וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש חמור לבית"ר ירושלים: הפחתת נקודה ומשחק רדיוס ללא קהל

28.1.2015 / 19:35

הקבוצה מהבירה נענשה בעקבות התפרעות האוהדים נגד נתניה. המשחק הביתי מול סכנין ייערך ללא קהל. בנוסף, הוטל עליה קנס של 40 אלף שקל ורדיוס עם קהל. בעקבות העונש: בית"ר ירדה למקום התשיעי

בית"ר ירושלים ספגה היום (רביעי) עונש חמור בעקבות האירועים החמורים במשחק נגד מכבי נתניה ביום שני האחרון. בית הדין של ההתאחדות גזר על בית"ר הפחתת נקודה בפועל, משחק רדיוס ללא קהל (ברדיוס של לפחות 30 קילומטר), משחק ביתי נוסף ללא קהל וכן קנס של 40 אלף שקל. כמו כן, ספגה בית"ר עונש של הפחתת נקודה על תנאי. משמעות העונש היא שבית"ר תארח את בני סכנין בטדי ללא קהל, ותיאלץ לנדוד לאצטדיון אחר כדי לארח את מכבי תל אביב. בעקבות הפחתת הנקודה, בית"ר הידרדרה מהמקום הרביעי למקום התשיעי בטבלה עם 23 נקודות. היא הועמדה לדין בגין התפרעות אוהדים וקריאות גזעניות לשחקן מכבי נתניה איאד אבו עביד.

דובר הקבוצה אושרי דודאי ניסה להסביר את האירועים בבית הדין ואמר: "הכל התחיל לאחר שהורחק שחקן שלנו, איציק כהן. היה כשל אבטחתי גדול מאוד, לא הייתה מספיק נוכחות משטרתית ביציע ולא בוצע אף מעצר. בטדי יש לנו יכולת לשלוט בקהל, במשחקי חוץ הרבה פחות. במשחק מול הפועל תל אביב כשאוהד זרק חפץ הוא מיד נעצר, שילמנו 750 אלף שקלים על 700 אנשי אבטחה, לא יכולנו לעשות זאת בנתניה".

דודאי הוסיף: "לדעתנו נכון היה לתגבר אבטחה ושיטור מיד שהחלה התפרעות אוהדים. הגשנו תלונה למשטרת נתניה ואנחנו מנסים לאתר את הפורעים דרך סרטי האבטחה. להערכתו אם כוחות האבטחה היו פועלים כנדרש היו נחסכים מאיתנו התיאורים המוגזמים של שופט המשחק בדו"ח על כך ששקל להפסיק את המשחק. יש כאן היסטריה מוגזמת, היינו עדים בעונה הזאת לאירועים הרבה יותר חמורים ואינטנסיביים, כמו במשחק של מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב והמשחק בו התארחנו בסכנין. במקרה של סמי עופר היה טיפול אבטחתי ראוי למרות שפרץ שם אוהד למגרש ונעצר, מה שלא קרה אצלנו. לכן קשה לראות מדוע השופט שקל להפסיק את המשחק שלנו וזה לא נראה רציני".

על הסיבות להתנהגות הקהל הסביר הדובר: "שאלנו את עצמנו במועדון איך הגענו לאן שהגענו. יש עלייה שלילית בהתנהגות האוהדים ואין ספק שנחצה קו אדום, למרות שלא היה משחק טעון. יש רצון של הקהל לנקום בגלל העיכוב בחיזוק הקבוצה. אוהדים אמרו לטביב 'תדאג לחיזוק או שיהיו הרבה קנסות'. עם זאת, טביב לא יתן לאוהדים לקבוע עבורו, אנחנו פועלים נגד אלימות וגזענות ללא קשר לאירוע זה אור אחר".

שלומי אזולאי שחקן בית"ר ירושלים (מימין) מול איאד אבו עביד שחקן מכבי נתניה. מגד גוזני
הקורבן של אוהדי בית"ר. איאד אבו עביד, משמאל/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully