וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבת באוסטרליה: שראפובה תעצור את הרצף של סרינה?

השתיים ייפגשו בגמר (10:30, יורוספורט) כאשר האמריקאית מחזיקה ברצף של 15 ניצחונות על יריבתה. ניצחון לסרינה יעניק לה תואר גרנד סלאם 19 בקריירה, מקום שלישי בכל הזמנים

הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. AP
עוד חגיגה כזו בדרך? סרינה/AP

כבר 11 שנה שחובבי טניס הנשים לא זכו לראות בגמר אליפות אוסטרליה הפתוחה את המדורגת 1 פוגשת את המדורגת 2. בשבת (10:30, שידור ישיר ביורוספורט) זה סוף סוף יקרה כאשר סרינה וויליאמס ומריה שראפובה יתעמתו בפעם ה-19 כשהאמריקאית תחפש להניף בפעם השישית את התואר במלבורן ולהשיג את תואר הגרנד סלאם ה-19. שראפובה, לעומתה, צנועה יותר מבחינת ההישגים, ואם היא תניף את התואר, זו תהיה הפעם השנייה שלה בלבד באוסטרליה והיא תעלה את מניין הזכיות שלה במייג'ור לשש.

כשמסתכלים על מפגשי העבר בין השתיים, שנחשבות בשנים האחרונות לדבר הכי חם בטניס הנשים, מגלים תמונה חד צדדית כאשר סרינה מוליכה 2:16. הפעם האחרונה ששראפובה הצליחה לנצח הייתה לפני 11 שנה וזה קרה בגמר טורניר לוס אנג'לס. מאז סרינה מחזיקה ברצף מדהים של 15 ניצחונות, כולל שניים השנה בחצאי הגמר בבריסביין ובמיאמי. לסרינה יש גם זיכרונות טובים מאוסטרליה במפגשים שלה עם שראפובה שכן היא ניצחה בגרנד סלאם פעמיים בחצי הגמר ב-2005 ובגמר ב-2007.

מריה שראפובה טניסאית רוסיה. AP
אנדרדוג מובהק. שראפובה/AP

סרינה וויליאמס מגיעה לגמר כשהיא בטוחה בעצמה, וכאמור זכייה נוספת תהפוך אותה למדורגת שלישית בכל הזמנים בזכיות בעידן החדש בטורנירי גרנד סלאם אחרי מרגרט קורט ושטפי גראף והיא תשתווה להלן ווילס מודי. עבור סרינה, זהו הגרנד סלאם היחיד שבו היא לא הספיקה לזכות מאז הקאמבק שלה ביוני 2011. בדרך לגמר, סרינה מצאה את עצמה מסתבכת עם משחקים בני שלוש מערכות נגד מוגורוזה הספרדיה וסביטולינה האוקראינית, אבל למרות שמיטת המערכות, היא סיפקה 2:6 ו-0:6 בהתאמה. ברבע הגמר זה כבר הלך לה פשוט יותר נגד דומיניקה ציבולקובה ובקרב על הגמר היא שלחה הביתה את בת ארצה, מדיסון קיס. "אני חושבת שהמשחק שלי עולה רמה כשאני משחקת נגדה", אמרה האמריקאית לפני הגמר. "אני אוהבת לשחק נגדה. אני חושבת שזה כיף. אני אוהבת את האינטנסיביות שלה".

שראפובה, מצידה נמצאת בכושר יוצא מן הכלל. מלבד העובדה שהרוסיה מגיעה אחרי תקופת הכנה מצוינת באוסטרליה כאשר היא זכתה בטורניר בריסביין עם שמיטת מערכה אחת בלבד. שראפובה שמטה רק מערכה אחת בטורניר (נגד פאנובה בסיבוב השני), אבל גילתה יכולת משכנעת בהמשך וניצחה בשמינית הגמר את שואי פנג, ברבע הגמר את יוג'ין בושאר ובחצי הגמר את מקארובה. "היתרון של סרינה הוא בכוח ובאגריסביות", ניתחה הרוסיה את ההתמודדות הצפויה. "אני חושבת שזה תמיד הופך אותי ליותר אגרסיבית מהרגיל".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
סרינה וויליאמס (ימין) חוגגת זכייה בטורניר רולאן גארוס 2013 לצד מריה שראפובה. רויטרס
יש להן היסטוריה ארוכה. סרינה ושראפובה/רויטרס

המספרים:

* סרינה וויליאמס מדורגת נכון להיום במקום הרביעי בזכיות בטורנירי גרנד סלאם בעידן החדש עם 18 זכיות. זכייה אחת נוספת תקפיץ אותה למקום השלישי אחרי מרגרט קורט ושטפי גרף ועם שוויון להלן ווילס מודי.

* זכייה של מריה שראפובה תעלה אותה למקום ה-17 בזכיות בטורנירי גרנד סלאם בעידן החדש. נכון להיום יש באמתחתה זכייה אחת באוסטרליה, שתיים בצרפת, 1 בווימבלדון ו-1 בארצות הברית.

* בפעם הראשונה בקריירה שלה, יכולה שראפובה להחזיק בשתי זכיות גרנד סלאם בו זמנית אחרי שהיא זכתה בשנה שעברה ברולאן גארוס.

* המאזן בין שתי הטניסאיות הוא מדהים 2:16 לסרינה וויליאמס. לאמריקאית יש 15 ניצחונות רצופים. בשני המפגשים השנה, וויליאמס ניצחה בחצי הגמר בבריסביין ובמיאמי.

* הניצחון האחרון של שרפובה על וויליאמס היה ב-2004 בלוס אנג'לס.

* מריה שראפובה שיחקה 109 משחקים בטורניר עד כה, בעוד לסרינה יש 120 משחקים.

* סרינה וויליאמס זכתה עד היום ב-64 תארים בסך הכול (18 טורנירי גרנד סלאם). לשראפובה יש 34 תארים (חמישה תארי גרנד סלאם).

* סרינה וויליאמס ומריה שראפובה הן שתי הטניסאיות היחידות בסבב שזכו בכל סוגי הגרנד סלאמים.

* שראפובה מעולם לא זכתה בגרנד סלאם בשנה אי זוגית. כל הזכיות שלה הגיעו ב-2004, 2006, 2008, 2012 ו-2014.

* הפעם האחרונה שבה המדורגות 1 ו-2 נפגשו בגמר אוסטרליה הייתה ב-2004 אז המדורגת ראשונה, ז'סטין הנין גברה על סגניתה קים קלייסטרס. הפעם האחרונה שבה המדורגות הבכירות נפגשו בגמר גרנד סלאם כלשהו הייתה ב-2013 באליפות ארצות הברית כאשר סרינה ניצחה את ויקטוריה אזרנקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully