וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: מארי הזיע בדרך לרבע הגמר, קאמבק בלתי נשכח לקיריוס

מארי איבד מערכה לראשונה באליפות, אך גבר על דימיטרוב 4:6, 6:7, 3:6, 5:7. קיריוס חזר מפיגור שתי שתי מערכות בדרך ל-7:5, 6:4, 3:6, 6:7, 6:8 על ספי. נדאל דרס את אנדרסון, שראפובה בושאר ברבע הגמר

שלב שמינית הגמר נפתח הבוקר (ראשון) באליפות אוסטרליה, שסיפקה לנו בוקר נטול הפתעות. רפאל נדאל עשה את שלו עם עוד ניצחון משכנע, הפעם על קווין אנדרסון. אנדי מארי איבד מערכה ראשונה באליפות, אך הצליח לנצח את גריגור דימיטרוב בתום קרב גדול. תומאש ברדיך גנז את התקווה המקומית להפתעה של ברנרד טומיץ' עם ניצחון חלק משלו. אצל הנשים, מריה שראפובה לא התקשתה לדלג לרבע הגמר עם ניצחון חלק על פנג שואי, ותפגוש בשלב הבא את ג'יני בושאר המוכשרת, שהתקשתה לפני שניצחה את אירינה קמיליה בגו. סימונה האלפ עשתה את שלה מול יאנינה וויקמאייר, ותפגשו את הרוסיה קטיה מקארובה שניצחה את יוליה גרגס.

הטניסאי הסקוטי אנדי מארי. GettyImages
חתיכת משחק. אנדי מארי/GettyImages

גברים

הניצחון על דודי סלע הוציא את רפאל נדאל לדרך חדשה, וכעת נראה שהשור ממאיורקה שוב עלה על הדרך הנכונה. הספרדי המדורג שלישי עבד קשה במערכה הראשונה מול קווין אנדרסון (14), אבל אחרי ששרד אותה הוא הפגין את הבדלי הרמות בינו לבין הענק מדרום אפריקה, שניפק רק 8 אייסים ולא ניצל אף אחת משש נקודות השבירה אותן השיג, בדרך לניצחון 5:7, 1:6, 4:6.

ברבע הגמר יפגוש נדאל את תומאש ברדיך, שלא עבד קשה מדי מול ברנרד טומיץ'. האוסטרלי המדורג 66 בעולם חלם על הישג שיא בגרנד סלאם הביתי שלו בעזרת הקהל המקומי אחרי שנעצר בשמינית הגמר גם ב-2012, אבל הצ'כי המדורג 7 פתח בסערה, שרד מערכה שנייה צמודה שנגררה לשובר שוויון וניצח בסיום 2:6, 6:7, 2:6 אחרי שעתיים ודקה בלבד.

מי שגנב את ההצגה עבור המקומיים היה ניק קיריוס. האוסטרלי בן ה-19, רשם קאמבק עצום מול אנדראס ספי בדרך לניצחון 7:5, 6:4, 3:6, 6:7, 6:8 על אנדראס ספי. האיטלקי (46 בעולם) שהפתיע את רוג'ר פדרר בסיבוב הקודם הוליך בשתי מערכות ולא הצליח לנצל גם נקודת משחק, לפני שהגיבור המקומי התקמבק באופן מופלא. קיריוס, המדורג 53 בעולם, שמשתתף בטורניר בפעם השנייה בלבד וזכור מההעפלה הסנסציונית שלו לרבע גמר ווימבלדון אשתקד, גרם להיסטריה ביציעים במלבורן, ורשם היסטוריה קטנה כשהפך לטניסאי הראשון שמגיע פעמיים לפחות לרבע גמר טורניר גרנד סלאם לפני יום הולדתו ה-20 מאז שפדרר עשה את זה ב-2001.

יריבו הבא של קיריוס יהיה אנדי מארי הבריטי (6), שגבר על גריגור דימיטרוב (10) 4:6, 6:7, 3:6, 5:7 בתום קרב גדול . מארי אמנם איבד מערכה לראשונה בטורניר, ולא ליקק דבש מול הבולגרי המצוין, שאתגר אותו כהוגן, אך בסופו של דבר השלים העפלה שישית ברציפות לרבע הגמר באוסטרליה. דימיטרוב, שעמל קשה עד שהדיח בחמש מערכות את בגדאטיס בסיבוב הקודם, לא הושפע מהתשישות והציג טניס מצוין. מארי שלט במערכה הראשונה, אך דימיטרוב לקח פיקוד במערכה השנייה ובמצב של פיגור 2:1 במערכות, כבר הוביל 0:3 ונראה היה בדרך לכפות מערכה חמישית. אך אז מארי התעורר שוב ובדקות גדולות ביצע מהפך גדול וניצח את המשחק.

ניק קיריוס טניסאי אוסטרלי. AP
טירוף במלבורן. ניק קיריוס/AP
מריה שראפובה טניסאית רוסיה. AP
מה בושאר מכינה לה? מריה שראפובה/AP

נשים

מריה שראפובה כבר שכחה מהקשיים שלה בתחילת הטורניר, והמדורגת שנייה רשמה ניצחון חלק שני ברציפות, עם 3:6, 0:6 על פנג שואי. הרוסיה שהופתעה אשתקד בשמינית הגמר שרדה הפעם בקלות את השלב הזה בתוך שעה ורבע בלבד. הסינית (21) שכיכבה באליפות ארצות הברית האחרונה בה העפילה לחצי הגמר לא הצליחה לדגדג את שראפובה, והרימה ידיים לחלוטין במערכה השנייה.

יריבתה הבאה תהיה ג'יני בושאר, שרבים בעולם הטניס מאמינים שזה יהיה הטורניר שלה, כך שמחכה לנו רבע גמר מבטיח במיוחד. הקנדית (7) הוציאה לדרך את משחקי היום השביעי ברוד לייבר ארנה עם משחק קשה מהצפוי מול אירינה קמיליה בגו בדרך לניצחון 1:6, 7:5, 2:6. הרומניה המדורגת 42 בעולם לא נשברה גם אחרי שהובסה במערכה הראשונה, הפתיעה במערכה השנייה הארוכה והמתישה, אבל לא נותרו לה מספיק כוחות במערכה המכריעה.

עוד מועמדת לזכייה, סימונה האלפ, נתנה הצגה נאה לקהל ברוד לייבר ארנה כשפתחה את משחקי הערב עם 4:6, 2:6 על יאנינה וויקמאייר. הבלגית הקשתה על המדורגת 3 בתחילה, אבל האלפ השתלטה על העניינים בהמשך ולא התקשתה להעלות את מאזנה ב-2015 ל-0:9 מושלם. ברבע הגמר מחכה לה קטיה מקארובה המשתפרת (10), שגברה בקלות 3:6, 2:6 על יוליה גרגס הגרמניה (73 בעולם).

קטיה מקארובה טניסיאת רוסיה. AP
בדרך הנכונה. קטיה מקארובה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully