וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב - הפועל תל אביב: רק כדורגל, בלי פרובוקציות

שני הצדדים מנסים להרגיע את האווירה לפני הדרבי (ב', 20:55, ע' 1). פאקו מתלבט בין מיכה לבן בסט, פריצה יחזור לסגל. אלי כהן המודאג יחזיר את יחזקאל ומתלבט בחוד בין באלדה לביטון

מחזור 20מחצית02/02/2015
מכבי תל אביב
    0
      הפועל תל אביב
      אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
      אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

      טריוויה

      * הפועל תל אביב לא ניצחה את מכבי כקבוצת חוץ מאז 27 בנובמבר 2011.

      * מכבי תל אביב לא ספגה שער בששת משחקי הליגה האחרונים. ברק לוי אחראי לשני הראשונים, חואן פאבלו לארבעת הבאים.

      * ערן זהבי כבש את כל ששת השערים של מכבי בדרבי בעונה שעברה. לאחר שהשער בדרבי שפוצץ לא נרשם לזכותו, זהבי צריך שער אחד כדי להשתוות לאבי נמני שנמצא במקום השני של כובשי מכבי בדרבי בכל הזמנים עם שמונה שערים.

      * הפועל תל אביב סיימה את כל ארבעת משחקיה האחרונים בתיקו ולמעשה ניצחה רק פעם אחת בחודשיים (0:2 על מכבי נתניה).

      מפתחות והכנות: מכבי תל אביב

      "למדנו לקח גדול מהדרבי הקודם", הכריז שרן ייני במסיבת העיתונאים של מכבי תל אביב לקראת הדרבי הפותח של שנת 2015. ואכן, במכבי סוחבים כבר הרבה זמן את כוויית הדרבי הראשון של העונה, זאת בשל הנזק התדמיתי ואיבוד הנקודות על כר הדשא ובבית הדין. בכל פעם ששחקנים של מכבי מסתכלים על קרית שמונה ועל הטבלה, הם נזכרים בנקודות שאבדו וזה אחד מלקחי הדרבי ההוא.

      אחרי הניצחונות האחרונים שהושגו תוך הצגת כדורגל די בינוני, מאמינים בקרית שלום שאפשר וצריך להרים את הרמה דווקא במשחק הזה. פאקו אייסטרן מחכה זמן רב לשיפור במשחק, לקצב יותר גבוה, ללחץ יותר אפקטיבי, לאגרסיביות. דרבי הוא תמיד הזדמנות, ואת זה ניסה הבאסקי להנחיל לשחקנים. ברק יצחקי וברק בדש יעדרו בגלל פציעות, אבל ראדה פריצה יחזור לסגל. ההתלבטות בהתקפה היא בין דור מיכה לבין עדן בן בסט וגם בקישור עשוי דן איינבינדר לפתוח.

      ערן זהבי, שהיה במוקד הדרבי הקודם, יודע שכל העיניים יהיו עליו. זהבי לא נמצא בתקופת השיא שלו באחרונה, ובשבילו זו גם תהיה הזדמנות לחזור ליכולת המוכרת מהחלק הראשון של העונה.

      סנ"צ אלי פינטו יהיה האחראי מטעם המשטרה לדרבי. פינטו אמר לקראת המשחק: "אנחנו ננקוט ביד קשה כנגד כל מי שיפר את הסדר או ינקוט באלימות מכל סוג שהוא ובכלל זה קריאות גזעניות. אנחנו לא נאפשר כניסה של אוהדים אפילו אם יעלה רק חשד שהם בגילופין, ולראיה במשחק שהיה בין מכבי תל אביב להפועל באר שבע, שלושים אוהדים לא הורשו להיכנס לתחומי המגרש מכיוון שנחשדו שהם שיכורים". עוד הוסיף פינטו: "אני קורא לקהל להקדים ולהגיע אל האיצטדיון ולא להגיע בדקה ה-90, שכן מי שיאחר להגיע, מסתכן בכך שיפסיד את תחילת המשחק. בסופו של דבר מדובר באירוע ספורטיבי. זה משחק דרבי והוא צריך להיות חגיגה לאוהדים ואנו מצפים שינהגו באחריות, יגיעו לעודד את הקבוצה ויימנעו מכל אקט של אלימות או הפרת סדר".

      220 שוטרים יאבטחו את המשחק ומעל 400 סדרנים. אחרי הרבה זמן, בתוך המגרש יהיו עשרות שוטרים תוך כדי המשחק.

      ייני: "כולנו הסקנו מסקנות מהדרבי הקודם, גם ערן זהבי"

      ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. קובי אליהו
      כל העיניים יהיו נשואות אליו. ערן זהבי/קובי אליהו

      מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

      אחרי הדחה מאכזבת מהגביע ורק שבע נקודות מ-30 האחרונות בליגה, תגיע מחר הפועל תל אביב לדרבי התל אביבי הגדול במטרה להציל משהו מהעונה הנוכחית. "ניצחון יהיה המתנה הכי טובה שנוכל לתת לאוהדים שלנו העונה", אמר אחד האדומים. "הם סובלים כל העונה. אנחנו מקווים שנוכל לפצות אותם מחר".

      יחד עם הרצון העז של האדומים, המאמן אלי כהן עדיין מודה בשיחות סגורות במועדון כי השחקנים נראים לו אפאתיים וכמי שלא מבינים את המצב בו נמצאת הקבוצה. באימון היום, כמו ברוב האימונים האחרונים, כהן העיר לחניכיו ללא הרף ודרש מהם לצאת מהאדישות ולהילחם הרבה יותר ולצאת מהאדישות.

      לגבי ההרכב, כהן עדיין מתלבט לגבי שתי עמדות. נראה כי הפועל תעלה במערך של ארבעה שחקני הגנה ועוד שלושה קשרים אחוריים. השאלה מי יאייש את תפקיד הקשר הנוסף. ביום שישי ניסה השריף את מתן אוחיון ואברהם צ'קול ונראה כי עדיין החלטה אין בעניין. אם צ'קול יפתח כקשר ליד שי אבוטבול ופיליפ מנה, אז מתן אוחיון יאייש את עמדת המגן הימני כשליאור לוי יהיה מגן השמאלי. אם אוחיון יפתח בקישור בסופו של דבר צ'וקול ימשיך כמגן שמאלי ולוי יחזור לתפקידו הטבעי כמגן ימני.

      בנוסף, כהן עדיין מתלבט בין אמידו באלדה לבין דודו ביטון בעמדת החלוץ, כשכרגע יש לביטון עדיפות אצל המאמן למרות שתורגלו לסירוגין. שגיב יחזקאל ישוב להרכב לראשונה מאז שנפצע לפני סיבוב מול הפועל פתח תקוה, על חשבונו של ישראל זגורי. בינתיים, הבלם הניגרי בן ה-20 אבומינה איזוובו סיכם בקבוצה, אך הכוונה היא לשלוח אותו לתקופת השאלה כדי שיתחשל.

      בהפועל שגרו בימים האחרונים מסרים לאוהדי הקבוצה להרגיע את הרוחות לקראת הדרבי מחר ולא להיגרר לפרובוקציות, אם יהיו כאלה מצד מכבי.

      שגיב יחזקאל שחקן הפועל תל אביב חוגג. ברני ארדוב
      החזרה שלו תכניס קצת מוטיבציה באדומים? שגיב יחזקאל/ברני ארדוב

      יעמדו למבחן

      מכבי תל אביב: טל בן חיים

      העיניים בדרבי יהיו לכיוונו של ערן זהבי, אבל מי שרוצה ודאי לקחת על עצמו את הדרבי הזה הוא טל בן חיים שמגיע מאוד רעב למשחק. הקשר שמתנדנד בין ההרכב לספסל יודע שיש לו הזדמנות להשאיר חותם גדול ולשם כך הוא יצטרך לנצל את המהירות וההתלהבות שאפיינו אותו בתחילת העונה.

      הפועל תל אביב: דודו ביטון

      דווקא הדבר היציב בהפועל לאחרונה הוא ההגנה. למעט המשחק מול כפר סבא בגביע הפועל תל אביב משחקי הליגה האחרונים ספגה ארבעה שערים. אם ההגנה תמשיך באותה יכולת הפועל תצטרך חלוץ חד שידע לנצל את המצבים הבודדים אליהם יגיעו האדומים מחר.

      שחקן מכבי תל אביב, טל בן חיים. ברני ארדוב
      מגיע רעב. טל בן חיים/ברני ארדוב

      הרכבי הקבוצות

      שופט: אלי חכמון
      אצטדיון: בלומפילד
      קהל: 13500

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        3
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully