וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניס אפוי: דניס סוארס הצעיר פורח בסביליה

25.1.2015 / 13:10

בסיטי בנו עליו אבל בקושי העניקו הזדמנות, בברצלונה רצו לשקם אותו אך נאלצו להשאילו ורק עכשיו, בגיל 21, דניס סוארס סוף סוף מתחיל להגשים את הפוטנציאל בסביליה. פתאום הדרך חזרה לקמפ נואו נראית סלולה והחלום לרשת את אינייסטה כבר לא כל כך מופרך. תשאלו את האוהדים

דניס סוארס שחקן מנצ'סטר סיטי. Gallo Images, GettyImages
בהופעה נדירה במדי סיטי. סוארס/GettyImages, Gallo Images

באוגוסט 2013 נקרא דניס סוארס למשרדו של מנואל פלגריני. זה קרה ממש זמן קצר לאחר מינויו של הצ'יליאני לעמדת המנג'ר של מנצ'סטר סיטי. פלגריני ניסה לדבר אל ליבו של הספרדי בן ה-19, במטרה להשאיר אותו בקבוצת המיליונים שירש מרוברטו מאנצ'יני. זה קרה מעט אחרי שאל משרדי סיטי הגיעה הצעה מברצלונה לרכוש את הקשר הצעיר תמורת מיליון ליש"ט. "כשבארסה התקשרה, מנצ'סטר סיטי מיד הציעה לי חוזה חדש", נזכר מאוחר יותר סוארס באותה שיחה מכרעת, "חיכיתי להיפגש עם פלגריני. כשנפגשנו, הוא גרם לי להרגיש שהוא סומך עלי ושייתן לי קרדיט בקבוצה הראשונה. אין ספק שההצעה של ברצלונה הובילה לשיחה הזו, אבל אני החלטתי כבר לעזוב והשיחה הזו לא עזרה".

מבלי להטיל חלילה ספק בכנותו של פלגריני או להפחית ממידת יושרו, המציאות באותם הימים נראתה מעט אחרת. השיחה הזו התרחשה על רקע החתמתם של חסוס נבאס, פרננדיניו, אלברו נגרדו וסטבן יובטיץ' בסיטי. שני הראשונים הצטרפו לסגל שכלל בין היתר קשרים מנוסים ואיכותיים כמו דויד סילבה, סמיר נאסרי, יאיא טורה וג'יימס מילנר. הסיכוי של סוארס, אז בן 19, לקבל דקות משחק כשהוא בתחרות מול כאלה שחקנים שאף לאפס. וגם זה במקרה הטוב. לכן, ואולי גם יש לזה קשר לדיווחים שהופיעו באותם הימים ודיברו על כך שאנשי ברצלונה אמרו לו שאין לו שום סיכוי לקבל הזדמנות באתיחאד, עזב סוארס את סיטי וחתם בבארסה.

שנה וחצי לאחר אותה החלטה שקיבל, דניס סוארס סוף סוף מגשים את הפוטנציאל האדיר שלו ושעליו דיברו במשך שנים. הוא עושה את זה (לפחות בינתיים) בסביליה, אבל עושה רושם שלא רחוק היום בו יחזור לבארסה.

מנואל פלגריני מאמן מנצ'סטר סיטי. Richard Heathcote, GettyImages
ניסה לשכנע את סוארס להישאר בסיטי. פלגריני/GettyImages, Richard Heathcote

לסיטי ובחזרה

כבר בגיל צעיר מאוד סומן דניס סוארס פרננדס כעילוי. הילד, שנולד בסאלסדה דה קסלאס, החל לשחק בקבוצה מהעיר שלו בשם פוריניו אינדאסטריאל. משם, בגיל 15, עבר סוארס לסלטה ויגו והחל לככב ולשחק בנבחרות הנערים והנוער של ספרד. לפני תחילת 2010/11 הוא התחיל לשחק בקבוצת המילואים של סלטה ורשם באותה עונה 15 הופעות. בתום אותה עונה החל מאבק איתנים על שירותיו של הכוכב הצעיר, כשצ'לסי, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד וסיטי בעצמה נאבקות על שירותיו.

סיטי ופנקס הצ'קים של החבר'ה מאבו דאבי ניצחו במאבק על הכישרון הצעיר. יש לציין כי באותם ימים, שלוש שנים בערך אחרי רכישת המועדון על ידי קבוצת אבו דאבי, החלו בסיטי להבין שהשקעה חסרת גבולות ברכש לא יכולה להוות בסיס אמיתי של מועדון. לכן, בהנהלת המועדון רצו לחזק את האקדמיה הרעועה ולנסות למשוך כישרונות צעירים מכל העולם, במטרה לפתח אותם לכדי שחקנים דרך האקדמיה. אמנם הימים הם טרם הגעתם של פראן סוריאנו וצ'יקי בגיריסטיין, אבל הרעיון ותפישת העולם כבר היו מוטבעים בתוך ההנהלה של סיטי, שחיפשה לשים את היד על הכישרונות הגדולים ביותר בעולם. סוארס היה אחד מהם.

סוארס בילה במשך שנתיים בקבוצת הנוער של סיטי וזכה להשוואות מחמיאות במיוחד לדויד סילבה, אבל בפועל הוא קיבל רק שתי הזדמנויות בבמה המרכזית, שתיהן בגביע הליגה. פעם אחת הוא נכנס כמחליף במקום סמיר נאסרי ב-2:5 מול וולבס ב-26 באוקטובר 2011, ופעם אחת פתח והוחלף אחרי 61 דקות ב-25 בספטמבר 2012 מול אסטון וילה בהפסד 4:2. לאחר המעבר לבארסה, הוא נשלח לקבוצה השנייה של המועדון והיה אחד הכוכבים הבולטים בקבוצה שסיימה במקום השלישי בליגת המשנה עם ברצלונה ב' באותה עונה.

סוארס תרם שבעה שערים ב-36 הופעות אשתקד (34 מתוכן בהרכב), אבל בקיץ שוב עמד בפני שוקת שבורה. מצד אחד, הובטח לו שיקודם לקבוצה הראשונה של הבלאוגרנה, מצד שני גם עיוור יכול להבין שיותר מדי סיכוי לקבל דקות משחק אין לו. "בסוף העונה שעברה, ישבתי עם בארסה והחלטנו ביחד שהאפשרות הכי טובה בשבילי היא לעבור בהשאלה לקבוצה אחרת", הודה לאחרונה בראיון לאל פאיס.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דניס סוארס שחקן סביליה (שמאל) מול ז'רמי מאתיו שחקן ברצלונה. David Ramos, GettyImages
מול מתיו וברצלונה. בקרוב אצלם? סוארס/GettyImages, David Ramos

הפתעת העונה

בסופו של דבר, ועל מנת לקצץ מעט מהעלויות של רכישת איבן ראקיטיץ' מסביליה, הושאל סוארס לאנדלוסים לשתי עונות. כך יצא משהו משתלם לכל הצדדים, כשסביליה הרוויחה פוטנציאל צעיר, בארסה שלחה אותו להתחשל וסוארס בעצמו קיבל הזדמנות לצבור ניסיון באחת הליגות האיכותיות ביותר בעולם ואפילו בקבוצה שמשחקת באירופה. החיבור בין סוארס לקבוצה של אונאי אמרי היה מפתיע ומוצלח, כמעט כמו ההצלחה של סביליה בליגה עונה. האנדלוסים נמצאים במקום הרביעי והמפתיע, כשרק אתלטיקו מדריד, ברצלונה וריאל מדריד מקדימות אותם, ויש להם משחק חסר (מול ריאל). אחרי 18 משחקים, סביליה כבר עם 39 נקודות, שתיים פחות מאתלטיקו, חמש ושש פחות מבארסה וריאל בהתאמה.

סוארס הוא חלק חשוב בתצרף של אמרי ושותף ב-16 משחקים מתחילת העונה, 11 מהם בהרכב. הוא כבש שני שערים בליגה ואחד בליגה האירופית, שהבטיח לסביליה את המקום השני בבית שלה עם 0:1 ביתי על רייקה הקרואטית. סוארס הפך בזמן קצר ובגיל צעיר מאוד לאחד מהמנהיגים של סביליה ולשחקן שמנהל התקפות רבות של הקבוצה שלו. עם זאת ועל אף נתונים פיזיים לא רעים (1.81 מטר), סוארס עדיין מעט רך מדי וגם הוא מודה בזה. לכן, אמרי משקיע ועובד איתו רבות על שיפור החלק הזה במשחק שלו. בראיון לאתר הרשמי של בארסה לפני החזרה לקאמפ נואו עם סביליה, אמר סוארס: "אני לומד השנה איך לבצע תנועה בין הקישור להתקפה ובעיקר איך להגן, אני עובד קשה מאוד כדי להתחזק פיזית ואני מרגיש שאני משתפר באספקט הזה".

המשחק ההוא הסתיים בצורה אומללה במיוחד עבור סביליה, שהושפלה 5:1, אבל סוארס זכה למחיאות כפיים מאוהדי בארסה. "מחיאות הכפיים האלה תפסו את תשומת ליבי", הודה הקשר בראיון ל"ספורט" הקטלאני, "בסך הכל הייתי שנה בקבוצת המילואים של בארסה ולא ציפיתי לקבלת פנים כזו. גם ברשתות החברתיות אוהדים הרעיפו עלי אהבה וזה גורם לי אושר גדול לראות שמעריכים אותי בברצלונה".

למעשה, סיפור ההצלחה של סוארס מרשים יותר כשמשווים אותו עם כישרון גדול נוסף שמושאל מברצלונה, ג'רארד דאולופאו. החלוץ בן ה-20 רשם עד כה 12 הופעות, 7 מהן כשחקן הרכב וכבש פעם אחת בלבד. הקהל ברמון סאנצ'ס פיחואן זועם על מיעוט הדקות של דאולופאו, מה שגרם לאמרי לנסות להסביר את הספסול הזה דרך התייחסות לשני המושאלים מבארסה כמקשה אחת: "לסביליה יש את הדרך שלה לפתח שחקנים כאלה, הם צריכים לעבוד קשה ולהקדיש הרבה מעצמם כדי לגדול. אני מרוצה מאוד מההתקדמות שלהם, מהתרומה ומהתשוקה שהם מראים. צריך לזכור שזה תהליך ארוך מאוד וצריך סבלנות, כי דניס ודאולופאו הם שחקנים שלא יגיעו למיצוי היכולת עוד חודש או אפילו עוד שנה, הם זקוקים לזמן. אני חושב שהם בצעדים הראשונים שלהם כלפי מעלה, אבל הם צריכים עוד זמן".

אפרופו ברצלונה, ההצלחה הגדולה של סוארס לא נעלמה גם מעיניהם של הקטאלנים. כזכור, הקבוצה של לואיס אנריקה לא תוכל לרכוש שחקנים בשני חלונות ההעברות הבאים, לאחר שהערעור שלה על העונש שהוטל עליה עקב החתמה בלתי חוקית של שחקנים מתחת לגיל 18 נדחה על ידי ה-CAS. לכן, היא תוכל להיות פעילה בחלון ההעברות רק ב-2016, מה שמשאיר לה רק את האפשרות לנסות לתמרן עם המושאלים שלה. אחד השמות שמעניינים במיוחד את סגנית אלופת ספרד הוא אותו סוארס בדיוק, שעשוי להפוך לסוארס השני בקבוצה. אמנם בסביליה מכחישים את האפשרות שדבר כזה יקרה וטוענים שסוארס יממש את השנתיים עד תומן, אבל בתקשורת הספרדית כבר מדובר על שחקנים אחרים שתעביר ברצלונה לאנדלוסיה תמורת החזרת הקשר הצעיר לקטלוניה.

אפשר לראות את מעמדו ההולך ומתחזק של סוארס גם אצל הקהל של ברצלונה. יממה לאחר שהערעור שלה נדחה על ידי ה-CAS, ערך "ספורט" המזוהה מאוד עם בארסה סקר, בו נשאלו 1,500 מצביעים את מי מהמושאלים של הקבוצה היו רוצים לראות בחזרה במדים האדומים-סגולים. לא פחות מ-69 אחוזים אמרו שהיו שמחים מאוד לראות את סוארס חוזר לקבוצה הראשונה, כשמאחוריו ובפער עצום נמצאים דאולופאו (15%), כריסטיאן טייו (8%), איברהים אפלאי (4%) ואלכס סונג (4%).

לא ברור אם סוארס אכן יחזור לבארסה חסרת היכולת לרכוש שחקנים בחלון ההעברות לפני תום תקופת ההשאלה, אבל מה שברור שזה יעזור לו להגשים חלום. החלום הוא לשחק עם אנדרס אינייסטה. "הוא המודל לחיקוי שלי, תמיד הסתכלתי מה הוא עשה וניסיתי לעשות את זה. בעבר אהבתי מאוד את רונאלדיניו, אבל אחרי שהוא עזב ובמשך השנים הבנתי שאינייסטה הוא הגדול מכולם". נראה שנכון להיום סוארס קרוב מאוד להגשמת החלום שלו, אבל עוד לפני כן מצפה לו הערב עוד קרב צמרת גדול, הפעם מול ולנסיה במסטאייה.

שחקן סביליה, ג'רארד דאולופאו. Gonzalo Arroyo Moreno, GettyImages
נע במסלול הפוך לחלוטין מזה של סוארס/GettyImages, Gonzalo Arroyo Moreno

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully