וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עביד: "הרגשתי כמו בשדה קרב, ציפיתי שהשופט יעשה משהו"

27.1.2015 / 17:21

מגן מכבי נתניה מתקשה לעכל את הגזענות של אוהדי בית"ר ירושלים: "הזדעזעתי, האלימות הפיזית הפריעה לי". ערן לוי חגג את הניצחון: "קבוצות אחרות היו שובתות בגלל שלא קיבלו משכורות"

one

אחרי שקיבל יחס מחפיר מאוהדי בית"ר ירושלים, כולל קללות גזעניות וחפצים שהושלכו לעברו, איאד אבו עביד פגוע. מגן מכבי נתניה סיפר על תחושותיו הקשות לאתר הרשמי של מכבי נתניה.

"מה שיותר פגע בי זה העובדה שזרקו עליי חפצים, כוסות שתייה, מצתים כאילו אני מטרה", אמר. "הרגשתי כמו בשדה קרב והזדעזעתי. לקללות אני משתדל שלא להתייחס באופן עקרוני, אבל במקרה שזה כבר עובר לאלימות פיסית ומנסים לפגוע בי זה כבר די הפריע לי. זאת היתה תחושה לא קלה בכלל. אני שחקן צעיר ולא חוויתי דבר כזה מעולם והנה לפתע אני חווה את הדבר הזה על בשרי. תמיד שמעתי וראיתי את הקהל של בית"ר שפוגע בשחקנים ערבים ומוסלמים ופתאום כשזה הגיע אליי זה זעזע אותי בצורה קשה".

ויש לו גם מסר לאוהדי בית"ר ירושלים: "חבל לי מאוד שהם מתנהגים כך לשחקנים מהמגזר, זה לא מוסיף להם כבוד וזה רק יוצר דברים שליליים. אני מציע להם שיתעסקו באהדה כלפי הקבוצה שלהם ולא להתעסק בקללות ליריב. מאז אתמול אני מוצף בעשרות פניות לתגובות וראיונות ואחרי הדברים שאמרתי ושתיארתי מה עבר עליי, אין בכוונתי להתייחס יותר למה שקרה במשחק מול בית"ר. מי שצריך לטפל בעניינים האלו שיטפל אני מתעסק מעתה רק בכדורגל".

אחד השחקנים סיפר הבוקר על ההתרחשויות עם אבו עביד: "מה שמצחיק עם איאד זה שאתה לא יכול בכלל לחשוב שהוא מהמגזר הערבי. הוא למד בבית ספר יהודי רגיל בנתניה. הוא מדבר עברית ללא מבטא ואנחנו בכלל קוראים לו השבדי. פתאום לשמוע את הקללות האלה כלפיו, זה היה נורא וזה היה כואב".

מי שהרגיע את אבו עביד תוך כדי משחק היה הקפטן ערן לוי שמעבר לשער הנהדר שכבש, הקרין אמש מנהיגות מרשימה. לוי סיפר בסיום המשחק על מה שעבר באחרונה עם הקבוצה: "הגענו למצב שהיה להיות או לחדול. עברנו תקופה לא פשוטה ואני גאה להגיד שבחרנו להמשיך כי היו קבוצות אחרות שהיו פותחות בשביתה בגלל שלא קיבלו משכורות. בטוח שהיו שחקנים במקומות אחרים שהיו שובתים, אבל אנחנו בחרנו להתאמן ולשחק ועשינו נקודות בימים שלא ידענו אם תהיה עוד משכורת אחת בנתניה. דווקא על רקע זה שחייבים לנו כסף, זה כיף יותר גדול לנצח".

שחקני מכבי נתניה חוגגים: איאד אבו עביד (מימין), ירין חסן. מגד גוזני
התגבר על הקללות של האוהדים. אבו עביד, מימין/מגד גוזני

במכבי נתניה משוכנעים שצמד המשחקים האחרון של לארי קאיודה פותח מחדש את האפשרות שהניגרי יימכר בחלון ההעברות הנוכחי. נתניה לא תסכים לפחות ממיליון יורו והמאמן רוני לוי כבר העביר מסר להנהלה לפיו הוא יוכל לקדם את קאיודה עד סוף העונה ובקיץ ניתן יהיה למכור אותו בוודאות בסכום גבוה יותר. "אולי עדיף שלארי יישאר", אמר גורם בנתניה. "שיעזור לנו להישאר בליגה, ישתבח ביחד עם רוני לוי ויימכר בקיץ בסכום גבוה יותר".

שמחה כמו זו שהיתה בחדר ההלבשה של מכבי נתניה בסיום הניצחון על בית"ר ירושלים לא רואים בכל יום בשום מקום והעונה לא ראו כאלה כמעט בנתניה עצמה. "זו היתה שמחה אמיתית. כזו שבאה מהלב. במשך זמן רב רקדנו ושרנו. לא היה אחד שלא השתתף בחגיגה, גם כאלה שלא שיחקו", סיפר אחד השחקנים בתום המשחק.

זה היה ערב קסום עבור רבים משחקני נתניה. לארי קאיודה בישל בצורה נפלאה שני שערים ואחרי השער שכבש בשבוע שעבר דומה שהוא יצא מהמשבר. שניר דורי ואורי שטרית ערכו הופעות בכורה מאוד מוצלחות והיה גם את רן רול שרק באחרונה דיבר אחרי אחד המשחקים כשהוא על סף דמעות בגלל שאוהדים קיללו אותו. אמש כבש רול שער נפלא והיה מאושר מאוד. תחילה הוא דיבר על מקרה אבו עביד ובעיקר על הטענות כאילו לא היה מקום להרחיק את איציק כהן. "איאד בחור צעיר והוא היה נרגש ונסער. הוא נבהל מכל המצב הזה שזרקו עליו דברים. אני ראיתי את איציק כהן נותן מכה לאיאד. הוא תפס אותו בגרון ודחף אותו והיה מקום לכרטיס אדום".

על מה שהביא רוני לוי לקבוצה, אמר רול: "באה רוח חדשה לקבוצה ורואים את זה. עשינו שש נקודות מאוד חשובות ופתאום הכל נראה אחרת. ברמה האישית, המצב שלי לא היה קל. היו בעיות מסביב לקבוצה. ברור שעכשיו הכל נראה אחרת וגם אני משחק עם יותר ביטחון ומשחק את הכדורגל שאני יודע".

רול הוסיף: "שחקנים נותנים עכשיו יותר מעצמם ויש תוצאות. כשיש מאמן חדש כולם רוצים להוכיח את עצמם. ברגע שאנחנו לא חוטפים גולים אז גם אם אנחנו לא משחקים כל כך טוב, אנחנו יודעים לנצח. אין לי ספק שנישאר בליגה גם אם זה יהיה הסגל עד סוף העונה".

(עדכון ראשון: 8:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully