וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל הדיח את דודי סלע בסיבוב השלישי באוסטרליה

הישראלי נראה חסר אונים בשתי המערכות הראשונות, התעורר בשלישית, אך נוצח 1:6, 0:6, 5:7 במפגשו הראשון אי פעם מול השור הספרדי. סלע נפרד ממלבורן אחרי שהשווה את הישג השיא שלו

דודי סלע טניסאי ישראלי. AP
לא כוחות. דודי סלע/AP

ביום רביעי, כשדודי סלע גילה שיריבו הבא היה לא אחר מאשר רפאל נדאל, בסתיר ליבו הוא וודאי קיווה שיוכל להפתיע. השור הספרדי נראה תשוש בסיבוב השני, ונזדקק לחמש מערכות עם הרבה מאוד מתח כדי לגבור על טים סמיצ'ק האמריקאי. זאת, בנוסף לפציעות שהפריעו לנדאל בימים האחרונים ולההפתעה הגדולה שהתרחשה מוקדם יותר היום (שישי) עם הדחתו של רוג'ר פדרר, אפשרו לסלע ולחובבי הטניס בישראל לפנטז על סנסציה.

אבל אז השניים עלו למגרש המרכזי ברוד לייבר ארנה, ותוך זמן קצר נדאל הצליח להמחיש את הבדלי הרמות במפגש הראשון ביניהם אי פעם. זה נגמר תוך שעתיים וארבע דקות ב-1:6, 0:6, 5:7 לטובת הספרדי, שדילג לשלב הבא, שם יפגוש את קווין אנדרסון, שניצח את רישאר גאסקה מוקדם יותר 4:6, 6:7, 6:7.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Cameron Spencer, GettyImages
התקשה רק במערכה השלישית. נדאל/GettyImages, Cameron Spencer

הפתיחה של נדאל הייתה מוחצת. סלע לא מצא תשובה להגשות החדות של יריבו, ולא הצליח לייצר יתרון מההגשות שלו. אם במערכה הראשונה נדאל עוד עשה חסד עם הישראלי ואפשר לו לנצח משחקון אחד בדרך ל-1:6 תוך 28 דקות, הרי שבמערכה השנייה הוא כבר לא חס, ודילג בדרך ל-0:6 ב-29 דקות. ברגעי המשבר סלע אפילו התחנן לנדאל שיוותר על צ'אלנג' ויעניק לו נקודת ניחומים, אבל לספרדי היו תוכניות אחרות. ועד שסלע כבר השתחרר מההלם, הוא בזבז את אפשרויות השבירה שלו. במערכה השלישית סלע נתן פייט, עלה יותר לרשת והפגין הרבה יותר אגרסיביות, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי.

סלע, שגבר בסיבובים הקודמים על יאן לנארד שטראף ולוקאש רוסול (28 בעולם), נפרד ממלבורן אחרי שרשם טורניר מצוין מבחינתנו והשווה את השיא שלו באליפות, עם העפלה לסיבוב השלישי. הפעם, מול יריב אגדי שגם בא חד, זה פשוט היה לא כוחות. נדאל ימשיך לסיבוב הבא במטרה לשחזר את ההישגים המצוינים שלו באליפות בה העפיל לגמר בשתי הפעמים הקודמות בהן השתתף במשחקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
דודי סלע טניסאי ישראלי. Quinn Rooney, GettyImages
התעורר מאוחר מדי. סלע/GettyImages, Quinn Rooney

מהלך המשחק

סלע הגיש במשחקון הראשון, וראה את נדאל משיג שבירה מוקדמת, למרות משחקון צמוד. נדאל הגיש בדרך לניצחון קליל במשחקון השני, ועלה ל-0:2 אחרי עשר דקות בלבד. גם משחקן ההגשה השני של נדאל התנהל בשליטתו של של הספרדי, ונגמר בשבירה נוספת. אחרי שנקלע לפיגור 4:0, סלע סוף סוף נכנס לעניינים. את המשחקון הבא, בו הגיש, לקח מבלי לאבד נקודה, בדרך ל-1:4. סלע התעורר, התחיל ללכת לרשת והשיג נקודה יפה, אך נדאל לא אפשר לישראלי לשבור אותו ועלה ל-1:5. נדאל שבר פעם נוספת, שוב די בקלות, בדרך לניצחון קל במערכה הראשונה, 1:6, תוך 28 דקות בלבד.

השליטה של נדאל נותרה בלתי מעורערת גם בפתיחת המערכה השנייה. נדאל השיג נקודות נהדרות, ניצח את משחקון ההגשה שלו והמשיך לשבירה נוספת, בדרך ל-0:2 מהיר. נדאל המשיך לשייט באין מפריע ל-0:4 עם עוד שבירה. עד שסלע המיואש הצליח לספק נקודה יפה, נדאל ביקש צ'אלנג' והנקודה בוטלה, למרות התחינות המחויכות של הישראלי למעט רחמים מהספרדי. נדאל לא נענה לבקשתו, והמשיך ל-0:6 מרשים, הפעם תוך 29 דקות.

דודי סלע ניסה להשיב מלחמה בתחילת המערכת השלישית והגיע לאפשרות שבירה כבר במשחקון הראשון, אך בזבז אותה ואפשר לנדאל לעלות ל-0:1. סלע הצליח לקחת את המשחקון הבא, ניסה להלהיב את הקהל, ושמר על משחקוני ההגשה גם בפעם הבאה, בדרך ל-2:2. סלע המשיך לתת פייט במערכה השלישית, ולא נתן לנדאל לבצע שבירה. סלע כמעט שבר בעצמו, אבל שוב פספס שתי אפשרויות שבירה ונתן לנדאל לעלות ל-3:4. העייפות של נדאל החלה לתת את אותותיה, החדות של הספרדי קצת ירדה, אבל סלע נותר ללא שבירה, אחרי ששוב פספס שתי אפשרויות שבירה. זה היה אקורד הסיום של סלע, שמכאן כבר הריח את ההפסד באוויר, ונוצח גם בסיום המערכה השלישית, 5:7.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. AP
רוצה עוד גמר. נדאל/AP
AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully