וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם הרביעית בקריירה: אנדי מארי העפיל לגמר אוסטרליה

הסקוטי מחק פיגור 7:6 נגד ברדיך, הפך ל-0:6, 3:6, 5:7 בניסיון להשיג בפעם הראשונה בקריירה את התואר במלבורן, ויפגוש את דג'וקוביץ' או ואוורינקה. סרינה ושראפובה העפילו לגמר הנשים

אנדי מארי טניסאי סקוטי. GettyImages
עבד קשה. אנדי מארי/GettyImages

אליפות אוסטרליה סידרה לנו השנה שפע של הפתעות ודרמות, וגם ארבעה עימותים מרתקים בשלב חצי הגמר שנפתח הלילה (בין רביעי לחמישי). אצל הגברים, אנדי מארי הסקוטי התעמת עם תומאש ברדיך הצ'כי, וגם אם אחרי המערכה הראשונה זה לא היה נראה משהו (7:6), הגיעו שלוש המערכות הבאות ומארי השלים העפלה רביעית בקריירה לגמר אליפות אוסטרליה. בחצי הגמר השני שיתקיים מחר, ייפגשו אלוף הטורניר סטס ואוורינקה מול המדורג ראשון בעולם, נובאק דג'וקוביץ'.

אצל הנשים, סרינה וויליאמס, שזכתה בטורניר חמש פעמים בעבר, העפילה לגמר אחרי ניצחון משכנע על מדיסון קיס, ותפגוש את מריה שראפובה, יריבתה המרה, שהתגברה על קטיה מקארובה.

סרינה וויליאמס טניסאית אמריקאית. AP
בלי הרבה עבודה. סרינה/AP

אנדי מארי - תומאש ברדיך 7:6, 0:6, 3:6, 5:7

אנדי מארי עשה צעד ענק בדרך להשגת תואר גרנד סלאם שלישי בקריירה, ואולי בפעם הראשונה הוא יחגוג סוף סוף באוסטרליה אחרי שלושה הפסדים. המדורג שלישי עבד קשה בחצי הגמר נגד הצ'כי שהדיח את רפאל נדאל בצורה מרשימה ברבע הגמר. עם פיגור של 6:4 במפגשי כל הזמנים ביניהם, מארי הצליח להתאושש מפיגור מוקדם, ועשה את המוטל עליו עם ניצחון גדול.

המערכה הראשונה הייתה שוויונית ברובה עד שמארי איבד את ההגשות במשחקון השמיני, אבל מיד החזיר לאחר מכן בשבירה משלו והמשחק הלך לשובר שוויון. מארי היה מרוכז יותר, והשלים 6:8. במערכה השנייה קיבלנו משחק במעמד אחד כאשר מארי סיפק שלוש שבירות והשלים 0:6 מושלם בדרך ל-1:1. המערכה הזו נתנה לו רוח גבית להמשיך, ובמשחקון השישי במערכה השלישית היא השיג שבירת מפתח שהעלתה אותו ל-2:4, ומכאן הוא לא הביט כבר לאחור. המערכה הרביעית הייתה שוויונית למדי, אבל למארי הייתה סבלנות והוא השיג את השבירה המיוחלת במשחקון ה-11 וסגר עם 5:7 מרשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תומאש ברדיך טניסאי צ'כי. GettyImages
פספוס מבחינתו. ברדיך/GettyImages

נשים

סרינה וויליאמס - מדיסון קיז 6:7, 2:6

כפי שאפשר היה לצפות, הדרבי האמריקאי היה חד צדדי כמעט ברוב שלביו, כשסרינה, שבאמתחתה חמש זכיות באליפות אוסטרליה, עשתה צעד ענק בדרך להשיג את התואר השישי אחרי שהתגברה על היריבה בת ה-19 שנתנה פייט אדיר מבחינתה במערכה הראשונה. קיז אותתה לגבי היכולות שלה כשהצליחה לשבור את ההגשות של יריבתה האימתנית כבר בתחילת המשחק, ואף סיפקה במהלך המשחק לא פחות מ-12 אייסים ו-27 ווינרים, שמונה יותר מסרינה, אבל העובדה שהיא ביצעה 39 טעויות בלתי מחויבות, כמעט פי שניים מהמדורגת 1 בעולם, עלו לה ביוקר.

במשחקון השישי, סרינה החזירה בשבירה משלה בדרך ל-3:3, והשתיים נשארו שוות עד לשובר השוויון שבו נראה סרינה 5:7. במערכה השנייה הסיפור כבר הפך כאמור למשחק במעמד צד אחד. סרינה שברה במשחקון הראשון ולאחר מכן צירפה שבירה נוספת במשחקון החמישי כדי לטפס ל-1:4 ולדהור לניצחון. בכך משלימה סרינה נקמה ספורטיבית בקיז הצעירה, שהדיחה ברבע הגמר את אחותה ונוס.

מדיסון קייס טניסאית אמריקאית. AP
נתנה מערכה ראשונה מצוינת. מדיסון קיז/AP

מריה שראפובה - קטיה מקארובה 3:6, 2:6

בפעם הרביעית בקריירה שלה, מריה שראפובה מעפילה לגמר אליפות אוסטרליה, ואיזה גמר מחכה לנו. שראפובה ניצחה בצורה יפה מאוד בדרבי הרוסי המרתק בחצי הגמר על מקארובה, שזכתה בעבר ברולאן גארוס ובפלשינג מדו. אחרי שניצחה את יריבתה בחמשת המפגשים הקודמים, שראפובה צירפה לעצמה ניצחון נוסף מול מי שטרם שמטה מערכה בטורניר. שני המשחקונים הראשונים במשחק היו צמודים מאוד, אבל סיפקו הצהרת כוונות. שראפובה שמרה על ההגשות במשחקון הראשון, אבל נלחמה כדי להשיג שבירה מוקדמת והצליחה בכך ובהמשך טיפסה ל-0:3. מכאן קיבלנו עוד שתי שבירות, אחת לכל אחת, ושראפובה סגרה ל-3:6. במערכה השנייה שראפובה השיגה שתי שבירות בשלושת המשחקונים הראשונים, וזה הספיק כדי לסגור את הסיפור.

עדכון ראשון: 9:02

מריה שראפובה טניסאית רוסיה. AP
עוד ניצחון ברזומה על מקארובה. שראפובה/AP
אקטרינה מקארובה טניסאית רוסיה. AP
רק כמעט. מקארובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully