיפטר מפאיוביץ' ואג'ידה, והפיצוץ המתקרב. לאלונה ברקת יש לא מעט בעיות לפתור בהפועל באר שבע אחרי שהשחקנים שלה גילו מה התרחש מאחורי גבם. הבלוג של איציק יצחקי

one

"תסתכל לה בעיניים
תישך את השפתיים
עד שזה יכאב לך קצת
בתוך תוכך היא מחכה
שתקפוץ לתוך המים
ותפתח את העיניים
עד שזה ישרוף לך קצת
בתוך תוכך תדע"

חלון ההעברות הישראלי הסתיים: כל העדכונים וההעברות

העסקה פוצצה: מרציאנו יישאר באשדוד, אג'ידה ממשיך בבאר שבע

אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
שמרה את הקלפים קרוב לבטן. אלונה ברקת/יוסי ציפקיס
בצעד נואש נוצר קשר עם נשיא וו, יעקב שחר, לו הוצע לקבל את פאיוביץ' תמורת נזיד עדשים, אם תרצו דקל קינן. שחר פנה לבלבול, אבל התשובה של מאמן מכבי חיפה הייתה מפתיעה. "אני לא צריך בלם שנפצע כל הזמן", אמר המאמן

כבר במהלך שיחות שקיימה שלשום אלונה ברקת, המגמה הזו הסתמנה – בעלי הפועל באר שבע חשבה להיפטר מאחד הזרים שלה, כשניסתה לצרף במהלך חשאי את לארי קאיודה ממכבי נתניה. באותן שיחות חשאיות, ברקת לא הבהירה לרגע לאנשים הקרובים ביותר אליה שזה מה שהיא מתכוונת לעשות, אבל ההחלטה הייתה בלתי נמנעת – חלוץ זר תמורת הראש של טומיסלב פאיוביץ'. את ההחלטה הזאת, מספרים בבאר שבע, כמעט ולא ניתן היה למנוע.

למחרת הגיעה הצעה מאבי נימני בעיתוי משולם. אנתוני וואקמה הוצע לבעלים שפנתה לאשר אלון אחרי שהבינה שהחלוץ לא עובר לקרית שמונה. ברקת הודיעה על כך מיד לאלישע לוי. המאמן הודיע כי לא יסכים להחתים שחקן זר ללא החתמה של בלם בכיר. מהר מאוד ברקת שינתה את כללי המשחק. היא הבינה שכדי להחתים בלם כזה היא תצטרך כסף, הרבה כסף, אבל בעיקר אומץ. ראשית, היא פנתה למכבי נתניה והציעה טרייד: תנו לנו בלם, רצוי את עידו לוי, וקחו את פאיוביץ'. רוני לוי סירב. הוא חשש לאבד את אחד הבלמים שלו, ששומרים על יציבות מאז שהגיע לקבוצה. ואז פנתה ברקת לאפיק אחר. בצעד נואש נוצר קשר עם נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, לו הוצע לקבל את פאיוביץ' תמורת נזיד עדשים, אם תרצו דקל קינן. שחר פנה לבלבול, אבל התשובה של מאמן מכבי חיפה הייתה מפתיעה. "אני לא צריך בלם שנפצע כל הזמן", אמר המאמן. לפאיוביץ' יש אכן תדמית של שחקן פצוע, אבל היא רחוקה מלהיות אמיתית: עם 15 משחקי ליגה, 14 מהם בהרכב, לבלבול לא היה ממה לחשוש. לכאורה. מאמן מכבי חיפה השיב בשלילה, והתעקש על אברהם פאס.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
טומיסלאב פאיוביץ' הפועל באר שבע מול אנתוני וואקמה הפועל רעננה. מגד גוזני
סוכניו הבהירו: הוא נשאר בבאר שבע גם אם כרטיסו יוקפא. פאיוביץ' עם מי שהיה אמור להצטרף אליו, וואקמה/מגד גוזני

באותו רגע, ברקת הבינה שהיא במבוי סתום. המאמן שלה ביקש כמה פעמים בעבר את וואקמה, אבל לא מוכן להתפשר בעניין הבלם. העסקה התפוצצה עוד לפני שהחלוץ סיכם בקבוצה. שעתיים אחרי, אולי שלוש, ברקת שוב על הקו. באופן מפתיע משהו, היא מנסה להחיות שוב את העסקה. הפעם היא מזמינה את וואקמה למשרדי המועדון, כשהמנכ"ל אסי רחמים מקבל עליו תפקיד משולש באותה העת: להרגיע את סוכניו של הבלם הסרבי, לסכם עם וואקמה את פרטי החוזה, ולמצוא בלם ישראלי. עוד קודם לכן באר שבע פנתה לאדי גוטליב, אך המחיר שהפועל עכו דרשה היה יקר מדי. כל אותה העת, בבאר שבע עושים מאמץ לחפש לפאיוביץ' קבוצה. הוא הוצע להפועל תל אביב, שלא הייתה יכולה לשאת בעלויות שלו, אבל סוכניו הסרבים של הבלם הבהירו: הוא נשאר בהפועל באר שבע, גם אם כרטיסו יוקפא, ועל פי חוקי פיפ"א תשכחו ממנו בתום העונה למרות החוזה לשנתיים נוספות.

ברקת נבהלה, וסמוך לשעה שבע, הגיעה ההברקה. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, באר שבע קיבלה הצעה להחתים את שוער נבחרת ישראל אופיר מרציאנו, ובתמורה לשחרר את אוסטין אג'ידה להפועל רעננה. מה הקשר בין העסקאות? כך יתפנה לברקת מקום של זר, היא תוכל לסכם עם וואקמה בדקות שנותרו, ולצרף שוער ברמת נבחרת מבלי להקפיא את פאיוביץ'. אבל אז הגיעו דרישות מאשדוד לעסקה סיבובית אחרת, ברקת התקפלה, ושוקי ממשרדי הבקרה כבר שתה את הקפה של השעה שבע. ברקת נותרה עם שני זרים ממורמרים, בהם פאיוביץ' שבאותה שעה ממש לבש בגדי אימון ותורגל בהרכב של אלישע לוי.

אוסטין אג'ידה הפועל באר שבע. מגד גוזני
ברקת ניסתה להעביר אותו ברגע האחרון לרעננה. אג'ידה/מגד גוזני
"איזה פרצוף יש לה להגיע לאימון וללטף אותו ואת אג'ידה? כל הזמן היא גאה בזרים שלה, אבל מה שהיא עשתה אתמול פשוט מרסק את המרקם החברתי שהיה כאן. שלא תתפלא אם ההגנה שלה תיראה כמו ההתנהלות אתמול"

"פאיוביץ' יצא מהאימון עם הראש למטה, פשוט הושפל. שחקן שנתן את הנשמה בשביל הפועל באר שבע, ואלונה ברקת תקעה לו סכין בלב", תיאר זאת היטב אחד משחקני הפועל באר שבע. מקורב למועדון, שהיה מעורב בתהליך אמש, נשמע נחרץ יותר: "עכשיו תגיד לי אתה, איזה פרצוף יש לה להגיע לאימון וללטף אותו ואת אג'ידה? כל הזמן היא גאה בזרים שלה, אבל מה שהיא עשתה אתמול פשוט מרסק את המרקם החברתי שהיה כאן. שלא תתפלא אם ההגנה שלה תיראה כמו ההתנהלות אתמול".

מיד לאחר הפארסה הזאת, הוציאה באר שבע הודעה רשמית. "ניסינו בימים האחרונים להתחזק, אולם בסופו של דבר החלטנו לוותר על ניסיון זה", לשון ההודעה שיצאה כחצי שעה לאחר תום מועד ההעברות. "לא הסכמנו לוותר על שחקנים שקבוצות אחרות דרשו". המסר שברקת ניסתה להעביר היה פשוט – העדפתי את השחקנים הזרים שלי על כל עסקה אחרת. בבאר שבע היה מי שנעלב. "ההודעה היא עלבון לאינטליגנציה של האוהדים, של כולנו", אמר. "אחרי כל מה שהיא עשתה לפאיוביץ', היא שולחת מסר שהיא לא רצתה להתחזק אלא להשאיר אותו? היא פנתה למכבי נתניה והתחננה לבלם. אם היא חושבת שטומי ואוסטין מטומטמים, היא טועה".

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. מגד גוזני
איך הם ייראו מעתה? שחקני הפועל באר שבע/מגד גוזני

בסביבתה של ברקת הסבירו אתמול את מסכת השיקולים בניסיון לבצע את עסקת מרציאנו. אג'ידה (120 אלף שקל ברוטו בחודש) הפך בחלון ההעברות הנוכחי (חמש שנים בארץ) לשחקן ישראלי מבחינת המיסוי שלו. ברקת שמנהלת משא ומתן לחידוש החוזה, הציעה לו חוזה לשלוש שנים, אלא שסכומי הנטו השתנו, וכדי לעמוד בחוזה העסקה הופכת ליקרה, יקרה מאוד. אלא שעכשיו כללי המשחק השתנו גם מבחינת השוער. בסביבתו טוענים כי ברקת תצטרך לעבוד קשה כדי להחתימו, אחרי שאתמול ניסתה לבצע מהלך שישלח את השחקן הדומיננטי ביותר בקבוצה שלה, לקבוצה אחרת.

ומה בכל זאת נשאר לברקת בתום החלון הזה? שלושה שחקנים פחות. כפי שפרסמנו אתמול, גל אראל ניהל בשעות הערב משא ומתן עם הפועל פתח תקוה, הושאל עד תום העונה והפך לשחקן היקר ביותר שלה - עם משכורת גבוהה פי שלושה מהשחקן היקר ביותר בקבוצה. גם יוסף אבו לאבן שהאריך חוזה במועדון הושאל, ויואכים אסקלינג, הכוכב הבא עליו בנתה בקיץ, גמר בליגה הלאומית. כעת ברקת חוזרת לשולחן המשא ומתן, בתקווה להחתים כבר בימים הקרובים את דובב גבאי, או אולי סיראז' נאסר שמרגיש מקופח. "בתיאוריה, שלושה שחקנים הלכו. עכשיו היא צריכה להתפלל שאג'ידה ופאיוביץ' יישארו איתנו", סיכם זאת שחקן בכיר בקבוצה. "בלעדיהם, הקבוצה הזאת לעולם לא תראה אותו דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully