וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "הייתה אווירה של פלייאוף, הגבנו היטב למצ'אפ הקשה הזה"

מאמן הקאבס התרשם מהניצחון על הת'אנדר ("כולם יודעים כמה זו קבוצה איכותית"), שיבח את ההגנה ("אנחנו משתפרים עוד ועוד)", לא התלהב ממספר השלשות הגבוה ("רובן היו מוצדקות"), ונתן קרדיט ללאב. הפרשנים: "הרוטציה החדשה של בלאט משתלמת, פתאום קליבלנד מהטובות בליגה"

קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס מול סרג' איבקה שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
השעיטה נמשכת. קיירי אירווינג/AP

בקליבלנד התלהבו הלילה (בין ראשון לשני) מהניצחון השישי ברציפות של הקאבס. הקבוצה של דיוויד בלאט הרשימה עם 98:108 על אוקלהומה סיטי, סגרה שבוע ביתי מושלם עם ארבעה ניצחונות בזה אחר זה ב-Q שלה, ולפתע היא רחוקה שלושה משחקים וחצי בלבד משיקגו שבמקום הרביעי במזרח, כשיריבתה הבאה תהיה דטרויט החבולה בלילה שבין שלישי לרביעי.

בלאט נהנה מתצוגת תכלית של לברון ג'יימס, שרשם 34 נקודות והתעלה על ה-32 של קווין דוראנט, שנותר די לבדו במערכה אצל הת'אנדר. דיון ווייטרס, שעזב את קליבלנד לפני שבועיים, ספג בוז כשעלה לפרקט ברבע הראשון, והגיב ב-14 נקודות (5 מ-15) שלא עזרו לקבוצתו החדשה מול הקבוצה במדיה בילה את השנתיים וחצי הראשונות בקריירה שלו.

דיון ווייטרס שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר מול קיירי אירווינג שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
קיבל בוז מאוהדיו לשעבר. דיון ווייטרס/AP

מספרי המשחק

* קליבלנד קלעה לפחות 106 נקודות בכל אחד מששת הניצחונות האחרונים שלה, בהם הממוצע שלה עומד על 114.3 נקודות למשחק, לעומת 99.5 של היריבות.

* לקאבס יש גם רצף של שבעה משחקים עם לפחות 100 נקודות, הפעם האחרונה בה זה קרה להם הייתה בפברואר 2010.

* הקבוצה של בלאט עומדת על מאזן של 4:19 במשחקים בהם חצתה את רף 100 הנקודות, כולל 0:12 בבית.

* לברון ג'יימס וקווין דוראנט מעמידים מספרים כמעט זהים במפגשים ביניהם: לברון עם 29.1 נקודות ב-51.3% מהשדה, ודוראנט 29.7 נקודות ב-50.3% מהשדה, אבל קינג ג'יימס מוביל בגדול בעמודת הניצחונות עם 15 לעומת 4 בלבד.

עוד באותו נושא

לברון ג'יימס הצטיין, קליבלנד ניצחה גם את אוקלהומה סיטי

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן קליבלנד קאבלירס עם עוזרו טיירון לו, קיירי אירווינג. AP
"צריך להישאר צנועים". דיוויד בלאט/AP

התגובות

בלאט אמר בסיום: "אני חושב שהייתה אווירה של פלייאוף, כי שיחקנו מול קבוצה מאוד איכותית, מאומנת היטב עם שחקנים מצוינים וניסיון בשלבים המאוחרים של הפלייאוף. גם רמת הפיזיות הזכירה את הפלייאוף, ואני שמח שהגבנו היטב למצ'אפ הקשה הזה. ניצחנו השבוע שלושה משחקים קשים, מול שיקגו שהיא קבוצה נהדרת, מול שארלוט שניצחה שמונה משחקים מתשעת האחרונים שלה, ומול אוקלהומה סיטי שכולם יודעים כמה היא איכותית, וזה חשוב עבורנו".

על היכולת ההגנתית של קבוצתו אמר בלאט: "אנחנו משתפרים עוד ועוד בתחום הזה. כל מה שצריך לעשות זה להביט על הסטטיסטיקה, ואנחנו חייבים להמשיך ככה. אם אנחנו רוצים לגדול כקבוצה אנחנו צריכים להמשיך לחזק את ההגנה שלנו, להמשיך לעבוד קשה ולהבין שיש לנו עוד דרך ארוכה וצריך להישאר צנועים".

לגבי העובדה שקבוצתו זרקה 36 פעמים מחוץ לקשת אמר בלאט: "אני לא מאוד מתלהב מזה, אבל מצד שני, קלענו 16 מהן, והן שירתו אותנו היטב. אוקלהומה סיטי היא קבוצת הגנה נהדרת, עם גובה ואורך מתחת לטבעת, והם מקשים עליך באיזור הצבע. היינו יכולים לוותר על כמה מהשלשות שלקחנו, אבל רובן היו מוצדקות. אני חושב שהקליעות של קווין פתחו לנו את המשחק ואולי היו המפתח לניצחון".

כשנשאל על המצ'אפ בין לברון לדוראנט השיב המאמן הישראלי: "ראיתי שני שחקנים מבריקים מתחרים ומשחקים עבור הקבוצה שלהם, וזה מה שאתה רוצה לראות כמאמן וכחובב כדורסל. אתה רוצה לראות שחקנים גדולים עם כישרון גדול שמשחקים את המשחק בדרך הנכונה, ואני חושב שזה מה שראינו מ-KD ומלברון".

קווין דוראנט שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר מול ג'יי אר סמית' שחקן קליבלנד קאבלירס. AP
השיפור ההגנתי נמשך. ג'יי אר סמית' מול קוויון דוראנט/AP

מה אמרו בתקשורת

כריס פידור מ-"נורת'איסט אוהיו מדיה גרופ" כתב: "עד לא מזמן הקאבס היו מאבדים יתרון בכל רבע שני, בו לברון היה נח והמחליפים היו חלשים. אבל מאז החיזוק לספסל והשינוי ברוטציה של בלאט, הבעיה נעלמה. בששת המשחקים האחרונים הממוצע של הקאבס ברבע השני הוא 31.8 נקודות, כולל 37 על הת'אנדר, שהפכו פיגור של שש נקודות בסיום הרבע הראשון ליתרון של שמונה בהפסקה. בלאט היה על הכוונת לא מעט העונה, וספג ביקורות בין היתר על התקפה תקועה, רוטציה שנויה במחלוקת ושימוש לא נכון בפסקי זמן, אבל עכשיו ההחלטה של בלאט לתת ללברון מנוחה בסיום הרבע הראשון כדי לפתוח איתו את השני משתלמת".

סם אמיקו מ-"פוקס ספורטס אוהיו" כתב: "הרבה דברים הולכים טוב לקאבס בזמן האחרון. הם אולי לא הקבוצה הטובה בליגה (עדיין), אבל לפתע הם אחת מהקבוצות הטובות. לפני שבועיים הסיפור שלהם היה שונה למדי, ולכן בינואר אסור להיסחף יותר מדי, לחיוב או לשלילה. לא צריך להיות מומחה כדורסל כדי להבין מה עובד פתאום, זה די פשוט. לברון בריא ושוב נראה כמו אחד מהשניים או שלושה שחקנים שאי אפשר לעצור. הנעת הכדור השתפרה, והקבוצה התחזקה הגנתית מאז הטריידים".

ג'ייסון לויד מ-"אקרון ביקון ג'ורנל" כתב: "לברון ג'יימס מדורג שביעי בליגה במדד היעילות, הוא שני בממוצע הנקודות, והקבוצה שלו לא יכולה לנצח בלעדיו. אז למה בדיוק הוא לא מוזכר במירוץ לתואר ה-MVP? מדהים אותי לגלות כמה שלא סופרים אותו כאחד המועמדים. הקאבס במאזן 12:24 איתו ו-8:1 בלעדיו, ואם ההגדרה של ה-MVP היא השחקן בעל הערך הרב ביותר לקבוצתו, אני לא בטוח שנדרשות הוכחות נוספות. אחוזי ההצלחה של הקאבס איתו הם 66.7%, אחוז דומה לזה של וושינגטון, שמדורגת שנייה במזרח".

לברון ג'יימס שחקן קליבלנד קאבלירס מול סרג' איבקה שחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר. AP
למה בדיוק הוא לא מוזכר במירוץ לתואר ה-MVP? לברון/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully