וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנחם קורצקי עוזב את בית"ר ירושלים, גיא לוי סיכם

28.1.2015 / 6:24

שיחה לילית בין טביב למאמן הסתיימה בהחלטה על פרידה, קורצקי נפרד הבוקר מהשחקנים: "מאמין בכם". כפי שפורסם בוואלה! ספורט, גיא לוי יחליף אותו. בית"ר מאיצה את המו"מ עם גליינור פלט

one

זעזוע בבית"ר ירושלים ב-24 השעות האחרונות בתום ערב הזוי שעבר על המועדון: מנחם קורצקי, שמונה בתחילת העונה למאמן הקבוצה, עוזב כעבור מספר חודשים בלבד בתום שיחה לילית עם הבעלים אלי טביב, שממנה התברר לשני הצדדים כי לא ניתן להתגבר על המחלוקות. בשעות הבוקר פרסמנו בלעדית כי שמו של גיא לוי הוא המועמד המוביל לתפקיד, וכעבור שעתיים הפרסום הפך לרשמי כאשר התברר שמאמן בני סכנין לשעבר סיכם עד לתום העונה. לוי יעביר את האימון הראשון רק מחר אחרי שיחתום על החוזה בבירה, כאשר את אימון הבוקר של הקבוצה יעביר מאמן הכושר, דרור שמשון.

אורי אוזן, עוזר המאמן, עדיין לא קיבל הודעת פיטורים רשמית, והגיע לבית וגן כדי להעביר את האימון. ההערכה היא כי עוד היום הוא יקבל הודעה על סיום עבודתו. קורצקי הגיע לאימון כדי להיפרד מהשחקנים, ואמר להם: "ראשית, אני רוצה להודות למועדון ולבעלים שנתנו לי הזדמנות להיות חלק מהמועדון הגדול הזה. אני רוצה להודות לצוות המקצועי שליווה אותי, לשחקנים, לצוות הניהולי, לאוהדים הנפלאים של בית"ר. עקב חילוקי דעות, החלטנו הבעלים ואני להיפרד, אלה דברים שקורים בכדורגל ולצערי יקרו בעתיד. אני מאחל מכל הלב הצלחה למועדון ולקבוצה. אני מבקש לכבד את פרטיותי בתקופה הקרובה. אנוח מעט ואכין את עצמי לאתגר הבא. חשוב לי שתדעו שאני אוהב ומעריך את זה שהייתם מאחוריי לאורך כל הדרך. קורה שדברים לא מסתדרים, אבל אני מאמין בכם ויודע שאתם שווים הרבה מאוד. אל תוותרו, אתם יכולים לעשות פלייאוף עליון".

מוקדם יותר, אוזן עצמו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "יש לילות שכיף להירדם מוקדם, חוסך הרבה כאבי ראש...מצד שני, מגיע הבוקר ואז יש הפתעות....".

בית"ר ירושלים מאיצה את המו"מ עם גליינור פלט

גיא לוי מאמן בני סכנין. מגד גוזני
יצליח להרים את הקבוצה? גיא לוי/מגד גוזני

הרקע לעזיבת קורצקי החל במהלך התקופה האחרונה כאשר התגלעו מחלוקות קשות בין הבעלים לבין המאמן. לאחר המשחק בנתניה הרגיש הבעלים שאין תקשורת בינו לבין המאמן ושהם אינם משדרים על אותו גל, והחליט לדבר עם סוכנו, גלעד קצב.

טביב הבהיר שיהיה חייב להיות שינוי במערכת היחסים בין השניים ובהשפעתו על הדרך המקצועית בה תתנהל הקבוצה, ומסר כי הוא רוצה שקצב ישוחח עם קורצקי ויחזור אליו עם תשובה היום. בינתיים כבר החלו דיווחים ופרסומים על כך שקורצקי פוטר מהמועדון, וטביב הגיב על כך: "לא פיטרתי אף אחד. לא דיברתי עם קורצקי אלא רק עם הסוכן שלו. יש מחלוקות ואנחנו נראה עד מחר אם ניתן לפתור אותן".

מנחם קורצקי מאמן בית"ר ירושלים לשעבר. נועם מושקוביץ
נפרד בתום שיחה לילית. מנחם קורצקי/נועם מושקוביץ
אימון בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
נפרדו מהמאמן. שחקני בית"ר ירושלים באימון/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר קצב עצמו הגיב לאירועים ואמר: "קורצקי לא פוטר. זה לא סוד שיש מחלוקות וב-24 שעות הקרובות נראה לאיזה כיוון הדברים הולכים". באותה העת יצאה הודעה רשמית של המועדון לפיה התקבל החלטה משותפת כי קורצקי יסיים את תפקידו ובימים הקרובים יגיעו הצדדים להבנות בנוגע לצד הכלכלי.

בהמשך התברר כי נוצר קצר בתקשורת בין הבעלים אלי טביב לקואצ'ר יגאל הלל שהעביר את ההודעה לדובר אושרי דודאי. ב-2:00 בלילה הוציאה בית"ר הודעת תיקון בה נכתב כי "בשל מחלוקות בנושאים מקצועיים החליטו הצדדים לדון מחר ולראות לאן פני הצדדים מועדות". גורם בבית"ר אמר אתמול: "זה רגע מביך אבל הייתה תקלה בתקשורת ועדיף לתקן ולהבהיר דברים על דיוקם גם אם זה נראה רע".

בתוך כך, במקביל לחוסר הוודאות הניהולי בבית"ר ירושלים, טביב התעסק אתמול בערב גם בנושא הרכש לקבוצה. בבית"ר עושים מאמצים לצרף חלוץ, ואם לא יקרה משהו בלתי צפוי החלוץ ההולנדי גליינור פלט ינחת בישראל בימים הקרובים על מנת לנסות ולסכם בקבוצה עד לתום העונה.

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: מנחם קורצקי צפוי לסיים את דרכו במועדון

לכתבה המלאה
דרור שמשון מאמן כושר בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
העביר את האימון הבוקר. דרור שמשון/נועם מושקוביץ
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
רוצה להשפיע יותר על הנעשה בקבוצה. טביב/ברני ארדוב

מי אתה גיא לוי?

גיא לוי, 48, החל את קריירת האימון שלו באמצע שנות התשעים כאשר הדריך את הפועל פתח תקווה, בה הוא שיחק. בהמשך הוא הוביל גם את הפועל בית שאן, צפרירים חולון, הפועל חיפה, הפועל כפר סבא ובני יהודה. ההישג הבולט ביותר שלו כמאמן היה לפני קצת יותר מעשור כאשר הוא הוביל את הנבחרת הצעירה של ישראל בפעם הראשונה בתולדותיה לאליפות אירופה, שם היא התמודדה מול שבע הנבחרות הטובות ביותר ביבשת.

בהמשך הקריירה שלו עבר לוי לאמן את הפועל באר שבע, איתה הוא עלה לליגת העל, אבל עזב בתום עונה אחת, ועבר להדריך את הפועל ניר רמת השרון. סכסוך עם ההנהלה גרם לו לעזוב, ואחרי קריירה קצרה באפולון לימסול, הוא מונה שוב למאמן הפועל באר שבע ועזב אותה בתום אותה עונה. עד לבית"ר, הספיק לוי לאמן גם את הפועל רמת גן בלאומית, והקיץ הוא מונה למאמן סכנין, אך פוטר מתפקידו בתחילת חודש דצמבר.

אורי אוזן. נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
צפוי לסיים גם הוא את דרכו. אורי אוזן/נועם מושקוביץ, נועם מושקוביץ
נפרד. מנחם קורצקי/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully