וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע הגמר מגיע: "אברהם גרנט הוא ברכה עבור כל גאנה"

המאמן יפגוש בנוקאאוט את גינאה וינסה להצעיד את הכוכבים השחורים לחצי גמר אליפות אפריקה בפעם החמישית ברציפות. בינתיים, הוא סוחט מחמאות משחקניו (ראשון, 18:00, יורוספורט)

מאמן נבחרת גאנה אברהם גרנט. AP
עוד צעד בדרך אל התואר? גרנט/AP

אברהם גרנט ינסה לקרב מחר (ראשון, 18:00, יורוספורט) את נבחרת גאנה לגמר אליפות אפריקה התשיעי בתולדותיה, אולי בדרך סוף כל סוף לזכייה ראשונה במפעל מאז 1982. הכוכבים השחורים יתמודדו ברבע הגמר מול "הפילים הלאומיים", נבחרת גינאה, שהעפילה למעמד רק לאחר הגרלה דרמטית בה ניצחה את מאלי.

הטורניר של גאנה היה עד כה רכבת הרים אחת גדולה. במחזור הפתיחה, גרנט ושחקניו שמטו יתרון והפסידו לסנגל בתוספת הזמן. במשחק הבא, הם ניצחו בתוספת הזמן את אלג'יריה ובמחזור הסיום של בית ג', קבעו מהפך מאוחר מול דרום אפריקה כדי להשיג את הניצחון אותו היו חייבים ולהעפיל לשלב הבא. גיניאה לעומת זאת, סיימה את כל שלושת משחקיה בשלב המוקדם בתיקו 1:1, בדיוק כמו מאלי, מה שהוביל להגרלה בין השתיים. גיניאה נחשבת פחות טובה על הנייר ממאלי, כך שגרנט בהחלט הרוויח כאן, אך עדיין כדאי לו להיזהר מכמה שחקנים לא רעים שיש ליריבה ובראשם, איברימה טראורה ממנשנגלדבאך וקווין קונסטנט, בעבר שחקנה של מילאן, שמשחק כיום בטרבזונספור הטורקית.

גאנה העפילה לחצי הגמר בכל ארבע המהדורות האחרונות של אליפות אפריקה, אבל בפעמיים האחרונות, 2012 ו-2013, גם נעצרה שם. עכשיו היא רוצה להתקדם עוד צעד. שתי הנבחרות נפגשו במוקדמות לטורניר ושם, המשחק בגינאה הסתיים ב-1:1 והמשחק בגאנה ב-1:3 למקומיים.

קשרה של נבחרת גאנה ושל אודינזה האיטלקית, עמנואל אגיימנאג באדו, שפע מחמאות לגרנט: "הוא נהדר, לא רק כמאמן, אלא בכלל, כאדם. מעבר ליכולות האימון שלו, הוא נותן המון השראה. הוא אחד המאמנים שהכי בוטחים בשחקנים שלהם ונותנים להם ביטחון שראיתי בחיי וזה מה שעוזר לנו להתקדם. עלינו שלב בעיקר בזכותו. בכל פעם הוא נותן דוגמה ומראה לך שאתה מסוגל לעשות את מה שצריך. רק צריך ריכוז והכול יהיה בסדר. מאמן נהדר כזה הוא ברכה עבור גאנה כולה. אימצנו את האסטרטגיה שלו בקלות כי הוא מקצוען".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully