וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משום מקום לכל מקום: מדור המניות החמות והקרות ב-NBA

28.1.2015 / 15:44

חסן ווייטסייד הסתובב בלבנון וסין לפני שחזר ל-NBA ועכשיו הסנטר בן ה-25 הופך במיאמי לתגלית העונה. וגם: חותמת האיכות של קליי תומפסון והרווח של בלאט מג'יי. אר. סמית'. שגיא רפאל עם מדור המניות

קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס. AP
כשרואים אותו שומעים סוויש. קליי תומספון/AP

מניות חמות

קליי תומפסון

לעתים קרובות פרשני NBA מביאים סטטיסטיקה מתקדמת כדי להדגיש את הנקודה. יש מקרים נדירים שפשוט לא צריך. זהו אחד מהמקרים האלה. קליי תומפסון שבר את שיא הנקודות לרבע אחד עם 37 נקודות ברבע השלישי נגד סקרמנטו. 12 דקות שבהם קליי תומפסון לא הצליח להחטיא. 13 מ-13 מהשדה, 9 מ-9 לשלוש. שחקני הווריורס זיהו את המצב שקליי נמצא בו, ופרגנו. לאורך כל הרבע הם נתנו לו את הכדור וזזו הצידה. הקינגס החליפו שומרים אבל היו חסרי אונים. היו שם כמה זריקות נוראיות: שני מטר מאחורי קו השלוש, או זריקה מהפינה בלי שיווי משקל. התוצאה הייתה אותה תוצאה, סוויש. החלק האירוני הוא שבמשחק כזה, קליי לא הצליח לשבור את שיא השלשות במשחק (12). היו לו 9 שלשות באותו רבע (גם זה שיא NBA) , והוא הגיע ל-11 במשחק. בתחילת הרבע הרביעי הוא החטיא שלוש זריקות, לפני שנשלח לספסל לגארבג' טיים.

המשחק הזה שם סימן קריאה על עונה המופלאה של קליי תומפסון. אם יש צדק בNBA (ואין), קליי ראוי לזכות בתואר השחקן המשתפר. אצל הרבה מהזוכים בתואר בעבר, השיפור מגיע מקפיצה משמעותית בדקות. קליי משחק העונה 4 דקות פחות מבעונה הקודמת (יותר מדי זמן זבל במשחקים של הווריורס), ועדיין העלה את כל הנתונים הסטטיסטיים שלו: 4 נקודות, אחוזים, חצי חסימה, חצי חטיפה ואסיסט. כשמודדים את זה במספרים מנורמלים ל-36 דקות משחק, השיפור יותר משמעותי. זה לא רק בסטטיסטיקה. ההגנה שלו השתפרה, ומשחק ההתקפה שלו פשוט עלה דרגה. הוא חודר לסל, קולע ב-60% מתחת לטבעת, מגיע הרבה יותר לקו. כשהגיע לליגה הצפי היה לסוג של קייל קורבר. קליי עשה דרך משמעותית מאז, וכרגע הוא מתמודד ראש בראש עם הארדן על תואר השחקן השני הטוב בליגה. בקיץ היו רבים שחשבו שהווריורס צריכים לוותר עליו כדי לקבל את קווין לאב. כיום אף אחד לא חולק שהם עשו את הצעד הנכון.

בלאט מחמיא ללברון ("כמו MVP"), שחקניו מחמיאים להגנה

ניצחון שביעי ברציפות לקליבלנד, 95:103 על דטרויט

שיקגו ורוז ניצחו בגולדן סטייט בהארכה, דאלאס ממשיכה למעוד

דיווחים: סטפן קרי וקליי תומפסון ישתתפו בתחרות השלשות

קליי תומפסון גולדן סטייט ווריירס. AP
פחות דקות, אבל שיפור בסטטיסטיקה. תומפסון עם עוד סל בדרך לשיא/AP

חסן ווייטסייד

אם יש משהו שאוהדי NBA אוהבים הוא שחקן שמגיע משום מקום. חסן ווייטסייד הגיע למיאמי משום מקום. שחקן שנבחר בדראפט, אבל נפלט מהליגה בלי שקיבל הרבה הזדמנויות. הסתובב בליגות כמו לבנון וסין (שם זכה באליפות ותואר שחקן ההגנה), ומשום מקום פורץ ב-NBA. כתבו שבתחילת העונה הוא היה מועמד לקריית אתא מהליגה הלאומית, ובמקום זה הוא עושה טריפל דאבל מדהים של 14 נקודות, 13 ריבאונדים, ו-12 חסימות על הבמה הגדולה בעולם. הוא עושה את זה בפחות מ-25 דקות משחק.

ההשוואות לג'רמי לין ולתופעת הלינסנטי מציפות את הרשת, אבל צריך להבדיל. לינסנטי כתופעה הייתה גדולה בהרבה מהשחקן עצמו. היא הייתה קשורה לעיר שבא שיחק, ולמוצא שלו. הוא הפך לפנים של הליגה באסיה. אסייתים רבים שלא רואים כדורסל הגיעו למשחקי הניקס רק בשביל לראות אותו. סכומי הכסף שהוא הכניס לניקס באותה תקופה היו עצומים. ווייטסייד בן ה-25 הוא תגלית מדהימה, אבל הוא לא ימשוך אנשים שלא עוקבים אחרי ה-NBA, והוא לא ימכור חולצות. מצד שני, כשבודקים את הפוטנציאל של ווייטסייד לעומת לין, הוא הרבה יותר גדול. סנטר שבנוי כמו סנטר, גבוה, חזק, מוטת ידיים ארוכה, שמסוגל לרוץ את המגרש. ווייטסייד צריך ליהנות מההצלחה, אבל אסור לו לנוח על זרי הדפנה. כמו שהגיע, הוא יכול להיעלם, והוא חייב להמשיך לעבוד קשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן מיאמי היט חסן ווייטסייד (ימין). AP
כשבודקים את הפוטנציאל של ווייטסייד לעומת לין, הוא הרבה יותר גדולד/AP

ג'יי אר סמית'

מי שהגיע לקליבלנד על תקן העודף משאמפרט, הופך לשחקן משמעותי ברוטציה של דיוויד בלאט. סמית' מוכיח שוב שב-NBA גם הנסיבות משפיעות. בניו יורק שלא הלכה לשום מקום, סמית' היה שחקן גמור, נטל. בקליבלנד חזרה לו חדוות המשחק והוא נראה כמו הרווח הגדול של הקאבס מהטרייד. סמית' עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב, לזרוק. הוא זורק 8.2 שלשות למשחק וקולע אותן ב-37.4 אחוז. זה אחוז מצוין, וזה שקול ל-56 אחוז לשתיים. בניו יורק זה נראה רע, כיוון שבניקס סמית' היה לוקח את הכדור והולך עם הראש בקיר. בקליבלנד הוא חלק מהקבוצה שמייצרת לו הרבה מהשלשות. מפעם לפעם יוצא לו מהלך ג'יי אר סמית'י (זריקה שלא קשורה לכלום בלי שאף אחד אחר נגע בכדור בהתקפה), אבל לרוב הוא פשוט משתתף ברצף המשחק של קליבלנד. נראה שהרווח כולו של בלאט.

ג'יי אר סמית, קליבלנד קאבלירס. AP
מצא את עצמו. ג'יי אר סמית'/AP

מניות קרות

ג'רמי לין

שלוש עונות אחרי שלין כבש את ה-NBA בסערה, הוא מתקשה למצוא מקום ברוטציה של הלייקרס. הוא הגיע ליוסטון בתור גארד מוביל, אבל נדחק מהר מאוד הצידה, כשהארדן הגיע לעיר. פטריק בברלי האלמוני דחק אותו מהחמישייה, ובקיץ הרוקטס מיהרו להיפטר ממנו ומהחוזה הכבד שנתנו לו. הצפי היה שלין יפתח בלייקרס, אבל גם בקבוצה חלשה הוא מתקשה להתרומם. רוני פרייס שכבר שנים מסתובב בליגה בתור רכז שני, מקדים אותו, וגם ג'ורדן קלארקסון הרוקי לוקח לו דקות. ווייטסייד צריך להסתכל על לין וללמוד. לין אמנם קיבל את הכסף, אבל התהילה מזמן חלפה עברה לה, והחוזה הבא יהיה קטן משמעותית. זה לא פשוט להגיע כל כך גבוה כמו שלין הגיע, ואז להתחיל שוב מלמטה, אבל ללין אין ברירה. זה כנראה כבר לא יקרה בלייקרס, כיוון שנראה שביירון סקוט לא ממש סומך על לין. עדיין יהיו לו מחזרים בקיץ, אבל בשביל שלין יכניס כסף לקבוצה, הוא צריך לראות פרקט, וכרגע לא ברור האם הכישרון שלו מספיק טוב בשביל להיות רכז ראשון של קבוצת פלייאוף, או שאותו חודש מופלא היה חד פעמי.

דמיאן לילארד שחקן פורטלנד מול ג'רמי לין שחקן ל.א לייקרס. AP
התהילה מזמן חלפה עברה לה, והחוזה הבא יהיה קטן משמעותית. לין מנסה לעצור את ליליארד/AP

רייג'ון רונדו

אחרי שפורסם הטרייד של רונדו לדאלאס, אוהדי דאלאס כבר התחילו לחלום על אליפות. ההתקפה הכי טובה בליגה מקבלת את אחד הרכזים הטובים בליגה. 17 משחקים אחרי, ואולי מוקדם מדי לשפוט, דאלאס קבוצה פחות טובה. לפני הטרייד המאזן היה 8:19, אחריו 6:11. המצב מחמיר כשמסתכלים על זהות הקבוצות נגדן דאלאס שיחקה. נגד קבוצות שעדיין בתמונת הפלייאוף המאזן הוא 6:6. זה לא רק המאזן, זו גם ההתקפה שהייתה אחת הטובות בהיסטוריה, ועכשיו מסתפקת במקום בטופ 10 של הליגה.

המספרים של רונדו נפגעו גם הם. בסלטיקס הוא היה מוקף בצעירים ועדיין מסר 10.8 אסיסטים למשחק. עם שורת הקלעים שיש לו בדאלאס הוא מסתפק ב-7.2. בנוסף 26% מהעונשין זה זלזול במקצוע. אולי אפשר לדבר על קשיי התאקלמות, אבל בשבועיים האחרונים המצב רק מחמיר. 5.3 אסיסטים בממוצע למשחק, ו-14% מהקו. רונדו מפתיע עם 42% משלוש, אבל זה לא מנחם אף אחד בדאלאס. השיא הגיע בשישי האחרון, כשקרלייל בחר לספסל את רונדו בדקות ההכרעה. הסיכון בטרייד על רונדו היה שדאלאס תאבד את הזהות שלה. הסיכוי היה שהיא תהפוך לקבוצת עילית. כרגע התסריט הראשון נראה מציאותי יותר, ולקרלייל אין יותר מדי זמן לתקן את זה.

רייג'ון רונדו שחקן דאלאס מאבריקס מול אנתוני דייויס שחקן ניו אורלינס פליקנס. AP
אולי מוקדם לשפוט, אבל איתו דאלאס פחות טובה כרגע. רונדו/AP

לארי סאנדרס

מכיוון שבמניות עסקינן, לארי סאנדרס שקול כרגע לליהמן ברדרס. אחרי שבעונה שעברה היה נראה שסאנדרס הגיע הכי נמוך שאפשר, העונה הוא מוכיח שיש לו עדיין לאן לרדת. זה התחיל עם היעדרות ממשחקי מילווקי. המשיך בשמועות שסאנדרס בן ה-26 רוצה לפרוש מכדורסל. עכשיו הגיעה השעיה ל-10 משחקים עקב הפרת חוקי הסמים של הליגה. סאנדרס מעדיף את הג'ויינט על פני 44 מיליון דולר בחוזה שהבאקס נתנו לו. סאנדרס רק בתחילת החוזה, וכנראה שאין דבר שמילווקי תשמח ממנו מאשר פרישה עכשיו. יש לה קבוצה צעירה שרצה טוב, ואין לה שום רצון להמשיך לשלם לסרטן כמו סאנדרס. גם אם ימתחו את החוזה שלו זה יהיה נוראי: 5.5 מיליון דולר לעונה, שש עונות (במקום 11 לשלוש). אין גם שום סיבה שסאנדרס יקבל את הכסף הזה. הוא לא מכבד את המקצוע שלו.

שחקן מילווקי באקס לארי סאנדרס. AP
מעדיף את הג'ויינט על פני 44 מיליון דולר בחוזה שהבאקס נתנו לו. סאנדרס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully