וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אוסטרליה: דג'וקוביץ' ניצח את ואוורינקה ועלה לגמר

השוויצרי והסרבי שוב נגררו לחמש מערכות, אולם הפעם ידו של המדורג ראשון היתה על העליונה עם 6:7, 6:3, 4:6, 6:4, 0:6. רק מארי עומד בין דג'וקוביץ' וזכייה חמישית במלבורן

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ. AP
סט חמישי אדיר. דג'וקוביץ'/AP

אנדי מארי מול נובאק דג'וקוביץ' - זו השורה התחתונה שיצאה משלב חצאי גמר אליפות אוסטרליה שהגיע היום (שישי) לסיומו. לאחר שהבריטי עשה את שלו מול תומאש ברדיך, הגיע תורו של דג'וקוביץ' להבטיח כרטיס לגמר, כשניצח את אלוף 2014 סטן ואוורינקה , 6:7, 6:3, 4:6, 6:4, 0:6.

בדומה לשני המפגשים האחרונים של הטניסאים הנפלאים הללו במלבורן, שהסתיימו ב-10:12 במערכה החמישית ו-7:9 במערכה החמישית, גם הפעם זה הלך לחמש מערכות, אולם זו המכרעת היתה פחות דרמטית מבעבר. ואוורינקה נתן פייט גדול, ראוי להערכה, אך בסופו של דבר, 69 שגיאות בלתי מחויבות שביצע (20 יותר מיריבו), ויכולת אדירה של המדורג ראשון בעולם בסט המכריע, לא הותירו לשוויצרי סיכוי.

כעת דג'וקוביץ' רחוק ניצחון אחד מלהפוך לטניסאי השני בהיסטוריה שזוכה חמש פעמים באליפות אוסטרליה הפתוחה, אחרי רוי אמרסון. הסרבי זכה בתואר במלבורן ב-2008, וב-2011, 2012 ו-2013. הוא מחזיק במאזן 6:49 בגרנד סלאם הראשון של השנה, ועל אף שאיבד היום שתי מערכות ראשונה בטורניר, לגמר ביום ראשון הוא מגיע בכושר מצוין, וכפייבוריט ברור. רק נזכיר: בארבע הפעמים הקודמות שנולה הגיע לגמר במלבורן, הוא גם ניצח.

סטן ואוורינקה טניסאי שוויצרי. AP
נפרד מהתואר. סטן ואוורינקה/AP

מערכה ראשונה:

אחרי שבחמשת המשחקונים הראשונים כל אחד מהשניים היה בשליטה מלאה במשחקוני ההגשה שלו, דג'וקוביץ' איים לקחת פיקוד ביתרון 2:3 והוליך 0:30, לפני שואוורינקה התעשת ושוב שמר בדרך ל-3:3. השוויצרי ניצל את המומנטום במשחקון הבא, והשיג בעצמו את השבירה הראשונה במשחק. אלא שכאן דג'וקוביץ' הרים את רמת משחקו ושבר את יריבו על האפס בתוך דקה אחת כדי לאזן ל-4:4. הסרבי המשיך לדהור וביתרון 4:5 עלה ל-15:40, אבל ואוורינקה הציל את שתי נקודות המערכה והשניים הגיעו לשובר שוויון. בשובר השוויון דג'וקוביץ' שלט לגמרי וברח ל-0:5 מהיר, ונעזר ביכולת מאכזבת של ואוורינקה כדי לנצח 1:7 ולסגור 6:7 במערכה.

מערכה שנייה:

דג'וקוביץ' ניסה לעקוץ מיידית בפתיחת המערכה, אבל ואוורינקה שוב אסף את עצמו בדרך לשמירה, והשניים התבצרו בהגשותיהם במשחקונים הבאים. ביתרון של 2:3 האלוף התחיל להזכיר את היכולת שהביאה לו את התואר אשתקד, עם כמה בקהנדים קטלניים שנתנו לו את השבירה המיוחלת ל-2:4. מכאן דג'וקוביץ' לא מצא את התשובה, כשואוורינקה העלה את רמת ההגשות שלו, סיחרר את הסרבי מצד אל צד והנחיל לו את הפסד המערכה הראשון בטורניר בתוך 36 דקות בלבד עם 3:6 מרשים.

עוד באותו נושא

בפעם הרביעית בקריירה: אנדי מארי העפיל לגמר אוסטרליה

לכתבה המלאה
הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ' לצד הטניסאי השוויצרי סטן ואוורינקה. רויטרס
שוב סיפקו דרמה גדולה. ואוורינקה ודג'וקוביץ'/רויטרס

מערכה שלישית:

המדורג 1 בעולם התקשה גם בפתיחת המערכה השלישית ומיד נאלץ להציל נקודת שבירה, אבל אחרי שעשה זאת הגיב בשבירה נהדרת משלו ועלה ל-0:2. ואוורינקה לא הצליח להתמודד עם הניידות של הסרבי שהחזיר כל כדור שנחבט לעברו, וטיפס ל-0:3 מבטיח. נולה לא היה רחוק מלהשיג יתרון של שתי שבירות, אבל ואוורינקה שוב התעשת, שמר על ההגשות שלו והדהים עם שבירה על האפס במשחקון הבא, לפני שחזר כל הדרך ל-3:3. כאן המשחק התאזן והיה נדמה שאנחנו בדרך לעוד שובר שוויון, אלא שביתרון 4:5 דג'וקוביץ' לחץ עוד קצת על הגז, השיג נקודת שבירה וניצל טעות של ואוורינקה כדי לחטוף את המערכה כולה עם 4:6.

מערכה רביעית:

הסרבי המשיך במומנטום גם בפתיחת הסט הרביעי, השיג שבירה מהירה ועלה ל-0:2, ואוורינקה הגיב עם שבירה משלו, ובמשחקון ההגשה שלו חזר מפיגור 40:0 כדי לנצח ולהשוות ל-2:2. במשחקון השביעי עלה השוויצרי ל-0:40 על ההגשות של יריבו, ניצל את אפשרות השבירה הראשונה וברח ל-3:5, בדרך לניצחון 4:6 וכפיית מערכה חמישית ומכרעת.

מערכה חמישית:

דג'וקוביץ' הציל אפשרות שבירה, השיג שתיים משלו במשחקון השני וברח ל-0:3. הסרבי נראה פשוט מצוין ברגעים הללו, השיג אפשרות שבירה נוספת במשחקון הרביעי, ועלה ל-0:4. ואוורינקה עוד הצליח להשיג אפשרות שבירה משלו במשחקון החמישי, לא ניצל אותה, ולוח התוצאות הראה 0:5. הדובדבן על הקצפת הגיע עם שבירה נוספת של המדורג ראשון, שסגרה סט חמישי חלומי עם 0:6, וכרטיס לגמר.

הטניסאי הסרבי נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
רק מארי מפריד בינו ובין הגביע. דג'וקוביץ'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully