וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: דג'וקוביץ' מחץ גם את ראוניץ' בדרך לחצי מול ואוורינקה

המדורג ראשון בעולם טרם הפסיד מערכה אחרי 0:3 חלק גם על ראוניץ'. בחצי הגמר יפגוש את האלוף המכהן, שנראה חד ב-0:3 על נישיקורי. מדיסון קיז המפתיעה ניצחה את ונוס ועלתה לחצי גמר ראשון, שם תפגוש את סרינה

נובאק דג'וקוביץ', טניסאי סרבי. AP
בשיאו. דג'וקוביץ'/AP

צפו לקרבות איתנים בחצי גמר אליפות אוסטרליה: סטאן ואוורינקה השיג הבוקר (רביעי) נקמה בקיי נישקורי על ההפסד מולו באליפות ארה"ב בשנה שעברה ושמר על סיכוייו להגן על תוארו באליפות אוסטרליה הפתוחה, אחרי שגבר בשלוש מערכות על יריבו היפני ברבע הגמר. בחצי הגמר הוא יפגוש את נובאק דג'וקוביץ', המדורג ראשון בעולם, שהביס את מילוש ראוניץ' בעוד תצוגה מרשימה. סרינה וויליאמס גברה על דומיניקה צ'יבולקובה ברבע הגמר, ולא תפגוש את אחותה הגדולה ונוס אחרי שזו הפסידה למדיסון קיז המפתיעה.

בחצי גמר גברים:
נובאק דג'וקוביץ' (1, סרביה) - סטאן ואוורינקה (4, שוויץ)
תומאש ברדיך (7, צ'כיה) - אנדי מארי (6, בריטניה)

בחצי גמר נשים:
סרינה וויליאמס (1, ארה"ב) - מדיסון קיז (ארה"ב)
אקטרינה מקארובה (10, רוסיה) - מריה שראפובה (2, רוסיה)

הטניסאי השוויצרי סטאן ואוורינקה. AP
השיג נקמה על רבע גמר אליפות ארצות הברית. ואוורינקה/AP

גברים

סטאן ואוורינקה (4) - קיי נישקורי (5) 3:6, 4:6, 6:7

האלוף המכהן ואוורינקה השיג ניצחון מרשים בדרכו לחצי הגמר. המדורג רביעי התחיל לאט את הטורניר, אבל היום שוב נראה חד וממוקד, כשמכת גב היד שלו שוב נראית בשיאה, וההגשות שלו (86 אחוזי הצלחה בסרב הראשון) יעילות מתמיד. השוויצרי, המדורג 4 בעולם, הפגיז 20 אייסים ו-46 ווינרים בדרך לניצחון אחרי שעתיים ו-4 דקות מול יריבו היפני, שגבר עליו בארה"ב אשתקד.

ואוורינקה שלט לחלוטין במערכה הראשונה אותה ניצח ב-30 דקות, את השנייה הצליח לקחת ב-45 דקות (אחרי שנחלץ משלוש אפשרויות שבירה), ועל אף שבמערכה השלישית איבד את ההגשה לראשונה במשחק ונקלע לפיגור, גם בה הוא הצליח לחזור ולנצח בשובר שוויון. אומנם בשובר השוויון הוא איבד מעט מקור הרוח, ואיבד חמש נקודות משחק (נישיקורי השווה מ-6:1 ל-6:6), אבל השוויצרי ידע להשלים את המשימה בדרך ל-6:8.

שני הטניסאים הגיעו למשחק עם רצף של שלושה הפסדים מול יריבים מהטופ 5 העולמי, ו-ואוורינקה, שלא ניצח אחד מהטופ 5 מאז מונטה קרלו, אז גבר על רוג'ר פדרר, שבר את הרצף. נישיקורי לא ניצח אחד מהטופ העולמי מאז חצי הגמר מול דג'וקוביץ' באליפות ארצות הברית. ואוורינקה השיג את הניצחון התשיעי שלו ברציפות והעשירי ברציפות במלבורן פארק והגיע בפעם השלישית בקריירה לחצי גמר טורניר גרנד סלאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הטניסאי היפני קיי נישיקורי. AP
אכזבה. נישיקורי/AP

נובאק דג'וקוביץ' (1) - מילוש ראוניץ' (8) 6:7, 4:6, 2:6

אחרי פחות משעתיים, נובאק דג'וקוביץ' שוב בחצי הגמר, ובינתיים הוא נראה מצוין. הסרבי, שמחפש זכייה חמישית באליפות אוסטרליה, סיים את המשחק עם 33 ווינרים (מול 17 שגיאות לא מחויבות), וחשוב מזה - ראוניץ' לא השיג ולו אפשרות שבירה אחת, בדרך לניצחון חלק של הסרבי, שזכה ב-89 אחוז מהנקודות בהגשה הראשונה.

נולה עוד התקשה במערכה הראשונה, כשפספס ארבע אפשרויות שבירה ונכנע להגשה העוצמתית של ראוניץ' (15 אייסים במשחק, 8 במערכה הראשונה), אבל בשובר השוויון הוא ניצח 5:7 ועלה ל-0:1 אחרי 55 דקות. משם זה כבר נהיה קל יותר, כשראוניץ' משלים 36 שגיאות לא מחויבות (מול 17 של דג'וקוביץ'), לניצחון תוך שעה ו-59 דקות.

הסרבי טרם הפסיד מערכה בטורניר בדרך לחצי גמר גרנד סלאם מספר 25 בקריירה שלו ולצמק את הפער מאנדרה אגאסי, לו יש 26 כאלה. את הטבלה מוביל רוג'ר פדרר (36) ואחריו ג'ימי קונורס (31) ואיבן לנדל (28).

סרינה וויליאמס, דומיניקה צ'יבולקובה. AP
מבחן קשה מאוד, אותו עברה בהצלחה. סרינה וויליאמס/AP

נשים

מדיסון קיז (35) - ונוס וויליאמס (18) 3:6, 6:4, 4:6

המדורגת 35 בעולם מדיסון קיז בת ה-19 רשמה הישג נהדר, עם העפלה לחצי הגמר אחרי ניצחון על ונוס וויליאמס (18 בטורניר), שדווקא נראתה טוב במהלך המשחקים הקודמים (כולל ניצחון על רדוואנסקה), אבל הלילה נעצרה. קיז הצליחה להתגבר על פציעה ברגלה בטרם העפילה לחצי גמר גרנד סלאם ראשון בקריירה שלה. את המערכה הראשונה היא לקחה תוך 29 דקות, אבל בסט השני סבלה מפציעה בירך השמאלית. בפיגור 4:1 היא לקחה טיפול רפואי, נראתה מוגבלת, אבל איכשהו הצליחה לשבור ולהשוות. למרות זאת, ונוס הצליחה לנצח 4:6 במערכה השנייה ולכפות מערכה שלישית. במערכה המכרעת וויליאמס השיגה שבירה והגישה לעלות ליתרון 3:5, אבל קיז שברה והשוותה ל-4:4, והצליחה להשלים את הניצחון המרשים לעיני המאמנת שלה, לינדזי דבנפורט. ונוס לאחר מכן אמרה ש"לא הצלחתי לחזור לעצמי אחרי פסק הזמן שביקשה".

הטניסאית האמריקאית מדיסון קיז אחרי ניצחון על ונוס וויליאמס. AP
הטניסאית האמריקאית מדיסון קיז אחרי ניצחון על ונוס וויליאמס/AP

סרינה וויליאמס (1) - דומינקה צ'יבולקובה (10) 2:6, 2:6

זה לקח 65 דקות בלבד. צ'יבולקובה נראתה נהדר מול אזרנקה, אבל מול 15 אייסים ו-31 ווינרים של סרינה לא היה לה מה להציע. את המערכה הראשונה האמריקאית לקחה תוך 28 דקות, כשהיא משיגה שתי שבירות קלילות ומפגיזה 16 ווינרים. במערכה השנייה סרינה כבר הצליחה לחמוק משתי נקודות שבירה, אבל עדיין צ'יבולקובה חבטה 10 שגיאות לא מחויבות, רשמה אחוזים רעים מאוד בהגשה (רק 44 אחוז מהמכות בהגשה הראשונה נכנסו), ונכנעה לעוצמות של יריבתה. "הייתי חולה מאוד בימים האחרונים, אני חושבת שתפסתי איזה וירוס שמסתובב פה", אמרה סרינה, שמחפשת גרנד סלאם 19 בקריירה, "אבל עכשיו המצב משתפר". צ'יבולקובה, הפינאליסטית מאשתקד, אמרה ש"תמיד קשה לשחק נגדה, היא מפעילה הרבה מאוד לחץ". סרינה זכתה בעבר חמש פעמים באליפות אוסטרליה, אבל לא הניפה את הגביע במלבורן מאז 2010

הטניסאית האמריקאית מדיסון קיז. AP
הטניסאית האמריקאית מדיסון קיז/AP
אוהדת של ואוורינקה, אליפות אוסטרליה. AP
אוהדת של ואוורינקה, אליפות אוסטרליה/AP
נובאק דג'וקוביץ' עם מילוש ראוניץ' אחרי רבע הגמר במלבורן 2015. AP
נובאק דג'וקוביץ' עם מילוש ראוניץ' אחרי רבע הגמר במלבורן 2015/AP
מילוש ראוניץ', טניסאי קנדי. AP
מילוש ראוניץ', טניסאי קנדי/AP
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס. AP
הטניסאית האמריקאית סרינה וויליאמס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully