וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאנס ארמסטרונג בראיון: "בנסיבות דומות, הייתי מרמה פעם נוספת"

כשנתיים אחרי שהודה כי השתמש בסמים, רוכב האופניים המושמץ העניק ראיון נדיר ל-BBC: "הייתי רוצה לשנות את האדם שהייתי, התנהגתי בצורה בלתי נסלחת. מבחינתי התארים בהם זכיתי עדיין שלי"

לאנס ארמסטרונג. Mario Tama, GettyImages
מקווה שהציבור יסלח מתישהו. לאנס ארמסטרונג/GettyImages, Mario Tama

לאנס ארמסטרונג העניק היום (שני) ראיון טלוויזיוני נדיר ל-BBC, הראשון שלו מאז הווידוי הבלתי נשכח אצל אופרה ווינפרי על כך שהשתמש בסמים בתקופה בה זכה שבע פעמים בטור דה פראנס. השורה התחתונה שלו: "בנסיבות דומות, הייתי מרמה פעם נוספת".

כאשר נשאל אם הוא היה מרמה שוב, ארמסטרונג השיב: "אם תחזירו אותי ל-1995, כשתופעת השימוש בסמים הייתה תופעה נרחבת, ככל הנראה הייתי עושה את זה. אם הייתי מתחרה כיום, ב-2015, לא הייתי עושה את זה שוב כי אני לא חושב שצריך את זה".

ארמסטרונג, שעד להתפוצצות הפרשה נחשב לאחד הספורטאים האהובים בעולם ולסמל המלחמה בסרטן בזכות מאבקו האישי במחלה, מקווה שהציבור יאפשר לו לשוב לחיים ציבוריים. "אישית, הייתי אומר 'כן', אנחנו מתקרבים ליום הזה. אבל זה אני, למילה שלי אין חשיבות. מה שחשוב זה מה הדעה של הציבור, אם זו קהילת האופניים, קהילת חולי הסרטן. ברור שאני רוצה לחזור מפסק הזמן, איזה ילד לא רוצה?".

על התנהגותו בתקופה בה הכחיש את השימוש בסמים ואף איים בתביעה נגד מעסה מקבוצתו שחשפה טפח מהפרשה, אמר הרוכב הטקסני: "הייתי רוצה לשנות את האדם שהייתי, האדם שעשה את כל הדברים האלה, שלא הפסיק לריב. הייתי רוצה לתקן את היחס שלו כלפי האנשים ואת האופן שבו התנהג. לא פעם התנהגתי ממש כמו 'חמור'. זה היה לא מקובל, בלתי נסלח".

על העובדה כי 'הופשט' מתאריו ולמעשה השנים המדוברות נותרו ללא אלוף, אמר ארמסטרונג: "אני חושב שחייב להיות מנצח כלשהו, אני אומר את זה כאוהד. יש חלל גדול ללא מנצחים בשנים של מלחמת העולם הראשונה ועוד חלל בשנים של מלחמת העולם השנייה. עכשיו זה נראה כאילו הייתה עוד מלחמת עולם. אני לא חושב שההיסטוריה מטופשת, ההיסטוריה משקפת דברים רבים. אם תשאלו אותי מה יקרה בעוד 50 שנה, אני לא חושב שזה יישאר ריק. אני מרגיש כאילו זכיתי בתארים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully