וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייק ששבסקי רשם את ניצחונו ה-1,000 כמאמן מכללות

דיוק גברה על סנט ג'ונס 68:77 וקואץ' K, המאמן עם הכי הרבה ניצחונות בתולדות הרמה הבכירה של כדורסל המכללות, הגיע לציון דרך מדהים

מייק ששבסקי מאמן מכללת דיוק. AP
אין כמוהו. ששבסקי/AP

מייק ששבסקי הוא כבר מזמן אחד ממאמני הכדורסל הגדולים אי פעם, בטח שבמכללות. הערב (ראשון), קואץ' K רשם עוד ציון דרך היסטורי, כאשר רשם את הניצחון האלף שלו בכדורסל המכללות. דיוק, הקבוצה שלו, עבדה קשה בדרך לשם, אבל בסופו של דבר גברה 68:77 על סנט ג'ונס בעזרת 22 נקודות של טיוס ג'ונס.

ששבסקי החל את דרכו על הקווים ב-1975, כמאמן קבוצת הכדורסל של צבא ארצות הברית. הוא עזב אותה לאחר חמש עונות, בהן צבר מאזן 59:73.

מיד לאחר מכן, מונה למאמן דיוק, בתחילת עונת 1980 ומאז הוא הפנים והסמל של המכללה מדורהאם, צפון קרוליינה. לאורך שלושה וחצי עשורים, ששבסקי בנה אינספור שחקנים נהדרים שהפכו לכוכבי NBA. הוא העפיל עם דיוק ל-11 פיינל פורים, האחרון שבהם ב-2010 וזכה עם הקבוצה בארבע אליפויות (1991, 1992, 2001 ו-2010).

נכון להיום משחקים ב-NBA לא פחות מ-20 שחקנים ששיחקו אצל ששבסקי בדיוק וביניהם אפשר למצוא את קרלוס בוזר, לואל דנג, קיירי אירווינג וג'בארי פארקר. בעבר כיכבו אצלו גם שמות כמו גרנט היל, שיין באטייה ואחרים.

כאמור, הערב השיג ששבסקי את הניצחון ה-1,000 שלו בקריירה, ה-927 עם דיוק (לעומת 249 הפסדים בלבד) ויש לו הכי הרבה ניצחונות אי פעם מבין מאמני הקולג'ים שאימנו בדרג הראשון של המכללות. אגב ששבסקי שבר את שיא הניצחונות בו החזיק בובי נייט במשחק שנערך במדיסון סקוור גארדן בניו יורק. הניצחון האלף שלו הגיע באותו אולם בדיוק.

שחקני דיוק עם חולצות הוקרה למאמנם מייק ששבסקי. רויטרס
שחקני דיוק עם חולצות הוקרה למאמנם מייק ששבסקי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully